No ei Halvarilla varmasti ole nopeampi 10 metrinen kuin Suomen huippupikajuoksijoilla. Voin väittää näin, koska kun työnsin kuulaa (junnuissa, 19v.), niin olin kyllä nopein tönääjä (jos minua halvarin seurassa siksi voisi sanoa :D) juoksemaan, mutta silti en juossut 10metriä yhtä lujaa kuin Suomen parhaimmat pikajuoksijat (aikuiset). En ollut edes läheskään samoissa massoissa kuin halvari, olin vain noin 100 kiloinen. Sitten kun lopetin tönäämisen, pudotin painoa n. 15 kiloa ja juoksin ahkerasti yhden kesän ja talvikauden, jonka lopputuloksena oli 10 metriä telineistä kennojuoksuna 1,68 sek. Tämä tulos vaati siis treeniä. Silloin kun vielä työnsin aktiivisesti niin pääsin parhaillaan Kuortaneella kennoilla 1,78. Ja mitä noihin tönääjien satasen aikoihin tulee, niin pojat on juossu ne silloin joskus, nuorena poikana, ei 140 kiloisena. Nopeita ne on lyhyillä matkoilla, etenkin KOKOONSA NÄHDEN ja perus salidyykkariin tai piiritason pikamenijöihin verrattuna! Voimannostajatkaan ei kaikki ole hitaita, kuten jo mainittiin, ja voimahan "tarttuu" sitä paremmin, mitä nopeammat lihassolut. Itse olen voimannostaja, ja tulokseni on siis 10m 1,68, 60 m kennoilla 7.08, 20 metriä lentävä 1,97. Tulokset ei varmasti tällä hetkellä ole tuollaiset, vaan sitä enemmän eroa, mitä pidemmäksi matka venyy. Nuo tulokset siis 4 kuukauden juoksuharjoittelulla, joka oli ns. ylimenokausi kuulasta voimannostoon.