Voima ja massa mix treeni

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen usein , päätynyt sekoittamaan Esim penapäivänä, massa ja ja voima treenin. Esim. aluksi 12, 10, 8, 6, 6. Tuntuma on aina ollut hyvä ja tottumisen vaaraa ei tule. Ainut tuntuma mikä on ollut huono, on lähtenyt mielestä. ylensä massa ja voima treenit erotetaan samasta päivästä.

Mitäs tähän sanoo muiden kokemukset ja kirjoja lukeneet?

Toinen posti suunnilleen sekunnin sisällä käytännössä samasta aiheesta. Ja ei tätä nyt vielä kovin ihmeelliseksi voimatreeniksi voi sanoa. Tuleehan sitä voimaakin vaikka millä treenillä, mutta kyllä tämä treeni on lähinnä massatreeniä. Jos haluat yhdistää bodailun ja penkkimaksimin korottamisen niin suosittelen (ylläri) Miken 2x6 systeemiä:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=11239

Kokeiles tämmöstä: 12, 10, 8, 6, 4, 2. Toimii penkissä, maastavedossa, kyykyssä ja pystypunnerruksessa. Nuo sun mainitsemat toistomäärät toimii hauksiselle ja muille pienemmille lihasryhmille.... Toimii ainaki mulla......

Miksi ei samantein erota treenin voima- ja massapäiviksi? Eli muuttaa treeniä aina joka kierto. kaksi viikkoa massaa, kaksi viikkoa voimaa, yksi kevyt viikko. Tarjoaa kropalle vaihtelua eikä kroppa pääse tottumaan aina samoihin toistomääriin.

X-manin viestiä sivuten.. Miksi ei sekottaisi massaa&voimaa esim näin: 4 treeniä viikossa. Kroppa kahtia jaettu. Viikon kaksi ekaa treeniä massapituista sarjaa, kaksi viimestä treeniä voimapituista sarjaa.

Toiminut kuin häkä ja tulokset nousee huimana. Kevyitä viikkoja tosin joutuu pitämään 3-4 vk välein.

jos tarkemmin haluaa katsella (aiemminkin pastennut), niin reeniohjelma ( ja mm. painon kehitys ) TÄSSÄ LINKISSÄ.

Ootteko huomannu väsymystä voimatreenissä heti ekan liikkeen jälkeen? Eli mulla tosin johtu ehkä kokemattomuudesta, mut kyykyn jälkeen ei saanu enää minkäänlaisia painoja prässiin:) (kannattaako prässi muuten edes tehä kovilla painoilla? sitäkin mietin.) Voimatreeneissä ei sarjoja kyl tehä loppuun asti, mut ootteko huomannu väsymystä siltikin.. Eli onko voimatreenit kestoltaan tosi lyhyitä? Jos ei jaksa raataa pitkään niin ehdottaisin, että voimatreenin päälle vetäisi kevyitä kymppejä, mut onko siitä sit mitään hyötyä?

Ootteko huomannu väsymystä voimatreenissä heti ekan liikkeen jälkeen? Eli mulla tosin johtu ehkä kokemattomuudesta, mut kyykyn jälkeen ei saanu enää minkäänlaisia painoja prässiin (kannattaako prässi muuten edes tehä kovilla painoilla? sitäkin mietin.) Voimatreeneissä ei sarjoja kyl tehä loppuun asti, mut ootteko huomannu väsymystä siltikin.. Eli onko voimatreenit kestoltaan tosi lyhyitä? Jos ei jaksa raataa pitkään niin ehdottaisin, että voimatreenin päälle vetäisi kevyitä kymppejä, mut onko siitä sit mitään hyötyä?

Voimatreenissähän tehdään lyhyitä toistoja, 1-6 ja ehkä 8ksaankin. Isot painot ovat kyseessä ja mitä isompaa nostaa, sitä isompi palautumis väli seuraavan liikkeen kanssa pitäisi olla.
Että ehkä sä kiiruhhdat turhan nopeasti seuraavaan liikkeesee.
Hauiksissa teen yleensä isoilla romuilla ensin.

Parasta varmaankin on pitää erillään massa- ja voimatreenit, niinkuin ylempänä onkin jo todettu. Jos haluaa kokeilla ja sotkea näitä treenejä yhteen niin itse olen voimapäivinä kokeillut seuraavaa: Ensin perusvoimatreeni tyyliin 6,6,6,4,1 + sitten päälle ylipitkä pumppi sarja tai kaksi. Hyvin on toiminut omalla kohdallani ja saa loppuun vielä hyvän tuntuman.

Ja ei ne voimatreenit välttämättä yhtään lyhyempiä ole, esim. maastavedosta jos tekee tiukan 4, niin palautumiseen ainakin henkilökohtaisesti menee pidempi aika kuin massaviikolla 10 tai 12 sarjoihin.

Originally posted by Powermaster
Olen usein , päätynyt sekoittamaan Esim penapäivänä, massa ja ja voima treenin. Esim. aluksi 12, 10, 8, 6, 6.

Minäkin jäin vähän mietimään että missä se voimatreeni tuosta on? Jos haluat voimaa ja massaa niin itellä ainakin on toiminut hyvin semmonen että vedät pääliikkeissä (lähinnä mave, kyykky ja pena) esim. 5 sarjaa alle viiden toiston sarjoja ja siihen päälle apuliikkeissä semmosia normaaleja massa (8-12) sarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom