voima ei kehity

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fen
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
uni

joo, unta riittävästi, ite nukun aina vähintää 8h. juu ei se laihduttaminen sovi yksiin salil käynnin kans, kyl se pluskaloreita ja riittävästi proteiinia kaipaa toi kehitys, tosin itel tulee ehkä just 150g/vrk ja kuitenki painan 110 kg, mutta silti kehitystä tulee, esim jalkaprässis meni alkuu 150, nykyää suurin sarjapaino on 220, viime syyskuus alotin salitreenit

Oon täs jo pitkään miettinyt , et oisko parempi tehdä kovemmalla vastuksella tommosia 6 toiston sarjoja vai mieluummin astetta kevyemmällä vastuksella 10 toiston sarjoja. Raskaalla vastuksella tulee toi failure yllättävän nopeasti vastaan. niinkuin aikaisemmin sanoin ekalla menee just vaik toi 6 mut sit seuraavalla ehkä neljä toistoa... pidän kyllä palautukset lyhyinä.

niin ja oliko se nyt puoli kiloa viikossa , se sopiva painonnousu.?

niin ja oliko se nyt puoli kiloa viikossa , se sopiva painonnousu.?

Erittäin hyvä, täydellinen. Ei ainakaan enempää (keskimäärin, yhden viikon aikana nyt voi tulla vaikka 1,5 kiloa ja sitten seuraavana kahtena yhteensä 100 grammaa niin keskimäärin kuitenkin se puolisen kiloa).

Älä oikeesti mieti koko ajan treenaamista, ihan turha stressata siitä koko ajan.
Teen pidempiä sarjoja kuin 4-6, joskus niitäkin muta pääasiassa jotain kymppeja suosittelisin, liikkeestä riippuen kyllä esim. penkissä vähemmän toistoja kuin jalkaprässissä, yleisesti ottaen. Uskoisin kyllä aika vahvasti että olet siinä vaiheessa että kehityt "salin ohi kävelemällä" vielä.
Puoli kiloa viikossa on sitten 25 kiloa vuodessa, läskiä tulee olemaan suurin osa vaikka laiha aloittelija voi kehittyä ihan älyttömän nopeasti. Toisaalta ekat puoli vuotta toi ei mikään paha juttu varmaan olisi.

niin no tähän mennessä en ole kyllä yhtään painoa saanut lisättyä pikemminkin vaan tippunut entisestään , et en mä millään +500 sadalla elä :)

Oon nyt ottanut ruokavalioon mukaan yhden hera-annoksen päivässä. ( menin aikoinaan ostamaan yhden säkillisen whey 8100:aa (fennonatura) , vaikken oikeen uskonutkaan noihin lisäravinteisiin) joten pitää saada pois juotua...mut herkulliseltahan toi metsämansikka maistuu maidon kanssa :D Täytyy nyt ruveta kattelee , että jos ottais vaikka päivän aikana pari desiä lisää kaurahiutaleita/ annamannaa tai mysliä...noissahan on aika sikana kaloreita. Cashewpähkinöitä oon ruvennut syömään koulussa eväänä. Salilla oon saanut sentään 5 kg eli 2.5 ja 2.5 lisättyä penkkipunnerrukseen , tosin saan vain 6-8 toistoa nekin aika hätäsiä....mut kaikki aikanaan :)

jalkaprässissä,

Tää on yks meikäläisen suosikkiliikkeistä , mut viime aikoina on ruvennut vasemmassa polvessa tuntumaan kipua toistoja tehdessä. Pystyn kumminkin tekemään esim kolme kymmenen toiston sarjaa , mut ei se mukavalta tunnu. Pitäisköhän jättää tämä liike väliin vähäksi aikaa? viikko tai kaksi ?

Muuten ei polvea särje , tietysti kyykistyessä sama homma.

Tuskinpa ainakaan oon plussakaloreilla näillä eväillä , kun ei ole paino nousussa. Jännä juttu , kun toisaalla väitetään , että se olisi välttämätöntä lihaskasvun kannalta ja toisaalla taas toista.

ei se ole välttämätöntä esim jos on paljon rasvaa, niin elimistö polttaa runsaasti rasvaa liikunnan takia aineenvaihdunnan nousemisen kautta energiaksi jolloin ns. "miinuskaloreillakin" voi lihakset kasvaa syödystä ruuasta. Tälläinen on tosin mahdollista vain tietyn suureen rasvaprosenttiin asti, alemmilla prossilla vaikenee, ja luonnollisesti PAINOA (joka ei aina ole lihaskasvua HUOM ennenku nukeette) on mahdotonta nostaa ilman että syö enemmän kuin kuluttaa, however lihaksia on mahdollista suurentaa painon pudotessa = syö vähemmän kuin kuluttaa.

Itse Jay Cutlerkin on sanonut tekevänsä hitaita dietteijä jolloin hän itseasiassa kasvaa samalla kun rasva palaa.

Jos ite muistelen aikoja, ku aloittelin salilla käyntiä, niin paljonhan sitä tuli mietittyä, et mitä muut omista painoista ajattelee. Aika pian sitä sitten totesi, et itseään vastaanhan siellä salilla tappelee, et loppujen lopuksi sillä ei oo mitään väliä, millä painoilla muut tekee.

Tänäkin päivänä, ku treeniä on jo useampia vuosia takana (tosin välissä oli pari vuotta, ku en selän takia voinu salilla lainkaan käydä), monet nuoremmat vääntää hampaat irvessä isommilla painoilla hauista tai penkkiä, mut eipä tuo omaa itsetuntoa kolauta, ku itse kuitenki tietää, millä tulosta itselle parhaiten tulee.

Ja mitä tohon kipuun jalkaprässiä tehdessä tulee, niin suosittelisin välttämään liikettä ja kokeilemaan vastaavia liikkeitä, jos kipua ei niissä samalla tavalla ilmenisi. Nivelistään kannattaa pitää huolta, jos meinaa vielä vuosienkin päästä treenata.

nyt 4 kk mennyt ja monissa liikkeissä edelleen samat vastukset. On kyllä pieniä parannuksia tullut niinku aikaisemmin sanoin , mutta aika pientä. Onko näin hidas kehittyminen enää tässä vaiheessa normaalia ?

Oon alkanut epäilee , että mulla ois suolistossa jotain vikaa , kun tuppaa noita ilmavaivoja olemaan. Ei kumminkaan mitään ripulia eikä auta hyla-tuotteet ja on kokeiltua vaikka mitä lääkkeitä ja ruoka-aine boikotteja ...lisää tästä: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=56809&highlight=ilmavaivat

Usein tuppaa myös väsyttämään vaikka oisin nukkunut reilusti yli 8 h. Oon ymmärtänyt , että ruuansulatuselimien vaivat heijastuu hyvin monilla eri tavoilla.
Oiskohan nääkin jotain siihen viittaavia oireita eli siis väsymys ja lihasten heikkous? :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nyt 4 kk mennyt ja monissa liikkeissä edelleen samat vastukset. On kyllä pieniä parannuksia tullut niinku aikaisemmin sanoin , mutta aika pientä. Onko näin hidas kehittyminen enää tässä vaiheessa normaalia ?

Oon alkanut epäilee , että mulla ois suolistossa jotain vikaa , kun tuppaa noita ilmavaivoja olemaan. Ei kumminkaan mitään ripulia eikä auta hyla-tuotteet ja on kokeiltua vaikka mitä lääkkeitä ja ruoka-aine boikotteja ...lisää tästä: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=56809&highlight=ilmavaivat

Usein tuppaa myös väsyttämään vaikka oisin nukkunut reilusti yli 8 h. Oon ymmärtänyt , että ruuansulatuselimien vaivat heijastuu hyvin monilla eri tavoilla.
Oiskohan nääkin jotain siihen viittaavia oireita eli siis väsymys ja lihasten heikkous? :(

Noi ilmavaivat voi johtua suurista proteiini määristä, itellä ainakin paukkuu aika tiuhaan tahtiin niinä päivinä kun vedän +250g prodee, varsinkin jos oon vetäny tuhdin palkkarin tai muita jauhoja.
Toi väsyneisyys vois viitata myös ylikuntoon, itellä ainaki huomasin et kun on treenannu liian kovaa liian pitkään yleinen väsymys kasvo ja sarjapainot tippu. Siihen auttaa vaan lepo, joko veivaat pari viikkoo lelu painoil salil tai pidät vaikka kokonaisen viikon ilman minkäänlaista treenii.
Itellä ollu sama ongelma ton sarjapainojen kasvun suhteen. Mulle autto että tiputin sarjat 10 toistosta 5 toistoon. Aluksi luulin et +8 toistoo ois minimi ton lihaksen kasvattamiseen mut näköjään olin väärässä sillä massaa on tullu samaan tahtiin kun ennenkin. Taitaa noi sarjapaino määrät olla aika yksilöllisii, pitää löytää itelles ne oikeet sopivat mutta kuitenkin muistaa vaihdella ohjelmaa ja toistoja aina välillä.

Veikkaan että tuo selittää ainakin osin sun ongelmasi -- 1.5h treenit painoindeksillä 19 tekee enemmän hallaa kuin hyvää..
Lyhennä suosiolla 45 minuuttiin (mutta pidä intensiteetti korkeana).

en nytten jaksanut kattoa noita muita viestejä mutta mulle pistää heti silmään että voisit pistää enemmän ruokaa peliin. Sulla on liian vähän noita ruokialuja päivässä, lisää vaikka muutama sinne sitten vaikka 2 niin sitten voi olla pikkasen parempi mahdollisuus saada voimaa lisääntyyn koska energian saanti paranee.

No nyt on syöty vähän enempi ja painoa tullut reilun kilon verran ainaski. Mutta useimmissa liikkeissä samat painot tuntuu edelleen yhtä raskailta. Muutamaa hilavitkutusliikettä lukuunottamatta :D

Kävin verensokeritkin mittauttamassa , kun on suvussa tota diabeettestä ja ne oli täysin normaalit. Ens viikolla sitten keliakia ja laktoosi-intoleranssi testit. Mut on se kumma kun ei noi sarjat tunnu yhtään kepeämmiltä vaikka kuinka treenaa syö ja lepää. Ainoo edistyminen mitä oon huomannut noitten parin liikkeen lisäks on se ,että ei tartte pitää enää sarjojen välillä niin pitkiä taukoja.

Mut on se kumma kun ei noi sarjat tunnu yhtään kepeämmiltä vaikka kuinka treenaa syö ja lepää. Ainoo edistyminen mitä oon huomannut noitten parin liikkeen lisäks on se ,että ei tartte pitää enää sarjojen välillä niin pitkiä taukoja.

koitatko aina sillä samalla painolla vai? rohkeasti vain rautaa lisää ja toistoja vähemmäksi. eikä niiden sarjojen keveiltä tarvi tuntuakaan, kunhan ne painot ylös tulee. se rauta kun tuppaa olemaan raskasta :(

Sullahan menee ihan hyvin, Eräs kaverini on käynyt salilla 1,5v ja ei saa edes 50kg penkiltä koskaa syö ni niin olemattomia määriä ruokaa, ja vetää aina samalla 30kg penkissä sarjaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom