Voiko tällanen jako toimia edes unissa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taas näitä perinteisiä tylsiä kysymyksiä. En viitsinyt tätä kenenkään muun trediin tunkea joten kysyn tässä. Eli tällainen jako (tavallinen natu tätä tuskin pystyy tekemään?):

ma olkapäät,jalat,ojentajat
ti rinta, hamstring
ke selkä, hauis, kyynervarret
to lepo

Ja sitten perjantaista uus kolmen päivän kierto. Ja joka toinen kolmen päivän setti kevyemmin. Itse en ole tätä aloittamassa koska nyt ei ole aikaa harjoitella kahta kertaa päivässä. Taisi itse halmekin tätä ehdottaa mutta en oikein uskonut. Miten tämän voisi jakaa viikkoon paremmin? Ja miten usein treenaisin käsiä kun ne ovat kuitenkin nyt etusialla? En oikein tiennyt hakusanaa jolla tätä oisi etsinyt searchista että jos viitsitte vähän kommentoida...

et todellakaan voi treenata natuna joka päivä, ei halmeellakaan tainnut puhtaat jauhot pussissa olla... treenaa vaikka joka toinen päivä, liian usein treenaaminen aiheuttaa ylikuntoa jolloin taas kehitys ei todellakaan ole nopeinta.

Animal1234 sanoi:
ma olkapäät,jalat,ojentajat
ti rinta, hamstring
ke selkä, hauis, kyynervarret
to lepo

No ei tuo kovin järkevältä näytä. Rintatreeni kärsii kun ojentajat on treenattu juuri edeltävänä päivänä. Minä muuttaisin tuon perinteiseen työntö/veto/jalat -jakoon ja jos haluaa useammin kuin kerran viikossa treenata niin tyylin 2 treenipäivää, 1 lepo, 2 treeniä, 1 lepo jne. Tämä vain yksi esimerkki, eikä välttämättä sinulle optimaalisin vaihtoehto.

jooh.. saattaa olla kovan olkapäätreenin jälkeen vaikea alkaa perään tekemään mitään ojentaja treeniä enää - ainakaan kun siinä vielä jalat treenaa välissä. Ja jos tosiaan jotenkin tuon ekan päivän saat suoritettua niin jää rintatreeni kyllä aika vituilleen ja uskon että olkapäät sanoo itsensä irti nopeasti.. suoraan sanottuna ei kannata edes viikkoa kokeilla kun loukkaantumisriski on suuri ja ei tuossa voi mitään treeniä vetää kovaa johtuen edeltävistä treeneistä..

Samaa mieltä edellisten kanssa. Heivaa tuo mäelle ja ota joku hyväksi havaittu 3-jakoinen käyttöön, tässä pari esimerkkiä:

1. rinta, olkapäät, ojentajat
2. jalat
3. selkä hauikset

1. rinta, olkapäät, hauikset
2. jalat
3. selkä, ojentajat

1. rinta, selkä
2. jalat
3. kädet, olkapäät

Jooh, ei tuo minun ohjelmani olekaan. Ja tossa joku keho sitä reenaskin joka päivä kahteen kertaan eli jako sen yhden treenin kahteen osaan. No olisi tässä aika tehdä uusi ohjelma. Mietin vain että 3- vai 4-jakoinen...? Ennen oli 4-jakoinen. Ja sitten ne kädet? Kun täällä pyörii niin paljon ohjelmia että ei oikein tiedä mitä soveltaisi. Ja vielä sekin että täällä ei noissa ohjelmissa painoteta yleensä mitään yhtä ruumiin osaa. Tietenkin halutaan pitää tasapaino ja symmetrisyys...

Itse en ymmärrä näitä kolmijakoisia missä jaloilla on oma päivä. Sillä maastavedossa kuormittuu niin pahasti takareidet että ei voi jaloilla mielestäni vetää kolmijakoisessa ainakaan omaa päivää. Toinen juttu on tietysti jos vetää selkäpäivänä kevyen maven tai ei tee mavea ollenkaan.
Ja känni vastaus oli sitten :nolo:

Timba79 sanoi:
1. rinta, selkä
2. jalat
3. kädet, olkapäät

Jos itse teen 3-jakoisella niin teen juuri tällä jaolla, olen sen itselleni parhaaksi todennut. En vaan millään pysty tekemään sillä jaolla jossa on rinta, olkapäät ja ojentajat samassa. Eli otat jonkun noista Timban mainitsemista jos sen pitää olla 3-jakoinen. Teen tällä hetkellä itse 2-jakoisella joka on muuten tuollainen kuin tuo quottaamani mutta jalat on jaettu.

Animal1234 sanoi:
Jooh, ei tuo minun ohjelmani olekaan. Ja tossa joku keho sitä reenaskin joka päivä kahteen kertaan eli jako sen yhden treenin kahteen osaan. No olisi tässä aika tehdä uusi ohjelma. Mietin vain että 3- vai 4-jakoinen...? Ennen oli 4-jakoinen. Ja sitten ne kädet? Kun täällä pyörii niin paljon ohjelmia että ei oikein tiedä mitä soveltaisi. Ja vielä sekin että täällä ei noissa ohjelmissa painoteta yleensä mitään yhtä ruumiin osaa. Tietenkin halutaan pitää tasapaino ja symmetrisyys...

4-jakoisen etuja on, että pystyy jakamaan vielä vähän enemmän kroppaansa. Ei siis tule ihan niin tiukkoja päiviä lihasryhmien suhteen. 4-jakoisella teen itse paljon mielluummin kuin 3-jakoisella. 3-jakoinen on hyvä jos ei pääse kun kolmesti viikossa treenaamaan, muuten on kyllä 2, 4, tai 5-jakonen paljon parempi IMO.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Halffi- sanoi:
Itse en ymmärrä näitä kolmijakoisia missä jaloilla on oma päivä. Sillä maastavedossa kuormittuu niin pahasti takareidet että ei voi jaloilla mielestäni vetää kolmijakoisessa ainakaan omaa päivää. Toinen juttu on tietysti jos vetää selkäpäivänä kevyen maven tai ei tee mavea ollenkaan.
Ja känni vastaus oli sitten :nolo:

Minä olen ratkaissut tuon ongelman niin, että teen jalkapäivänä suorinjaloin maven ja muuta maastanostoa en sitten harrastakkaan.

Maso sanoi:
Minä olen ratkaissut tuon ongelman niin, että teen jalkapäivänä suorinjaloin maven ja muuta maastanostoa en sitten harrastakkaan.

Samoin tekisin minä jos kolmijakosella tekisin. Enkä itseasiassa tee missään muussakaan jaossa tavallista mavea vaan SJmavea. Tavallinen mave ei podarille ole mikään ehdottoman pakollinen liike.

Kiitos vastauksista.
Taidan pysyä nelijakoisessa ohjelmassa koska pääsen 4 kertaa viikossa bodaamaan. Ja onhan se siinä mielessä parempi kuin kolme jakoinen että samassa treenissä ei pysty keskittymään täysillä kuin pariin lihasryhmään. Minä ainakaan. Mietin vielä tuota lihasryhmä jakoa. Mitenköhän tämä....?
1. jalat
2. olkapäät, ojentajat
3. selkä, (pohkeet)
4. rinta, hauis

Viikonpäivät säädän vielä sopiviksi. Ja sitten ajattelin joka toinen viikko vetää kädet superina Supermassan neuvojen mukaan. Vielä tuputtaisin näitä kysymyksiäni teille. Sori. Eli onko jollain vinkkejä miten pääsisi karkista irti??? Krominhan tähän (kai) pitäisi auttaa mutta sitä minulla nyt ei ole. Enkä ole kokeillutkaan. Ja kun massakaudella sitä rasvaa tulee jo muutenkin ihan tarpeeksi poltettavaksi. Jotain jippoja tähän? Vai onko tästä puhuttu jo ennen...?

Animal1234 sanoi:
Kiitos vastauksista.
Taidan pysyä nelijakoisessa ohjelmassa koska pääsen 4 kertaa viikossa bodaamaan. Ja onhan se siinä mielessä parempi kuin kolme jakoinen että samassa treenissä ei pysty keskittymään täysillä kuin pariin lihasryhmään. Minä ainakaan. Mietin vielä tuota lihasryhmä jakoa. Mitenköhän tämä....?
1. jalat
2. olkapäät, ojentajat
3. selkä, (pohkeet)
4. rinta, hauis

Viikonpäivät säädän vielä sopiviksi. Ja sitten ajattelin joka toinen viikko vetää kädet superina Supermassan neuvojen mukaan. Vielä tuputtaisin näitä kysymyksiäni teille. Sori. Eli onko jollain vinkkejä miten pääsisi karkista irti??? Krominhan tähän (kai) pitäisi auttaa mutta sitä minulla nyt ei ole. Enkä ole kokeillutkaan. Ja kun massakaudella sitä rasvaa tulee jo muutenkin ihan tarpeeksi poltettavaksi. Jotain jippoja tähän? Vai onko tästä puhuttu jo ennen...?

Hyvä perusjako tuo on, anna mennä vaan. Toinen vaihtoehton on tehdä kädet ja sitte rinta ja olkapäät. Maksuasia kummalla tavalla tekee, molemmat toimivat.

Karkista pääset parhaiten mieli vaan ottamalla itseäsi niskasta kiinni ja lopettamalla kokonaan niiden syönnin. Viikko pari menee ja sitten ei enää tee edes mieli, kun totut olemaan ilman. Kromia voi myös kokeilla, joillakin auttaa, joillakin ei.

Otin kaverin kanssa "karkkilakkokisan" mutta kun sitten toinen ratkes syömään mässyä niin loppu itseltäkin kisahenki. Sitäkin ihmettelen että olen aina ollut tunnollinen liikunnan kanssa mutta sitten syömä puolelta ei kestä pinna kunnolla. Nyt kuitenkin pitää piiskata itseään ja lopettaa tämä karkin syönti... :kuola::whip:

Back
Ylös Bottom