Voiko lihasta tuhota määräänsä enempää?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nostelet painoja - lihakset "hajoaa" - syöt proteiinia - proteiini tulee hätiin ja korjaa vauriot lihaksessa = lihas kasvaa (?)

Eli sulla on ohjelmassa 2 liikettä esim ojentajalle. Teet todella kovan eristetyn treenin. Ojentaja on aivan tulessa ja pumpissa jo ekan liikkeen jälkeen.
Onko lihaskasvun kannalta tärkeää vetää myös toinen liike, vai hajoaako lihakset jo tarpeeksi ekassa liikkeessä, jos se on tarpeeksi kova?
Kuinka paljon lihasta voi tuhota yhdellä kerralla? Tuskin sentään loputtomasti?

Nostelet painoja - lihakset "hajoaa" - syöt proteiinia - proteiini tulee hätiin ja korjaa vauriot lihaksessa = lihas kasvaa (?)

Eli sulla on ohjelmassa 2 liikettä esim ojentajalle. Teet todella kovan eristetyn treenin. Ojentaja on aivan tulessa ja pumpissa jo ekan liikkeen jälkeen.
Onko lihaskasvun kannalta tärkeää vetää myös toinen liike, vai hajoaako lihakset jo tarpeeksi ekassa liikkeessä, jos se on tarpeeksi kova?
Kuinka paljon lihasta voi tuhota yhdellä kerralla? Tuskin sentään loputtomasti?

Tunnustelet ja kokeilet, eiköhän se riitä. Jos siltä tuntuu ni voithan sie jonkuu pari sarjaa tehä vielä jotai muuta ojentajaliikettä eli sitten ois ainakin viimosen päälle viimeistelty. Mut yleensä aloittelijat ja varmaan kokeneemmatkin tekee sen virheen, että treenaa liikaa tai liian monella eri liikkeellä. Jos se polte tosiaan on jo ekan liikkeen jälkeen niin kova ja pumppi maksimissaan niin kyllä se varmaan riittää. Riippuu vähän myös siitä, että monta sarjaa sitä liikettä teet. Tarpeeks kovaa kun tekee niin ei paljoo tarvita sarjoja. Jos reenaat esim. monijakoisella jossa teet vaikka sitten kovan ojentajareenin kerran viikkoon, niin kyllä mie tekisin vielä vaikka väkisin vielä jonkuu toisen liikkeen. Mutta itse kokeilemalla selviää. Kovaa reeniä vaan ja roheiinia perään.

Eli sulla on ohjelmassa 2 liikettä esim ojentajalle.
No ojentaja kun on kolmipäinen niin siinä voi olla perusteltua tehdä esim. ojentaja punnerrus taljassa ja ranskalainen punnerrus jotta saadaan rasitusta ojentajan joka kohtaan. Mutta toisaalta voi riittää että vaihtelee silloin tällöin liikettä ja tekee vain yhden liikkeen per treeni

Jos kyseessä on aloittelia, joka treenaa esim. 1-jakoisella ohjelmalla muutaman kerran viikossa. Niin siihen ohjelmaan ei tarvitse välttämättä laittaa mitään erillistä liikettä ojentajlle, sillä ojentaja saa paljon hittiä kaikista punnerrus liikkeistä, ja se on mielestäni ihan tarpeeksi. Kehittyneemmällä punttaajalla, joka treenaa lihaskasvu mielessä, niin silloin asia on tietenkin eri...

Siis käytin ojentajaa ihan vaan esimerkkinä. Puhutaan nyt kuitenkin lihasten "hajottamisesta" ihan yleisellä tasollla.

Itse olen miettinyt tätä ihan samaa monasti. Itse olen ajatellut että sarjoja on tarpeeksi ja kannattaa lopettaa viimeistään siinä vaiheessa kun lihaksesta alkaa pumppi hälvetä ja tuntuma toistoissa huonontua.

:" Yksi, täydelliseen loppuun asti tehty sarja riittää ." - Mike Menzer

:" Maailma ei ole täydellinen, teen kaksi kovaa sarjaa. " - Dorian Yates

Miten lihasten mikrovaurioiden paikkaaminen eroaa dieetillä ja massakaudella? Proteiinia tarvitaan molempiin, mutta massakaudella lihas kasvaa kun dieetillä se vain palautuu treenistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom