Voi Vit....!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tunti sitten menin tekeen jalkareeniä mutta reeni jäi lyhyeen. Rupesin heti venyttelemään jalkoja kunnolla ja venytysliikkeessä jossa mennään makaamaan ja laitetaan jalat koukkuun maata vasten ja sitten selkä painetaan taakse maahan venähti selkä. Ei pystynyt nousemaan edes ylös kunnolla ja kesti n.5min ennen kuin pääsin seisaalleni ja istumaan penkille. Yritin maata pari minsaa mutta tuo tuska säilyi selässä. Sitten vaan selkä helvetin jännitettynä käveleen saunaan ja kotiin. Vituttaa :mad2:

Miten tollasen sais itse hoidettuu? Tuollaiset lihaskrampit varmaan lähtee suht nopeesti...

itellä oli sama homma jonku aikaa sitte..mä vein viikon burana-kuurin (eli 3-4 buranaa päivässä) ja makailin vaan ja venyttelin..
ice poweria unohtamatta...

eihän tuo mitää nannaa kyllä oo..:(

Jos se on krampannu oikeen kunnolla eli on tullut nk. "noidannuoli" voi olla ettet pääse kunnolla liikkumaan neljään viiteen päivään ilman lihasrelaksanttia, esimerkiksi Sirdaludia. Siihen pitää saada resepti, mutta jos voi pitää sairaslomaa ja kestää makailla selällään jalat koukussa tyynyjä polvien alla muutaman päivän niin käyhän se niinkin.

Tietenkin jos tarttet sairaslomatodistuksen on mentävä hakee se ja samalla resepti. Minulla meni tuolla lailla selkä vuonna 1999 intissä salilla maastavedossa ja söin viikon sirdaludkuurin, sen kohtalokkaan :) toiston jälkeen kävelin autetusti pukuhuoneeseen ja sieltä vaikkei ole matkaa veksiin kuin 500m meni aikaa varmaan 15minuuttia.. Ja lääkkeen sai vasta seuraavana aamuna ja sinähän yönä ei nukuttu sekuntiakaan.. Voltarenia ja Sirdaludia niin sillein pysty olemaan, mutta Sirdaludin annostuksen piti olla sen verran iso että ei sitä oikein muuta sitten jaksanutkaan kuin nukkua.

Elikkä seuraa tilannetta vaikka 12 tuntia, ja tarpeen mukaan meen liäkärille. Suurempi todennäköisyys on sillä että se menee ohi pian, koska et painojakaan käyttänyt kun se räsähti.
Jos kipu menee buranalla pois ja jäykkyys ei ole liian kulkua haittaavaa (itse söin monta voltarenia sillon yöllä mutta se ei auttanut ei kipuun eikä jännitykseen kun se oli niin löylyssä se selkä) ja jos painat 90-100 kiloo voit syödä 400mg Buranaa tms halvempaa ibuprofeenivalmistetta esim Ibumax 400mg:sta neljä kertaa päivässä alottaen isolla annoksella esim 4kpl, 4,3,3. Seuraavana päivänä 3,3,3,3, ja seuraavana 2,2,2,2 ja kokeilet sitten olla ilman. Jos mahaa ärsyttää niin vähennä annosta. Pienet burana ym annokset ei tuollasiin vaikuta välttämättä, minunkin pitää syödä ainakin 8 Ibumaxia/buranaa tms päivässä että olkapääkipukin häviää.

Mulla meni kans kerran yläselkä helvetin kipeeksi, kun aloin tekemään ojentajapunnerrusta tangolla (skull crusher). Olin ottamassa tankoa maasta, jolloin tulee aika kova venytys selkään. No selkähän venähti ja meni helvetin kipeäksi. Seuraavana päivänä ei tullut edes kävelystä mitään. Kipu oli keskellä yläselkää ihan pienellä alueella. Lääkäri tökkäs kortisonipistoksen kipeään lihakseen ja kipu alkoi hellittää. Pikkuhiljaa se sitten parani, mutta kyllä se pari viikkoa haittasi treenejä.

Itselläni on mennyt useinkin. Eipä siinä. Hyvä lihashuolto ja sen kyllä yleensä tuntee johtuuko nikamista vai onko se pelkkä venähdys lihaksissa. n.3 päivän päästä käy kiropraktikolla tai fysioterapeutilla. Se sillä ,että 48 tuntia loukkaantuneessa kohdassa on ns. lihassuoja jolloin nikamaa ei saa paikalleen ilman liiallista voimankäyttöä eikä tulisi laittaakkaan.

Yleensähän nikamat menevät itsestään paikalleen ajankuluessa ja odotellessa ,mutta pahat kannattaa hoidattaa sillä selkä jännityksessä voi tulla lihas ym. tulehduksia selkään. reenit ei kulje pitkään aikaan sillä osa alueella jos selkä on jumissa useita viikkoja pahasti ,koska aineenvaihdunta ja verenvierto on jännittyneessä lihaksessa vaivalloista ja palautuminen mahdotonta.

Taas yks syy lisää miksi en tee tuota nimenomaista venytystä. Polvien lisäksi hajoaa näemmä selkä :(

Paska homma, ei kun lepoa ja lämpöhoitoa kun akuutein vaihe on ohi,

Originally posted by JSmith
Taas yks syy lisää miksi en tee tuota nimenomaista venytystä. Polvien lisäksi hajoaa näemmä selkä :(

Paska homma, ei kun lepoa ja lämpöhoitoa kun akuutein vaihe on ohi,

Juuh täytyy näköjään tehdä se jatkossa seisaaltaan yhdelle jalalle kerrallaan tai sitten en taita sitä selkää maahan asti.

Nyt on olo jo huomattavasti helpottunut mutta pientä vihlontaa on selässä vielä havaittavissa. Venyttelin tuota selkää aika ajoin yhä pidemmillä ja pidemmillä venytyksillä. Huomenna luulen että kondiksessa on, ja sitten uusin jalkareenin, vaikka teoriassahan pitäis levätä mutta lepo on liikaa vaadittu :rolleyes:

Kun miettii mitä tapahtuu tuossa venytyksessä niin sattuu ajatteleminenkin. Etureisi venyy -> lonkankoukistaja venyy -> lonkankoukistajat vetää ristiselkää kaarelle -> vatsan tuki pettää taaksepäin kallistuttaessa -> nikamat sanoo naks :( Vielä jos on suvussa jotain notkoselän oireita niin kaksin verroin helpompaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom