Voi ei...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla ei mene hyvin. Ensimmäinen iso takapakki näyttää olevan tulossa. Kesällä treeni kulki todella lujaa: tulokset sen kuin nousivat, ja muutenkin tuntui, että nyt on homma oikein hanskassa. No, hyvä ei jatku ikuisesti, ja elokuun lopulla sairastuin flunssaan, joka pääsi pitkittymään kolmiviikkoiseksi alkamassa olleiden opintojeni vuoksi. Sitten kun vihdoin pääsin takaisin salille, vasen olkapääni kipeytyi. Treenin aikana kaikki oli hyvin, mutta jälkeenpäin ilmaantui hirvittävä kipu, johon ei tunnu auttavan edes lepo, Ice Powerista tms. puhumattakaan. Kipua on jatkunut nyt puolitoista viikkoa, ja huomenna soitan lääkärin. Treeneinä olen voinut vetää aerobista ja jalkoja. Hirvittää ajatella, minne pohjalle tässä vielä pahimmillani vajoan... :wall:

Onkos teillä muilla ollut olkapäävammoja? Miten olette niistä toipuneet? Ari Pehkosen penkkisivusto on ainakin hirveetä pelottua, mutta ilmeisesti aiheesta. Jos jotain hyvää tästä nyt hakee, niin tuleepa kerrankin vedettyä kunnon kestävyyskausi... :hyper:

Jos kiertäjäkalvosin vittuilee niin ei ihan hirveen äkkiä parannu....omia kokemuksia ei ole siitä, mutta pystärissä käsipainoilla muljautin olkalihaksen pari vuotta sitten todella vittumaisesti ja se kesti parantua puoli vuotta siihen kuntoon, että kunnolla pystyi treenaamaan. Ei se vieläkään eikä varmaan ikinä tule olemaankan täysin ehjä, kipeä se ei tosin enää ole, mutta jäykkä ja muljuu ilkeesti. Pystäriin tuli kammo kertalaakista ja olkia oppi treenaamaan riittävän pienillä romuilla. Voltaren Rapid auttoi yllättävän hyvin, suosittelen.

Täälläpä kohtalontoveri! Pari viikkoo sitten vasen olkapää nyrjähti penkkitreenissä ja nyt on sit oltu tekemättä mitään rinnalle ja olkapäille sen jälkeen :( Selkää pystyn tekeen keveillä painoilla, ja hauiksii. Jalkoja oon nyt kurittanu oikein kunnolla vaihoin vaan kyykyn prässiin nii pystyy tekeen ihan hyvin. Saapa nähdä kuinka kauan tässä vielä joutuu kituuttamaan!
Mut onpahan tullu vedettyä oikein kunnon aerobinen kausi ja parit kovat jalkatreenit :rock:

Olkapäästä meni joku pari kuukautta sitten. Varmaan se kiertäjäkalvosin, kun oireetkin tuntuivat vähän siltä. Kipu oli vähäistä, mutta piti silti pitää n. kuukauden pituinen tauko olkapää- ja rintaliikkeistä, että se täysin parantui. Pystysoudusta tuli.

edit: tarkennusta.

Hakekaa kaikki kortisonipiikki olkapäähän. Mä hain just viime torstaina ja kivut hävisi kolmeksi päiväksi.... :rolleyes:

No kaipa tämä tästä.

Edit:
Niin oma vaivani on hauiksen pidemmän pään tulehdus.

Neljä viikkoa tuli itellä taukoa kun kiertäjäkalvosin tulehtui. Sen jälkeen meni vielä monta viikkoa että pystyi treenaamaan normaalisti. Punnerrusliikkeet piti alottaa todella harkiten ja pikkupainoilla.

Jostain muistan lukeneeni, että olkapäät eivät kestä pidemmän päälle penkkiä jos ote on jatkuvasti yli 65 cm leveä.

Kommentteja?

Vinyylipommi sanoi:
Jostain muistan lukeneeni, että olkapäät eivät kestä pidemmän päälle penkkiä jos ote on jatkuvasti yli 65 cm leveä.

Kommentteja?

Kuulostaa vähän hassulta väitteeltä, eiköhän tuokin ole 100% henkilöstä kiinni kuten kaikki muukin tässä lajissa? :)

Kyllä vaan kuulostaa jos on erityisen leveäharteinen kaveri :D

Mutta tosissaan, tuota pidettiin ko. artikkelissa tärkeänä asiana. Itse olen hakenut "oikeaa" oteleveyttä omaan penkkityöskentelyyni (todellinen aloittelija) ja siksi jäin tuota miettimään. Ainakin minulla jaksamiseen pienikin otteen leventäminen / kaventaminen vaikuttaa hirvittävän paljon. :wanha:

Samanlainen tilanne. Multa tulehtui olkapäästä keväällä kolmesta kohtaa jännetupit, kortisoonia pistettiin ja totaalilepoa oli pakko pitää yli 2 kuukautta.
Kesällä kävin viitisen kertaa fysioterapeutin käsittelyssä ja treenaaminen sujuu jo aika hyvin. Penkkiä ja vipareita ei pysty tosin tekemään vieläkään ja kyykyssä tuntuu vähän ilkeältä olkapäähän kun joutuu pitämään kättä jännityksessä.
Eli pitkällisiä vaivoja ovat, mullakaan ei ultraäänen mukaan ollut mitään rikki ja silti on jo puoli vuotta kiukutellut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos soitat lekurille, niin soita yksityiselle. Arvauskeskuksessa sanovat kuitenkin armeijan tyyliin: "syö buranaa ja lepää, niin kyllä se siitä..."

Minulla meni viime helmikuussa penkatessa olkapää aikalailla romuksi. En saanut edes auton vaihdetta vaihdettua oikealla vaan piti vasurilla sohia. Pari viikkoa kesti ennen kuin uskalsin penkkiä kokeilla ollenkaan ja sillonkin olkapäässä tuntui hieman kipua. Vasta kesäkuussa alkoi penkkaaminen sujua ilman kipua. Kesäkuuhun saakka ei juuri kärsinyt alle 10:n toiston sarjoja tehdä.

Nyt olen tehnyt aina penkkipäivisin juuri niitä Pehkosen kotisivuilla olevia kiertäjäkalvosinliikkeitä n. 2x20 ja olkapäät on toistaiseksi kestäneet. Pahimmassa vaiheessa auttoi käsi kerrallaan ensin tiputtaa käsi rennoksi sivulle ja sitten heilutella kättä rintamasuunnassa eteen-taakse. Tuon ohjeen antoi tuttu fysioterapeutti, joka motivoi sillä, että jos olkapäätä ei liikuttele (kivun takia) saatta joihinkin hermoihin (tjsp.) tulla kuolio.

Kielimies sanoi:
Mulla ei mene hyvin. Ensimmäinen iso takapakki näyttää ...
...
Onkos teillä muilla ollut olkapäävammoja? Miten olette niistä toipuneet? Ari Pehkosen penkkisivusto on ainakin hirveetä pelottua, mutta ilmeisesti aiheesta. Jos jotain hyvää tästä nyt hakee, niin tuleepa kerrankin vedettyä kunnon kestävyyskausi... :hyper:

Joo ne kiertäjäkalvosinliikkeet on loistavia. Itsellä tuli vielä vähän aikaa sitten oikea olkapää pirun kipeäksi penkkitreenin jälkeen. Kun kosketti kädellä kainaloa niin vihlaisi niin perkeleesti kun olkapää nousee. Aloin siinä jos itten vähän huolestua, että pitääkö tässä lopettaa penkki. No nyt teen kerran viikossa kiertäjäkalvosinta hilupainolla n. 20 toiston sarjaa ja ei oo enää olkapään kanssa mitään ongelmaa :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom