vm. -02 BMW 330Ci Saksasta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

user10293

Banned
Liittynyt
28.9.2005
Viestejä
428
Ajattelin tässä vaihtaa autoa vähän menevämpään, elikkä olisi suurinpiirtein vuosimallia -02 oleva 330Ci Coupe Bemari hakusessa Saksasta tuotuna. Onko täällä kenelläkään kokemuksia kyseisestä mallista. 325Ci saattaa myös tulla kysymykseen. Mitkä ovat tyypilliset malliviat ko. autossa mitä kannattaa tsekata jne. Kommentteja??? (Myös 330i Sedan ja Touring omistajat!)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Xavier sanoi:
Ajattelin tässä vaihtaa autoa vähän menevämpään, elikkä olisi suurinpiirtein vuosimallia -02 oleva 330Ci Coupe Bemari hakusessa Saksasta tuotuna. Onko täällä kenelläkään kokemuksia kyseisestä mallista. 325Ci saattaa myös tulla kysymykseen.

Hyvältä kuulostaa, ja muakin kiinnostais myös muiden kokemukset, koska itsellä vähän samanlaiset suunnitelmat kunhan kesä koittaa :D Paitsi että rahkeet ei taida ihan tollaseen riittää, johonkin on raja vedettävä, mulla se menee tod.näk. vm. 2001 325i:ssä. Paitsi jos joku kertoo hyvän syyn vaihtaa konetta tai vuosimallia...
 
Zone-sarja -42%
Chipattu 330d, liikkuu liukkaammin ja syö vähemmän? ;)

Ainakin joku btcf:llä oli tempaissut vartille sellaiset ajat lastutetulla 330Dllä, ettei ainakaan 325sella seikkailla perässä, voi olla ettei vedetä 330Ci:lläkään.
 
Sumppari sanoi:
Chipattu 330d, liikkuu liukkaammin ja syö vähemmän? ;)

Ainakin joku btcf:llä oli tempaissut vartille sellaiset ajat lastutetulla 330Dllä, ettei ainakaan 325sella seikkailla perässä, voi olla ettei vedetä 330Ci:lläkään.

paskat..ellei ole 330Cd, eli Coupe-versio .. ja traktorin ääni on aina traktorin ääni :whip:
 
Kyllä BMW:n E46 Coupe on kaunis auto..ja 330Ci:llä ei tarvii pelätä että jäisi volvojen tai saapien jalkoihin :D

Sumppari: Faijan vm. -02 530dA:ssa on 194 hp vakio mutta uusi 3.0 litranen diesel tuottaakin sitten 204 kaakkia (uusi moottori installoitu tuohon 330CD:n), en sit tiedä paljonko lastu tuo lisää? 330Ci:ssä on 231 hummaa vakiona, kulkee silti paremmin kuin esim. 250-heppanen Volvo S60 T5 :hyper: Onko tuossa lastuttamisessa minkälaisia riskejä?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
btcf:llä oli tuosta 330d:stä juttua. Jos oikein ymmärsin, niin 13.9s oli joku foorumilainen vetänyt chipatulla varttimailin.
Koska kyseessä turbo kone, on lastuttamisesta oikeastikkin hyötyä, ja vissiin 250hp ja 600Nm olisi ihan mahdolliset.
Viisaammat korjatkoot mitä koneesta oikeasti saa, niin uudemmasta kuin vanhemmasta koneesta, itse en noita ole elävänä päässyt koittelemaan, saati dynottamaan. :) 2002 mallissahan pitäisi jo olla tuo vakiona 204hv kone? Joka tapauksessa jos muistan tuon varttimailin oikein, ei siihen pysty 330Ci:llä ei sitten millään.

Ameriikassahan ilmassa on enemmän happea tai jotain, siellä menee aina varttimaili kovempaa ja tehoa tulee enemmän. Siinä chipattu 530D josta tehoa 311hp, 693Nm
http://forums.e60.net/index.php?showtopic=4886&hl=remapped
 
Ei mennyt, sotkin ihan muuhun asiaan. No aina parempi. Eli 330Dstäkin saa +300hv ja 700Nm just like that. Voi tehdä entistä tiukempaa pysyä 330Ci:llä perässä. ;)
 
Xavier sanoi:
Kyllä BMW:n E46 Coupe on kaunis auto..ja 330Ci:llä ei tarvii pelätä että jäisi volvojen tai saapien jalkoihin :D

Paitsi jos takaa tulee T5 tai Aero :D Tuo T5 tuntuu melkein olevan yleisin Volvo mitä nykyään tulee tiellä vastaan. Saksantuonti on tehnyt tehtävänsä?

Nuo T5/Aero vertailut tein ihan suoraan vain tehojen suhteen Googlaamalla. Autosta viis, ohihan pääsee vaikka poliisiautosta jos vain on tarpeeksi pokkaa ja promilleja :hyper:
 
kodari76 sanoi:
Paitsi jos takaa tulee T5 tai Aero :D Tuo T5 tuntuu melkein olevan yleisin Volvo mitä nykyään tulee tiellä vastaan. Saksantuonti on tehnyt tehtävänsä?

Nuo T5/Aero vertailut tein ihan suoraan vain tehojen suhteen Googlaamalla. Autosta viis, ohihan pääsee vaikka poliisiautosta jos vain on tarpeeksi pokkaa ja promilleja :hyper:

Nimenomaan T5 ei kulje yhtä hyvin ku 330Ci eikä taida Aero-Saabikaan (helvetti on muuten ruma auto!).
 
Xavier sanoi:
Nimenomaan T5 ei kulje yhtä hyvin ku 330Ci eikä taida Aero-Saabikaan (helvetti on muuten ruma auto!).

Tai no. Verrataan :D

330Ci: 6.5s 300Nm 170kW 1505kg
S40 T5: 6.8s 320Nm 162kW 1464kg

Hintaeroa reilut toistakymmentä tuhatta euroa.

Tai no otetaan Volvolta se perhemalli mukaan:

V70 R: 5.9s 400Nm 220kW 1751kg

R Volvossa hintaa sitten yli 80t€. Mutta joka tapauksessa.

Ei näissä vertailuissa ole tosin mitään järkeä. Kaikki eri autoja ja eri hintaisia. Ja onhan autossa muutakin kuin teho ja vääntö. Volvo on etuvetoinen, ja kyllä T5:lla (no prkl omalla dieselilläkin) huomaa että keula tahtoo hakea hieman kun enemmän kaasuttaa.
 
kodari76 sanoi:
Tai no. Verrataan :D

330Ci: 6.5s 300Nm 170kW 1505kg
S40 T5: 6.8s 320Nm 162kW 1464kg

Hintaeroa reilut toistakymmentä tuhatta euroa.

Tai no otetaan Volvolta se perhemalli mukaan:

V70 R: 5.9s 400Nm 220kW 1751kg

R Volvossa hintaa sitten yli 80t€. Mutta joka tapauksessa.

Ei näissä vertailuissa ole tosin mitään järkeä. Kaikki eri autoja ja eri hintaisia. Ja onhan autossa muutakin kuin teho ja vääntö. Volvo on etuvetoinen, ja kyllä T5:lla (no prkl omalla dieselilläkin) huomaa että keula tahtoo hakea hieman kun enemmän kaasuttaa.

No 330Ci:ssä (ja bemareissa yleensä) menee S60 T5 edelle moni muukin asia kuin suorituskyky. Oon muuten kerran ajanut tollasta S60 T5:a..

Jos otetaan R vulvat mukaan nii miksei samalla BMW M3 CSL :D
 
Xavier sanoi:
Jos otetaan R vulvat mukaan nii miksei samalla BMW M3 CSL :D

Koska otsikossa on 330Ci :whip: ;)

Bemareista mulla ei olekaan kokemuksia. Kovasti olin 5-sarjalaista touringia ostamassa viime vuonna, mutta verot oli tuontipeleille liikaa. Volvo tuli halvemmaksi. Eikä noita bemuja oikein ollut koeajettavaksikaan missään paikallisessa liikkeessä. Kerran kävin ajamassa 520 touringia. Mutta kokemus oli paska. Autossa oli oksettava sininen kangassisustus, manuaali-ilmastointi, aivan karvalakkivarustus ja manuaalivaihteet. Ei edes sporttirattia eikä ajotietokonetta löytynyt. Oli -01 mallia. 520 kone oli muutenkin IMHO liian pieni tuohon autoon. 530d/525d kiinnosti mutta mistään en semmoista ajoon löytänyt. Täytyy kolmen vuoden päästä katsoa uudestaan kun autoa vaihdetaan.

p.s. oli muuten suomi-bemari. Myyjän mukaan kaikilla herkuilla. Oikein ikkunat aukesi kun kaukosäätimestä painoi. :david: Jäi se auto liikkeeseen sillä kertaa.
 
Stahlgrau 330Ci 10/02 tarttui Saksasta matkaan, mittarissa 78.000 km. Katsastuksessa kehuivat auton kuntoa. Varusteista mainittakoon SMG-vaihteisto ja navigaattori. Liikahtaa muuten "ihan" kivasti :0
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom