Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Jos juoksentelee munasillaan tuolla Siperian pakkasessa, vilustuu, ja se taas alentaa vastustuskykyä, joka taas aiheuttaa sen että viirukset pääswee helpommin kimppuun. Luulisin :)

Missukka sanoi:
Jos juoksentelee munasillaan tuolla Siperian pakkasessa, vilustuu, ja se taas alentaa vastustuskykyä, joka taas aiheuttaa sen että viirukset pääswee helpommin kimppuun. Luulisin :)

SAIKKUA!½

japa sanoi:
elikkä jos olisin nyt terve ja menisin tuonne munasillani hikisenä juoksemaan ulos ja seuraavan päivänä olisi sitten flunssa niin syy ei ole pakkasesta vaan siitä että juuri minun huonolla tuurilla sattui minulle joku virus? ei jaksa ymmärtää...kuinka huono onninen olen ollut joka kerta kovilla pakkasilla.

Mutta hetkinen! Siis jos virukset ovat paremmin liikenteessä juuri kylmillä ilmoilla niin loppujen lopuksihan sittenkin tuo pakkanen on syylinen siihen että olen flunssassa. Jos ei pakkasta niin ei niin paljon viruksia.

Niin ne väittää, että kylmä ilma ei sinänsä flunssan syy ole, ovat sitä jopa tutkineet. Hikisenä kuumasta saunasta avantoon/lumihankeen tai muuten vain munasillaan juoksemaan pihalle saunasta, eikä yleensä tule kipeeksi. Mutta siinä olet oikeassa, että jostain syystä suurin osa viruksista kiertää kylmään vuoden aikaan (ainakin täällä suomessa), mistä lie johtuu ja onko tilanne sama kaikkialla muailmassa, en tiiä.

TJJ sanoi:
Niin ne väittää, että kylmä ilma ei sinänsä flunssan syy ole, ovat sitä jopa tutkineet.

Vilustumiseen on joillakin ihan geeni. Eli se ei ole edes sairaus välttämättä. Tää oli ihan tutkittu juttu ja luin siitä jostain päivälähdestä. Itellä ainakin kuivaa nuo limakalvot ekaks ja sitten alkaa pukkaamaan räkää joka rööristä ja on kurkku kipeä ja lopuks yskittää. Ei kuumetta, ei mitään.

Kaminari sanoi:
Vilustumiseen on joillakin ihan geeni. Eli se ei ole edes sairaus välttämättä. Tää oli ihan tutkittu juttu ja luin siitä jostain päivälähdestä. Itellä ainakin kuivaa nuo limakalvot ekaks ja sitten alkaa pukkaamaan räkää joka rööristä ja on kurkku kipeä ja lopuks yskittää. Ei kuumetta, ei mitään.

Oi perkule! Mä olen varmasti saannut tuonkin geenin ja monta muuta negatiivista, kuten taipumus läskiin, negatiivinen lihas kasvu jne jne...

Saliavautuminen:

Vituttaa salilla muutama yläasteikäinen jamppa. Kova on tietty yritys, mutta kun koko aika menee väärin eikä asioista tunnuta tietävän mitään. Toisaalta haluttais neuvoa, mutta toisaalta mikä mä oon ketään neuvomaan. Tuskinpa mun neuvot olisivat kovin kaivattujakaan... Jotenkin se vaan tuntuu tyhmältä antaa väärien neuvojen kiertää. Jospa joku opastais niitä, et kasvuun ei riitä pelkkä rinta-hauis-treeni, ei vaikka se tehtäis 7krt viikossa ja 100*100 sarjoja. :(

No joo, sikäli ihan sama mitä kukin tekee, mut eilen nousi niskakarvat pystyyn kun huomasin et samaiset kollit kiusaa yhtä pikkupoikaa joka kans yrittää räpeltää salilla jotain. Tiedän sen pojan, syrjäänvetäytynyt ja yksinäinen, helppo uhri varmasti. Pienikokoinen, ns. "nörtti", jokaisen kiusaajan unelma, eikä pistä vastaan. Se henkinen väkivalta jota ne "kovat kundit" harjoittivat teki todella pahaa minulle. Se, että mennään toisen luo "hei älä tee siinä, se laite on rikki" näytellen kaveria ja sitten "varastetaan" laite ja nauretaan röhäkästi päälle, on todella ääliömäistä käytöstä. Vaikka nuoria ja hölmöjä tietysti ovat, niin silti alkoi hälytyskellot soida. Tollaseen pitäisi aina puuttua. "Älä vaan tee penkkiä ettet mene ylikuntoon!" Tämä samainen "kiusaaja" sattui vielä tänäänkin samaan aikaan salille mun kans, toiselle pojalle rehenteli sillä, kuinka liikuntatunnilla olivat laittaneet tankoon sen ja sen verran painoa ja sanoneet että "se on nyt pakko nostaa" ja kuinka ollakaan, tämä kiusattu poika oli jäänyt tangon alle. "Heh heh heh siellä se rimpuili, yritti päästä pois heh hehe heh" :david:

Suututtaa!

Tänään ei noi teinipojat ole meikäläisen suosiossa, kaiken edellä mainitun lisäksi salilla oli eilisen jälkeen hajotettu keppejä, peilejä, käsipaperiteline...

Njoo, ei edes vituta yhtä paljon enää kun muutama tunti sitten, hyvä treeni ja pikku unet tekee ihmeitä!

Mua vitutti salilla tänään. Kävin parin kaverin kanssa tossa. No, siellä salilla on aina sellanen 4-5 vähän mua vanhemman tyypin porukka ja niistä pari on ihan perusjamppoja ja pari sellasia mun tasosia et näkyy jo saliharrastus. Nii nää vähän lihaksikkaammat tyypit on aina ihan perseasenteella siellä. Seisoskelevat porukassa, arvostelevat, näyttävät tosi cooleilta, kerran ku mun ihan aloittelevat kaverit teki penkkiä nii yks tulee siihen jalkopäähän sanomaan että "onko iso vaiva laittaa enemmän painoja et pääsis muutki tekemään." WTF! ilmeisesti sit aatteli et ku tekee isoilla painoilla nii ei tarvii nostaa ku pari kertaa eli menee vähemmän aikaa samaan lihasvaikutukseen. Just tällasta! Tavallisen näköiset tyypit ei tiedä ite mitään ja silti kukkoilevat ja ovat tietävinään. Pukuhuoneessa sit yhellä oli 0.5 kokispullo jossa sit jotai vaaleanpunaista palkkaria ja se kiertää siinä viidellä äijällä, oli muuten pikkusen naurettavan näköstä!! tais olla muscle+palkkaria herralla ku yks niistä kysy jotai et onks tässä sit hyvää proteiinia vai, niin tää kenen pullo se oli sano, et ei ku tässä vaikuttaa kreatiini.
Hitto ku joskus oikein sattuu et keksin jotai nasevaa sanottavaa niille takasin siellä salilla kaikkien kuullen, niin silloin on jokainen vitutus palkittu!

DrCarter sanoi:
tais olla muscle+palkkaria herralla ku yks niistä kysy jotai et onks tässä sit hyvää proteiinia vai, niin tää kenen pullo se oli sano, et ei ku tässä vaikuttaa kreatiini.
Joo... :D Mut ei silti vedä vertoja sille kun noi aiemmin mainitsemani pojat keskusteli palautusjuomista ja lisäravinteista yleensäkin... "Siis sunkin kannattais alkaa käyttään palautukseen niitä proteiinihormooneja!" Taidan printata muutaman pakkotoisto.com lappusen ja levitellä niitä salin seinille, niinkin helposti kuin lukemalla pakkista sais helposti jopa vähän tietoakin näistä asioista.

DrCarter sanoi:
Mua vitutti salilla tänään. Kävin parin kaverin kanssa tossa. No, siellä salilla on aina sellanen 4-5 vähän mua vanhemman tyypin porukka ja niistä pari on ihan perusjamppoja ja pari sellasia mun tasosia et näkyy jo saliharrastus. Nii nää vähän lihaksikkaammat tyypit on aina ihan perseasenteella siellä. Seisoskelevat porukassa, arvostelevat, näyttävät tosi cooleilta, kerran ku mun ihan aloittelevat kaverit teki penkkiä nii yks tulee siihen jalkopäähän sanomaan että "onko iso vaiva laittaa enemmän painoja et pääsis muutki tekemään." WTF! ilmeisesti sit aatteli et ku tekee isoilla painoilla nii ei tarvii nostaa ku pari kertaa eli menee vähemmän aikaa samaan lihasvaikutukseen. Just tällasta! Tavallisen näköiset tyypit ei tiedä ite mitään ja silti kukkoilevat ja ovat tietävinään.

Taitaa olla raskas viikkokin takana, mutta pulssi nousi parikymmentä pinnaa, kun luin noista salielviksistä.
Ei tällainen yksinkertainen jamppa pysty käsittämään miten asia voi olla niin, että niskalaukauksen administrointi narpäkyymalle saunan takana on poikkeuksetta lainvastaista.

Merzi: Jos tuota kiusaamista ym epäasiallista käytöstä esiintyy niin mun mielestä sun aikuisena tulee puuttua siihen, sillä kun on pienen pieni mahdollisuus jopa toimia. Aina jos on itsellään mahis vaikuttaa asioihin positiivisesti niin kannattaa puuttua tilanteisiin ainakin jollain tasolla. Ja jos et itse halua esim neuvoa mutta tiedät että kaikki menee päin vittua niin ainahan voit vaikka mennä sanomaan että 'oon huomannu että ootte aika innokkaita treenaamaan, se on hyvä kun nuorena kiinnostaa, jos haluaa hyvää kehitystä niin kannattaa käydä tsekkaamassa pakkotoisto.comin sivuja, siellä paljon hyvää juttua' tms jos et kerran itse halua alkaa 'opettajaksi'.

Ihan pakko vielä mainita noista salielviksistä että eiköhän niillä ole aina ne hiukset kaikkein tärkein asia treenissä. Letti on aina niin :david: nättinä että. Juuri tänäänki kun sit tultiin kavereiden kanssa pukuhuoneeseen, niin yks laittamassa hiuksia siinä peilin edessä ja sitten sitä voikin mennä salin puolelle näyttämään pirun hyvältä. Kyllä se oli musta liikaa aikuiselta mieheltä, siis Salilla.

MerZi sanoi:
No joo, sikäli ihan sama mitä kukin tekee, mut eilen nousi niskakarvat pystyyn kun huomasin et samaiset kollit kiusaa yhtä pikkupoikaa joka kans yrittää räpeltää salilla jotain. Tiedän sen pojan, syrjäänvetäytynyt ja yksinäinen, helppo uhri varmasti. Pienikokoinen, ns. "nörtti", jokaisen kiusaajan unelma, eikä pistä vastaan. Se henkinen väkivalta jota ne "kovat kundit" harjoittivat teki todella pahaa minulle. Se, että mennään toisen luo "hei älä tee siinä, se laite on rikki" näytellen kaveria ja sitten "varastetaan" laite ja nauretaan röhäkästi päälle, on todella ääliömäistä käytöstä. Vaikka nuoria ja hölmöjä tietysti ovat, niin silti alkoi hälytyskellot soida. Tollaseen pitäisi aina puuttua. "Älä vaan tee penkkiä ettet mene ylikuntoon!" Tämä samainen "kiusaaja" sattui vielä tänäänkin samaan aikaan salille mun kans, toiselle pojalle rehenteli sillä, kuinka liikuntatunnilla olivat laittaneet tankoon sen ja sen verran painoa ja sanoneet että "se on nyt pakko nostaa" ja kuinka ollakaan, tämä kiusattu poika oli jäänyt tangon alle. "Heh heh heh siellä se rimpuili, yritti päästä pois heh hehe heh" :david:

Ja pulssi vaan nousee.
Siinä v*ttupäät tuhoavat salillakäynti-ilon siltä ainoalta noista jolla olisi oikeutus hengittää. Olet oikeassa että sellaiseen tulisi puuttua (ei ollut tarkoitettu arvosteluksi, vaan rohkaisuksi/kannustukseksi), sillä:
"All it takes for evil to triumph is for good people to do nothing."

Kannattaisi kyllä noihin kiusaamistapahtumiin puuttua välittömästi. Eräs .. öhöm.. tuttuni oli koulukiusattuna lähes 12 vuotta ja nyt napsii kaikenmaailman masennuslääkkeitä ja mielestäni saisi mennä ihan laitoshoitoon kun on niin huonona nyt, itsarin partaalla :(

Ja pikkuisen pienempi vituttava asia. Tiputin tangon isovarpaalleni ja kynsi halkesi.

MerZi, pistät vaan pojat kuriin tai pyydät jotain tuttua miestä sieltä salilta avautumaan tuollaisille ääliöille. Siinä on teini hiljaista poikaa, kun vähän vanhempi tyttö/nainen latoo faktat tiskiin.

MerZi sanoi:
Se henkinen väkivalta jota ne "kovat kundit" harjoittivat teki todella pahaa minulle.
Jos se oli sitä sullekin, niin kelaa hetki sitä jätkää joka oli uhrina. Ens kerralla läiski niitä jamppoja turpaan ja sano terviisiä. :curs:

Mika71 sanoi:
MerZi, pistät vaan pojat kuriin tai pyydät jotain tuttua miestä sieltä salilta avautumaan tuollaisille ääliöille. Siinä on teini hiljaista poikaa, kun vähän vanhempi tyttö/nainen latoo faktat tiskiin.

Indeed!

Koita tehä edes jotain omalta osaltasi, jotta saat tuollaisen loppumaan. Siinä voi olla pikkupojan heikkomieli oikeasti todella kovalla koetuksella ja tollaisesta saattaa saada elinikäiset traumat ja pelot. Kannattaa oikeasti puuttua asiaan jos vain mitenkään pystyy! Tai tehä ees jotain sen eteen jos näkee, että nyt kaikki ei ole oikein!

Pyydä vaikka salin isointa karjua luukuttamaan kiusaajia takakonttiin pukkarissa tai jotain.. (Yleensä he suostuvat)

Itse nauttisin jos pääsisin tuollaiseen tilanteeseen teurastamaan kiusaajat :evil: :curs: Silloin veri lentäisi, kuin lokakuussa loska. Heikompia saa aina puolustaa hinnalla millä hyvänsä :evil:

Mika71 sanoi:
näin on.

Vituttaa kun ei oo yhtään vääntöö tossa salihommassa. Ja se vituttaa että näin taas sitä yhtä naista jota en haluais nähä enää ikinä. Kaveritkin soittelee eikä kiinnosta vittuakaan niiden kanssa jutella tai niitä nähä. Jos muu maailma tässä lähimmällä neliökilometrillä lakkais olemasta vähäks aikaa niin oisin suht tyytyväinen.

edit: Ja toi kiusaamishomma vituttaa myös.

Asiallisia ja fiksuja kommentteja tuli teiltä tohon postaamaani juttuun, kiitos siitä. Minunkin mielestä tosiaan sen verta vakava juttu et olisin suuttunut jos olis alkanu tulla jotain "vittuako puutut toisten asioihin pidä huoli omasta elämästäs" :david: -kommenttia. Viimeistään nyt olen vakuuttunut siitä, että minun on jatkossa puututtava tollaisiin tilanteisiin. En voi enää vain katsoa sivusta ja kelailla omassa päässä näitä juttuja. Vaikka ei tietty pitäis stressata muiden asioista niin mulla on ilmeisesti läheisrakkaus voimakkaampaa kun itserakkaus... En varmasti saa juttua pois mielestä, ellen edes yritä tehdä sen eteen jotain!

Jäi tosiaan kurja olo itsellekin, saati sitten mitä se kiusattu ajattelee ja tuntee. Se kun ei oikein mitään sanonutkaan niille pojille, aikansa siinä pyöri vähän pelokkaan näköisenä ja lähti mitään sanomatta pois. Kiusaajat varailivat "sattumoisin" juuri niitä painoja ja laitteita mitä hän olisi käyttänyt. Mulla sattui olemaan 5kg kiekot tangossa, niin teinpä sitten sarjaa vähemmän kuin normaalisti ja kysyin pojalta tarvitseeko hän juuri tämän kokoisia ja annoin ne hänelle. :)

En voi väittää tuntevani ketään heistä, tiedän tosin useasta heistä kenen lapsia ovat jne. Kiusatun pojan olen oppinut tietämään siitä kun on törmätty salilla aika useinkin. Hän käy mitä epäinhimillisimpiin aikoihin salilla nostelemassa painoja, niin kuin minäkin, ilmeisesti kanssani samaa toivoen, siis ettei siellä olisi ketään muita.

Kukaan ei ole ansainnut tollaista kohtelua, oli sitten millaisista lähtökohdista tahansa, minkä näköinen/kokoinen tahansa... Kaikki kiusaaminen on todella syvältä, oli se sitten koulu-, työ-, tai vapaa-ajan puitteissa tapahtuvaa. MUR! :curs:

Tää on aina tätä, meikäläisen "sosiaalihuolto" pelaa vuodesta toiseen. On tässä tullut vaikka minkälaisia tapauksia autettua. :rolleyes: Kutsun sitten teidät avuksi jos on tarvis!

Talvi

Itse talvi ei vituta, mutta on se nyt helvetti kumma että talvi tulee aina suurena yllätyksenä suomeen.

Eilen olin menossa töistä kotiin. Otin leppävaarasta bussin nro 205 leppävaarasta joka oli kiltisti ajoissa (on kuitenkin linjan ensimäinen pysäkki). Tällä sitten munkkiniemeen ja toiselle pysäkille odottelemaan bussia nro 18. Katson kännykkää joka näyttää 18:30. Taulussa lukee että pitäisi tulla 18:29 ja 18:36. Ajattelin että oikein hyvällä tuurilla tuo 29 bussi on vähän myöhässä, mutta joka tapauksessa toi 1:36 kuitenkin ihan just. NOT! Vittu, ei sieltä mitään bussia tullut. Seuraavan kerran kun katsoin kelloa, se oli 18:38, sitten 18:51, sitten 19:07. Tulihan sieltä sitten bussi klo 19:23, 53min myöhässä. Tässä ajassa olisi pitänyt ajaa ohi ainakin 5 bussia.

Noh, olin menossa vain kotiin joten mikään hengenhätä ei ollut. Kylmä vaan. Mp3 soittimiestakin loppui akku kesken.

Tänään:
Olin tulossa töihin. Taas 18, mutta tällä kertaa klo 7:30. No, tulihan se klo 8:00, jolloin kun pääsin munkkiniemeen, 205 oli jo luonnollisesti mennyt (tämän pitäisi olla siellä klo 8:01). Tätä en tienyt kun astuin bussista ulos, vaan vasta silloin kun kävelin oikealle pysäkille ja katsoin taulua. Seuraava tulee tunnin päästä. Sweet. En varmasti meinannut odottaa tuntia siinä, duunitki oli alkanu jo muutama minutti sitten. Mitään muutakan bussia ei tähän aikaan mennyt siitä ohi (tai siis meni, mutta taulu ei sitä näyttänyt, joten huomasin sen vasta kun kävelin sieltä pois). No, hyppäsin sitten bussiin nro 14 stadiin päin, kun ei tässä muutakaan keksinyt. Ainakin pääsi vähän lämmittelemään. Tämä jäi kiinni lievässä ylämäessä olevalle pysäkille. Ei tässä voinut enää oikein muuta tehdä kun nauraa itsekseen. No, pääsi se kuitenkin liikkeelle ja tajusin hypätä pois muutama pysäkki myöhemmin, ja kävelin mannerheimintielle, josta onneksi tuli 248, jolla pääsin leppävaaraan. Olin duunnissa klo 9:07, hieman yli tunnin myöhäsä. Nyt siis joudun jäämään tänne klo 17:00 asti, ja pitää muuttaa illan suunnitelmia. :curs:

Back
Ylös Bottom