ajattelin ensin etten kommentoisi näihin, mutta nyt on jo pakko avata sanainen arkku.
MerZi sanoi:
Mies selvinpäin on tosi fikusun oloinen, välittävä, mukava ja kiltti. Humalassa tuo kaikki katoaa ja muuttuu aivan päinvastaiseen. Miehen persoona vaihtuu pelottavaksi, kovakouraiseksi ja häikäilemättömäksi. En kestä niitä loukkauksia mitä kuulen näissä tilanteissa!
jos kaveri muuttuu humalassa väkivaltaiseksi - niin liukkaasti helvettiin suhteesta. oletko koskaan kuullut lausetta: humala tuo ihmisen syvimmät piirteet esiin? sukulaiseni (äärettömän viisas mies muuten) sanoi minulle jokunen vuosi takaperin, että uuden naisen tavatessaan hänellä on tapana juottaa (toki juo itsekin siinä samalla) nainen suht hyvään humalaan, ja seurailla mitä tapahtuu. jokainen kuitenkin tietää, että kännissä sitä tulee availtua sanaista arkkuaan herkemmin, sekä käyttäytyy muutenkin vapaammin. eli tällöin tulee ´ naisella se todellinen´ puoli esiin. itselläni tämä korostuu niin, että mitä enemmän viinaa, sitä suurempi hymy naamalla. jossakin vaiheessa olen varmaan aika idiootin näköinen, kun puhetta ei oikein enää synny, nojailee vaan johonkin pöytään ´huolettomasti

´, ja hymyilee niinkuin olisi voittanut lotossa. ikinä en siis ole sellaista ärrinmurrin -viinaa onnistunut löytämään.
eli siis - se humala ei ole (perimmäisenä) syynä mahdollisiin väkivaltaisuuksiin. mikä takaa, että esim. kymmenen vuoden päästä hän ei käyttäytyisi samalla tavalla selvinpäin, kuin nyt kännissä - jos kerran tuollaisia taipumuksia on? ehkä hän pystyy nyt vaan vielä peittämään ne tuntemukset selvinpäin, mutta tulevaisuudessa ei ehkä enää onnistukaan? tai voi toki olla että hän onnistuu siinä hamaan loppuun astikin, mutta - miksi ottaa riski?
minun mielestäni kerta on liikaa käsiksi käymiseen. sitäkään ei pitäisi
ikinä tapahtua.
MerZi sanoi:
Omalla miehellä ongelmaa ei ole muutaman siiderin kanssa, mutta auta armias jos viinapaukkuja juo. Pää sekaisin alta aika yksikön. Se sekoilu, sönkötys ja huutelu - hän ei osaa lainkaan käyttäytyä alkoholin vaikutuksen alaisena.
toinen syy lisää lähtöön. edelleen viittaan siihen, mitä aiemmin sanoin - eli humala tuo sen perimmäisen olemuksen esille. ainakaan minun kaveripiirissäni ei ole ensimmäistäkään ihmistä, joka alkaisi huutelemaan kännissä kenellekään - eli en osaa pitää tuollaista millään tavalla normaalina. en yhtään ihmettelekään, ettet kehtaa kulkea hänen kanssaan tällöin.
MerZi sanoi:
Myönnettäköön, että lähtemisen pelon taustalla on myös se, että tiedän miehen vain ratkeavan ryyppäämään entistä pahemmin kun ei ole ketään joka välittäisi.
kuulostaa tutulta. ihmiset, joiden puoliso on väkivaltainen, perustelevat lähtemättömyyttään usein, koska: ´ei sitä voi jättää, kun se sanoo että se tekisi itselleen jotain, jos mä sen jättäisin´... huoh. aikuinen ihminen on vastuussa itsestään, ja omista tekemisistään. ei niitä voi toisen niskoille vierittää, eikä sen toisen todellakaan pidä ottaa siitä itselleen mitään syyllisyydentuntoja.
MerZi sanoi:
Saa nähdä mihin tässä joudutaan. Mutta niinhän tuo itsekin sanoi ettei halua enää olla yhdessä (takana kolme yhteistä vuotta) vaan ryypätä ja jos seksiä joskus joltain muijalta saa niin se riittää hänelle. Minusta tuo on aika ala-arvoista puhetta. Sen verran itseäni kunnioitan, etten enää ala tähän touhuun mukaan. Joko asiat ja pää selviks tai sitten kuviot rikki poikki pinoon.
tässäpä taisi tulla se kolmas - ja erittäin painava syy eroon. merzi hei oikeasti - mitä olen katsellut sun kirjoituksiasi ja ajatuksiasi, niin olet laadukas ja fiksu nuori nainen, etkä todellakaan ansaitse kuunnella tällaista arvonalentamista. jos kaveri latelee tuollaista paskaa suustaan, niin... mitäpä tuohon enää on lisättävää. laatunaiset kuuluu laatumiehille, eikä urpoille. mä olen helvetin usein miettinytkin, että mikä helvetti naisen saa kulkemaan aivan idiootti käsipuolessaan? niitä näkee aivan liian usein. vielä kerran - laatunaiset kuuluu laatumiehille, jotka heistä osaa sitten huolta pitääkin.
tarkoitus ei ole neuvoa sinua, mitä tehdä - sun elämähän se on. tarkoitus on antaa omia ajatuksia (kärkeviä tosin, mutta ihan tieten tahtoen), jotka saattaisivat selkiyttää sun ajatuksiasi. monesti sitä katselee liian läheltä noita juttuja, eikä osaa olla objektiivinen.
´nuff said.