Dragon sanoi:
Ei ihan salikomediaa mutta kuitenkin treenaamiseen liittyvää:
Käväisin Joensuun keskustassa Anttilan talossa olevassa luontaistuoteliikkeessä tarkoituksena ostaa jne.
Lohharin tarina muistuttaa hieman mun ostosreissua erääseen oululaiseen liikkeeseen (noh, nimettäköön kauppa vaikka Lisäravinneplaneetaksi :D ) muistaakseni kesällä 2002. Menin ostamaan halpisheraa n.5kg ja sanoin näin myyjälle. Nooh, hän rupesi tuputtamaan mulle hyllyllä ollutta kuulemma oikein jenkkilästä tuotua 100% wheyprotua, maku oli pina colada ja kuulemma niin mahottoman hyvvee. Otin purkin käteen ja tsekkasin tuoteselosteen. Jauhossa oli muistaakseni hyvin pitkälti samat ravintoarvot kuin suomalaisessa halpisherassa, mutta hinta paljon korkeampi. Ensin sanoin "Tässähän on paljon vähemmän, kuin 100% proteiinia, miten tää muka on 100% heraa?" ja koetin sanoa "Niimmutku mää oisin sitä halpisheraa vaan ny ostanu...", vaankun ei, tyyppi vaan sitkeesti tuputti mulle jauhoa, jota EN ollut kauppaansa tullut ostamaan.
Loppu hyvin kaikki hyvin, koska pienen vänkäämisen jälkeen sain ihan kohtuuhintaan viisi pussia haluamaani halpisheraa.
Vaikka kate olisi tuotteessa X parempi, niin AINA on parempi myydä asiakkaalle tuotetta Y, jos asiakas sitä haluaa. Lisäksi olen sitä mieltä, että pätevä myyjä ottaa ensin mahdollisimman tarkasti selvää asiakkaan tarpeista ja millainen asiakas on kyseessä, ennenkuin kovin pontevasti myy yhtään mitään. Kun perustiedot on saatu, myydään asiakkaalle toki niin paljon hänelle sopivia tuotteita, kuin asiakkaan rahatilanne vain mitenkään kestää. :D
Salikomediaa tai sitten ehkä ei, niin tällaista oli erään jannun hauiskääntösuoritustekniikka Oulun Urheilutalon salilla tässä erään kerran:
1) käteen n.30kg käsipaino
2) leveä haara-asento jaloille
3) toinen käsi selän taakse vaahtomuovia puristamaan
4) heijataan käsipaino rinnan tasolle ja heijataan se takaisin aloitusasentoon kropan painoa kunnolla hyödyntäen.
Muuten tuommoinen suoritustekniikka voisi huvittaa, mutta ko jannulla on suht paksusti lihasta olkavarsissa, joten vissiin sitten tietää mitä tekee ja tekee sen tarkoituksella. Näkyi tekevän myös ojentajapunnerruksia taljassa samassa reenissä tiukasti, mutta siistillä tekniikalla.