Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Nyt menee ihan :offtopic: mut liittyen edellisiin postauksiin; Mä olisin pelkästään iloinen :) jos joku asiansa osaava neuvoisi tekniikassa, esim. penkkiä tai kyykkyä en ole lähtenyt itse edes yrittämään, kun en sitä tekniikkaa haltsaa, eikä ole kukaan neuvonut. :jahas: Enkä oikeesti kehtaa mennä häiritsemään kenenkään tuntemattoman treenejä kyselyilläni.

On nimittäin mielestäni ihan eri asia lukea esim. täältä kirjallisia tekniikkaneuvoja, vaikka ne kieltämättä usein varmasti hyviä ja oikeita onkin, kuin se, että joku nauvoo kädestä pitäen, miten liikkeet pitää suorittaa. No, tää nyt oli vaan mun mielipide. :)

Tiger Girl sanoi:
Nyt menee ihan :offtopic: mut liittyen edellisiin postauksiin; Mä olisin pelkästään iloinen :) jos joku asiansa osaava neuvoisi tekniikassa, esim. penkkiä tai kyykkyä en ole lähtenyt itse edes yrittämään, kun en sitä tekniikkaa haltsaa, eikä ole kukaan neuvonut. :jahas: Enkä oikeesti kehtaa mennä häiritsemään kenenkään tuntemattoman treenejä kyselyilläni.

On nimittäin mielestäni ihan eri asia lukea esim. täältä kirjallisia tekniikkaneuvoja, vaikka ne kieltämättä usein varmasti hyviä ja oikeita onkin, kuin se, että joku nauvoo kädestä pitäen, miten liikkeet pitää suorittaa. No, tää nyt oli vaan mun mielipide. :)
Mä olisin pelkästään iloinen, jos joku joskus kysyisi multa neuvoa :) Monesti on todettu, että porukka näyttää häijyltä keskittyessään treeniin, mutta apua ja neuvoja melkein kaikki jakavat mielellään, jos vaan uskaltaa jotain sanoa.

Samaa porukkaa siellä saleilla käy, ketkä tännekin kirjoittelevat :)

Tiger Girl sanoi:
Mä olisin pelkästään iloinen :) jos joku asiansa osaava neuvoisi tekniikassa, esim. penkkiä tai kyykkyä en ole lähtenyt itse edes yrittämään, kun en sitä tekniikkaa haltsaa, eikä ole kukaan neuvonut.
Kyllä oisin itsekin kiitollinen jos joku sanoo vastaan kun yritän teloa selkääni tekemällä kyykkyä väärin.

Neuvokaa vaan. Parempi että kymmenen ääliötä väittää vastaan kun että yhdeltä järkevältä treenaajalta hajoaa paikat. Ei se välttämättä kiitolliselta tunnu, mutta kyllä se auttaa.

Ei mullakaan ole tapana neuvoa jos ei sitä erikseen pyydä. Välillä tekee kyllä oikein pahaa katsoa kun joku tekee ihan päin vittua ja tulee melkein pakottava tarve sanoa mutta pidän silti turpani kiinni. Niinkuin muutkin jopa ohjaajat vaikka se ilmeisesti kuuluukin niitten duuniin. Kukaan ei sano mitään vaikka näkee että taas joku uusi kaveri kokeilee jalkaprässissä enkkoja polvet yhdessä ja jalkaterät leveellä harottaen miten sattuu. Kannattaa vaan kysyä niin neuvoja ja apua saa sitten kyllä.

make77 sanoi:
On vaan kumma miten vanhemmat miehet eivät ota yhtään kuuleviin korviin kun nuorempi ja reilusti kehittyneempi kaveri antaa pienen vinkin.

No on se kumma kun nostan yli kaksinkertaiset raudat kuin yksikään näistä deivideistä ja kehityn myös nopeammin kuin he.

No kyllä rupesivat kummastelemaan kun kehitystä tuli niin järkyttävällä vauhdilla että itsekkin hämmästyin.

kyllä me nähään että sulla on tota pattia reilusti enemmän mutta ei sillä tarvii tulla leveilemään...

En koskaan ole leveillyt enkä myöskään tule koskaan leveilemään.

:lol2:

ps. ;)

grimJester sanoi:
Kyllä oisin itsekin kiitollinen jos joku sanoo vastaan kun yritän teloa selkääni tekemällä kyykkyä väärin.

Neuvokaa vaan. Parempi että kymmenen ääliötä väittää vastaan kun että yhdeltä järkevältä treenaajalta hajoaa paikat. Ei se välttämättä kiitolliselta tunnu, mutta kyllä se auttaa.
Miksette kysy henkilökunnalta tai muilta ohjaajilta joille siitä maksetaan?

Neuvojia on niin monentasoisia ja mulla vituttaa kun jotku tulee selittämään tai jopa koskemaan kesken sarjan tyyliin: "hengitä! lapaluutlapaluut! ei niin syvälle! hidasta! rauhallisesti!"

Muitten neuvomisen suurimpana ongelmana on aina se, että ei voi ikinä tietää kenen neuvoihin voi luottaa ja kenen ei. Ja lisäksi se oma tapa on aina ainoa oikea.

"Isä opetti että tee poika näin ni kasvat"

"Oikeesti isot äijätki treenaa tälleen"

"Naapurin setä on hirmu vahva ja sanoi että..."

"Alaselkää kannattaa käyttää avuksi alataljassa ni saa enemmän painoja liikkumaan"

Töissä menee huonosti. Nojoo, samapatuo, paskaduunihan se onkin. Kun edes koulussa menisi hyvin että valmistuisi joskus. Juu ei, opintoviikkoja tulee ehkä puolet siitä mitä pitäisi.

No, onneksi pitkä suhde naiseni kanssa on taas muutaman kuukauden "miettimistauon" jälkeen menossa parempaan suuntaan.

NOT

"Haluun jotain muuta" "Ollaan vaan ystäviä"

Vituttaa.

Olin just vitunmoisessa kolarissa. Joku hullu tuli sivuluisussa mun kaistalla järjetöntä vauhtii suoraan päin. Auto on täl hetkel jossain autojen hautausmaalla. Se kuski lähti saman tien karkuun juosten, toivon et poliisit sai sen kii. Ei helvetti.. onneks vaan käsi paskana, auto oli ojassa aika lohduton näky, cd-levyt ja moottorin osii vaan tiellä. Sattu ihan sikana se mäjäys. Silminnäkijät sano että savupilvi vaan nous. Varmaan tulee lehteenki, Vantaan Sanomiin tms.

Ei varsinaisesti edes vituta vielä.. oon vaan onnellinen et oon täs viel. Johnny ei ole tehnyt viimeistä toistoaan ;)

Ainiin: MUISTAKAA TURVAVYÖ! SE JA SAKSALAINEN AUTOTEOLLISUUS PELASTI MUT! VOLKSWAGEN RULES FOREVAHH! :worship:

ps. Saanko muuten autoni vakuutusyhtiöltä rahana vai vastaavana autona? Ja millaisia korvauksia voin vaatia vastapuolelta?

Johnny sanoi:
Olin just vitunmoisessa kolarissa. Joku hullu tuli sivuluisussa mun kaistalla järjetöntä vauhtii suoraan päin. Auto on täl hetkel jossain autojen hautausmaalla. Se kuski lähti saman tien karkuun juosten, toivon et poliisit sai sen kii. Ei helvetti.. onneks vaan käsi paskana, auto oli ojassa aika lohduton näky, cd-levyt ja moottorin osii vaan tiellä. Sattu ihan sikana se mäjäys. Silminnäkijät sano että savupilvi vaan nous. Varmaan tulee lehteenki, Vantaan Sanomiin tms.

Ei varsinaisesti edes vituta vielä.. oon vaan onnellinen et oon täs viel. Johnny ei ole tehnyt viimeistä toistoaan ;)

Ainiin: MUISTAKAA TURVAVYÖ! SE JA SAKSALAINEN AUTOTEOLLISUUS PELASTI MUT! VOLKSWAGEN RULES FOREVAHH! :worship:

ps. Saanko muuten autoni vakuutusyhtiöltä rahana vai vastaavana autona? Ja millaisia korvauksia voin vaatia vastapuolelta?

Jumalaut kävi äijällä tuuri
:thumbs:

Johnny sanoi:
Rahana. Ja ne perinteiset kivusta ja särystä, henkisistä ongelmista/yöunien menetyksestä, jne.

Johnny sanoi:

Onnea matkassa... Olen miettinyt moneen kertaan et mitä yritän tehdä jos kohdalle tulee vastaava tapaus... :eek:
Käytettävän ajan puitteissa pistänkö silmät kiinni ja puristan rattia vai ohjaanko auton ojaan jolloin voi mahdollisesti pelastaa sen tai niiden hengen jotka ovat minuun törmäämässä... :(

kaiveli82 sanoi:
Onnea matkassa... Olen miettinyt moneen kertaan et mitä yritän tehdä jos kohdalle tulee vastaava tapaus... :eek:
Käytettävän ajan puitteissa pistänkö silmät kiinni ja puristan rattia vai ohjaanko auton ojaan jolloin voi mahdollisesti pelastaa sen tai niiden hengen jotka ovat minuun törmäämässä... :(

Mä en ehtinyt reagoida mitenkään. Auto tuli pimeällä maantiellä kuin tyhjästä ja jos siinä edes valot oli päällä niin en nähnyt niitä kun auto tuli sivuluisussa. Ehdin vain tajuta, että nyt paukkuu ja sitten mentiin. Jos aikaa olis ollu enemmän olis voinu ajaa oikealle ojaan. Olis ollu paljon parempi kuin saada auto vastapalloon päin pläsiä. Näillä liukkailla on kyllä syytä ajella ekstravarovasti ja vaikka hiljempaakin. Ja se hemmetin turvavyö, se pitää olla kiinni aina kun auto liikkuu! Mä pidin ratist kii ja vaistomaisesti työnsin käsillä vastaan törmäyshetkellä ni senki takii käsi otti damagee. Saa olla aikamoinen penkkitulos että pystyy sillee kumoamaan törmäyksen vastavoiman :D

Let's be careful out there! Mitä vain voi sattua itsestään riippumatta kun osuu väärään paikkaan väärään aikaan. :arvi:

Johnny sanoi:
Olin just vitunmoisessa kolarissa.

Huhhuh, no pääasia että mies on kunnossa. :thumbs:

Laitappa infoa jos kytät saivat sen vatipään kiinni, ruoskia pitäs tollaset. Ja jos se oli sen oma auto, niin eiköhän ne sen kiinni saa jotakin kautta, jos taas varastettu niin sitten onkin hankalampi juttu.

Kiinnostaa muuten tietää, että miten vakuutusyhtiö tälläiseen suhtautuu jos ei vastapuolta tavoiteta? Tai eikai tässä varmaan luulis mitään ongelmaa olevan kun kerran se vastapuolen auto on siellä.

Ja se mitä saat yhtiöltä riippuu kait siitä millanen vakuutus sulla on? Lunastukseenhan se menee jos aivan paskana on ja sitten kait saa sen laskennallisen arvon rahana, ei ne mun tietääkseni mitään autoja tilalle anna. Korjatkoon joku jos oon väärässä.

Kyllä on ainakin ennen muinoin tullut vastaava (vastaavan arvoinen) auto tilalle, jos on lunastukseen mennyt. Ei puhettakaan että rahana olisi tullut. Tänä päivänä voipi tilanne olla jotain muuta. Ei ole kyllä itselle sattunut.

Tuossa ei-mutua: Jos korjauskulut on yli 50 % auton arvosta, se lunastetaan. Muistaakseni poikkeuksia on alle 2-vuotta vanhojen autojen kohdalla. Hakusanalla "ajoneuvon lunastus" löytyy ainakin Pohjolan verkkosivuilta lisätietoa. Ja juu, on omakohtaista kokemusta.

Edit: Riippuen siitä millainen kasko sulla on, saatat saada lisäksi "keskeytyskorvausta", jota tulee n.35€ per päivä, jonka joudut odottamaan korvauspäätöksen tuloa. Maksimissaan tota rahaa tulee 14 päivän ajalta.

Mutta kuten yllä sanoin, käy tarkistamassa vakuutusyhtiön sivuilta tän hetkiset faktat.

Ankka sanoi:
Rahana. Ja ne perinteiset kivusta ja särystä, henkisistä ongelmista/yöunien menetyksestä, jne.
No jos ei juuri mitenkään ole käynyt niin ei ne korvaa kun sen auton ja rahana tulee. Kivusta särystä yms pitää olla kattavat lääkärin todistukset ennenkuin niistä aletaan korvailla.

Tää tapahtui viime perjantai-iltana, n. klo 22. Oli aika pimeää, ja tuli jotain räntäpaskaa, jonka vuoksi oli huono ajokeli ja näkyvyys. Eli: Käännyin moottoritien kiihdytyskaistalle, ja huomasin, että joku auto roikkui aika lähellä perseessä, en nähnyt mikä auto oli, sillä ainoo mitä peileistä näin oli kirkkaat ajovalot. Kiihdytin liittymässä vähän yli kahdeksaankymppiin ja ihmettelin kun auto roikkui edelleen ihan perseessä kiinni. Siirryin moottoritielle, nopeutta oli noin 85-90 km/h mittarin mukaan... takana oleva auto edelleen huolestuttavan lähellä. Jos olisin joutunut tekemään äkkijarrutuksen, niin takanaoleva ei olisi ehtinyt jarruttaa vaikka olisi ollut yli-inhimilliset refleksit. No siinä se sitten roikkui puskurissa kiinni ehkä puolisen minuuttia, kunnes siirtyi vierelle. Ja jumalauta: valkoinen vanhemman mallinen poliisi-mondeo, josta kaksi äijää tuijottaa!!! Mulla ei ole mitään auktoriteettiongelmaa, mutta tossa tilanteessa olis kyllä tehnyt mieli huitasta käsi ulos ikkunasta keskisormi pystyssä ja avata sanainen arkku päin naamaa. Pienillä teoilla onnnistuu noikin pilaamaan maineensa, sillä tähän mennessä mulla on ollut melko hyvä kuva poliiseista. Oli varmaan yksittäistapaus, mutta toi oli niin selvää provosointia, että jos tossa tilanteessa ois jostain syystä tullut sakot, niin olis muutamat peliverkkarit revenny. Olin liikkeellä normaalilla henkilöautolla, eli ei mitään teinihärväkkeitä. Yrittäkää nyt joku vielä perustella tota poliisien toimintaa, niin saan purkaa aggreja.

Back
Ylös Bottom