Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Se on nyt sellanen kierre, ne näkee sun ilmeistä että vituttaa. Jos onnistuisit pelata pokkaa etkä näyttäis edes mikroilmeillä että osu ja uppos ni tuskin ne kauan jatkaa. Mua se vaan vähä täs mietityttää että ootko itse muuttunut? Kun voimailus on erilaisia syklejä jne...you know.. ni onko kuitenkin myös niin että sun hermot nykysin paskana? Eli niiden läppä mitä ne ennenkin heitti alkoikin vituttaa sua enemmän ku ennen ja sit ku ne on sen huomannu ni se homma yltynyt. Eli olisko myös sun syytä olla ny itsekriittinen, että voitko tehdä jotain toisin, onko jotain mikä sun elämäs sun omien ratkaisujen ja elämäntapojen kautta rassaa sun hermoja? En puolustele sitä jos on homma menny kiusaamisen tasolle mutta olitko kenties aiemmin leppoisampi?

Oon tismalleen sama henkilö ollut samanlaisella asenteella viimeiset 2 vuotta kun oon nää tuntenu, hermoissakaan mitään muuta vikaa, mutta alkavat vaan olla tuon vittuilun takia aika lopussa. En oo rehviny millään jne.

Oon vikat 2 viikkoo tuosta vittuiluajasta ollu välittämättä yhtään (ilme ei muutu, jos vaikka sahaan jotakin, kuulen mitä ne sanovat, mutta en edes katso päin, teen vain hommia ja mutisen ittekseni jotakin mittahommaa niin silti kuuluu "no nyt se alkaa vittuuntua" ja vittuilu lisääntyy tuplasti seuraavan 2 tunnin aikana.

Ekat 2 päivää sitä "vittuilua" jakso kuunnella mut tuo 3,5 viikkoa on pitkä aika. Varsinkin kun luokalla on pari kukkakeppiä (tai alemmalla luokalla, samassa paikkaa tekee töitä), ne vittuilee kahta kauheemmin, kun nämä 2 arjen sankaria avaavat suunsa, liittyvät tähän touhuun. Senverran voin sanoa niitten luonteista, että lopettavat vittuilun heti kun nuo 2 ääliötäkin lopettavat.

Aikalailla yhtä leppoisa olen nykyään kuin ennen.

Ok, koita ny jaksaa jotenki. Mieti että oot niin paljon korkeemmalla ja fiksumpi ettei tartte välittää. Ehkä ne on kateellisia ku oot isompi ja vahvempi tms. Kuitenki fyysisesti vaatii aika äärimmäisiä konsteja että saat otettuu niistä yli, pitäis niinku hakata lasarettikuntoon malliks joku kiusaaja tai paketoida auton takakonttiin pikkuajelulle tai muuta sairasta, ja ei sen jälkeen oo sen helpompi olla ja kierre jollain lailla jatkuu silti. Kyllä mä kehoittaisin että voita paha hyvällä. Ei millään mielistelyllä mutta jotenki kuitenki. Ja voithan ihan ystävällisesti ottaa ne erikseen yksitellen sivuun ja sanoa että et jaksa kuunnella turhaa vinoilua. Sanot että tiiät kyllä niiden olevan fiksuja ja että tajuat ettei ne varmaan tarkoita pahaa vinoilullaan mutta että susta se ei tunu kivalta. Ihan rakentavas henges vaan ilman uhkailua, osoita tolleen oma vahvuutes. Sitte jos edelleen jatkuu ni katsot sitte tilanteen mukaan että säikäytätkö jotenki tms.

Naama peilissä näytti picasson taululta. Mietin, että pitäsköhän sanoa kanssatreenaajalle jotain. Kova jätkä oon, en sanonu mitään. Mietin, että perus paineenvaihtumissekoilua. On ennen löhteny kovilla painoilla taju, mutta tää ei ollut sitä. No huimasi ja tuli hieman öklö olo. Istuin penkille ja aloin tekemöön itelleni karkeaa neurologista statusta. Ei ongelmia. Näkökenttä vain sekoili, en pystyny katsomaan kunnolla mitään. Silmät veti kieroon ja jos keskityin johonkin ni kaikki ympärillä sumeeta.

Sulla on niskat aivan jumissa ja veri ei päässyt aivoihin, pidä taukoa treenistä ja koeta venyttelemällä saada niskaa auki ja mene myös hierojalla ja pyydä avaamaan niska hartiaseutua.

Tuo poskiontelo juttu pitäisi myös saada kuntoon vaikka penisiliinikuurilla ja sellaisella apteekista saatavalla sarvikuonoksi sanotulla ja suolavedella huuhtelemalla.

Kuten todettua jo, ei tossa iässä asiat toimi kuten aikuisten mailmassa. Tossa iässä fyysinen yliote voittaa henkisen yliotteen. Jossain vaiheessa se sitten onneksi kääntyy toisinpäin. Toi tilanne on jatkunut jo sen verran pitkään, että hiljaa olemalla homma ei lopu ennen koulun loppumista. Ei siinä yleensä tarvi kuin vähän antaa koulutusta ja tiukkoka sanoja, jolla tillanne loppuu. Tommoset raukat saa vain lisää vettä myllyynsä, kun näkevät, että vastapuolta vituttaa. Tajuavat toivottavasti lopettaa, kun katsovat totuutta silmiin. Tässä tapauksessa trnjan naamaa käden puristaessa kurkkua.

Väkivalta lopettaa vittuilun!

Ja väkivallalla lopetettu vittuilu voi aiheuttaa vielä suuremman vitutuksen laskun muodossa. Plus toki aiheuttaa yleistä haittaa tulevaisuudessa. Toki jos tulevaisuudensuunnitelmat on nostella painoja ja kerätä likejä pakkisella niin antaa mennä vaan. Muussa tapauksessa suosittelen jotain muuta lähestymistapaa.

...Mietin, että kestääköhän pää kovempia paineita... ...no joo kokeillaan kestääkö pää... ...Sitten tuntu vähän hassulta... ...Tekstasin kännykällä jotain muijalle. Siinä vaiheessa mun verkkokalvon kolmasosaan pinttyi kirkkaasta valosta johtuva värikäs näköhäiriö... ...Kova jätkä oon... ...Mietin, että perus paineenvaihtumissekoilua... ...No huimasi ja tuli hieman öklö olo... ...Näkökenttä vain sekoili, en pystyny katsomaan kunnolla mitään. Silmät veti kieroon ja jos keskityin johonkin ni kaikki ympärillä sumeeta. Täs vaiheessa kaikki vähän hämärää, en muista otinko...

Eikös perjantai-ilta noudata aina aika lailla samaa kaavaa?

On on. Oli mullekkin kulttuurishokki muuttaa maalta tiiviistä yhteisöstä kaupunkiin kuppikuntien äärelle. Rikkaat ja pumpulissa kasvaneet omissa porukoissaan, nörtit ja muuten sosiaalisesti heikommat ja huonommista oloista tulevat "katujen kasvatit" omissaan.

Kyllä se kunnioitus pitää ansaita muuten ku uhkaamalla. Pakko tollanen on saada hoidettuu muuten ku väkivallan keinoin. Oon ihan varma että ku ottaa yksitellen juttutuokion molempien sankarien kanssa niin se voi olla siinä. Voihan siinä sen verran käyttää psykologiaa että naama pokalla sanoo että mennääs käymään tuolla sivummalla, että on sellasta asiaa ettei voi sanoo tässä..sitten jonnekkin mihin ei kukaan näe ja kuule, ja sitte ihan rauhallinen ja asiallinen kissan nostaminen pöydälle. Nuoret jätkät selkeesti yllyttää toimimaan toisin, vaikka tuskin on kokemusta vastaavien asioiden hoitamisesta tavalla tai toisella. Tottakai voi ottaa sen linjan että aina hakkaa jonku joka vinoilee, sitte joutuu hakata nekin jotka OMASTA mielestä vinoilee tai edes katsoo väärin. Seuraavaks on se tilanne että sellanen paska jännite ilmassa, kukaan ei suhtaudu enää suhun luontevasti, kaikki on varpaillaan jos ne oikeesti pelkää. Yksinäistä touhuu ja vaatii sen että oot oikeesti hullu etkä vaan joku wannabeepahis. Sit silti tyypit puhuu paskaa selän takana. SItten niiden ilmeistä ja keskinäisistä vilkaisuista ym näkee erilaisii asioita jne..pitäiskö siinä sitte taas läiskii turpaan? Herätkää ny oikeesti. Eriasia jos ois selkeetä kiusaa, fyysistä alistamista, jotain mikä vähäniinku pakottais ihan siinä akuutisti katsomaan että mikä on marssijärjestys. Ja entäs jos kiusaaja sillon voittas tilanteen? Kyllä se on vaan järkevämpi voittaa paha hyvällä, psykologialla ja vuorovaikutuksen keinoin.

^ Me hyvät ja kiltit ei voiteta ikinä, on tullut omassa elämässä huomattua. Ihminen on sen verran alkukantainen olento että alfaurokset tulee ja määrää joko fyysisellä voimalla tai kusipäisellä itsekehulla ja -korostuksella.

En oo ainoa joka noille ääliöille on koittanut puhua järkeä päähän. Muut kaverit eivät jaksaneet kuunnella (siis koko luokka suurinpiirtein) on sanonut että koittakaa ny lopettaa jo, mutta kun ei niin ei.

Ja en nyt tarkoita tuolla pyörittämisellä sitä, että kaveri herää teholta munuaiset paskana, selkäranka murtuneena ja silmä puhjenneena. Pyöritellä voi muutenkin. Jos kukaan on yhtään ketään yläasteella pyöritellyt ja pitänyt maassa tiukassa puristuksessa (kahdenkesken, ei väkijoukun keskellä) ja sanonut helvetin vakavalla naamalla että kannattaa pikkuhiljaa lopetella, niin tietää että se tehoaa parhaiten jos kaveri on niin tyhmä ettei puhe mene kalloon sisälle asti.

Ja voin sanoa sen, että olin yhden päivän pois koulusta, niin kaverit olivat paskoneet mun kaapin lukon, ja tunkeneet kaapin täyteen kaikenmaailman rojua (roskiksen tyhjänneet yms. vessasta kaikkea paperia yms.), kaappi oli AIVAN täynnä, jos se hauskuus menee tuollaseen niin kai ny jumalauta teilläkin menee hermot niin että alkaa miettimään muuta kuin puhumista. Nää kaverit on sitä mallia, että älykkyys on nyt korkeammalla kuin tulee koskaan olemaan, vanhempana muistellaan sitten yhdessä kuinka hauskaa jekkua tehtiin trnajalle...

Minä en yläasteaikanani ees yrittänyt kiusaajia saada lopettamaan sillä etten reagois, vaan pyysin mukaan koulualueen ulkopuolelle katsomaan kumpi on kovempi, onneks ei ollut montaa vituttavaa kaveria vaan muistaakseni 2 otteeseen jouduin tappeluun, toisella kerralla oli käsi kipsissä ja kumauttelin sillä kaveria joka kävi kimppuun siihen asti että opettaja tuli väliin kun tämä toinen osapuoli ei luovuttanut. Tokalla kerralla luokkalainen mamu joka vittuili aina jostain, alko kuristaa kesken korispelin kun en ois kuulemma saanu riistää palloa, niin se tilanne päätty siihen että kaverit joutu repimään meidät erilleen kun murrosikäsellä palo hermo kiinni totaalisesti, onneks en kehdannu naamaan lyödä vaan annoin mm. kyynerpäätä kylkeen täysin voimin kun toinen kuristi takaapäin. Olis tullut huonoa jälkeä kun vapaaottelua harrastava ois alkanu naamaan lyödä siinä mielentilassa (minä siis). Ylpeä en ole mutta kiusaamiset jäi, ja tuon ensimmäisen tapauksen kanssa oltiin kavereitakin jossain vaiheessa tappelun jälkeen, kunnes seurustelin sen exän kanssa yhden päivän.

Minä en yläasteaikanani ees yrittänyt kiusaajia saada lopettamaan sillä etten reagois, vaan pyysin mukaan koulualueen ulkopuolelle katsomaan kumpi on kovempi

Rehellinen peli jos se menee näin, mutta voin sanoa että on myös olemassa ihmisiä (luusereita) jotka tommosen 1 vs 1 ottelun hävitessä suuttuu ja laittaa omat kaverinsa kostamaan.

Joskus aikanaan tehnyt mieli "pyöritellä" jotakin joka omaa ison kaveripiirin ja on suositumassa asemassa, mutta en oo kehdannut koska tiedän sen jälkeen olevan alakynnessä.

Enolta tuon opin että jos on aivan pakko tapella niin tehdään se kahden kesken ilman ulkopuolisia ja se jää siihen tappeluun, kovempi jätkä voittaa. Eno kun eli nuoruutensa pansiossa eli tietää mistä puhuu, niin tuo metodi on ollut ainoa vaihtoehto jos on tapella pitänyt. Vitun idioottimaista käydä yhtäkkiä selkäpuolelta kimppuun jossain koulun käytävällä tms.

Huomasin jo varhain, että useimmille kannattaa jättää sanomatta vaikka kuinka vituttais. Pyydät vaikka vaan pitämään pienempää ääntä, niin johan sieltä on isoveljeä autolastillisen kanssa tulossa hakkaamaan. No eihän niistä kavereista mitään tullut..

Varsinkin kun oli tottunut siihen, että asiat hoidetaan henkilökohtasesti vaikka muun joukon edessä, ilman että tarvi pelätä että kukaan tulee väliin.

Älkää nyt suositelko mitään väkivaltaa konflikteihin. Siinä on sinulle luultavasti lähtö koulusta, syyte pahoinpitelystä ja korvaukset plus ongelmat tulevaisuudessa.
Tee itse rikosilmoitus kunnianloukkauksesta ja sitten ignoraat. Saat hyvällä tuurilla vähän massia.

Ei ole asiasta kokemusta, mutta voin kuvitella, että itsehillintä on tuossa vaikeaa.

Back
Ylös Bottom