Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Ihan ohuesti menee vihkoon duunissa tänään :D

Liika lunta jokapaikassa, 3 parkki sakkoo tälle viikolle saanu kun ei autoa saa tossa tehtaankadulla mihinkään perkele. Että kehtää parkkipirkot tällä säällä jakaa sakkoja kun ketään ei kiinnosta putsata autopaikkoja.

Tuolta sää threadista voi jo lukea osan vitutuksesta mutta sitten jostain syystä joulukuu on ollut aina elämässäni pahin kuukausi vuodesta. Olen päättänyt pitkät parisuhteet ennen joulua, ollut joulun yksin ja kerran jopa miettinyt jo narun sitomista. Jotenkin vaan tekisi mieli juoda joulukuu viskiä,katsoa leffoja ja olla vaan lämpimällä sohvalla, mutta kun ei niin ei.
Nyt sitten tuli tieto että mummo tekee kuolemaa sekä äitini sisko. Kumpikin on sairastellut syöpää mutta nyt on sitten loppu lähellä kuulemma kummallakin. Äitihän jo kuoli 22vuotta sitten syöpään, äitin vanhin veli vuosi sitten ja enää on jäljellä 3sisarusta ja niistäkin yksi sairastaa syöpää. Mietin juuri että ei kummankaan tuleviin hautajaisiin ole edes riittävää määrää arkun kantajia suvusta kun kaikki jo kuolleet. Ja tuo sisko joka tekee kuolemaa on hoitanut viimeiset 5vuotta mummoa joten huonolta näyttää.

Ja nyt jostain syystä koirat tappeli keskenään ja piti erottaa ne tuolilla ja toinen nilkuttaa joten kai tästä kohta pääsee viellä eläinlääkäriin....

Ja nyt jostain syystä koirat tappeli keskenään ja piti erottaa ne tuolilla ja toinen nilkuttaa joten kai tästä kohta pääsee viellä eläinlääkäriin....

Osasit sentään erottaa tuolilla, itse menin joskus erottamaan koirien tappelua paljain käsin.. Muutama reikä oli kätösissä sen jälkeen, ei tehnyt kovin gutaa.

Osasit sentään erottaa tuolilla, itse menin joskus erottamaan koirien tappelua paljain käsin.. Muutama reikä oli kätösissä sen jälkeen, ei tehnyt kovin gutaa.

Nuo on vittu erotettu lapiolla,talousjakkaralla ja tuolilla pariinkiin kertaan. Hauskinta tässä on se että eivät ole tapelleet enää kuukausiin kun toiselta lähti pallit pois. Mikähän vittu nyt oli että piti tapella. Varmaan miettivät yhdessä että pistetään tappelus kun isännällä näkyy jo muutenkin menevän vitun huonosti, piristetään päivää.

No koirat on nyt tutkittu ja eipä löydy vammoja vaikkakin toinen alkuun nilkutti paljon.

Passat huollossa, sijaisautona yaris! Vitutus lisääntyy. Tän kuun saldo: hajos imuri, hajos pyykinpesukone, auto huollos. Niin, ja kun oma pirssi alko tökkii, lainasin muijan autoo. En huomannu ottaa lämmityspiuhaa irti (itellä webasto). Pistorasia seinästä ja puskuriin reikä. Ei voinu sit vaan nätisti lähtee irti.:face:

Vuoden ehkä paskin päivä. Auto paskana. Ei muutakun hinurilla huoltoliikkeeseen. Eikä maksa paljoo! :rock:

Siitä lähtien kun autoihin on alettu änkeä vitusti automatiikka- ja sähkömekanismeja joita on ilman tarkkoja ohjeita mahdoton korjata. On hiukan eri asia korjata 80-luvun volvoa tai kuplaa kun nykyajan saatanan sekavaa mekaniikkaa josta ei ota selkoa millään, kaikki toimii sähköisesti ja vaikuttaa jotenkin johonkin toiseen asiaan :D

Siitä lähtien kun autoihin on alettu änkeä vitusti automatiikka- ja sähkömekanismeja joita on ilman tarkkoja ohjeita mahdoton korjata. On hiukan eri asia korjata 80-luvun volvoa tai kuplaa kun nykyajan saatanan sekavaa mekaniikkaa josta ei ota selkoa millään, kaikki toimii sähköisesti ja vaikuttaa jotenkin johonkin toiseen asiaan :D

Selkeä vastaus.

Vituttaa nyt muut ihmiset. Ei jaksa kuunnella ihmisten nurinoita, olisivat hiljaa :face:

Jep, no ajelen hieman vanhahtavilla autoilla myönnetään. Jotai ~ 05 corollaa teknisempää en ole päässyt korjaamaan

Sanoisin että riippuu aika pitkälti autosta. Ei esim tuollaisen vanhan amerikkalaisenkaan auton korjaaminen mitään ekstaasia ole. Sähköä ja vaijerihelvettiä on sikin sokin (kun varusteita on parhaimmillaan saman verran kuin nykyisissä uusissa suomiautoissa), ja eikä auto osaa välttämättä auttaa kuin morsettamalla yleismittarin kautta, jos sitäkään. Etsipä siinä miksei ruiskukone lähde käyntiin. Nimim. auto pari kertaa tulessa ja monta vitutuksen täyteistä yötä yksinkertaista vikaa etsiessä. Myöskään vaikka käyntiongelmat vanhoissa (kaasari) autoissa on todella vittumaisia kun on ainakin miljoona pienenpientä paikkaa mistä ongelma voi johtua, ja yleensä se on kaikkia miljoonaa vähäsen

Kun olen uudempia autoja korjaillut niin kiinasta vaan joku halpa mokkula jolla pääsee läppärin kautta auton tietsikkaan sisälle katsomaan mikä on vikana. Ei sekään suoraa kerro mitä on vikana, mutta jos sen, foorumeiden, kavereiden ja oman järjen avulla ei saa enää autoa korjattua niin se on jo niin monimutkainen että ei sovi minulle :l

En ole ikinä vienyt autoa korjaamolle, mutta olen ilmeisesti vaan niin outo :D Yleensä saa jopa enemmän hyvää kuin vahinkoa aikaiseksi

En ole hirveästi autojen kanssa paininut, mutta melkein korjaan ennemin 1990-2005 luvun autoa kuin alle 1990. Tai sitten olen vaan päässyt helpolla noitten uudempien kanssa

Sori offtopickista mutta nyt rupes kyllä häirittemään näitten autojuttujen kanssa, mistä lähtien miehet ei oo enää itse korjanneet autojaan? : |

Jos et omista autoa tai et ole autonasentaja niin pidä pääs kiinni. On näet niin vittumaisia nykyautot elektroniikkansa kanssa ja varsinkin näissä saatanan pakkasissa että ei mitään jakoa niitä korjata vaan pelkästään aina vaihtaa komponentteja ja ne maksaa joka saatanan kerta paljon. Itselläni on erittäin hyvät kontaktit työni puolesta korjaamoon sekä varaosa tukkuihin eli ostan palavelut ja osat tukkuhinnoilla ja silti ne maksaa. Sekä itselläni samoilla kontakteilla viellä ihan tekninen tukikin takana jos ongelmia niin silti saa noita sähkövikoja jne pakkasella arpoa ja kokeilemalla korjata.

Jos et omista autoa tai et ole autonasentaja niin pidä pääs kiinni. On näet niin vittumaisia nykyautot elektroniikkansa kanssa ja varsinkin näissä saatanan pakkasissa että ei mitään jakoa niitä korjata vaan pelkästään aina vaihtaa komponentteja ja ne maksaa joka saatanan kerta paljon. Itselläni on erittäin hyvät kontaktit työni puolesta korjaamoon sekä varaosa tukkuihin eli ostan palavelut ja osat tukkuhinnoilla ja silti ne maksaa. Sekä itselläni samoilla kontakteilla viellä ihan tekninen tukikin takana jos ongelmia niin silti saa noita sähkövikoja jne pakkasella arpoa ja kokeilemalla korjata.
En ole autoasentaja mutta korjailen perheen autoja parhaani mukaan, jotka vaihtuu aika tiheetä ja joita on parhaillaan/pahimmillaan kuutisen kappaletta laidasta laitaan. Autoa on mielestäni turha pitää jos meinaa ajella niin ettei korjaamiseen ja huoltamiseen käytä (vitusti) rahaa, alkaa vaan masentamaan todella paljon jos siihen ei valmistaudu henkisesti. Tähän asti olen pärjäillyt ihan hyvällä budjetilla, kiinasta lukulaitteet, ja saksasta/amerikasta jne anturit (riippuen autosta) ja vastaavat, tai sitten suomalaisista purkuautoista. Toki joihinkin moottoriremontteihin, isoimpiin sähkölaitteisiin ja vastaaviin palaa enemmän rahaa. Sun tukkuhinnoista en tiedä mutta jos suomesta pitäisi kaikki (tai yleensä jotain) ostaa uutena ilman kontakteja niin en korjaisi kyllä yhtään mitään

Mutta tykkään kuitenkin korjailla itse, vaikkei se aina järkevää ole. Käy melkein ihan harrastuksesta. Jos on joku fiksumpi kaveri/veli auttamassa auton kanssa niin on melkin suurempi todennäköisyys että korjaamolla möhlitään kuin itse porukalla

Tai sitten olen päässyt helpolla uusien autojen kanssa (en tiedä mitä teillä on ollut vikana kun porukkaa vituttaa noin paljon : D ), jos niin on ollut niin toivotaan että jatkuu. Täälläpäin ainakin jotkut "ammattimiehet" möhlivät niin paljo noitten kans että on jo jäänyt paskan maku suuhun

Jep, no ajelen hieman vanhahtavilla autoilla myönnetään. Jotai ~ 05 corollaa teknisempää en ole päässyt korjaamaan

Sanoisin että riippuu aika pitkälti autosta. Ei esim tuollaisen vanhan amerikkalaisenkaan auton korjaaminen mitään ekstaasia ole. Sähköä ja vaijerihelvettiä on sikin sokin (kun varusteita on parhaimmillaan saman verran kuin nykyisissä uusissa suomiautoissa), ja eikä auto osaa välttämättä auttaa kuin morsettamalla yleismittarin kautta, jos sitäkään. Etsipä siinä miksei ruiskukone lähde käyntiin. Nimim. auto pari kertaa tulessa ja monta vitutuksen täyteistä yötä yksinkertaista vikaa etsiessä. Myöskään vaikka käyntiongelmat vanhoissa (kaasari) autoissa on todella vittumaisia kun on ainakin miljoona pienenpientä paikkaa mistä ongelma voi johtua, ja yleensä se on kaikkia miljoonaa vähäsen

Kun olen uudempia autoja korjaillut niin kiinasta vaan joku halpa mokkula jolla pääsee läppärin kautta auton tietsikkaan sisälle katsomaan mikä on vikana. Ei sekään suoraa kerro mitä on vikana, mutta jos sen, foorumeiden, kavereiden ja oman järjen avulla ei saa enää autoa korjattua niin se on jo niin monimutkainen että ei sovi minulle :l

En ole ikinä vienyt autoa korjaamolle, mutta olen ilmeisesti vaan niin outo :D Yleensä saa jopa enemmän hyvää kuin vahinkoa aikaiseksi

En ole hirveästi autojen kanssa paininut, mutta melkein korjaan ennemin 1990-2005 luvun autoa kuin alle 1990. Tai sitten olen vaan päässyt helpolla noitten uudempien kanssa

Oliko toi sun aikaisempi valitus keino päästä pätemään?

Kunnon vikatesteri, ja nyt ei puhuta mistään 50egen palikoista, maksaa pari kolme tonnia. Yleensä 50euron testerillä, jollainen minullakin on, saa suuntaa-antavia vikakoodeja, jotka voivat myös olla ihan väärin.

Joillain ei myöskään ole tiloja, välineitä, ammattitaitoa eikä myöskään kiinnostusta ruveta korjaamaan autoa. Suurimmalla osalla kaupungeissa asuvilla homma menee turhan hankalaksi esim puuttuvien tilojen osalta.

Miksi käyttäisin vapaa-aikaani auton korjaamiseen, kun jotkut muut tekevät sitä työkseen. Mulla menee 10x enempi aikaa kuin ammattilaisella kun lasketaan kaikki saatanan googlettelut vikojen etsimisiksi netistä.

Asia muuttuisi, JOS mulla olisi tilat tehdä ja esim toinen auto siksi aikaa kun auto makaa autotallissa osat levällään päiväkausia. Nyt vien auton pajalle ja ajan taksilla pois. Iltapäivästä taksilla pajalle, rahat kouraan ja morjens; energiaa säästyi ja auto toimii. Aikaa ja vaivaa säästyi helvetisti,joka myöskin on rahan arvoista.

Oliko toi sun aikaisempi valitus keino päästä pätemään?

Kunnon vikatesteri, ja nyt ei puhuta mistään 50egen palikoista, maksaa pari kolme tonnia. Yleensä 50euron testerillä, jollainen minullakin on, saa suuntaa-antavia vikakoodeja, jotka voivat myös olla ihan väärin.

Joillain ei myöskään ole tiloja, välineitä, ammattitaitoa eikä myöskään kiinnostusta ruveta korjaamaan autoa. Suurimmalla osalla kaupungeissa asuvilla homma menee turhan hankalaksi esim puuttuvien tilojen osalta.

Miksi käyttäisin vapaa-aikaani auton korjaamiseen, kun jotkut muut tekevät sitä työkseen. Mulla menee 10x enempi aikaa kuin ammattilaisella kun lasketaan kaikki saatanan googlettelut vikojen etsimisiksi netistä.

Asia muuttuisi, JOS mulla olisi tilat tehdä ja esim toinen auto siksi aikaa kun auto makaa autotallissa osat levällään päiväkausia. Nyt vien auton pajalle ja ajan taksilla pois. Iltapäivästä taksilla pajalle, rahat kouraan ja morjens; energiaa säästyi ja auto toimii. Aikaa ja vaivaa säästyi helvetisti,joka myöskin on rahan arvoista.
Jep, no ei sitä vaan tajua kun on maaseudulla kasvanut eikä tottunut elämään päivääkään ilman jonkinlaista tallia :) En minäkään omia työtunteja laske, koska se toimii osittain harrastuksena. Olen pärjännyt todella hyvin tuommosilla alle satasen mokkuloilla ja yleismittarilla, ainakin yhteen ooppeliin näki vikakoodit, antureiden arvoja, joitain releitä jne ihan tuolla e-villen op-comilla. Jos siitä menee paljon monimutkaisemmaksi, niin varmaan pitäisi nostaa itsekkin kädet pystyyn

Back
Ylös Bottom