Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja nyt jostain syystä koirat tappeli keskenään ja piti erottaa ne tuolilla ja toinen nilkuttaa joten kai tästä kohta pääsee viellä eläinlääkäriin....
Osasit sentään erottaa tuolilla, itse menin joskus erottamaan koirien tappelua paljain käsin.. Muutama reikä oli kätösissä sen jälkeen, ei tehnyt kovin gutaa.
Siitä lähtien kun autoihin on alettu änkeä vitusti automatiikka- ja sähkömekanismeja joita on ilman tarkkoja ohjeita mahdoton korjata. On hiukan eri asia korjata 80-luvun volvoa tai kuplaa kun nykyajan saatanan sekavaa mekaniikkaa josta ei ota selkoa millään, kaikki toimii sähköisesti ja vaikuttaa jotenkin johonkin toiseen asiaan :D
Sori offtopickista mutta nyt rupes kyllä häirittemään näitten autojuttujen kanssa, mistä lähtien miehet ei oo enää itse korjanneet autojaan? : |
En ole autoasentaja mutta korjailen perheen autoja parhaani mukaan, jotka vaihtuu aika tiheetä ja joita on parhaillaan/pahimmillaan kuutisen kappaletta laidasta laitaan. Autoa on mielestäni turha pitää jos meinaa ajella niin ettei korjaamiseen ja huoltamiseen käytä (vitusti) rahaa, alkaa vaan masentamaan todella paljon jos siihen ei valmistaudu henkisesti. Tähän asti olen pärjäillyt ihan hyvällä budjetilla, kiinasta lukulaitteet, ja saksasta/amerikasta jne anturit (riippuen autosta) ja vastaavat, tai sitten suomalaisista purkuautoista. Toki joihinkin moottoriremontteihin, isoimpiin sähkölaitteisiin ja vastaaviin palaa enemmän rahaa. Sun tukkuhinnoista en tiedä mutta jos suomesta pitäisi kaikki (tai yleensä jotain) ostaa uutena ilman kontakteja niin en korjaisi kyllä yhtään mitäänJos et omista autoa tai et ole autonasentaja niin pidä pääs kiinni. On näet niin vittumaisia nykyautot elektroniikkansa kanssa ja varsinkin näissä saatanan pakkasissa että ei mitään jakoa niitä korjata vaan pelkästään aina vaihtaa komponentteja ja ne maksaa joka saatanan kerta paljon. Itselläni on erittäin hyvät kontaktit työni puolesta korjaamoon sekä varaosa tukkuihin eli ostan palavelut ja osat tukkuhinnoilla ja silti ne maksaa. Sekä itselläni samoilla kontakteilla viellä ihan tekninen tukikin takana jos ongelmia niin silti saa noita sähkövikoja jne pakkasella arpoa ja kokeilemalla korjata.
Jep, no ajelen hieman vanhahtavilla autoilla myönnetään. Jotai ~ 05 corollaa teknisempää en ole päässyt korjaamaan
Sanoisin että riippuu aika pitkälti autosta. Ei esim tuollaisen vanhan amerikkalaisenkaan auton korjaaminen mitään ekstaasia ole. Sähköä ja vaijerihelvettiä on sikin sokin (kun varusteita on parhaimmillaan saman verran kuin nykyisissä uusissa suomiautoissa), ja eikä auto osaa välttämättä auttaa kuin morsettamalla yleismittarin kautta, jos sitäkään. Etsipä siinä miksei ruiskukone lähde käyntiin. Nimim. auto pari kertaa tulessa ja monta vitutuksen täyteistä yötä yksinkertaista vikaa etsiessä. Myöskään vaikka käyntiongelmat vanhoissa (kaasari) autoissa on todella vittumaisia kun on ainakin miljoona pienenpientä paikkaa mistä ongelma voi johtua, ja yleensä se on kaikkia miljoonaa vähäsen
Kun olen uudempia autoja korjaillut niin kiinasta vaan joku halpa mokkula jolla pääsee läppärin kautta auton tietsikkaan sisälle katsomaan mikä on vikana. Ei sekään suoraa kerro mitä on vikana, mutta jos sen, foorumeiden, kavereiden ja oman järjen avulla ei saa enää autoa korjattua niin se on jo niin monimutkainen että ei sovi minulle :l
En ole ikinä vienyt autoa korjaamolle, mutta olen ilmeisesti vaan niin outo :D Yleensä saa jopa enemmän hyvää kuin vahinkoa aikaiseksi
En ole hirveästi autojen kanssa paininut, mutta melkein korjaan ennemin 1990-2005 luvun autoa kuin alle 1990. Tai sitten olen vaan päässyt helpolla noitten uudempien kanssa
Jep, no ei sitä vaan tajua kun on maaseudulla kasvanut eikä tottunut elämään päivääkään ilman jonkinlaista talliaOliko toi sun aikaisempi valitus keino päästä pätemään?
Kunnon vikatesteri, ja nyt ei puhuta mistään 50egen palikoista, maksaa pari kolme tonnia. Yleensä 50euron testerillä, jollainen minullakin on, saa suuntaa-antavia vikakoodeja, jotka voivat myös olla ihan väärin.
Joillain ei myöskään ole tiloja, välineitä, ammattitaitoa eikä myöskään kiinnostusta ruveta korjaamaan autoa. Suurimmalla osalla kaupungeissa asuvilla homma menee turhan hankalaksi esim puuttuvien tilojen osalta.
Miksi käyttäisin vapaa-aikaani auton korjaamiseen, kun jotkut muut tekevät sitä työkseen. Mulla menee 10x enempi aikaa kuin ammattilaisella kun lasketaan kaikki saatanan googlettelut vikojen etsimisiksi netistä.
Asia muuttuisi, JOS mulla olisi tilat tehdä ja esim toinen auto siksi aikaa kun auto makaa autotallissa osat levällään päiväkausia. Nyt vien auton pajalle ja ajan taksilla pois. Iltapäivästä taksilla pajalle, rahat kouraan ja morjens; energiaa säästyi ja auto toimii. Aikaa ja vaivaa säästyi helvetisti,joka myöskin on rahan arvoista.
En minäkään omia työtunteja laske, koska se toimii osittain harrastuksena. Olen pärjännyt todella hyvin tuommosilla alle satasen mokkuloilla ja yleismittarilla, ainakin yhteen ooppeliin näki vikakoodit, antureiden arvoja, joitain releitä jne ihan tuolla e-villen op-comilla. Jos siitä menee paljon monimutkaisemmaksi, niin varmaan pitäisi nostaa itsekkin kädet pystyyn