Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minulla on Speedyg samantapainen vamma, 10 vuotta on tutkittu ja eka erikoislääkäri teki väärän diagnoosin ku väitti välilevyn kulumaksi, todellisuudessa on että kaksi alinta nikamaa painunut kasaan ja ne painaa hermojuurta. Sairasloma on kestänyt jo tammikuusta lähtien, enskuussa tulee päätös että leikataanko selkä, jos ei leikata ni 2 vuoden kuntoutus on edessä. Ylilääkäri vihjasi että minun pitää mennä uudelleen ammatilliseen koulutukseen. Itselläni on kokeiltu kuutta eri lääkettä, seitsemäs lääke olisi ollut kipulaastari mistä kieltäydyin.
Minulla on Speedyg samantapainen vamma, 10 vuotta on tutkittu ja eka erikoislääkäri teki väärän diagnoosin ku väitti välilevyn kulumaksi, todellisuudessa on että kaksi alinta nikamaa painunut kasaan ja ne painaa hermojuurta. Sairasloma on kestänyt jo tammikuusta lähtien, enskuussa tulee päätös että leikataanko selkä, jos ei leikata ni 2 vuoden kuntoutus on edessä. Ylilääkäri vihjasi että minun pitää mennä uudelleen ammatilliseen koulutukseen. Itselläni on kokeiltu kuutta eri lääkettä, seitsemäs lääke olisi ollut kipulaastari mistä kieltäydyin.
No voi vit*u. Yritin jo jossain sulle sanoa, ettei se toisen palaaminen työhön oikeuta koeaikapurkuun. Soita sun liittoon tai sellaisen puutteessa lakimiehelle joka laatii kirjeen.Olin koeajalla edellee ja nyt yks vakityyppi on tulossa pitkältä saikulta takas töihi ni minut viskattii sit pihalle koeajan puitteissa.... Ei siinä muuta ku että viel viikko sitte piti olla ihan selvää että duunit jatkuu vielä tän kuun jälkeenkin. Motivaatio ihan maissa lähtä taas uutta duunii ettimää..Himottais lähtä opisekeel ensihoitajaks mut ei anna rahatilanne periks yhtää. Lottovoitto ois kiva tähä välii...
No voi vit*u. Yritin jo jossain sulle sanoa, ettei se toisen palaaminen työhön oikeuta koeaikapurkuun. Soita sun liittoon tai sellaisen puutteessa lakimiehelle joka laatii kirjeen.
Jokaisella työpaikalla on luottamusmies, joka hoitaa näitä asioita. Soitapas jebou oman työpaikkasi luottamusmiehelle niin hän selvittää, että onko toimittu lakipykälien mukaan. Laiton irtisanominen voi koitua työnantajalle kalliiksi, joten todennäköisesti saisit työsi takaisin, jos irtisanomiselle ei perusteita ole.
Olipa paska vinkki. Ensinkin se on purku, ei irtisanominen. Toiseksi, koeaikapurku edellyttää työsuhteesta johtuvan asiallisen syyn. Se, että löytää paremman työntekijän tai joku vanha ihminen palaa töihin ei ole työsuhteesta (tekijä - työ) johtuva peruste, eikä siten kelpaa. Kannattaa ehkä kuunnella alan koulutuksen saaneita ihmisiä eikä neuvoa mutulla vaikka hyvää tarkoittaisikin. Todellisuudessa varmaan keksivät hatusta jonkun henkilökohtaisen syyn, niin that's it. Mutta kirje lakimieheltä tai luottamusmiehen/liiton puuttuminen voi pelästyttää sen verran, että haluavat sopia jutun pois. Yleensä työpaikoilla peruspomoilla ei ole mitään ymmärrystä näistä.Koeaikapurkuun nyt on aika vaikea lähteä vänkäämään vastaan. Sitä vartenhan se juuri on, että molemmat osapuolet voivat katsoa miten työ maistuu/tekijä soveltuu hommiin, kemiat toimii etc. Vihjeeksi voin antaa ettei liitot lähde kovin mielellään näitä ajamaan. Perusteettoman purun toteennäyttäminen on sen verran haastavaa. Ellei työnantaja sitten kaiken kansan kuullen tai kirjallisesti ilmoita jotain sopimatonta syytä. Arvuutella aina voi, kun Pena tuli takaisin niin minä sain potkut mutta toteennäyttäminen on asia erikseen.
Anyway kurjia juttuja kuitenkin aina irtisanomiset, puolin sekä toisin.
No ei se ihan noin mene. Koeaikana tehtyyn työsuhteen purkuun riittää syyksi vain; koeaika. Ei työnantajan tarvi perustella yhtään mitään muuta.Olipa paska vinkki. Ensinkin se on purku, ei irtisanominen. Toiseksi, koeaikapurku edellyttää työsuhteesta johtuvan asiallisen syyn...