Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Tulis kuula ja tappais! Niin kertakaikkisen kypsä tähän elämään, samaa vitun paskaa päivästä toiseen. Tää on niin nähty jo!

Nyt kyllä vituttaa aika armottomasti. Selkä on ollu jonkun aikaa niin kipee ettei oo meinannu päästä sängystä ylös, mutta silti oon raahautunu töihin. Tänään sit piti käyttää seinää apuna että pääsin edes istumaan sängyllä ja ku yritin nousta seisomaa ni vihlas niin pahasti että lähti jalat alta. Soitin sit pomolle että pärjääkö se yksin vai pitääkö raahautua paikalle. No se perkelehän suuttu siitä, sano ettei voi luottaa minuun jne sontaa täysin perusteetta, oonhan mie saatana hoitanu sen liikettä helvetin monta kuukautta yksin paskalla palkalla ku herra ite lomailee. Mie oon ainut johtoporrasta alempi työntekijä johon se on voinu luottaa moneen vuoteen, huonojakin kokemuksia on sattunu muutama kun ukko on luottanu väärään ihmiseen.

Sit vielä tuo vaiva, sitä on tutkittu vaikka kuinka, on koitettu hieroa ja naprapaatilla käydä yms. On otettu röngenkuvia, ultrattu ja mitälie, mutta mitään ei ikinä oo löytyny. Ja ainoo lääke joka on ikinä auttanu on vahva komiolääke(nimeä en muista) ja sekin kuuri oli melko älytön ainaki sen määränneen lääkärin mukaan. Kipu siis on alaselässä, joku 10-15cm häntäluusta ylöspäin. Selkärangan molemmin puolin on pisteet joista painamalla saa oikeesti lähtemään jalat alta kivun takia. Oikeanpuoleinen on pinnemmassa, vasenta pitää painaa vähän kovempaa että tuntuu samalta. Kipujua on ollu noin kymmenen vuotta suht randomisti aina silloin tällöin siitä lähtien kun häntäluu sai aika kovan tällin. Ja kivut tosiaan on sitä luokkaa että käveleminen tuottaa tuskaa, istuminen on epämukavaa ja kumartuminen mahotonta...

Minulla on Speedyg samantapainen vamma, 10 vuotta on tutkittu ja eka erikoislääkäri teki väärän diagnoosin ku väitti välilevyn kulumaksi, todellisuudessa on että kaksi alinta nikamaa painunut kasaan ja ne painaa hermojuurta. Sairasloma on kestänyt jo tammikuusta lähtien, enskuussa tulee päätös että leikataanko selkä, jos ei leikata ni 2 vuoden kuntoutus on edessä. Ylilääkäri vihjasi että minun pitää mennä uudelleen ammatilliseen koulutukseen. Itselläni on kokeiltu kuutta eri lääkettä, seitsemäs lääke olisi ollut kipulaastari mistä kieltäydyin.

Minulla on Speedyg samantapainen vamma, 10 vuotta on tutkittu ja eka erikoislääkäri teki väärän diagnoosin ku väitti välilevyn kulumaksi, todellisuudessa on että kaksi alinta nikamaa painunut kasaan ja ne painaa hermojuurta. Sairasloma on kestänyt jo tammikuusta lähtien, enskuussa tulee päätös että leikataanko selkä, jos ei leikata ni 2 vuoden kuntoutus on edessä. Ylilääkäri vihjasi että minun pitää mennä uudelleen ammatilliseen koulutukseen. Itselläni on kokeiltu kuutta eri lääkettä, seitsemäs lääke olisi ollut kipulaastari mistä kieltäydyin.

Mitenkäs tuo siulla diagnosoitiin? Kun luulis tuon nyt röntgenissä näkyvän, mutta miulla ei ainakaan näkyny yhtään mitään...

No kävin monta kertaa päivystyksessä kymmenen vuoden aikana ja aina sanottiin lumbarum tai jotain eli noidannuolet. Sitten päätettiin lopulta ruveta tutkimaan, terveyskeskuslääkäri ei tajunnut mistään mitään, lähetti erikoislääkärin luokse eli fysiatrin, no se katteli pöydän takaa ku kävelin kalsarit jalassa ja venyttelin ja tein eri testejä ja sanoi että klassinen tapaus välilevyn kuluma ei tarvita röntgeniä. no meni vuos ja kipu paheni, menin yksityiselle ja se lähetti suoraan lanneranka kuvauksiin ja siellä röntgen lääkäri ja erikoislääkäri totesi vammat, sen jälkeen aika varattiin fysiatrian ylilääkärille ja tämä herra oli erittäin ammattitaitoinen ja totesi vammat ja nyt on magneettikuva ja katsotaan onko ahtaumaa tai jotain ja todnäk. ei leikata vammaa vaan kuntoutetaan sitä pari vuotta. Uudelleen ammatillinen koulutus on edessä, mutta ei vittu kiinnostais mennä yhtään mihinkään kouluun enää yli kolmekymppisenä, vituttaa niin kovin.

Räpylät ja iho. Nyt jalat turvoksissa ja iho kutisee niin pirusti. Tohon ihon kutinaan ei liity mitään ulkosta, se vaan kutisee niin saatanasti. Vituttaa. Kuitenki joku syyhy tai jalkasieni tarttunu potilaista. vitunvittu.

Välilevyn kulumaahan se on jos nuo nikamavälit ovat madaltuneet. Tuskin itse nikamat ovat painuneet kasaa?

Madaltuneet nikamavälit taasen aiheuttaa sinne välilevyyn pullistumia ja lähes aina jonkin asteisia repeämiä jotka sitten ärsyttävät hermoja...

SIIS VITTU! Miks aikuisten ihmisten pitää olla niin saatanan idiootteja? Pieni ihmisviha puskee taas päälle.... +40v akat käyttäytyy ku jotkut kehitysvammaset 6 vuotiaat. "EI EI EI KÄY ÄÄÄÄ EI VIIMEKSKÄÄN ONNISTUNU, EN VIE" Pakettien vieminen tavarantoimitukseen on toki IHAN VITUN VAIKEATA. Luuleeko ne mammat et ihan ilkeilläkseni en ota niitä saatanan kukkaruukkupurkkeja ja vitun lahjapaketteja, lahjakasseja yms roinaa 15kpl tähän pieneen kopperoon varastoitavaks, josta joku ehkä puolen vuoden sisään tulee ne noukkimaan ittelleen.. Silvapotku leukaan sanon mä.

Kiitos, sain purettua tuntojani.

Olin koeajalla edellee ja nyt yks vakityyppi on tulossa pitkältä saikulta takas töihi ni minut viskattii sit pihalle koeajan puitteissa.... Ei siinä muuta ku että viel viikko sitte piti olla ihan selvää että duunit jatkuu vielä tän kuun jälkeenkin. Motivaatio ihan maissa lähtä taas uutta duunii ettimää..Himottais lähtä opisekeel ensihoitajaks mut ei anna rahatilanne periks yhtää. Lottovoitto ois kiva tähä välii...
No voi vit*u. Yritin jo jossain sulle sanoa, ettei se toisen palaaminen työhön oikeuta koeaikapurkuun. Soita sun liittoon tai sellaisen puutteessa lakimiehelle joka laatii kirjeen.

Meni äsken helvetin putkeen kaikki. Tein munakasta ja käytin munakkaaseen valion maito plussaa, ja tietysti koko paska palo pohjaan kun siinä ei oo rasvaa. Heitin sitte 10 munan munakkaan vessaan. Sitte lähin kauppaan ostamaan täysmaitoa, kananmunia ja jauhelihaa. Kotona huomasin, että jauheliha oli kokoa 240g eikä 400g ja sitten onnistuin heittämäänn matolle sen ostamani kananmunaboxin. Pari tais säilyä ehjänä. Nyt vituttaa.

Missaan suurimman osan tänään tuosta Suomi- Norja ottelusta. Ai miksi? No koska on viimeinen teoriatunti tänään. Oon niin laiska että kusahti tää autokoulunkin käyminen. Huoh.......

Pakko se on tänää mennä, en haluu lykätä tota korttia taas viikolla eteenpäin.

diagnoosissa lukee jotain m54.1 vai mikä lie m54.4 tai jotain ja sitten suomeksi kaksi alinta nikamaa painunut kasaan ja ne puristaa hermojuurta.

Treeniohjelma on 1. selkä, 2. rinta, 3. jalat ja 4. kädet. Viime kerralla oli käsien vuoro ja tänään menin salille treenaamaan. Ajatuksissani kuitenkin aloin vetämään jalkatreeniä... ajattelin koko ajan, että joku on nyt pielessä. Sitten muistin, että olisikin ollut selkäpäivä ja lähdin menemään. Huomenna ehkä sitten uusi yritys.

No voi vit*u. Yritin jo jossain sulle sanoa, ettei se toisen palaaminen työhön oikeuta koeaikapurkuun. Soita sun liittoon tai sellaisen puutteessa lakimiehelle joka laatii kirjeen.

Jokaisella työpaikalla on luottamusmies, joka hoitaa näitä asioita. Soitapas jebou oman työpaikkasi luottamusmiehelle niin hän selvittää, että onko toimittu lakipykälien mukaan. Laiton irtisanominen voi koitua työnantajalle kalliiksi, joten todennäköisesti saisit työsi takaisin, jos irtisanomiselle ei perusteita ole.

Jokaisella työpaikalla on luottamusmies, joka hoitaa näitä asioita. Soitapas jebou oman työpaikkasi luottamusmiehelle niin hän selvittää, että onko toimittu lakipykälien mukaan. Laiton irtisanominen voi koitua työnantajalle kalliiksi, joten todennäköisesti saisit työsi takaisin, jos irtisanomiselle ei perusteita ole.

Koeaikapurkuun nyt on aika vaikea lähteä vänkäämään vastaan. Sitä vartenhan se juuri on, että molemmat osapuolet voivat katsoa miten työ maistuu/tekijä soveltuu hommiin, kemiat toimii etc. Vihjeeksi voin antaa ettei liitot lähde kovin mielellään näitä ajamaan. Perusteettoman purun toteennäyttäminen on sen verran haastavaa. Ellei työnantaja sitten kaiken kansan kuullen tai kirjallisesti ilmoita jotain sopimatonta syytä. Arvuutella aina voi, kun Pena tuli takaisin niin minä sain potkut mutta toteennäyttäminen on asia erikseen.

Anyway kurjia juttuja kuitenkin aina irtisanomiset, puolin sekä toisin.

Täytyy huomenna soitella sille luottamusmiehelle. Samalla kun soittelee uusii duuni ja kämppäkuvioita läpi. Meneekii koko huominen päivä puhelimessa ilmeisesti, vituttaa jo valmiiks.

Vituttaa kun tänää aiemmin soitin ja irtisanoin tän kämpän vuokrasopparin, olin jo niin ehtiny tykästyy tähän asuntoo. Hissitalon ylin, 6. krs, oma partsi ja sauna ja mahtava sijainti, ei vaa pysty millää pitämää tätä kämppää kun ei oo töistä nyt varmuutta :( Voi tätä vitutuksen määrää....

Koeaikapurkuun nyt on aika vaikea lähteä vänkäämään vastaan. Sitä vartenhan se juuri on, että molemmat osapuolet voivat katsoa miten työ maistuu/tekijä soveltuu hommiin, kemiat toimii etc. Vihjeeksi voin antaa ettei liitot lähde kovin mielellään näitä ajamaan. Perusteettoman purun toteennäyttäminen on sen verran haastavaa. Ellei työnantaja sitten kaiken kansan kuullen tai kirjallisesti ilmoita jotain sopimatonta syytä. Arvuutella aina voi, kun Pena tuli takaisin niin minä sain potkut mutta toteennäyttäminen on asia erikseen.

Anyway kurjia juttuja kuitenkin aina irtisanomiset, puolin sekä toisin.
Olipa paska vinkki. Ensinkin se on purku, ei irtisanominen. Toiseksi, koeaikapurku edellyttää työsuhteesta johtuvan asiallisen syyn. Se, että löytää paremman työntekijän tai joku vanha ihminen palaa töihin ei ole työsuhteesta (tekijä - työ) johtuva peruste, eikä siten kelpaa. Kannattaa ehkä kuunnella alan koulutuksen saaneita ihmisiä eikä neuvoa mutulla vaikka hyvää tarkoittaisikin. Todellisuudessa varmaan keksivät hatusta jonkun henkilökohtaisen syyn, niin that's it. Mutta kirje lakimieheltä tai luottamusmiehen/liiton puuttuminen voi pelästyttää sen verran, että haluavat sopia jutun pois. Yleensä työpaikoilla peruspomoilla ei ole mitään ymmärrystä näistä.

Se, että joka puolella nettiä on noita vitun mainoksia ku alkaa kattoo jotai videoo, niin eka on joku 15 sekunnin mainos, joskus 20-30 sekuntiakin. Pahimmillaan on MTV3 sivuilla kun tulee 3 sekuntia että mainos 1/2 alkaa, ja mainos kestää jonku 12-20sekuntia, sit 3 sekuntia että mainos 2/2 alkaa joka kestää taas 12-20sekuntia sit vielä loppuun joku 3 sekuntia, että video voi alkaa.

vittu että alkaa vituttamaan.

Olipa paska vinkki. Ensinkin se on purku, ei irtisanominen. Toiseksi, koeaikapurku edellyttää työsuhteesta johtuvan asiallisen syyn...
No ei se ihan noin mene. Koeaikana tehtyyn työsuhteen purkuun riittää syyksi vain; koeaika. Ei työnantajan tarvi perustella yhtään mitään muuta.

E. Olen näitä koeaikatyösuhteita joutunut purkamaan useita ja se on v*ttumainen tilanne. Hyvällekään tyypille ei voi sanoa mitään muuta syytä, koska työntekijä voisi silloin asian viedä eteenpäin, että syy onkin jokin muu.

Back
Ylös Bottom