Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkä saatanan takia tällasen etikoituneen vanhanpiian on pitäny *IHASTUA*??? Vittu, lopettakaa mun kärsimykset, AMPUKAA JO!
Ei tämä nyt ole mikään kaikista isoin asia maailmassa, mutta menee aika kovia summia rahaa, kun on kutsuttu moniin kavereiden valmistujaisjuhliin, joihin tietenkin pitää viedä lahja mennessään. Ilman lahjaa olet tietenkin moukka eikä alle 20e:n lahjaa arvosteta ollenkaan. Täytyy sanoa, että opiskelijan/varusmiehen ansioilla 20e on kuitenkin itsessään jo sen verran iso raha, että jonkin aikaa tulee mietittyä, mihin sen sijoittaa. Siihen vielä joku parin-kolmen euron kortti täytyy kehitellä päälle, mutta ruusut jätän suosiolla kauppaan. Jos annat yhtenä päivänä lahjaksi vaikka yhteensä 60e, niin kyllä se vähän riipaisee tilillä. Onhan se tietenkin mukavaa saada rahaa, mutta mahtaako siitäkään olla mitään enää jäljellä edes huomenaamulla...
Mikäs siinä rahaa jaellessa, jos olisi vakituisia tuloja, mutta kun syksystä lähtien taas mennään opintotuilla, niin kivaa on.
Kun tilanne menee riittävän surrealistisen kauheaksi, niin se pitää ottaa huumorilla. Tai ei sitä voi siinä vaiheessa ottaa muulla tavalla. Tsemppiä.
Huoh. Onpa nyt kurjaa. Kunhan oot jatkokouluttautunut, niin huomaat, ettei kukaan tule koskaan ikinä kysymään sulta, mikä sun lukuaineiden keskiarvo oli peruskoulussa.Äsken nosti toi perfektionistinen minä päätänsä vaihteeksi liikaakin. Äsken vielä olin suht tyytyväinen 300 euroon ja 9.83 lukuaineiden keskiarvoon, mutta sitten tuli rakas isosisko ja sen lukuaine-10 peruskoulusta sekä sivu suun mennyt ~1300€ stipendi kolmelle koulun parhaimmalle. Vituttaa.
Samaa sanon minäkin, kuin pointfiveo, eli eipä tuolla peruskoulun keskiarvolla ole tuon jälkeen mitään merkitystä, kunhan sillä pääset haluamaasi jatko-opiskelupaikkaan. Jos en ihan väärin muista, niin itsellänikin oli tuo lukuaineiden keskiarvo peruskoulusta lähtiessä 10, mutta ihan yhtä hyvin olisin pärjännyt 9.83 keskiarvollakin ;). Me ei edes taidettu saada mitään stipendejä(ainakaan läheskään noin isoja, kuin tuo 300€) noista keskiarvoista. Eli älä turhia stressaa moisesta, vaan nauti siitä, että olet saanut peruskoulun läpi erittäin hyvin arvosanoin ja kesälomakin on juuri alkanutÄsken nosti toi perfektionistinen minä päätänsä vaihteeksi liikaakin. Äsken vielä olin suht tyytyväinen 300 euroon ja 9.83 lukuaineiden keskiarvoon, mutta sitten tuli rakas isosisko ja sen lukuaine-10 peruskoulusta sekä sivu suun mennyt ~1300€ stipendi kolmelle koulun parhaimmalle. Vituttaa.
.
Onhan toi oikeasti hyvä, mutta kun oon aina elänyt käytännössä isosiskon varjossa ni tottakai sitä ois halunnu kerranki näyttää kykenevänsä itsekin johonkin... Ei siinä, loppujen lopuksi kyse on vaan numeroista, jotka ei kerro ihmisenä musta yhtään mitään.Äsken nosti toi perfektionistinen minä päätänsä vaihteeksi liikaakin. Äsken vielä olin suht tyytyväinen 300 euroon ja 9.83 lukuaineiden keskiarvoon, mutta sitten tuli rakas isosisko ja sen lukuaine-10 peruskoulusta sekä sivu suun mennyt ~1300€ stipendi kolmelle koulun parhaimmalle. Vituttaa.