Treenivuoteni Shanghaissa
Olen tahan mennessa tyytynyt nauttimaan palstan annista ainoastaan lukevana osapuolena. Nyt ajattelin viimein itsekin raottaa sanaista arkkuani ja tama thread tuntui sopivan siihen kuin valettu. Olen opiskellut/tyoskennellyt vuoden Shanghaissa ja kohta olisi edessa kotiinpaluu. Nyt ajattelin tuoreesta muistista hieman kertoilla millaista taalla on saanut kokea
Sali jossa olen kuluvan vuoden treenannut, ei todellakaan ole mikaan high tech, mutta perusliikeiden suorittamiseen ihan riittava (lue.halpa). Hinnasta ja salin kunnosta johtuen paikalle eksyykin jos jonkinlaista kaiffaria. Muutamia vuoden aikana koettuja tapauksia:
-Salille astelee paikallinen kovanaama (ainakin omasta mielestaan).

Farkkujalkainen langanlaiha kaveri kulkee ympari salia omistajan elkein... Tanaan tehdaan siis penkkia!

Kaveri asettuu penkkipaikalle ja laittaa tankoon sen perus 50kg. Suureksi yllatyksekseni kaveri kaivaa ennen sarjaansa taskustaan rookiaskin ja heittaa pollin huuleen.

Sit ei kun pumppaamaan! Wannabe Taalasmaa ei talla kertaa kuitenkaan vakuuta, vaan rooki tippuu tyypin suusta kesken sarjan. Suoritus keskeytyykin kolmen toiston jalkeen ahkeraan tamppausoperaatioon :D Paikalla olijoista kukaan muu ei noteeraa tapausta mitenkaan.
-Tulen aina muistamaan eraan kaverin, joka kavi talven aikana juoksentelemassa juoksumatolla. Aerobisessa treenissa ei toki mitaan koomista ole, mutta tumma puku asuvalintana ihmetytti. Jalassa miehella oli kuitenkin lenkkarit :thumbs:
-Salin "personal trainerit" antoivat mielestani aloitteleville treenareille melko kyseenalaisia treenimetodeita. Pakkotoistojen merkitys korostuu, kun ensimmaista kertaa salilla oleva treenari tekee koko sarjan alusta loppuun pakkotoistoina. Itselle tulisi mieleen aloittaa pienemmista painoista.
-Kiinassa lansimaalainen saa osakseen jatkuvasti katseita ja se korostuu entisestaan kuntosalilla. Monilla on myos pakottava tarve paasta kokeilemaan lankkarin treenipainoja. Muistaakseni kolme kertaa olen joutunut pelastamaan farkkujalan treenipainojeni alta. Yksi naista sankareista jai kuitenkin mieleeni erityisella lammolla. Olin lopettelemassa penkkia ja pudottelin pyramidinomaisesti sarjapainoja ylhaalta alas. Tein toiseksi viimeisen pumppisarjan 80kg:lla, otin kymmenen kilon kiekon toiselta puolelta pois ja lahdin viemaan sita paikoilleen. Talla valin joku sankari ehatti jo asettua penkkipaikalle ja lahti nostamaan toispuoleista tankoa. Jokainen arvaa lopputuloksen. Itse en ollut tapahtuneesta moksiskaan, mutta kaveri oli suhteellisen nolona
Siina tosiaan vain muutamia vuoden aikana sattuneista tapauksista. Salin puolustukseksi on kuitenkin todettava, etta joukkoon mahtuu myos kovaakin treenaavaa porukkaa ja paikan pomo on salin seinalla olevien kuvien perusteella ollut todella vakuuttavassa kunnossa, eika pieni mies ole vielakaan.
Sellasta komiikkaa siis Kiinassa :lol2:
Ps. Kirjoittelen tyopaikan nappikselta ( viimeinen duunipaiva:kippis1

, joten Suomalaiset merkit puuttuu. Toivottavasti saa selvaa.