Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Viddu, tämän päivän matikan koe oli kyllä melkonen aprillipila, opella varmaan ollu vitun hauskaa ku vääntäny tollasta paskaa. Varmaan puolet porukasta vetäs vähän aikaa räpellettyään henkselit tehtävien yli ja jätti homman uusintoihin. Itellä nyt vitutuskäyrä nousussa ku en ite tajunnu tehä samaa. Taitaapi kurssikeskiarvo pudota kovaa ja korkeelta:(. Nyt jos se mulkku vielä tekee uusintoihin ihan inhimillisen kokeen ni revin kyllä perseeni.

No etkö sä voi mennä uusimaan sitä koetta? Jos oot lukiossa, niin kyllä vielä mun aikana, josta ei kauaa ole, sai käydä uusimassa myös hyväksytyn kokeen.

Varmaan vähän riippuu. Jos mutsin luona kämppää ja mutsin jääkaapista syö, niin sit on varmaan mutsin säännöt.
I'll give you that. Itsehän tosin pidän nämä asiat vieläkin salassa kotoa, vaikken siellä asukkaan. :D

No etkö sä voi mennä uusimaan sitä koetta? Jos oot lukiossa, niin kyllä vielä mun aikana, josta ei kauaa ole, sai käydä uusimassa myös hyväksytyn kokeen.
Kyllä meilläkin sai, mutta muistaakseni vain joka toisen jakson jälkeen sai hyväksyttyjä korottaa ja joka jakson jälkeen oli hylättyjen uusinta. Käytännössä siis aika vaikeeta mennä hyväksyttyä korottamaan n. 2kk päästä siitä kurssin päättymisestä, mutta tietenkin kovalla lukumotivaatiolla ne asiat palautuu mieleen.

Joo, nyt sit revin perseeni oikeesti. Eihän meillä saa uusia kun hylätyn kurssin. Jos saa 5 kokeesta voi koittaa suostutella opettajaa antamaan sen hylsyn että pääsee uusintoihin korottamaan.

Sama homma on meilläkin.

Mul kävin kerran salilla sillai ku kokeilin laittaa jotai pehmustukea alaspäin ni rysähti koko paska alas ja jumalaton ääni =D porukka hiuka säikähti :D Ja mä olin tietenki sillai etten ois tehny mitää :)

Joo, nyt sit revin perseeni oikeesti. Eihän meillä saa uusia kun hylätyn kurssin. Jos saa 5 kokeesta voi koittaa suostutella opettajaa antamaan sen hylsyn että pääsee uusintoihin korottamaan.

Meillä saanut uusia mitään kokeita :dance: Jos arvosanat eivät ykkösen tai kakkosen lopulla olleet tarpeeksi läpipääsyyn (eli yht. 24-27 pistettä muistaakseni), joutui vaihtamaan normaalin lukion puolelle.

Mua vituttaa tämä kimppa-asuminen. Tuntuu, että kotityöt ovat jääneet TAAS mun harteille, vaikka mulla olisi tässä muutakin tekemistä ja kämppis on (edelleen) ilman duunia eikä oikeastaan tee mitään päivisin. Soitin mutsille, että lähtisin entiseen kotikaupunkiini ja valtaisin perheeni kaupunkiasunnon, mutta äiti ei pääse hakemaan pariin päivään enkä viitsi raahata kaikkia kirjoja jne. bussissa. Kamalan vaikeaa taas kaikki.

Varmaan vähän riippuu. Jos mutsin luona kämppää ja mutsin jääkaapista syö, niin sit on varmaan mutsin säännöt.

Joo-o, kyllä näin on. Kuulemma niin kauan, kun jalkojani pidän sen ruokapöydän alla, niin saa käisit pysyä poissa huulesta. : / Eipä siinä oikein voi vastaankaan vittuilla, ellei ulkona halua asua. :)

Inssin arvio ja palaute. Pohjana sanottakoon, että olen ajanut autolla paljon enemmän kuin ne pakolliset 32h ja olen ajanut muun muassa hki-vantaa lentokentällä + kehäkolmoset jne isompi liikenne.

Yksi asia oli se, että kun kaupunkikierros oli ajettu, autosta meni apukuskin jarrupoljin jumiin. Tämä teki ajamisen lähes mahdottomaksi ja auto alkoi haistakin. Kun inssiltä kysyi, että pitäiskö lopettaa, kaveri ei vastaa mitään. Tämän vaihteitten säätöön (kierrosten saaminen) keskittymisen aikana vaihdoin kaistaa risteysalueella. Oikealla oli pikkukatu, josta ei kuitenkaan ollut ketään tulossa. Tämän virheen kuitenkin myönnän, joskin huomiointi olisi ollut ehkä hieman helpompaa, jos auto toimisi.
Inssi ei kuitenkaan sanonut mitään kun kysyin pitäisikö ajo lopettaa, kun jarrut alkoi haisemaan palaneelle. Yritin kyllä korjata vikaa parkissa.

Sosiaalisista taidoista liikenteessä sain välttävän. Tieliikennelaki ei tarkoita sosiaalisilla taidoilla paskanpuhumista norsunvitunnäkösen inssin kanssa. Näytin jalankulkijalle 3x käsimerkkiä + kerran autoilijalle. Muulloin ei ollut tarvetta. Tällöin olen kyllä kommunikoinut liikenteessä.

Käännyin kuulemma liian reunasta kun lähdin kaupan pihasta, koska en muistanut, että vain toinen kaista vie keskustaan. Tämä ei kuitenkaan aiheuta mitään vaaraa, vaihdoin vaan toiselle kaistalle normaalisti, sallitulla alueella. AKE:n mukaan tieliikennelaki ei kuitenkaan edellytä paikallistuntemusta.

Ja vielä yksi tilanne. Ajoin suoraan kaksikaistaista tietä keskustassa. Olin kääntymässä oikealla ja ennen risteystä oli suojatie minkä takana odotti 2 jalankulkijaa. Hidastin hyvissä ajoin ja olin antamassa tietä, mutta vasempaa kaistaa tuli auto letka, joka ei pysähtynyt. Tässä vaiheessa jalankulkijoiden hortoilu tielle olisi aiheuttanut lähinnä vaaratilanteen. Siis jatkoin itsekin suoraan ja jalankulkijat joutuivat vielä minun ajamisen jälkeen venaaman toisen kaistan autoja.

Tästä sain valitukset katsarin pihassa. Kun kerroin asian, hän vaihtoi toiseen aiheeseen. Myös palautelapussa ei lue mitään selitystä virheille, ne vaan ovat. Täyttä pilkunnussintaa nää inssit. Ajotaidoilla oo helvetinkään väliä tollasessa paskassa. Tiedän ihmisiä, jotka sai ekalla kortin koska ovat hissukoita. Ja kas kummaa, he ovat aiheuttaneet heti ekana päivänä vakavia riskejä liikenteessä.

Vituttaa, että joudutaan maksamaan uus inssi tollasesta. Noilla kriteereillä kellekään ei kuuluis antaa sitten korttia. Faija tekee kyllä reklamaation tosta, kunhan on kortti saatu, ettei sen takia hylätä. Katsotaan, jos toisesta inssistä saisi ajan.

Inssin arvio ja palaute. Pohjana sanottakoon, että olen ajanut autolla paljon enemmän kuin ne pakolliset 32h ja olen ajanut muun muassa hki-vantaa lentokentällä + kehäkolmoset jne isompi liikenne.

Yksi asia oli se, että kun kaupunkikierros oli ajettu, autosta meni apukuskin jarrupoljin jumiin. Tämä teki ajamisen lähes mahdottomaksi ja auto alkoi haistakin. Kun inssiltä kysyi, että pitäiskö lopettaa, kaveri ei vastaa mitään. Tämän vaihteitten säätöön (kierrosten saaminen) keskittymisen aikana vaihdoin kaistaa risteysalueella. Oikealla oli pikkukatu, josta ei kuitenkaan ollut ketään tulossa. Tämän virheen kuitenkin myönnän, joskin huomiointi olisi ollut ehkä hieman helpompaa, jos auto toimisi.
Inssi ei kuitenkaan sanonut mitään kun kysyin pitäisikö ajo lopettaa, kun jarrut alkoi haisemaan palaneelle. Yritin kyllä korjata vikaa parkissa.

Sosiaalisista taidoista liikenteessä sain välttävän. Tieliikennelaki ei tarkoita sosiaalisilla taidoilla paskanpuhumista norsunvitunnäkösen inssin kanssa. Näytin jalankulkijalle 3x käsimerkkiä + kerran autoilijalle. Muulloin ei ollut tarvetta. Tällöin olen kyllä kommunikoinut liikenteessä.

Käännyin kuulemma liian reunasta kun lähdin kaupan pihasta, koska en muistanut, että vain toinen kaista vie keskustaan. Tämä ei kuitenkaan aiheuta mitään vaaraa, vaihdoin vaan toiselle kaistalle normaalisti, sallitulla alueella. AKE:n mukaan tieliikennelaki ei kuitenkaan edellytä paikallistuntemusta.

Ja vielä yksi tilanne. Ajoin suoraan kaksikaistaista tietä keskustassa. Olin kääntymässä oikealla ja ennen risteystä oli suojatie minkä takana odotti 2 jalankulkijaa. Hidastin hyvissä ajoin ja olin antamassa tietä, mutta vasempaa kaistaa tuli auto letka, joka ei pysähtynyt. Tässä vaiheessa jalankulkijoiden hortoilu tielle olisi aiheuttanut lähinnä vaaratilanteen. Siis jatkoin itsekin suoraan ja jalankulkijat joutuivat vielä minun ajamisen jälkeen venaaman toisen kaistan autoja.

Tästä sain valitukset katsarin pihassa. Kun kerroin asian, hän vaihtoi toiseen aiheeseen. Myös palautelapussa ei lue mitään selitystä virheille, ne vaan ovat. Täyttä pilkunnussintaa nää inssit. Ajotaidoilla oo helvetinkään väliä tollasessa paskassa. Tiedän ihmisiä, jotka sai ekalla kortin koska ovat hissukoita. Ja kas kummaa, he ovat aiheuttaneet heti ekana päivänä vakavia riskejä liikenteessä.

Vituttaa, että joudutaan maksamaan uus inssi tollasesta. Noilla kriteereillä kellekään ei kuuluis antaa sitten korttia. Faija tekee kyllä reklamaation tosta, kunhan on kortti saatu, ettei sen takia hylätä. Katsotaan, jos toisesta inssistä saisi ajan.
Inssithän menee ihan virallisen kaavan mukaan eli yhdestä konfliktista poikki tai sitten yli neljästä virheestä vai oliko se jopa yli kolmesta jo. Tuossa on mun mielestä kyllä näin ihan sunkin kertomana kaksi ilmiselvää virhettä tuosta havainnoinnista siinä kadulla ja sitten siitä jalankulkijan päästämättä jättämisestä. Myös se huono sosiaalisten taitojen arvosana tuli luultavasti siitä, ettet päästänyt jalankulkijoita tien yli. Inssissä pitää olla tarkka etenkin kevyen liikenteen kanssa. Mikäli käännyit liian reunasta jossain risteyksessä, niin ei sen tarvitse vaaraa aiheuttaakaan, mutta siitä voi tulla tilanteen mukaan virhe auton mittojen puutteellisesta hahmottamisesta ja ainakin kuorma-autoinssissä siitä tulisi laakista virhe.

Inssissä ei ajotaidot ratkaise vielä mitään yksinään vaan ne ovat vain osa kokonaisuutta. Itse asiassa inssissä painotetaankin ajotaitoja enemmän liikenteen hahmottamista ja oikeaa liikennekäyttäytymista, koska tosiasiassa joillekin, jotka eivät ole ennen autokoulua autolla ajaneet, on erittäin vaikeaa oppia sujuva ajaminen niin vähillä ajotunneilla. Inssissähän ei esimerkiksi tarvitse mäkilähdön onnistua kuin vasta kolmannella yrittämällä, mikä kuvaa myös sitä, että välivaiheen aikana ollaan vielä harjoittelemassa auton hallintaa.

En siis halua loukata missään nimessä, mutta tuon kuvauksen perusteella ainakin mun silmissä nousi esiin ihan järkeviä perusteita. Ajoahan en itse tietenkään ole nähnyt, joten pelkkään tekstiin tulkintani pohjasin.

Jeeps, no voihan tuosta tonkin kuvan, saada mutta tiedän kuitenki itse miten se on mennyt. Se jalankulkija kohta ei kyllä ollut virhe, mutta risteyksessä kaistanvaihto oli. Inssi nyt tosin olisi pitänyt keskeyttää jo sitä ennen ihan yleisen turvallisuuden ja auton takia varmaan, mutta minkäs teet. Inssi ei kyllä itse kattonut sitä jalankulkija tilannetta loppuu, eikä sitä vaan myöntänyt. Ei meinaa kaverin pää siinä vaiheessa paljon vasemmalle kääntynyt.

hmm mulle inssiukko sanoi ettei niitä kävelijöitä ynnä muita suojatien käyttäjiä saa alkaa houkuttelemaan sinne tielle..jos eivät ole selkeästi tulossa siihen niin ei tarvii alkaa houkuttelemaan ja viittomaan että menkää vain,alkakaa tulla jo..

:offtopic:

Mä meinasin inssissä ajaa bussin kylkeen kun lähti pysäkiltä,hymyilin ja sanoin että opinpahan tänkin kun kerran bussilakko oli ollu ajotuntien aikana :rolleyes: Inssi-setä totesi ajon lopuksi että ainakin tyttö osaa puhumisen ja selittämisen jalon taidon...läpi meni ja kortti tuli :dance:
Ja se lakko oli muistaakseni ihan tottakin :lol2:

9 tunnin yöunien jälkeen pitää koulusta päästyään ottaa päiväunet ku väsyttää niin saatanasti ja sitte
ootkin vielä väsyneempi! yrittäppä siinä nyt sit perkele lähteä treenaamaan :zzzz:

Jep, just toi linja tossa vituttaakin, kuinka osa saa kortin oikeasti tyyliin kauniilla hymyllä. Enpä jaksa tuosta jauhaa enempää kuin, että osa noista mun kohalla tulleista arvioinneista oli oikeasti aika lailla tuulesta temmattu.

Vois sitä itekki jakaa tähän semmosen oman kokemuksen muutaman päivän takaa. ELI

Oltiin tyttöystävän kans kaupungilla viettämässä laatuaikaa (ihan vaan hengaillessa), kaikki meni tosi hyvin kunnes joku keski-ikäinen perussuomalainen mies kaatuu siihe ihan meijän viereen. Noh minäpä reiluna kaverina päätän auttaa tyyppiä nousemaan ylös ja jatkamaan matkaansa. Nostan tän kaverin ylös ja tää aluks kiittelee kauheesti ja on oikeen vitun kiitollinen, että autoin häntä. Alkaa sitten tarjota suunnillee rahaa ja pyytää tuopillisel korvatakseen asian minulle. Mäpä kieltäydyn muutaman kerran kohteliaasti ja nopeasti muuttuu kaverilla äänensävy kiitollisesta vihaiseen. Alkaa haukkuu rasistiks ja kaikkee muuta kivaa (minä kun olen ulkomaalanen), sitten vähän ajan päästä kaveri ihan puuntakaa käy tyttöystävän päälle nyrkein.Mä sitten tönin kaveria taaksepäi ja tietenki se kaatuu ja lyö päänsä maahan SAAKUTIN lujaa ja pää auki. Soitan poliisit paikalle ja asiaa sitten selvittelemään joku puol tuntia.

Voi sitä vitutuksen määrää mitä tunsin. Siis autan tyyppiä ylös ja se käy päälle WTF?! :/ ja kauhee selittely sit jälkeenpäin..

Back
Ylös Bottom