Indica etkös sä asunut/opiskellut ulkomailla, Hollannisapäin tms muutenkin? Jos on jotain kansainvälistä alla se helpottaa kyllä työnsaantia paljon. Itsekin olen asunut Hollannissa yhteensä 5 vuotta ja muissa maissa samoja aikoja. Opiskelin myös ulkomailla ja nyt vedin vielä sinetit päälle kansainvälisten oikeustieteiden opiskelulle Suomessa Helsingin yliopistossa. Kyllä mä voisin sanoa hyötyneeni matkalaukkulapsuudesta en vaan paljon, vaan aivan tuhottomasti. Siitä on niin paljon plussaa koko lopun elämää, eikä vaan kielitaidon puolesta. Eiköhän se ulkomaankokemus sunkin työnhakua auta.
Tosiaan outoa, että valitsit mielestäsi keskinkertaisen opintopaikan jos haluat tähdätä korkealle. Hyvä että pyrit sitten muualle, jos ei opinnot miellytä. Itse en kyllä olisi opiskellut juuri millään innolla ellei aihe olisi kiinnostanut niin paljon kun se kiinnostaa.
Itsellä meni aivan toisin päin, lukion päättötodistuksella voisi pyyhkiä takamusta, mutta jatko-opinnot suoritettiin kunnialla läpi ja niistä papereista voin olla ylpeä. Oman alan harjoittelupaikkoja oli helppo saada kansainvälisen taustan takia, mutta aika pitkälti hyvä asenne on myös kantanut pitkälle.
Etkös sä Indica nyt ole ollut selvinpäin? Jatkat vaan pitämällä sen pään selkeänä, etkä vaan yhtenäkään päivänä nouse siltä penkiltäsi tekemään yhtään mitään ellet ole lukenut, ymmärtänyt ja painanut mieleen sitä koko aluetta minkä olet suunnitellut siltä istumalta lukevasi. Kyllä se siitä.
Jep. On myöskin suunnitelmissa palata Alankojen maille tai englantiin, mutta oikeasti kovilla papereilla. Rahasta sanon, että mua kiinnostaa saada suomalaisten mediaanipalkka +100 euroa, että on nyt enemmän ku yleesä ihmiset. Tietty mitä enemmän sitä paremmin, mutta ei kyllä todellakaan raha motivoi mua korkeammalle, vaan ihan se että mä haluan mahollisimman korkean koulutuksen. Jos oisin yhtään viisaampi niin oikeustieteet kiinnostaisi todella paljon, nyt kiinnostaa kauppatieteet ja sieltä eniten rahoitus, laskentatoimi ja kansantaloustiede. Tekniikan puolelta kiinnostaa sähkötekniikka, en vaan tiedä onko mitenkään mahollista mulle päästä sähkölle lappeenrannan teknillisee yliopistoo.
Oikeustieteet nyt oon hylänny niitten erittäin hankalan sisäänpääsyn takia, mua fiksumpia riittää, kauppakorkeakoulun helpoimman pääsyn yksiköt kiinnostaa.. koska niis on jotain realismia sentään sisäänpääsyyn. ja niinku sanoin ni enpä päässy koska en luottanut itseeni, vaan luulin että onpa poikkeushelppo koe, koska mäki osaan;)
oisin päässyt, jos oisin vaan jättänyt veikkaamatta sellaisin mitä en tiennyt. Eli sellaa luottavaisena jatketaa, että valmennuskurssin kautta lisävauhtia, ja kauppatieteellisiin opintoihin kiinni. ne kuitekki kiinnostaa.
Eurooppaan mä haluan takaisin, mutta Suomessa on kuitenkin taas sitte ilmaista opiskella, ja taloudellinen tilanne on aika luvallasanoen huono. Aika hankala oisi pärjätä ulkomailla oikeasti pitkään.
Selvinpäin ollu 21 päivästä heinäkuuta, mä en aio lopettaa sitä putkea, koska mä tiedän että jos rupeen juomaa ni mä masennun vielä lisää, ja saatan taas tehä vaikka mitä tyhmää. Ja eipä sillon oo mahollisuuksia mihkään oikeeseen kouluun päästä.
Jep. kyl tää tästä, jos ei hyvällä niin sitten niin tosissaan ku ikinä pystyy, ja jos ei sittenkään, niin lähen vaikka eteläafrikkaan jos yliopistoon pääsee minnekkään vaan, ja jos ei vielä sinnekkään pääse, niin sitte amiksee sähkölle.. koska mua ei vois vähenpää kiinnostaa tää nykyinen. En rehellisesti tiedä miksi helvetissä ikinä astuin jalallanikaan sinne, kai se oli se lupaus suorasta kauppakorkean maisteriohjelmapaikasta ilman mitään hakuja, minkä meidän ohjelmajohtaja anto haastattelussa, taikka vaikka sitte hirveä paine päästä jonnekki ku kv-politiikkaa ei päässy lukemaa yliopistoon. eikä kyllä politiikkakaan kiinnosta, mutta mulle lukion opo sano et sieltä vois päästä asumaan kanadaan;)
ja mä oon nyt 3 vuotta ajelehtinut sitte ihan turhaan, ja tiesin kyl alusta saakka ettei toi nykynen kiinnosta niinku nii yhtää. mut saunan takana on viel tilaa, eikä mun tartte alkaa mikskää nomiksi..
nimim, tavote 15 pojoo pääsykokeissa ja joensuuhu, ja sielt sitte seuraavaan kevään hakee lappeenrantaa. eipä paha, ois jo viimeeks päässy jos ei ois arvaillu, myös lappeenrantaa