Naene
Tuossa taas todistetaan, että Suomen valtiolta ei nuorille tipu mitään. Minäkään en saanut lukioaikana opintotukea, koska vanhempien tulot oli liian suuret. Noita tulorajoja pitäisi todellakin nostaa, käytännössä koko lukioajan minulla oli 0€ tilillä.
Nyt kun olin työttömänä YO-kirjoitusten jälkeen, niin sain valtiolta 0€. Ainoa vaihtoehto oli hakeutua harjoitteluun, mutta harjoittelupaikka ei ole omalla paikkakunnalla. Kysyin sitten työkkäristä, että maksetaanko minkäännäköistä matkakorvausta? (matkaa päivittäin 70km yhteensä). Ei makseta. Amiksen käyneille puolestaan maksetaan kulukorvaus 8€ päivä, vaikka harjoittelupaikka olisi 100 metrin päässä :curs:
Nyt sitten joudun muuttamaan pariksi kuukaudeksi ammattikoulun asuntolaan, luultavasti kolmen amisviiksen kanssa samaan soluun:curs: Siitä minun PITÄISI saada asumistukea KELA:n mukaan. Tosin pelottaa, että ne kaivaa jonkun hevonvitun pykälän, että en saakaan sitä.
Että tällä tavalla nuoria tuetaan. Sitten keski-ikäisille puleille

pitää hankkia televisiot ynnä muut viihdykkeet valtion rahoille, koska he tarvitsevat niitä kuten muutkin ihmiset. Vaikka eivät pidä yhtään huolta itsestään ja omasta elämästä.
EDIT: Unohtui sanoa, mikä on "palkka" tuon harjoittelun ajalta. 23,50€ päivältä! Maksa tuolla sitten bodarin ruuat, vuokra ja auton bensat, vakuutusmaksut ynnä muut normaalit kulut. Onneksi on olemassa vanhemmat ja mummokin vielä, jotka auttaa äärimmäisessä hädässä. Voi vain kuvitella, jos olisi vaikka sellainen tilanne, että välit vanhempien kanssa olisi poikki ja isovanhempia ei tuntisikiin..... huhhuh. Ei ihme, jos nuoria masentaa