Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Jonkin aikaa olen taas ollut hiljaa, vaan nyt on jo korkea aika tilittää... Tämän vuoden puolella olen treenannut vain kerran, loput ajasta olen ollut kipeänä. Kun sairastuin, olin ollut pari viikkoa jo treenaamatta, kun olin sukulaisten luona keskellä metsää, eli ylikuntoa ei pitänyt ainakaan enää olla...

Elikkä käytännössä kuutisen viikkoa on oltu ilman treeniä ja vieläkään ei oikein uskaltaisi aloittaa... :mad:

Ja juuri kun tilanne olisi ollut se, että vielä tammi-helmikuu kunnolla massaa päälle ja sitten dietille. Nyt lähtee sitten dietti valmiiksi pienestä ja lihaksettomasta kunnosta ja lopputulos tulee olemaan varmasti surkea. Mutta kai se parempi on lähteä taas massaa hakemaan, jos on välillä vetänyt sikatiukaksi..

Vituttaa. Motivaatio lähellä nollaa, kun ei tahdo päästä tässä touhussa eteenpäin. Tulokset (treenipainot, oma paino, rasva%) ovat kaikki heikommassa kunnossa kuin jotain vuosi sitten. Ja kohta pitäis dietille ruveta... :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä taas ottaa päähä, lääkärissä kävin tänää polven takia. Eipä muuta ku röntgenii reilun viikon päästä, sieltä todennäkösesti tähystykseen. Ja jonoa ei oo ku MUUTAMA kuukausi, eli luultavimmin kesätyöt tehtaassa voin unohtaa. Toinen vaihtoehto yksityiselle, ja sehän ei maksakaan ku 4 kuukauden tienestit(opintotuet asumislisineen). Noo, täytyy tuloksii ootella, toivoo parasta ja miettii mitä tekee jos leikkaus eessä..prkl.. Mut saapahan tästä vitutuksesta uutta kiukkua reenaamiseen. :evil:

Joudun asumaan anoppilassa muutaman päivän. Tässä on muutama päivä juoksutettu ukkoa oikein urakalla, ei jaksa enää edes kovaa treenata. Mikään muu ei ole tärkeämpää kuin niiden kauppareissut ym. asiat :mad2:

Ja kaikenlisäksi on vielä niin pirun jumissakin, että taipuu yhtä helposti kuin rautakanki.

Onneksi muutto on edessä parin päivän päästä ja hieronta tänään.

Hajotuksen aiheet

1. Kela perii opintotukia
2. Motivaatio häilyy
3. Naisasiat
4. Kertausharjoituskutsu:mad2:

Joo..tiesin kyllä, mutta tulee vissiin maksettavaksi
useampia kuukausia kuin luulin!!

Tiedättekö, miten se takaisinmaksu pelaa?Mulle ei ole tullut mitään ilmoitusta/laskua, vaan itse laskeskelin. Kuulemma korotta voi maksaa 4/2003 mennessä...

Takasinmaksu

Ainaski mulle ne lähetti laskun että maksa jotain 5000 mk siihen ja siihen päivään mennessä. Sitte soitin sinne ja sanoin että ei onnistu näillä palkoilla. Sitte tehtiin suunnitelma ja sain muistaakseni 500 mk / kk maksuerän suuruudeks. Kyllä siihen takasinperittävään summaan joku korko oli lisätty. Sitte jos jättää maksamatta tosta suunnitelmasta huolimatta niin se menee ulosottoon. Ei ne hirveen tarkkoja oo vaikket joka kuukausi maksaskaan, mutta ny suht säännöllisesti kuiteski. Sit ku oot maksanu koko potin, niin ne lähettää sulle lapun minkä viät verotoimistoon, niin saat oikastua verotustas ja mahdollisesti palautusta jotain 20 % tai enemmän kelalle maksamastas määrästä.

Tulikohan tarpeeks epäselvästi...

Danx

Kiitti vinkeistä!Pitää lähtee reenaamaan, mutta jos haluatte,
pistäkää vielä muutkin kokemuksia KELA-maksuista?

Edellisen vuoden (2002) tulorajan ylityksestä johtuvan takaisinmaksun voi maksaa 31.3 asti ilman korkoja. Päivän kanssa syytä olla tarkkana. Jos nimittäin maksat päivänkin myöhässä, palauttavat rahat tilillisesi ja perivät niitä vuoden kuluttua korkoineen. Eli ne jotka joutuvat maksamaan korkoja kelalle ovat ylittäneet tulorajansa vuonna 2001.

Vierähti kivi sydämeltä!

Siis ymmärsinkö oikein, että jos KELA:lla on karhuttavaa vuoden 2002 opintotuista, niin ne pitää maksaa takaisin 2004 keväällä?

Jos näin on, niin hyvä. Nimittäin mun pitää palauttaa vuodelta 2002 kahdeksan (8!!!) kuukauden opintotuki+asumislisä.
=20 000mk. Olen yrittäny suoni otsassa jemmata rahaa tuota jättilaskua varten, mutta jos se menee "perintään" vasta 2004, niin jätän kyllä kylmästi pari kuukautta maksamatta.

Silloinhan siitä tietty menee sitä korkoa, mutta anyway...
Onko asumislisäkin palautettavaa rahaa, jos tulorajat ylittyy? Näin muistelen?

Re: Vierähti kivi sydämeltä!

Originally posted by Elchubagabra
Siis ymmärsinkö oikein, että jos KELA:lla on karhuttavaa vuoden 2002 opintotuista, niin ne pitää maksaa takaisin 2004 keväällä?

Jos näin on, niin hyvä. Nimittäin mun pitää palauttaa vuodelta 2002 kahdeksan (8!!!) kuukauden opintotuki+asumislisä.
=20 000mk. Olen yrittäny suoni otsassa jemmata rahaa tuota jättilaskua varten, mutta jos se menee "perintään" vasta 2004, niin jätän kyllä kylmästi pari kuukautta maksamatta.

Silloinhan siitä tietty menee sitä korkoa, mutta anyway...
Onko asumislisäkin palautettavaa rahaa, jos tulorajat ylittyy? Näin muistelen?

Opiskelun vielä jatkuessa systeemi ainakin omalla kohdallani on ollut tämä. En siis tiedä vaikuttaako valmistuminen jotenkin tohon takaisinperintään. Asumistuesta mulla ei ole mitään kokemusta, mutta jotenkin voisin kuvitella, että sitäkin pitää palautella....

Takaisinperintä vaikuttaa luonnollisesti myös verotukseen, jota ei ainakaan toissavuoden verotuksessa oltu automaattisesti huomioitu. Joten kannattaa säästellä niitä kelan lappuja verotusta varten (hyöty ei kyllä ole kuin muutamia kymppejä, mutta ei sitäkään kannata ilmaiseksi valtiolle antaa)

Siis tuleeko se lasku 2002 vuodesta vasta 2004? I would like to know also...

Muuten...tää v**utus auttoi eilen saamaan aikaan parhaimman treenin piiitkään aikaan!!!Jihaa!

Vuoden 2002 opintotuen ylityksen voi maksaa vapaaehtoisesti, joko kokonaan tai osittain maaliskuun 2003 loppuun mennessä. Jos ei maksele perivät sitten sitä myöhemmin (verotuksen valmistuttua, eli käytännössä noin vuoden päästä).

Ainakin viime vuonna ei-vapaaehtoisen perinnän eräpäivä osui huuhtikuulle, ja kyseessä oli tuolloin vuoden takaiset rästit.

Huomioitava seikka on korkojen välttämisen lisäksi se, että jos palauttaa vapaaehtoisesti liikaa maksetut tuet, ne palautuvat käyttämättömiksi tukikuukausiksi.

Pakko kai se itsekin pakko kantaa korsi kekoon ja kertoa mielenkiintoisia kokemuksia salilta. Tämä kyseinen kaveri on aikamoinen legenda meidän cityssä.

Viisi vuotta sitten kun siirryin nykyiselle salille treenailemaan liimautui ensimmäisellä treenikerralla yli 50 vuotias "herrasmies" pukuhuoneessa juttusille. Keskustelimme vähän aikaa ja kaveri kysyi että lähtisinkö hänen kanssaan keski-eurooppaan, hän kuulemma maksaisi matkat. Kieltäydyin kunniasta, koska pääsen kyllä matkalle itse tarvittaessa ja ennemmin mä kyllä perheeni kanssa lähden. hehehe.

Sama heppu treenaili salilla aina rikkinäisissä shortseissa, jotka olivat yllättäen haaruksista hieman rikki. Kerran pyysin heppua varmistamaan penkkipunnerruksen kovaa sarjaa, tosin ei siitä sarjasta meinannut mitään tulla kun äijän kulkuset heijailivat silmien yläpuolella :eek: rikkinäisistä ja löysistä shortseista. Viimeinen kerta kun se heppu tuli varmistamaan. Yleensä keskittymiskykyni on todella hyvä, mutta heiluvat kulkuset suoraan silmien yläpuolella eivät todellakaan ole kovin mielenkiintoinen tai mieltäylentävä näky.

Suihkuosastolle yhtäaikaa tullessaan hepun katse kiinnittyi aina tuonne alakerran puolelle ja hän kotoisasti jutteli alaosaston kaverilleni. Meinasin jo sanoa että ei se sulle kuitenkaan pysty vastaamaan, mutta jäi sanomatta.

Samanlaisen "käsittelyn" kohteena olivat kaikki alle 30-vuotiaat miestreenaajat. Uusien heppujen tullessa treenaamaan "kiinnittyi" tämä ukko heidän seuraansa ja seurasi treeniä kiinnostuneena.

Treenitekniikkakin oli tyyliin "hauisliikkeellä alaselkä kondikseen". Salilta rikkoutui useampikin laite tämän hepun käsittelyssä. Ylisuuret painot sekä rempova treenityyli taisi olla liikaa useammallekin laitteelle.

Noh, meitä on moneen junaan ja itseäni kyseinen heppu vaan huvitti. Nykyään hän on siirtynyt jo toiselle salille "treenailemaan", ehkäpä siellä käy parempi flaksi. Useammat taitavatkin jo tämän selostuksen ansiosta tietää kuka on kyseessä ....
:rolleyes:

Ja tämä tarina on tosi.

"heppu" -sanoja löytyikin yllättävän paljon :D

Pari vuotta takaperin urheiluhallilla kävi treenailemassa joku körmy voimamieslajeja. No se toi sinne itte tekemänsä reilut satakiloset jerrykannut täynnä jotain rautaromua.

Eihän siinä sen hemmon reenaamisessa itessään mitään, vahva kaveri, mut huomattiin että vähän heikkohermoinen. Alkoi äijien kanssa vituttamaan kun se jätti ne kannunsa aina pitkin poikin muiden tielle pyörimään.

No nostettiin kaverin kanssa ne sitten kumpikin jerrykannu seurojen säilytyskaappien päälle pois tieltä. Ajateltiin että sieltäpä saa kannunsa repiä PRKL! :p

Noh äijä oli ilmestynyt seuraavalla viikolla paikalle ja huomannut että kannut on nostettu kaappien päälle eikä saanut niitä alas. Oli mennyt keuhkoomaan vahtimestarille, että prkl, kuka satana on nostanut mun kannut tonne?

Vahtimestari oli vain tuumannut, että varmaankin siivooja nostanut pois jaloista pyörimästä ja siivousta haittaamasta!:D
Oli kuulemma savu vain noussut päästä kun äijä oli poistunut ovet paukkuen...
:mad2:

Vuosia taaksepäin olin salilla tekemässä penkkiä. Siinä mun vieressä pällisteli yksi salin "nitrojengiläisistä". Kova pappa suustaan ja aina kommentoimassa joka asiaa. Kun olin tehnyt sarjan loppuun niin pappa totesi, että ompa minulla kehittyneet rintalihakset ja ettei tuollaisilla rinnoilla pysty ikinä imettämään lasta... En viitsinyt sanoa mitään. Ihmisen anatomia ei tainnut olla ihan hallussa.
Sattumalta olin menossa rintaleikkaukseen kuukautta myöhemmin. Seuraavan kerran kun pappa näki minut tekemässä penkkiä niin kovin oli mietteliään näköinen...:confused:

Sama papparainen treenaa aina talvisin pilkkihaalareissa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom