Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Jos nyt oikein muistan niin eräpäivää saa siirrettyä reilustikin, oisko ollu jopa vuosi. Piti ihan varmistaa ja onnistuu tekemällä hakemuksen ENNEN ulosottoon siirtymistä. Ohessa linkki ohjeistukseen..

http://www.oikeusrekisterikeskus.fi/text/fi/index/taytaantopanojaperinta/maksuajanmyontaminen.html
"Kun maksuvelvollinen ei sairauden, työttömyyden, asevelvollisuuden suorittamisen tai muun vastaavan syyn vuoksi kykene eräpäivään mennessä suorittamaan saatavaa, voidaan hänelle myöntää maksuaikaa enintään vuodeksi koko rahamäärälle tai sen osalle. Erittäin painavista syistä maksuaikaa voidaan myöntää pitemmäksikin ajaksi."

Tuon lauseen takia jäin asiaa miettimään ja kysyä päätin josko kokemuksia tuosta myöntämisestä, itsehän olen töissä ja rahaa pitäis olla kuin rantarosvolla. No sakkohan nyt tulee aikasintaan muutaman viikon päästä ja tuo maksumuistutus kestää taas aikansa jonka jälkeen voi sit joko tehdä hakemuksen tai maksella pois jos rahaa on niin paljon. Paras vaihtoehto olis kumminkin jos tuon saisi jaettua vuodelle osiin niin pyöris arkikin jotenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vituttaa.
Asia 1: Olen hoitanut hommani töissä hyvin, mutta täysin minusta, tiimistäni, osastosta ja koko liiketoimintayksiköstä johtuvista syistä tulospalkkauksen maksu siirtyy johonkin hamaan tulevaisuuteen. Asiasta ilmoitettiin tylysti vain sähköpostilla. Saadaan siis kerran vuodessa melko iso könttäsumma ja nyt odotetaan jonkun ylimääräisen tilintarkastuksen valmistumista ja sitä että milloin tuo maksetaan. Todennäköisesti firma yrittää jotenkin venkoilla tästäkin irti. Todella kiva, kun ajatellut että noilla rahoilla voisi ehkä päivittää autoa ja nyt niiden saaminenkin on epävarmaa. :mad: Perkele. Taidan alkaa etsimään uutta duunia. Vastuut jatkuvasti kasvavat, palkka ei. Kaikessa yritetään polkea työntekijöiden oikeuksia, joka asiaan sovitaan huononnuksia. Kikyn tuloksena työaikakin pitenee, vaikka meidän liiketoimintayksikkö tekee todella hyvää tulosta.

Asia 2: Sain aiheettoman pysäköintivirhemaksun. Parkkilupa oli ikkunassa, mutta Vantaan kädettömät parkkipirkot olivat sakottaneet kuitenkin.

Opintotukimuutokset. Ymmärrän niiden edut yksin asuvalle ja kokonaisdynamiikan, mutta jeesus että tämä muutos nyt nimenomaiseen elämäntilanteeseen tuo valtavan stressin. Alkaa vaan koko paletti nyt leviään siihen malliin että hieman vituttaa.

Opintotukimuutokset. Ymmärrän niiden edut yksin asuvalle ja kokonaisdynamiikan, mutta jeesus että tämä muutos nyt nimenomaiseen elämäntilanteeseen tuo valtavan stressin. Alkaa vaan koko paletti nyt leviään siihen malliin että hieman vituttaa.
Saako kysyä millä tavoin leikkuri osuu sun kohdalla?

Saako kysyä millä tavoin leikkuri osuu sun kohdalla?
Avoliitossa puolison tulot vaikuttaa asumistukeen niin se on ~200e vähemmän, ja opintotuen leikkaus kokonaisuudessaan taisi olla 86e. Lainaosuutta toki nostetaan 650e asti joten tietty lainalla voi kompensoida noita menetyksiä, mutta kurjaahan se nyt silti on.

Avoliitossa puolison tulot vaikuttaa asumistukeen niin se on ~200e vähemmän, ja opintotuen leikkaus kokonaisuudessaan taisi olla 86e. Lainaosuutta toki nostetaan 650e asti joten tietty lainalla voi kompensoida noita menetyksiä, mutta kurjaahan se nyt silti on.
Helppo tietysti näin yksinasuvana opiskelijana huudella, mutta saako kysyä, että mikä siinä lainan ottamisessa niin kamalaa on? Monet opiskelijat tuntuvat karttavan lainaa, vaikka oikeasti todella hyvä diili opiskelijalle, varsinkin jos valmistuu tavoiteajassa.

Helppo tietysti näin yksinasuvana opiskelijana huudella, mutta saako kysyä, että mikä siinä lainan ottamisessa niin kamalaa on? Monet opiskelijat tuntuvat karttavan lainaa, vaikka oikeasti todella hyvä diili opiskelijalle, varsinkin jos valmistuu tavoiteajassa.
Siis opintolainaa olen ottanut, en kai missään todennut etten? En itseasiassa pidä kovin rajuna muutoksena tuon opintojen muuttumista enemmän lainapainotteiseksi, sillä opintolaina on todella halpa, ja nyt se opintoraha muutoksineen on reilumpi yksin asuvalle mutta on lähes typerää avosuhteelle. Taloudellinen ero tulee olemaan ainoastaan tietyn osuuden muuttuminen lainaksi, mutta yksin asuvana jäisi jopa reilusti käteen enemmän. Mutta nämä on näitä, valintojen maailma. :D

Hajotin käteni eilen.

Minkälainen ihminen jättää yleisen vessan ulko-oven auki kun itse lähtee sieltä? Tässä tapauksessa työpaikan vessaan. Hieno laskee siellä kaapelia kun koko työpaikka kuulee. Ylipäänsä vituttaa kun joku ei osaa laittaa mitään ovia kiinni. Salilla on tämän tästä pukuhuoneen ovi auki kun sieltä lähdetään eikä vedetä ovea perässä kiinni. Nämä on varmaan sitä samaa porukkaa mitä olen joskus myös nähnyt, jotka jättää kotonakin kaikki keittiön kaapin ovet ja vaatekaapin ovet auki. Vittu mitä touhua.

Vitun isyyslomat, saatana. Ihan kuin töissä ei olis muutenkin tarpeeksi kiire ja nyt yksi on neljä viikkoa jollain vitun isyyslomalla. Mihin vittuun jotain isyyslomaa edes tarvitaan? Eikö riitä että äiti hoitaa sen toukan, häh?

Olis edes viikon, mutta ei kun lomalla saa olla viikkotolkulla. Ihan vitun hyvä veto että järjestetään jotain kiky-sopimuksia millä pidennetään työaikaa puolella tunnilla viikossa ja samalla pidennetään isyyslomaa. Silläkö se talous lähtee nousuun että isät makaa kotona?

Jos mä saisin päättää niin antaisin neljän viikon loman jos vetää piuhat poikki. Työpaikan ja yleisen tuottavuuden kannalta pitkässä juoksussa paljon kannattavampi vaihtoehto.

Vitun isyyslomat, saatana. Ihan kuin töissä ei olis muutenkin tarpeeksi kiire ja nyt yksi on neljä viikkoa jollain vitun isyyslomalla. Mihin vittuun jotain isyyslomaa edes tarvitaan? Eikö riitä että äiti hoitaa sen toukan, häh?

Olis edes viikon, mutta ei kun lomalla saa olla viikkotolkulla. Ihan vitun hyvä veto että järjestetään jotain kiky-sopimuksia millä pidennetään työaikaa puolella tunnilla viikossa ja samalla pidennetään isyyslomaa. Silläkö se talous lähtee nousuun että isät makaa kotona?

Jos mä saisin päättää niin antaisin neljän viikon loman jos vetää piuhat poikki. Työpaikan ja yleisen tuottavuuden kannalta pitkässä juoksussa paljon kannattavampi vaihtoehto.

Pari kommenttia tähän: Tuo on työnantajan homma järjestää riittävästi käsiä niin, että hommat hoituu. Toiseksi, oman kokemuksen mukaan töissä pääsee helpommalla, kuin kotona 24/7 vaippasulkeisissa. Kolmanneksi, yleisen tuottavuuden kannalta on varmasti ihan hyvä asia, että lisää ihmisiä syntyy vielä edes jonkun verran.

Pari kommenttia tähän: Tuo on työnantajan homma järjestää riittävästi käsiä niin, että hommat hoituu. Toiseksi, oman kokemuksen mukaan töissä pääsee helpommalla, kuin kotona 24/7 vaippasulkeisissa. Kolmanneksi, yleisen tuottavuuden kannalta on varmasti ihan hyvä asia, että lisää ihmisiä syntyy vielä edes jonkun verran.
1. Työnantajan tehtävä on järjestää lyhyellä varoitusajalla kuukaudeksi tuuraaja vaativaan suunnittelutyöhön jonka oppimiseen menee noin kaksi viiva kolme vuotta? Aivan...

2. Mua ei kollegana kiinnosta tippaakaan miten vaikeaa jollain on kotona. Mua kiinnostaa miten vaikeaa mulla on töissä kun teen senkin työt.

3. Tää peli on jo hävitty. Ählämit lisääntyy sitä tahtia että eurooppalaiset on kohta sukupuuttoon kuollut rotu. Toisaalta meitä on tällä pallolla jo ihan liikaa muutenkin, niin pieni syntyvyyden säännöstely olisi pelkkää plussaa.

oli hyvä päivä kunnes sain puhelun sokerirasituskokeeseen. vittu että vituttaa, minähän en mene sitä paskaa juomaan ku pakon edestä :mad: jo pieni määrä sokeria saa nii huonon olon et meinaan oksentaa tai pyörtyä,saati sellanen määrä. paskaa....

1. Työnantajan tehtävä on järjestää lyhyellä varoitusajalla kuukaudeksi tuuraaja vaativaan suunnittelutyöhön jonka oppimiseen menee noin kaksi viiva kolme vuotta? Aivan...

2. Mua ei kollegana kiinnosta tippaakaan miten vaikeaa jollain on kotona. Mua kiinnostaa miten vaikeaa mulla on töissä kun teen senkin työt.

3. Tää peli on jo hävitty. Ählämit lisääntyy sitä tahtia että eurooppalaiset on kohta sukupuuttoon kuollut rotu. Toisaalta meitä on tällä pallolla jo ihan liikaa muutenkin, niin pieni syntyvyyden säännöstely olisi pelkkää plussaa.
Ymmärrän, että sua vituttaa ja sitä vartenhan tää ketju on olemassa. Vastaan silti.

1. Työtä voi järjestää muillakin tavoilla, kuin sijaisen palkkaamisella, mutta sinä varmasti tiedät paremmin teidän organisaation resurssit ja toimintatavat.
2. Uskon
3. Näinhän se menee, mutta ehkä valkoinenkin poika voi vielä yrittää?
4. Vähemmän pakkista, enemmän duunia?

Joo. Ehkä se sullekin aikanaan valkenee, jos isäksi tulet...

Eipä sillä, ite en pitäny kuin viikon, koska työt.

Työt on kyllä vammasin syy olla pitämättä isyyslomaa sillon, kun se ihmisenalku on ittensä sieltä tavarasta ulostanut.

Nyt jäi kyllä paska maku suuhun nettikaupoista, tai enemmänkin niiden tekemättömyydestä.

Olen tässä viime aikoina katsellut käytettyä MIDI-kiipparia, ja spottasin Torista M-Audion Axiom 49-kiipparin suhteellisen läheltä 60 eurolla, hyvä hinta tuolle vehkeelle ilmeisesti. Noh, laitoin kyseiselle henkilölle sähköpostia, ja sovittiin että haen tuotteen samana päivänä ennen kuutta. No, laitoin myyjälle viestin että olen tulossa, johon hän vastasi ettei ole aivan kotona vielä. Eihän siinä mitään, ymmärrän asian ja laitan viestiä kysyäkseni milloin hän suurinpiirtein saapuu kotia. Tässä vaiheessa alkoi täydellinen radiohiljaisuus henkilöltä, ei vastannut viestiin eikä soittoon, ja ajattelin että otan seuraavana päivänä yhteyttä, jos vaikka oli eksynyt viihteelle tai jotain muuta vastaavaa. Seuraavana päivänä laitoin viestiä että aikooko myydä kiipparia vaiko ei, johon ei vieläkään vastausta.

Kun eilen ei ollut kuulunut mitään kyseiseltä henkilöltä, niin pyysin kaveriani laittamaan sähköpostia myyjälle ja kysymään onko kiippari myynnissä vielä, johon myyjä samantien vastaa että juu, on myynnissä. Sopivat sitten että kaverini noutaa kiipparin paikan päältä. Kävin hakemassa kaverini, jonka jälkeen soitti myyjälle ilmoittaakseen että on matkalla, ja pyysi osoitetta, johon myyjä sanoi että laittaa osoitteen viestillä.

No, lähdettiin ajamaan kohti Nastolaa, jossa kyseinen henkilö Torin ja Fonectan mukaan todellakin asustelee. Kerettiin ajaa noin 25 minuuttia, ja kun osoitetta ei kuulunut, niin kaverini soitti myyjälle, ja yllätysyllätys, ei vastannut useammankaan soiton jälkeen. Käännyttiin sitten takaisin, ja vieläkään ei ole kuulunut soittoa.

Nyt ilmoitus on poistettu Torista. Takaisintulomatkalla hain myynti-ilmoituksen kuvan Googlen käänteisellä kuvahaulla, ja tuotteen kuva löytyi joltakin Ranskalaiselta musiikkifoorumilta. Sähköpostikin näytti naisen nimeä, mutta puhelimeen vastasi mies. Olisihan se pitänyt ymmärtää että turhaan tässä juostaan, mutta kyllä se silti vituttaa. Aikaa ja rahaa meni täysin hukkaan, eikä käteen jäänyt muuta kuin paha mieli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom