Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ehkä oikea ketju, paremmin sopisi "ihmetyttää niin ankarasti"..

Nyt on tullut oltua kaupallisen alan duunissa muutama vuosi. Yhdessä vaiheessa mulla sattui olemaan esimies, joka jostain syystä diggaa meikästä todella paljon. Kaikki mitä suustani päästin muuttui kullaksi matkalla hänen korviin. Duunit vaihtui ja porukka ympärillä. Hommat on vaativia ja pärjään niissä vähintään kohtuullisesti. Paikkaa työyhteisössä ei ole vain löytynyt. Tai no, kait se on jossain harmaiden ja huippujen välillä, muttei lähelläkään sitä huipputyypin paikkaa.

Käytännössä töihin tuleekin nyt mentyä vaan tekemään työtä. Vuoden olen yrittänyt sitä yhteistä säveltä löytää, mutta ei vaan natsaa. Toki peruskohteliaisuudet ja työasiat saa hoidettua, mutta väkisinkin on aika ulkopuolinen olo. Osa on perillä firman asioista ja tuntuu tietävän hommat viikkoa ennen virallista tiedonantoa. Itsekin työorientoituneena ja työlle paljon antavana koen tämän aika vittumaiseksi tilanteeksi. Tuskin se siitä muuttuu, jos ei ole tähänkään mennessä muuttunut. Tai no kaupallisella alalla raha ja suhteet on valtaa. Eiköhän meikästäkin tulisi huipputyyppi, jos alkaisin tuoda rahaa yhtiön kassaan. Raha on se mikä ratkaisee ja niin kauan kuin sulla ei sitä ole, et ole mitään. Vituttaa istua keharissa, kun se on sitä formaalia esimies-alainen juttelua eikä kahden ihmisen välistä keskustelua. Sulle selitetään ihan mitä sattuu eikä edes vaivauduta kysymään, mitä mieltä jostain asiasta itse olisi. Johtaminen on sitä, että johonkin tyyppiin laitetaan aina all-in ja muut unohtuu ympärillä. Sitten kun se sattuukin lähtemään toiseen duuniin, ihmettelee pomot miten tässä näin kävi. Sitten uusi kohde, jolle ruvetaan tarjoamaan sitä vastuuta. Vähän niinku kakkosmokke. Oot ekaks vuoden penkillä ja sit pitäis kuitenkin oma-aloitteisesti ylläpitää osaamista sellaisissa jutuissa mitä et duunissa muuten pääse tekemään. Nytkin opettelen juttuja himassa tulevan varalle, jos tällainen kuitenkin joskus tulee eteen..

Kait sen huippuposition saisi silläkin, että unohtaisi omat mielipiteet ja alkaisi peesaamaan ja nuoleskellaan. Kun niin ei ole tähänkään asti tehnyt, niin vaikealta tuntuu.

Ehkä siis hyväksyn, että olen se harmaa puurtaja ja alan hakemaan sisältöä elämään muistakin asioista, kun euroista ja prosesseista.

Tai ehkä se menee tässäkin lopulta niin, että pitää vaan ottaa rennosti. Saat sen, mistä luovut... Tyytyväinenhän tässä pitäisi olla, kun on koulutusta vastaavaa hyväpalkkaista duunia tämän YT-suman keskellä.

Kyrpii nyt kyllä 40 euron edestä. Olen muuttamassa, ja uusi vuokranantaja haluaa että teen vuokravakuustilin pankkiin sen sijaan, että maksan vain vakuuden jollekin heidän tililleen. No tämä lystipä maksoi mulle 40 euroa. Mitä vittua! Neljäkymmentä euroa! :rolleyes:

Kyrpii nyt kyllä 40 euron edestä. Olen muuttamassa, ja uusi vuokranantaja haluaa että teen vuokravakuustilin pankkiin sen sijaan, että maksan vain vakuuden jollekin heidän tililleen. No tämä lystipä maksoi mulle 40 euroa. Mitä vittua! Neljäkymmentä euroa! :rolleyes:

Jos kerta hän sitä haluaa, niin miksi maksu menee pelkästään sinun pussistasi?

Jos kerta hän sitä haluaa, niin miksi maksu menee pelkästään sinun pussistasi?

Noh... jos vuokraisäntä haluaa vuokralaisen ottavan esim. kattavan kotivakuutuksen, niin kyllä se vakuutusmaksu menee ihan sieltä vuokralaisen pussista. Vaihtoehtoisesti vuokralainen voi sitten olla tekemättä sitä vuokrasopimusta.

Oudointahan tuossa on, että vuokravakuustili (versus vakuuden maksu vuokranantajalle) suojaa nimenomaan vuokralaista vuokranantajalta eikä päin vastoin. Luulis että raha kelpais.

Terveisiä sairaalasta. Sain kuulla sairastavani harvinaista neurologista sairautta, johon ei ole parannuskeinoa. Tauti ei käy hengen päälle, mutta todella perkeleellistä kipua tiedossa koko loppuelämä kuin myös muutoksia elämään muutenkin. Muutama tulevaisuudensuunnitelma meni vessasta alas että heilahti. On muuten pikkuisen pistänyt miettimään elämää ja asioiden tärkeysjärjestystä.

Sen päätin kuitenkin että himaan en jää makaamaan vaan entistä kovemmin vaan treeniä ja duunia. Kun ei kerran pakoon pääse niin tapellaan sitten vastaan! FIGHTERS NEVER QUIT, QUITTERS NEVER FIGHT!

Mutta jos sinä päivänä kun aika musta joskus jättää löydän itseni pietarin portilta niin käyn kyllä ensi töikseni vetämässä isoa herraa tauluun kiitoksena tästä. Ja sitten painelen alakertaan vanhan vihtahousun kanssa kaljalle. :rock:

Kymmenen vuoden päästä voi olla jo hoitokeinoja. Kuntoilu ja hyvä asenne on se mitä itse tosiaan voi ja pitää tehdä. Tsemppiä.

Ei huoh, postin pakettiautomaatissa ei toiminut korttimaksut niin saanut lähetettyä pakettia jonka roudasin just sitä sinne varte :( arghghhghg

Oudointahan tuossa on, että vuokravakuustili (versus vakuuden maksu vuokranantajalle) suojaa nimenomaan vuokralaista vuokranantajalta eikä päin vastoin. Luulis että raha kelpais.
No se kyllä selkisi äkkiä että mun turvani tässä on että vuokranantaja ei pääse karkaamaan rahojeni kanssa, mutta vuokranantaja tässä tapauksessa on suuri firma joka tuskin harrastaa tuollaista vilunkia. Tietenkin on mahdollista että firma laskuttaisi esim. korjaustöistä joiden väittäisi olevan minun tekemieni tuhojen vuoksi, mutta siinä kohtaa ei auta vaikka vakuustili on mun nimissäni kun kyllähän firma ne sieltä saa käyttää ainakin jollain ehdoin. Rahat keräävät korkoa, tosin sitä ei paljoa ehdi kertyä siinä ajassa jonka aion kämpässä viettää. Kaikenkaikkiaan pidän tätä aika huonona diilinä itselleni. Raha kyllä kelpasi, S-pankille ainakin. En usko, että mun mahdollisuuteni rutista firmaa maksamaan pankin palvelumaksua ovat sen paremmat kuin että ne suostuisivat maksamaan mun puolesta sen vaatimansa kotivakuutuksen. Olisi pitänyt katsoa etukäteen, josko joku toinen pankki olisi tehnyt saman tilin halvemmalla, mutta enhän mä edes ajatellut, että tilinavaus voisi olla niin kovaksi hinnoiteltu.

E. Ja nyt mua myös vituttaa se, että menin ostamaan kaupasta vaatteen sovittamatta sitä, koska mulla oli samanlainen entuudestaan eri värisenä. Mistä mä olisin voinut tietää, että toisen värisessä on hiukan pienempi mitoitus ja hiukan napakampi kangas. Vaatekappaleet näyttävät täysin identtisiltä ellei niitä laita päällekkäin, jolloin eron koossa huomaa. Ja tottakai kyseessä on alusvaate, jota ei voi vaihtaa eikä palauttaa. :rolleyes:

Ei jumalauta kun piti sparrata about 13kg painavamman tyypin kaa. Painiessa tietysti hävisin
Ihan vitun monta kertaa. Tää samane tyyppi meinas vielä perkele hajottaa kyynärpääni:curs::curs:

Ei nyt perkele huvita mikään tänäänki sain turpaan kun menin reeneihin ihan verensokerit
Lattiatasossa, pikkujäbä heitti koukkuja tosta noi vaa ja mä pyörin siinä että
Mitä mitä :face:

Hävettää, vituttaa niin sydämenpohjasta. Ei tää oo laisinkaan mun tasoa:face:

No se kyllä selkisi äkkiä että mun turvani tässä on että vuokranantaja ei pääse karkaamaan rahojeni kanssa, mutta vuokranantaja tässä tapauksessa on suuri firma

Juu siis nimenomaan ihmettelen sen sun vuokranantajan käytöstä. Varsinkin jos on iso firma, luulis ettei olisi hankalaa pitää kirjaa vuokravakuusveloista. (Oma suurifirmavuokranantajani ei edes ehdota vuokravakuustilejä, muuten.)

Ei huoh, postin pakettiautomaatissa ei toiminut korttimaksut niin saanut lähetettyä pakettia jonka roudasin just sitä sinne varte :( arghghhghg
Tänää oli uus yritys.. oletin että automaatti tulostaa tarran johon menis kaikki tracking koodit... olin pahasti väärässä... automaatti vaa ilmottaa että muistithan laittaa yhteystiedot pakettiin samalla kun luukku auki... no se avas luukun ja se paska oli kaikenlisäks täynnä. No vittu peruuta ja takaismaksuu painan nii heittää errorii ja kysymysmerkkejä, homma katoo taivaa tuulii... no yritys nr kakkonen toisee lootaa joka tyhjä ja onneks se sentää anto vaihtoehdon että tulostaa kuitin missä tracking koodi... katotaa löytääks toi paketti koskaa perille.

Pääkaupunkiseudun eläjät...
Tuli duunin jälkeen lähimarkettiin ja siinä ovien edessä seisoi joku +70wee äijä rollaattorilla.
No en kummempaa huomiota kiinnittäny ukkoon ja menin ostoksille, siinä se kuitenkin selvästi koitti ihmisiä pysäytellä.

Tein ostokset ja tein lähtöä kun huomasin että ukko edelleen seisoo siinä ja koittaa pysäytellä ihmisiä. Naamasta näkee ettei kaikki ole kondiksessa, leuka väpättää ihan kuin ois joskus aivohalvaus saatu ja katse muutenkaan ei näytä skarpilta.
Ukko koittaa siinä kysyä joltain nelikymppiseltä eukolta jotain, en kuule kysymystä mutta akka vastaa ettei hän tiedä.

Menen papan luo ja kysyn että onko kaikki ookoo johon ukko vastaa ettei hän tiedä missä hän on enää. Ei siis hajua siitä onko hän kaupassa vai Hartwall Areenalla vai missä.
No voi jumalauta, ei muuta kuin selvittää. Ukolta löytyy semmoinen vanhempien ihmisten känny: suuri näyttö ja isot näppäimet. Sieltä sitten bongasin "MARTTI-POIKA" jolle soitin ja kerroin että pappa on lähimarketissa siellä ja siellä ja tulisko hakee.

Pisti vituttaa kun mietti että äijä yritteli pysäyttää porukkaa kun itte olin siellä marketissa ja ties kuinka kauan olikaan ollu ennen mun paikalle tuloa. Ja ihmiset ei pysähtyneet auttamaan kun ukko yritti apua saada. Ihan perusmeininkiä täällä tsadissa saatana, on vain MINÄMINÄMINÄ ja illan telkkariohjelma jonka ääreen pitää rynnistää duunin jälkeen, ihan sama muista.

Luokkakaveri kysyi pari viikkoa sitten lääkiksen lentisturnaukseen, ja suostuin ilomielin. Jätkästä ei sitten tällä viikolla kuulunut mitään, ja turnaus on huomenna. Nyt viimein vastasi aasikirjassa, ettei tiimiä saatu kasaan. Vittu ei yhtään vituta, olisi aikaisemmin tiennyt niin olisi voinut olla saumaa päästä johonkin toiseen joukkueeseen. Olin vielä pari päivää latautunutkin turneeta varten, reenissä säästeltiin ja tämän illan lentispelit jätettiin väliin ettei ole jalat tukossa sit huomenna. Kaikki aivan turhaan, vitun vitun vittu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom