Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs vikaa siinä sinänsä on, jos vanhemmat pystyvät ja haluavat auttaa tyttöä oman elämän alkuun eikä kämppää tarvitse kalustaa eurolavoilla ja ruokaa hakea Alepan takapihan roskiksesta? Ei siitä muutu sen paremmaksi ihmiseksi, että elämästä pitäisi selvitä aina yksin ja vaikeimman kautta.

Periaatteessa ei mitään vikaa mutta käytännössä kyllä. Omiin kokemuksiin perustuen (en siis yleistä) ihmiset joille vanhemmat maksavat kaiken ovat hukassa sen jälkeen jos/kun rahahanat menevätkin kiinni ja joutuukin itse maksamaan kaiken. Ollaan niin ihmeissään kun ei voidakkaan ostaa 2000e kulmadivaania kun ei ole rahaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko Bewanin pystyssä seisova valkoinen kaapelimodeemi? Mikäli kyllä, ongelmat poistumat vaatimalla Ciscon modeemi sen tilalle. Elisa on kyllä pilannu myös Ciscon laitteen firmwaren kokonaan eikä uusinta firmista saa enää mitenkään siltaavaksi, eikä wlan toimi, mutta netti toimii kohtalaisen hyvin. Vanhalla firmiksellä Ciscon purkki oli täydellinen siltaavassa tilassa eikä pätkässyt koskaan. Sillä Bewanin boksilla ei kyllä tee hevon helvettiä.

Ei ole Bewan, vaan ilmeisesti Cisco, kun makaa vaakatasossa. Sain nyt puoli kuukautta ilmaista. Katotaan mitä tässä vielä käy.

Elisa laajakaista. Palvelu siirtyi yksipuolisella sopimuksella Elisalle vanhan palvelun tarjoajan lopetettua. Modeemi piti itse hakea postista ja asentaa. Ei siinä mitään mutta eihän se lähtenyt toimimaan. Vikapäivystykseen soitettu mutta läpi ei pääse koskaan vaikka netin mukaan jonotus aikaa ei ole. Vika ilmoituksen voi tehdä muka netistä mutta sivut ei toimi. Vitun hienoa.

Tässä on hyvä sarja vitutusta takana. Ensin onnistuin jotenkin lukemaan Cirque de Soleil-lipuista alkamisajankohdan 3h pieleen. 3kk sitten ostetut liput, loppuunmyyty, viimeinen näytös ja odotettu kuin kuuta nousevaa. 150e well spent.

Ja sitten heti seuraavana päivänä alkoi kuumeilu, eikä kovin tuntunut helpottavan tänäänkään. Aavistelin että vaatekaappini alla olisi kosteusvauriota kun kaapin pohjalla tuntui ummehtunut haju. Kaapit on tietysti suunniteltu suunnittelematta, eli niitä ei voi avata tai purkaa, custom-rakennetut siis.

Päätin sitten avata kylppärissä kylpyammeen etulevyn ja kurkata josko sieltä näkyisi jos seinässä olisi vaikka merkkejä kosteusvauriosta.
No, ehkäpä. Index of /tmp/bath/

Päätin sitten avata kylppärissä kylpyammeen etulevyn ja kurkata josko sieltä näkyisi jos seinässä olisi vaikka merkkejä kosteusvauriosta.
No, ehkäpä. Index of /tmp/bath/
Missä Jeesuksen aikaisessa komerossa sä oikeen asut? Eihän noin päin vittua ole suomessa saanu rakentaa kohta 50 vuoteen. Toivottavasti kuitenkin vain vuokralla?

Voi kuule jos asuisinki Suomessa. Mutta täällä Irlannissa on standardit ns. Vähän erilaiset. Ja vuokralla tietysti, toivottavasti en hirveän pitkään enää tässä kämpässä.

No ainakin tiedostat nuo omat ajatuksesi. Olen minäkin katsonut vierestä kun joku ikiopiskelijabimbo saa kaiken valmiina aina asunnosta autoon ja työpaikkaan ja itse joutuu sykkimään huomattavasti enemmän huomattavasti paremmilla suorituksilla. Tosin en ymmärrä miten voit kunnioittaa tuota typykkää jos on kaikki kannettu eteen.
Niin no, kysehän tässä ei ole siitä, etteikö tyttö pärjäisi, vaan siitä, että vanhemmat ovat tämän kaiken takana. Tyttö ei itse vaadi mitään ja on myös mulle todennut olevan harmissaan siitä että kaikki on aina maksettu ja kannettu eteen. Vaikka tottahan sitä nyt tietenkin on tyytyväinen siihen, että omat rahat säästyy. Ei tyttö myöskään vaadi mitään, mutta on vain tottunut koska näin on aina ollut.

Kunnioitan ihmisiä joilla on kunnianhimoa ja jotka ovat kovia tekemään töitä. Tyttö on kunnianhimoinen ja kova tekemään töitä, joten miksi en kunnioittaisi. Ei hän ole mikään ikiopiskelijabimbo, käy ahkerasti töissä ja lukee ahkerasti jotta pääsisi haluamaansa koulupaikkaan.

Ei ole Bewan, vaan ilmeisesti Cisco, kun makaa vaakatasossa. Sain nyt puoli kuukautta ilmaista. Katotaan mitä tässä vielä käy.
Tässäkin asiassa suosittelen kokeilemaan Kiinaa. :D Vituttaa kotoisat nettiongelmat huomattavasti vähemmän kun pääsee kokeilemaan maailman huonoimpia yhteyksiä. Tietysti myös sellaiset pienet ja mitättömät sivut, kuten Facebook, Youtube tai Google ovat blokattuja. VPN:llähän noihin pääsee, mutta se on ihan kamalaa säätämistä. Jos se on päällä niin joku muu sivu saattaa lakata toimimasta. Se on hienoa kun saat googlesta jotain tuloksia tai Facebookista jonkun kivan linkin ja klikkaat niitä, mutta et pääse mihinkään. Sit taas ottamaan VPN:ää pois päältä ja kokeilla josko nyt toimis. Yleensä ei toimi. Ja esim. Pakkiksen lööppiketjua on ihan turha selata kun linkit ei yksinkertaisesti aukea, ei VPN:llä eikä ilman, vaikka pakkis itsessään ei VPN:ää vaadi. Tää on tosi hienoa touhua.

Tässäkin asiassa suosittelen kokeilemaan Kiinaa. :D Vituttaa kotoisat nettiongelmat huomattavasti vähemmän kun pääsee kokeilemaan maailman huonoimpia yhteyksiä. Tietysti myös sellaiset pienet ja mitättömät sivut, kuten Facebook, Youtube tai Google ovat blokattuja. VPN:llähän noihin pääsee, mutta se on ihan kamalaa säätämistä. Jos se on päällä niin joku muu sivu saattaa lakata toimimasta. Se on hienoa kun saat googlesta jotain tuloksia tai Facebookista jonkun kivan linkin ja klikkaat niitä, mutta et pääse mihinkään. Sit taas ottamaan VPN:ää pois päältä ja kokeilla josko nyt toimis. Yleensä ei toimi. Ja esim. Pakkiksen lööppiketjua on ihan turha selata kun linkit ei yksinkertaisesti aukea, ei VPN:llä eikä ilman, vaikka pakkis itsessään ei VPN:ää vaadi. Tää on tosi hienoa touhua.

Mulle riittää käynti porukoilla. On sitten niin hienosti katvealueella, että siellä pitää tietää, missä on, jotta langattomat netit toimii ja pystyy edes puhumaan puhelimeen ilman pätkimistä. Siellä ollaan oltu puhelinverkkoaikoina viimeksi kehityksessä mukana. Siirrät puhelinta 5-10cm, niin samantien muuttuu 3G gprs:ksi ja puhelinverkot katoaa tavoittamattomiin.

Jahas, se olis parin kuukauden sisällä leikkaus, onneksi ei löytynyt mitään hengenvaarallista, vaan fibroadenooma(mahdetaanko se kirjoittaa noin?). Jonkin aikaa joutuu vielä kipuja kestämään, mutta onneksi lääkäri kirjotti kunnon reseptit, jotka saan noutaa tänään.

Tässäkin asiassa suosittelen kokeilemaan Kiinaa. :D Vituttaa kotoisat nettiongelmat huomattavasti vähemmän kun pääsee kokeilemaan maailman huonoimpia yhteyksiä. Tietysti myös sellaiset pienet ja mitättömät sivut, kuten Facebook, Youtube tai Google ovat blokattuja.

Tulee mieleen vuosi jonka asuin thaimaassa (2006-2007)... kyllä siinä oppi arvostamaan toimivaa internettiä kun SSH:lla pääsi kyllä suomiservereihin käsiksi, mutta pingit oli sekuntin luokkaa, FB oli blokattuna aina välillä, välillä ei, oma IP-osoite oli 1.1.1.15 kun paikallinen monitaituri oli vähän reitittänyt ja muuta hienoa. Maksoi muuten 3000THB kuussa. Kämppäni vuokra oli 4500THB kuussa. Tuohon aikaan oli vielä suht hyvin voimissaan 1:50 eur:thb

Vituttaa ihmiset kauppajonoissa. Mun mielestä on kohteliasta päästää edelle jos jollain on 1 tai vaan muutama ostos ja itellä on kärry täynnä tavaraa. Esim.tänään iltapäivän ruuhkassa erehdyin käymään hakemassa juoman. Edellä 2 henkilöä joilla juuri kärryt ihan täynnä tavaraa (edellä olevan lasku ~180€) mulla kädessä 1 tölkki juotavaa. Molemmat kattoo vielä erikseen suoraan silmiin ja sen jälkeen mun ostoksia mutta alkavat vaan lappaamaan tavaraa hihnalle. Vituttaa senkin takia kun mä olin jo oman ostokseni maksanut niin tää edellä oleva oli vieläkin tunkemassa vaihtorahoja lompakkoon. :wall:

Vituttaa ihmiset kauppajonoissa. Mun mielestä on kohteliasta päästää edelle jos jollain on 1 tai vaan muutama ostos ja itellä on kärry täynnä tavaraa. Esim.tänään iltapäivän ruuhkassa erehdyin käymään hakemassa juoman. Edellä 2 henkilöä joilla juuri kärryt ihan täynnä tavaraa (edellä olevan lasku ~180€) mulla kädessä 1 tölkki juotavaa. Molemmat kattoo vielä erikseen suoraan silmiin ja sen jälkeen mun ostoksia mutta alkavat vaan lappaamaan tavaraa hihnalle. Vituttaa senkin takia kun mä olin jo oman ostokseni maksanut niin tää edellä oleva oli vieläkin tunkemassa vaihtorahoja lompakkoon. :wall:

Tuo on kyllä erittäin vittumaista. Aina pitää maksaa ostokset, sitten tunkee rahat ja kuitit mahd. siististi lompakkoon, sitten kysytään niitä leimoja millä saa muumimukin, kun olet saanut kerättyä 10 000 leimaa. Sitten aletaan pakkailemaan. Varsinkin vanhat ihmiset joilla ei ole mikään kiire mihinkään.

Sama frisbeegolfissa. Meitä oli 3 ja edellä olevassa porukassa oli ainakin 6 ja olivat aivan helvetin huonoja heittäjiä, vaikka olivat olevinaan joitakin koviakin. Eivät vittu voineet päästää meitä edelle vaikka ois kierretty rata 3 kertaa siinä ajassa ku ne kerran. Ei ole olemassa tuossa lajissa niin autisteja, että eivät päästä edelle jos ovat hitaita ja takaa tulee pienempi ja nopeampi porukka, eihän..

Kanssa-autoilijat. Pari viikkoa takaperin jouduin salimatkalla silminnäkijäksi ja liikenteenohjaajaksi kun edessäni valoissa odottanut autoilija lähti kääntymään naapurikaistan vihreillä ja survaisi moottoripyöräilijää nokkaan. Onneksi ei käynyt mitään vakavampaa. Tästä jäi kuitenkin lievä paranoia muita liikenteessäolijoita kohtaan, mikä ei sinänsä ollut näköjään huono juttu.

Tänään töistä tullessa joku spider sense tinglasi sen verran, että kerkesin reagoida kaasuttamalla, väistöliikkeellä ja töötillä kun joku muori katseli ihan johonkin muualle ja koitti kääntyä kylkeen kolmion takaa. Liikenteenjakajan reuna vähän rouskaisi pölykapselia, mutta ei onneksi tullut kolarikorjaamoon asiaa. En halua edes ajatella miten läheltä kävi, alkaa otsasuoni sykkiä samantien. Haluan takaisin maalle asumaan, jossa samat pari autoa kiertää samaa ennalta-arvattavaa reittiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom