Vituttaa ankarasti rahan lainaaminen äidille. Äskettäin juuri taas siirsin 200€ tilille, että saa pikkusiskon sakot maksettua. Pikkusisko on vielä äärimmäisen koppava kaikentietävä teiniurpo, joka kotonakin käydessä jaksaa aina vittuilla kaikesta. Jos saisin päättää mihin lainatut rahat menevät, pikkusiskon menot olisivat viimeisenä listalla. Oppisi ainakin olemaan, saatana.
Viimevuonna lainasin yhteensä tonnin, joka on opiskelijan 470e/kk tuloilla mielestäni aika paljon. Sain ne toki veronpalautuksista takaisin, mutta kuitenkin. Mua vituttaa ihan käsittämättömästi se, että aikuinen ihminen ei osaa pitää huolta taloudestaan. Asiasta kun keskustellaan, vastauksena tulee kaikkea ympäripyöreää. Käteen jäävä palkka on äidillä huono, mutta sekin on 3x enemmän kuin minulla opintotuki. Aina rahaa lainatessa olen kysäissyt, miksi helvetissä ei hae parempaa työtä. Olen jopa antanut äidille ihmisten yhteystietoja, joihin voisi soittaa ja töitä omalta alalta olisi melko varmasti luvassa paremmalla liksalla nykyiseen verrattuna, mutta ei ole edes sähköpostia vaivautunut siihen suuntaan raapustamaan.
Toivottavasti meitsin pankkiirina toimiminen näkyy perinnönjaossa sitten joskus (not).
Älä lainaa. Sano ettei sulla ole. Rahan lainaaminen on ihan vihonviimeistä hommaa, en lainaa enää kenellekään. Vituttaa kysellä omia rahoja ihmisiltä takaisin, ja sitten porukka tyyliin suuttuu kun menet omia rahojasi kyselemään pois. Ja mitään et hyödy koko touhusta.