Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Oli liityttävä tuonne facebook-ryhmään. Tuli jotenkin shokkina koko uutinen. En nyt vähään aikaan ole Kuusamon alueella käynyt, mutta nuorempana tuli liikuttua siellä kesäisin paljonkin. Juuman, Hossan, Rukan alueilta ihan loistavia muistoja ja Karhunkierroskin tuli kierrettyä monen monta kertaa.

Sairastelu jatkuu. Silmätulehdus uusi toisesta silmästä, ja kurkku on ollut huomenna kaksi viikkoa kipeä. Kipeä kohta vaan on vaihtunut nielun takaosasta kielen kiinnityskohdan tienoilla ja nielurisojen eteen. Kurkkasin sinne tänään, niin jotain pirun leesiota siellä näkyy olevan. Oon nyt googlettanut, että voisivatko olla esim. herpes- tai coxsackieviruksen (joo, luit oikein, vähän ninku cocksuckervirus, kekeke) aiheuttamia, mutta eivät oikein näytä kummaltakaan, eivätkä aftoiltakaan. Huoh.

Itseä vituttaa tällä hetkellä Suomen nykyinen kaivoslaki, jonka ansiosta ulkomaalaiset kaivosyhtiöt saavat kaikessa rauhassa rellestää täällä! Kaikki malmi ja raha menevät ulkomaille. Eräällä australialaisella kaivosyhtiöllä on kotipaikkakuntani Kuusamon varalle tehtyjä suunnitelmia, jotka tulevat ilmi alla olevasta kuvasta. Kuva on siis virallinen TUKESin varaus-, valtaus- ja kaivospiiri kartta koskien puolta Kuusamoa, Posiota ja Sallaa. Myös Oulangan kanjoniin on suunnitteilla kairauksia. Kyseessä on vielä kunta, jossa sijaitsee muun muassa maan tunnetuin kansallispuisto (Oulanka) ja matkailukeskus (Ruka) ja joka elää matkailusta. Kunnan slogani on vielä "luonnon oma huvipuisto". Tähän kuvioon ei mun mielestä sovi uraanikaivos...

katso liitettä 88061

Tuossa pari linkkiä, jos haluaa lisää tietoa asiasta: https://www.facebook.com/pages/Ei-uraanikaivoksia-Kuusamoon/176573525686757 ja http://www.eiuraanikultakaivostakuusamoon.com/

Oli liityttävä tuonne facebook-ryhmään. Tuli jotenkin shokkina koko uutinen. En nyt vähään aikaan ole Kuusamon alueella käynyt, mutta nuorempana tuli liikuttua siellä kesäisin paljonkin. Juuman, Hossan, Rukan alueilta ihan loistavia muistoja ja Karhunkierroskin tuli kierrettyä monen monta kertaa.

Niinpä. Harmi ettei Suomesta löydy osaamista ja pätäkkää tuon kaivostoiminnan aloittamiseksi vaan se(kin) raha menee ulkomaille. Tällä hetkellä en vain tunne kovinkaan montaa Suomalaista joka tulisi toimeen ilman kultaa, uraania ja nikkeliä. Jälkimmäinen näistä on ollut iltapäivälehdissä moneen otteeseen lähiaoikoina. Kunhan asia on poissa omista silmistä ja mielestä niin se lienee kaikille OK... Mitä sillä nyt on väliä jos hieman jossakin kehitysmaassa saastutetaan, että meille tänne saadaan alkuaineita... Meneehän tällä Suomella muutenkin taloudellisesti niin hyvin ettei tänne uutta teollisuuttakaan kaivata...

Toki on omasta mielestänikin kyseenalaista jo puhtaasti taloudellisesti ajatellen, että synnyttääkö tuollainen pikkukaivos työpaikkoja edes niin paljoa mitä matkailusta menetetään. Välilliset ja suorat huomoioiden ehkä. Ehkäpä viranomaiset ovat Talvivaaran tiimoilta oppineet jotakin noiden ympäristöasioiden määrittelyssä ja valvonnassa...

Tuonnekin olisi saatu hieno matkailukeskus ellei sydämetön kaivosyhtiö olisi kaivanut tuollaista monttua...

Niinpä. Harmi ettei Suomesta löydy osaamista ja pätäkkää tuon kaivostoiminnan aloittamiseksi vaan se(kin) raha menee ulkomaille. Tällä hetkellä en vain tunne kovinkaan montaa Suomalaista joka tulisi toimeen ilman kultaa, uraania ja nikkeliä. Jälkimmäinen näistä on ollut iltapäivälehdissä moneen otteeseen lähiaoikoina. Kunhan asia on poissa omista silmistä ja mielestä niin se lienee kaikille OK... Mitä sillä nyt on väliä jos hieman jossakin kehitysmaassa saastutetaan, että meille tänne saadaan alkuaineita... Meneehän tällä Suomella muutenkin taloudellisesti niin hyvin ettei tänne uutta teollisuuttakaan kaivata...

Mun mielestä tuo kaivosteollisuus on kaksiteräinen miekka, sillä malmia tarvitaan, mutta sivutuotteena tulevat sitten ympäristöongelmat. Omalta kohdaltani en allekirjoita tuota boldattua kohtaa, mutta siinä mielessä saisi käyttää sitä harkintakykyä mihin sen kaivoksen pistää pystyyn. Harmillista vain, että Suomessa tuo kaivosteollisuus ja -teknologia eivät ole vielä niin pitkälle kehittynyttä, että se pystyisi minimoidaan niitä ympäristöongelmia. Oman osansa tekee vielä tuo laki.

Toki on omasta mielestänikin kyseenalaista jo puhtaasti taloudellisesti ajatellen, että synnyttääkö tuollainen pikkukaivos työpaikkoja edes niin paljoa mitä matkailusta menetetään. Välilliset ja suorat huomoioiden ehkä. Ehkäpä viranomaiset ovat Talvivaaran tiimoilta oppineet jotakin noiden ympäristöasioiden määrittelyssä ja valvonnassa...

Tuonnekin olisi saatu hieno matkailukeskus ellei sydämetön kaivosyhtiö olisi kaivanut tuollaista monttua...

Kuusamossakin kaivoksen eliniäksi on arvioitu 5-10 vuotta, joten on syytä miettiä kuinka järkevää on pystyttää kaivos alueelle. Itse olen sitä mieltä, että jos kaivos tulee Kuusamoon, on se kaupungin loppu, sillä hyödyt ovat niin pienet, mutta haitat sitäkin isommat. Kaivosalueella sijaitsee myös harvinaisia eliölajeja. Voisi kuvitella, että venäläisetkin olisivat kiinnostuneita tuosta kaivoshankkeesta ja sen aiheuttamista vesistöongelmista, sillä esimerkiksi Kitkajoki, joka on tuossa vaaravyöhykkeellä, laskee Oulunkajokeen,joka puolestaan laskee sitten Pääjärvelle Venäjän puolelle. Kaivoksen aiheuttamat jätteet kulkeutuisivat siis aina Venäjälle asti. Joku olikin yleisönosastolla fiksusti verrannut, että tämä kaivoshanke on Kuusamon uusi koskisota, jonka Kuusamon on käytävä ja voitettava.

Ps. Pahoittelut, jos teksti meinaa olla sekavaa, sillä olen hieman väsyksissä ja ajatus ei meinaa oikein kulkea.

5 päivää aivan helvetin kovissa vatsakivuissa ja ripulissa. Tänään lekuriin. Ei siinä muuten mitään, mutta eilen ja tänään oli pakko mennä töihin. Ja kovissa vatsakivuissa ja ripulissa se vasta kivaa on töissä olla. Vittu mikä olo.

Ja mikä syynä? Olin viime vkl reissussa Prahassa ja menin juomaan vesijohtovettä. Paluulennon jälkeen tämä sitten alkoikin. Todennäköisesti syyllinen siis löytyy peilistä, mutta olo on ihan saatanallinen.

Tietokoneen toinen kovalevy rupes vituilemaan... kamat talteen toiselle levylle (onneksi oli vielä tallessa) ja toivotaan että menee takuuseen.

Kipeenä, pää täynnä limaa, kuumetta ja kurkku hellänä. Vaikka harvoin oon kipeenä (viimeks yli vuos sitten) niin pistää aina yhtälailla vituttamaan tämä olotila. No ainakin tulee tauko ihan hyvään saumaan kun ajattelin muutenkin lepoviikon pitää.

Vähän samaa. Kurkku ei ole ollut tämän lyhyen elämäni aikana koskaan näin kipeä. Ei meinannut millään saada edes buranaa ja lasillista vettä alas, kun nieleminen sattuu nii saatanasti.
Jospa sitä huomenna menis terkkarille onnea koittamaan..

Tänään rupesi vituttamaan ihan suunnattomasti kevaripoikien perseily ajon aikana autoni takana, jonka palkitsin näyttämällä pojille keskaria. Kevaripojat tietysti kovina miehinä kaasuttelivat ahkerasti autoni takana ja seurasivat kotiparkkikselleni asti, sitten ajoivat tiehensä. Kuinka todennäköistä on, että autossani on joku kaunis aamupäivä naarmuja/ikkuna paskana :D? Noh okei, jos ei nyt kuitenkaan. Vituttavaa silti.

Vitun läskit! Nukuin makeasti junassa, kunnes viereen istui niin läski ämmä, että sen keho alkoi hitaasti levitä mun puolelle asti. Havahduin kun sen läskit kosketteli mua vaikka nojasin ikkunaan. Oli helppo lukea kirjaakin sen jälkeen kun ei mahtunu sivua kääntämään.

Vitun volkkarit! Etujousien vaihtohan pitäs olla helppo homma, mut aina näköjää pikku hommaki muuttuu monen tunnin urakaks. Siis ei vittu!!! No tietääpähän mitä sitä huomisen illan tekee..

Vitun parkkimaksu. En nyt sattunut huomaamaan että eilen vaihtu kuukausi. Luuletteko että onnistuu reklamaatio jos lähetän sinne jonkun todisteen että oli oikeus parkkeerata tänäänkin mutta oli vaan vanha lappu ikkunalla.

Salikortti umpeentunut, täl hetkel ei tarpeeks fygee ostaa uutta kun menee kaikkeen muuhun pitäis pari koulu kirjaaki hankkia hemmetti ku maksaa ihan pirusti....

Vitun läskit! Nukuin makeasti junassa, kunnes viereen istui niin läski ämmä, että sen keho alkoi hitaasti levitä mun puolelle asti. Havahduin kun sen läskit kosketteli mua vaikka nojasin ikkunaan. Oli helppo lukea kirjaakin sen jälkeen kun ei mahtunu sivua kääntämään.

hehe.. Se olin minä kuomasein! Sekotit naiseksi varmaan ku on niin söpöt manboobsit!

Back
Ylös Bottom