Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Voi vitun maan masennus. Tyttöystävä lähtee ens viikolla takas vuodeks ulkomaille, työnantaja lupas että ois ens viikko vapaata että saisin olla tyttöystävän kanssa, mutta kuinkas kävikään. Vuorolistassa oli täydet tunnit ens viikolle, että se siitä vikasta yhteisestä viikosta. Ehitää viettää ens viikolla kokonainen päivä ennen ku alkaa taas se vitun kaukosuhde rumba.

:jahas:

Lomat lusittu ja palattu takas Suomeen.
Tulin äsken hammaslääkäristä, nyt on puoli naamaa puutunu seuraavat 4 tuntia.
Edellisestä syystä syöminen on kielletty ainakin 5h...

:curs:

Vituttaa ankarasti se, kun Wikipediaa pidetään jonkinlaisena yleispätevänä viiteteoksena tai auktoriteettina. Aivan erityisesti verenpainetta nostaa se, kun nykyään Wikipedia-linkityksestä on tullut väittelyargumentti sellaisenaan: sen enempää omaa vastausta muotoilematta linkitetään vain Wikipedia-artikkeliin, ikään kuin se riittäisi kumoamaan kaikki vastaväitteet.
  • Wikipedia ei ole luotettava lähdeteos, sillä sinne sisältöä toimittavilla ei ole mitään liossa artikkelien paikkaansa pitävyyden suhteen. "Oho. Kirjoitin sitten paskaa sivukaupalla ja joku huomasi sen. Mitäs sitten? No ei mitään. Kyllä sen joku joskus korjaa." Onhan siellä asiaakin joukossa, mutta silti se on hyvä lähinnä vain kevyeksi viihteeksi, varsinaisten lähteiden etsimiseen sekä ehkä yllättävien kytkösten löytämiseen.
  • Jos Wikipediaan on ihan pakko viitata, niin sen lisäksi on kyllä viitattava myös jonnekin muualle. Tämä ei liity Wikipediaan sellaisenaan, vaan siihen, että aina muutenkin pitäisi tarjota väitteensä tueksi useampaa, eri lähteestä peräisin olevaa viitettä. Mieluiten ihan perinteisiä julkaisuja tai kirjoja.
  • Jos Wikipediaan on ihan pakko viitata, niin viitataan sitten siihen englanninkieliseen versioon. Sitä lukee sen verran porukkaa, että törkeimmät paskat on ehkä saatu siivottua pois. Ehkä. Tai sitten ei. Omankin alan sivuilta löytyy välillä sellaista kakkaa, että pahaa tekee. Voin vain kuvitella, miten pahasti vinoutunutta tieto jonkun vähemmän eksaktin alan tai poliittisesti herkän aiheen sivuilla on.
  • Jos Wikipediaan on ihan pakko viitata, niin kirjoita nyt ainakin muutama kappale omaa tekstiä, jossa selität väitteesi perustellen sitä Wikipedian tiedoilla - älä pelkästään postaa linkkiä ja odota, että vastapuoli lukee ajatuksesi, tajuaa nerokkuutesi ja antaa periksi.
On se kun yliopistotason lopputyötäkin ohjatessa pitää erikseen mainita, että mitään nettilinkkejä tai Wikipedia-viitteitä ei työssä kannata käyttää. Lukioissa tähän ilmeisesti ihan rohkaistaan?

Ihan mielenkiinnosta, viitsisitkö tarkentaa vähän minkä alan artikkeleista on kyse? En tiedä olenko sitten itse liian tyhmä ymmärtääkseni lukemaani, vai luenko pääsääntöisesti hyvin kirjoitettuja juttuja, mutta englanninkielisessä wikipediassa en henkilökohtaisesti ole kuin muutamaan surkeaan artikkeliin törmännyt, nekin jotain ihan minijuttuja lähinnä jotka ketään ei kiinnosta. Itse olen kyllä yliopisto-opiskelijana monta kertaa tehnyt harjoituksia wikipedian avulla, koska monesti sieltä löytyy paremmin ja monipuolisemmin matematiikasta/fysiikasta kuin kirjoistani. Tietty aika riskaabelia puuhaa kun kuka tahansa trolli tai vajakki voi mennä sinne lisäilemään mitä tahansa puuta heinää, mutta sellaiseen en vielä ole törmännyt (tietääkseni ;)). En kuitenkaan käytä Wikipediaa ainoana lähteenä, minulla on sentään aina kirja ja Wikipedia yhtä aikaa auki kun ne tukevat toisiaan kivasti. Ainakin perustason fysiikan ja matematiikan artikkelit on kyllä Laatua, tiedä sitten miten laatu muuttuu kun mennään haastavampiin ja monimutkaisempiin asioihin.

Muuten kyllä samaa mieltä tuosta argumentoinnista, ei se Wikipedia-artikkeli yksinään vielä mikään absoluuttinen totuus ole, kyllä sitä nyt vähän pitää itsekin vaivautua kirjoittamaan. Ja suomalainen wikipedia onkin lähinnä vitsi, ihan järkyttävää shaissea artikkelit: kirjoitettu ihan alakoulutason suomen kielellä, lähteet on monesti täysin puutteelliset tai hämärät ja muutenkin jutut on uskomattoman suppeita ja epäammattimaisia. :down:

Vituttaa se ettei täällä saatanan käpykylässä voi harrastaa sitä mitä haluaa...

Niinpä, meikäläisellä sama vitutuksen aihe. Ajella nyt sitten yht. 200km että pääsis jotain kiinnostavaa lajia harrastaan. Ja ei tuo matka pahakaan olisi, mutta kun tuo löpö maksaa tänä päivänä niin hunajata!! :curs:

Onko joku universaali laki että jokaisella työpaikalla on oltava joku mulkku joka vihaa sinua syystä tai toisesta? Jos kysyy jotain, vastaukset ovat töksähtäviä toteamuksia ja rivien välissä näkyy että haista sinä jätkä vittu, ja sitten kun sanoo huomenta tai huomiseen niin mulkoillaan ja mumistaan jotain. Vittu vedän sitä jätkää kyllä turpaan kun paikka vaihtuu.

Onko joku universaali laki että jokaisella työpaikalla on oltava joku mulkku joka vihaa sinua syystä tai toisesta? Jos kysyy jotain, vastaukset ovat töksähtäviä toteamuksia ja rivien välissä näkyy että haista sinä jätkä vittu, ja sitten kun sanoo huomenta tai huomiseen niin mulkoillaan ja mumistaan jotain. Vittu vedän sitä jätkää kyllä turpaan kun paikka vaihtuu.

On. Tai sitten minäkin olen vain niin paska jätkä.

On hiostavan lämmin, kostea ja painostava ilma, vaikka kävis suihkussa, niin heti on kohta taas hiki pinnassa. Sen kesän piti mennä jo, nyt pitäis jo alkaa täällä pohjosessa olemaan mieluiten poutaisia ja kirkkaita syysaamun pakkaspäiviä kiitos.
Ja jotenkin vaan on muutenki kovin matala mieliala ollu viimeaikoina...pöh.

vittu että osaa vituttaa!! ostin about kuukausi sitten auton, josta on sitten kansi täysin paskana. saatanan vittu! korjaajasetä ilmoitti hinta-arvioksi noin tuhat euroa. vielä kun auton myyjä oli juuri sen oloinen, että tasan tiesi kansiremontin olevan tulossa. perse.

Fuck! En ole saanut tehtyä mitään järkevää koko päivänä. On pitänyt tiskata, imuroida, asentaa koneeseen winkku uudestaan ja vaikka mitä. Ja täällä minä istun ja kirjoitan.

Vittu kun ei haluais olla enää yksin. Tahtoo jonkun kivan tyttösen viekkuun.

Vituttaa kun tykkää kolmesta lajista (bjj,potkunyrkkeily,puntti) ja ei haluaisi luopua mistään, mutta on pakko. Ei riitä aika millään kaikkeen.

Faijalla on taas jotain päänsisäisiä ongelmia ja se purkaa ne kaikista parhaimmalla tavalla eli huutamalla mulle. Ei siinä mitään kyllä mä oon tottunu siihen että meillä puhutaan vähän kovemmalla äänellä mutta faija on jotenkin niin "jumissa" niissä ongelmissaan ettei se huomaa josse sanoo pahasti tai käyttäytyy ihan älyttömästi. En mäkään osaa aina hillitä itseäni ja varmaan vaan pahentanu kaikkea huutamalla takaisin sille. No kuhan mä löydän itelleni sen kämpän niin eiköhän täälläkin aleta rauhottumaan.

Ihan mielenkiinnosta, viitsisitkö tarkentaa vähän minkä alan artikkeleista on kyse? En tiedä olenko sitten itse liian tyhmä ymmärtääkseni lukemaani, vai luenko pääsääntöisesti hyvin kirjoitettuja juttuja, mutta englanninkielisessä wikipediassa en henkilökohtaisesti ole kuin muutamaan surkeaan artikkeliin törmännyt, nekin jotain ihan minijuttuja lähinnä jotka ketään ei kiinnosta. Itse olen kyllä yliopisto-opiskelijana monta kertaa tehnyt harjoituksia wikipedian avulla, koska monesti sieltä löytyy paremmin ja monipuolisemmin matematiikasta/fysiikasta kuin kirjoistani. Tietty aika riskaabelia puuhaa kun kuka tahansa trolli tai vajakki voi mennä sinne lisäilemään mitä tahansa puuta heinää, mutta sellaiseen en vielä ole törmännyt (tietääkseni ;)). En kuitenkaan käytä Wikipediaa ainoana lähteenä, minulla on sentään aina kirja ja Wikipedia yhtä aikaa auki kun ne tukevat toisiaan kivasti. Ainakin perustason fysiikan ja matematiikan artikkelit on kyllä Laatua, tiedä sitten miten laatu muuttuu kun mennään haastavampiin ja monimutkaisempiin asioihin.

Muuten kyllä samaa mieltä tuosta argumentoinnista, ei se Wikipedia-artikkeli yksinään vielä mikään absoluuttinen totuus ole, kyllä sitä nyt vähän pitää itsekin vaivautua kirjoittamaan. Ja suomalainen wikipedia onkin lähinnä vitsi, ihan järkyttävää shaissea artikkelit: kirjoitettu ihan alakoulutason suomen kielellä, lähteet on monesti täysin puutteelliset tai hämärät ja muutenkin jutut on uskomattoman suppeita ja epäammattimaisia. :down:
Oman kokemukseni mukaan (olen reilun vuoden verran tehnyt tohtorin tutkintoon tähtäävää tutkimusta fysiikan alalla) englannin kielisen wikipedian fysiikkaan liittyvät artikkelit ovat suurimmalta osin sellaisia, kuin "tietosanakirjan" artikkeleiden voisi kuvitella olevankin; asiallisia, eivät sisällä virheitä, ja ovat melko suppeita. En muista törmänneeni yhteenkään asiavirheeseen, mutta en ole hirveän aktiivisesti wikipediaa tutkinutkaan. Mielestäni wikipedia on erittäin hyvä ensimmäiseksi lähteeksi, kun opiskelija ryhtyy tutustumaan uuteen asiaan. Missään tapauksessa se ei kuitenkaan anna riittävän laajaa kuvausta mistään ilmiöstä, joten muitakin lähteitä tarvitaan.

Pääasia tässä kuitenkin on se, että wikipediaa ei missään olosuhteissa voida käyttää lähteenä tieteellisessä artikkelissa (ja esim yliopistoissa tehtävät laboratoriotyöselostukset ovat harjoitusta tieteellisten artikkelien kirjoittamiseen, joten tämä koskee myös niitä). Tämä johtuu siitä, että wikipedian sisältö ei ole tiedeyhteisön tuottamaa eikä verifioimaa. Tämä asia on ilmeisen hukassa monella opiskelijalla. Itse tarkastan opiskelijoiden selkkareita, ja ei ole lainkaan harvinaista, että niissä viitataan wikipediaan. Ongelma ei siis ole niinkään itse wikin luotettavuudessa, vaan siinä, että opiskelijat eivät ole sisäistäneet tiedeyhteisön ja ns. peer preview -menettelyn merkitystä.

Oman kokemukseni mukaan (olen reilun vuoden verran tehnyt tohtorin tutkintoon tähtäävää tutkimusta fysiikan alalla) englannin kielisen wikipedian fysiikkaan liittyvät artikkelit ovat suurimmalta osin sellaisia, kuin "tietosanakirjan" artikkeleiden voisi kuvitella olevankin; asiallisia, eivät sisällä virheitä, ja ovat melko suppeita. En muista törmänneeni yhteenkään asiavirheeseen, mutta en ole hirveän aktiivisesti wikipediaa tutkinutkaan. Mielestäni wikipedia on erittäin hyvä ensimmäiseksi lähteeksi, kun opiskelija ryhtyy tutustumaan uuteen asiaan. Missään tapauksessa se ei kuitenkaan anna riittävän laajaa kuvausta mistään ilmiöstä, joten muitakin lähteitä tarvitaan.

Pääasia tässä kuitenkin on se, että wikipediaa ei missään olosuhteissa voida käyttää lähteenä tieteellisessä artikkelissa (ja esim yliopistoissa tehtävät laboratoriotyöselostukset ovat harjoitusta tieteellisten artikkelien kirjoittamiseen, joten tämä koskee myös niitä). Tämä johtuu siitä, että wikipedian sisältö ei ole tiedeyhteisön tuottamaa eikä verifioimaa. Tämä asia on ilmeisen hukassa monella opiskelijalla. Itse tarkastan opiskelijoiden selkkareita, ja ei ole lainkaan harvinaista, että niissä viitataan wikipediaan. Ongelma ei siis ole niinkään itse wikin luotettavuudessa, vaan siinä, että opiskelijat eivät ole sisäistäneet tiedeyhteisön ja ns. peer preview -menettelyn merkitystä.

OK, kiitos tyhjentävästä vastauksesta. :kippis1: Pidetään mielessä kun päästään pidemmälle opiskeluissa. :)

edit: ettei off-topiciksi menis: Vittu kun vituttaa! :curs: Koko kesä ollut ihan tylsää ja nyt kesän loputtua ihan hirveä määrä hommia ja koulua kasaantuu päälle kertarysäyksellä. Pari viikkoa ihan hullua säätämistä nyt! :jahas:

Katsoin eilen sitä 4D: Maailman vahvin tyttö ja alkoi vituttamaan se miten ne kohteli sitä pikku lasta. Heitteli vaan tyypiltä toiselle. Jotain rajaa. Pilataan niinku lasten terveys. Eikä viranomaiset pystyneet edes puuttumaan asiaan. Sitten vielä se kun laitetaan lisäpainoja pienten lasten käsiin ja jalkoihin ja pistetään tekemään tollaista "treeniä". Eikö tuon painonnoston pitäisi olla itse haluttu harrastus?

Firman muutto edessä lokakuussa ja juuri tarkistelin miten sinne pääsee julkisilla. Eikös se sitten mene niin, että kaksi vaihtoa nykyisen yhden sijaan ja melkein puol tuntia aiemmin täytyy lähteä himasta. Voi että ottaa aivoon tää, eikä ne meinaa näköjään edes tulla vastaan kun joutuu sitten ostamaan ton hemmetin seutulipun. Voi vitutus sentään!!!! :curs::curs::curs::itku:

Vitun vitun vittu! Iskipä paniikin. Selvisipä, että maanantaina alkaa kursseille ilmoittautuminen koulussa. Oon ollu vuoden pois eikä mulla ole mitään käryä näistä. Hui. :itku: Vittu mä ees tiiä mitä pitäs valita!

Tekis mieli laittaa pystyyn kohta oma ketju talonmiehestä..
Tänään räjähti potti kunnolla. :curs:

Se avas oven mun asuntoon yhelle henkilölle joka oli sanonu olevansa mun lähisukulainen. Kuulemma mä saatan olla vaikka kuollu ku en oo vastannu puhelimeen...
No sitä asiaa sitte tulivat muka tarkistamaan!
Mä olin kusettanu olevani reissussa ettei tarvi tätä ämmää nähdä. Mun luona oli sille kuuluvaa omaisuutta jota se on ny kyselly kolmatta päivää. Oltiin siis olettamuksessa että minä en ole kotona vaan muualla. Talkkarille oli esitetty asia et tullaa "huolissaan" tarkistamaan mun vointia. Tarkotus oli tulla hakeen noi kamat pois, mitkä kuuluu sille ämmälle. Vittu soikoon!

Mutta mä satuinkin olemaan kotona! Vittu mä päästin muutaman ärräpään ja vitun/ saatanan ku mun eteisessä seisoo yhtäkkiä hölmistynyt talonmies ja tää ämmä sen kanssa. Mä en ollu uskoa silmiäni. Siinä huudettiin puolin ja toisin aivan saatanasti, niin että kuulu varmaan ruotsiin asti. Mä sanoin että
ens kerralla mä päästän tykillä oven läpi tai isken puukolla jos kuulen avaimien kolistelua, se on sitte ihan saatanan varman asia. Omalla vastuulla liikutte jos tunkeudutte toisten asuntoon.

Sitä en usko et täält olis mitään viety ( tai kuka sen varmaksi osaa sanoa ) jos mä en olis ollukkaa himassa, mutta siitäkin huolimatta, oli melkosen törkeä temppu ja piste iin päälle tähän touhuun.

Siihen saatto jäädä mun treenit.. Alko salilla rytmihäiriö ja on nyt kestäny toista tuntii. Ei oo koskaa ennen ollu moista, mutta suvussa on kylläkin sydäntauteja. Soitin terveydenhuollon päivystykseen ja sieltä sanottiin, että vaikka toi menisikin itekseen ohi ni ei voi jatkossa treenata sillai et sykkeet nousis korkeelle. Mitäpä siel salilla tekee jos ei saa kunnolla tehä :david:

Toivotaan et oli vaa tietämättömän arvauskeskushoitajan mielipide :thumbs: Pian vissii päivystyksee ellei tää hellitä.

No ei nyt kannata treenejä jonkun puhelinkeskustelun perusteella lopettaa. Nyt mars lääkäriin, ja sitten sydänfilmien ja muiden tarvittavien kokeiden jälkeen keskustelet asiansa osaavan lääkärin kanssa tosta, että miten voit jatkossa treenata.

Back
Ylös Bottom