Vitun Nordea

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Itse kävin pankissa avaamassa uuden tilin pari viikkoa sitten. Kyllä rupes vituttamaan kun se pankkilehmä alkoi kauppaamaan luottokortteja sun muita LOISTAVIA etuuksia. Sanoin hänelle hienosti etten tarvitse sellaista, mutta se tyrkytti niitä niin kauan että suostuin lukemaan esitelehden ko. korteista. Pois lähtiessänikin se vielä kauppas mulle kaiken maailman kortteja. Eikö ne ajattele sielä yhtään mitään. 18vee finninaamainen teinipoka karauttaa tulisillä vaunuillaan pankin pihaan ja ne luulee että sellasella hölömöllä on varmasti käyttöä luottokorteille???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilecules sanoi:
Jos tätä rataa jatkuu lainan tyrkyttäminen niin kohta ovat pankit taas luottotappioiden myötä konkurssissa, 80-luvun lopun malliin. Jippijaijee.. :lol2:

e. jaa joku ehtikin ottaa asian puheeksi

No minä ainakin mainitsin niistä. Rahoiltustarkastuksen sivuilta löytyy raportteja joissa sanotaan että luottotappiot ovat erittäin pienet -> vitaneen päätellä että lainanantoperusteet ovat terveet.

Luottojen ja lainojen markinointia säätelee laki, jossa velvoitetaan laskemaan todellinen vuosikorko jollekkin tietylle summalle (kuluttajan suojaa). Lisäksi jos pankista isompaa lainaa hakee (esim asuntoon) niin kyllä siellä lasketaan aika tarkkaan mihin on varaa. En yhdessäkään mäkkärissä ole kassalla nähnyt puntaria, mutta pankissa sellanen on :D

Luottokortti ei tosiaan sovi jokaiselle. Eikä pankki voi sitä mitenkään tietää joka kerta.

Kaikenlaisia rahan vippaajia tosiaan on. Tekstarivippi, suomen autovakuus yms. Nämä ei käsittääkseni ole pankkeja ja niillä kyllä on joskus vähän arvelluttavia mainoksia, mutta äkkiä niistäkin näkee mitä se raha maksaa.

-80 luvun meininki oli ihan jotain muuta. Silloin sai pankista lainaa melkein kuinkapaljon vaan olemattomilla takuilla tai takaajilla. Joka yrityksen piti investoida (muotia), vaikka investointi olis ollut kuinka kaheli tahansa. Suomen pankit yms oli siihen asti olleet tiukan kontrollin alla ja kun rahahanat aukes, niin sitä syydettiin minne sattu. Otettiin ulkomaista lainaa enemmän mitä rahkeet kesti. Devalvoitiin, lainat pompsahti ja hupsista, suomi putosi puusta. Laman jälkeen on rakennettu ja investoitu järkevästi. Kansantalous on sen jälkeen noussut. Esim vuodesta -95 se oli 25 000 miljoonaa euroa ja vuonna 2004 se oli 35 mijoonaa euroa. Tietenkin lamakausia on ollut ja niitä tulee, eikä sille voi mitään. Mutta -80-90 lukujen vaihteen tapaista romahdusta saadaan odottaa ja se vaatii jo jotain muutakin.

Ei pankin intresseissä ole myöntää lainaa jota ei pysty maksamaan takaisin.

PS: Emmuuten oo pankissa töissä :)

porsas sanoi:
Itse kävin pankissa avaamassa uuden tilin pari viikkoa sitten. Kyllä rupes vituttamaan kun se pankkilehmä alkoi kauppaamaan luottokortteja sun muita LOISTAVIA etuuksia. Sanoin hänelle hienosti etten tarvitse sellaista, mutta se tyrkytti niitä niin kauan että suostuin lukemaan esitelehden ko. korteista. Pois lähtiessänikin se vielä kauppas mulle kaiken maailman kortteja. Eikö ne ajattele sielä yhtään mitään. 18vee finninaamainen teinipoka karauttaa tulisillä vaunuillaan pankin pihaan ja ne luulee että sellasella hölömöllä on varmasti käyttöä luottokorteille???

Niinpä !...

Mutta se taitaa kuulua niiden työhon. Ja sieltä se osa pankin tuloksesta tehdään... Tyhmä ei ole se ketä myy, vaan se joka ostaa.

:)
Heavy-rock sanoi:
No minä ainakin mainitsin niistä. Rahoiltustarkastuksen sivuilta löytyy raportteja joissa sanotaan että luottotappiot ovat erittäin pienet -> vitaneen päätellä että lainanantoperusteet ovat terveet.

Luottojen ja lainojen markinointia säätelee laki, jossa velvoitetaan laskemaan todellinen vuosikorko jollekkin tietylle summalle (kuluttajan suojaa). Lisäksi jos pankista isompaa lainaa hakee (esim asuntoon) niin kyllä siellä lasketaan aika tarkkaan mihin on varaa. En yhdessäkään mäkkärissä ole kassalla nähnyt puntaria, mutta pankissa sellanen on :D

Luottokortti ei tosiaan sovi jokaiselle. Eikä pankki voi sitä mitenkään tietää joka kerta.

Kaikenlaisia rahan vippaajia tosiaan on. Tekstarivippi, suomen autovakuus yms. Nämä ei käsittääkseni ole pankkeja ja niillä kyllä on joskus vähän arvelluttavia mainoksia, mutta äkkiä niistäkin näkee mitä se raha maksaa.

-80 luvun meininki oli ihan jotain muuta. Silloin sai pankista lainaa melkein kuinkapaljon vaan olemattomilla takuilla tai takaajilla. Joka yrityksen piti investoida (muotia), vaikka investointi olis ollut kuinka kaheli tahansa. Suomen pankit yms oli siihen asti olleet tiukan kontrollin alla ja kun rahahanat aukes, niin sitä syydettiin minne sattu. Otettiin ulkomaista lainaa enemmän mitä rahkeet kesti. Devalvoitiin, lainat pompsahti ja hupsista, suomi putosi puusta. Laman jälkeen on rakennettu ja investoitu järkevästi. Kansantalous on sen jälkeen noussut. Esim vuodesta -95 se oli 25 000 miljoonaa euroa ja vuonna 2004 se oli 35 mijoonaa euroa. Tietenkin lamakausia on ollut ja niitä tulee, eikä sille voi mitään. Mutta -80-90 lukujen vaihteen tapaista romahdusta saadaan odottaa ja se vaatii jo jotain muutakin.

Ei pankin intresseissä ole myöntää lainaa jota ei pysty maksamaan takaisin.

PS: Emmuuten oo pankissa töissä :)

Kyllä vaan, asiatekstiä. En ala kiistelemään kanssasi, selkeästi hallitset aihepiirisi :)

Meikäläiseltä on opinnoissa vieläkin suorittamatta toi Suomen kansantalouden kurssi 1. vuodelta :rolleyes:

protsku sanoi:
P.S. Ihmettelen henkilöitä jotka ajattelevat niin että kun ei ole
rahaa niin laitetaan kortti vinkumaan.

Kortti vinkumaan on omasta mielestäni eri asia kuin se, että ostaa luotolla maitoa ja puuroa.

Mua vitutti aikoinaan lukiossa se, että Osuuspankista oikein kutsuivat keskustelemaan "raha-asioista", vaivasta luvattiin elokuvalippu. Tiesin kyllä jo etukäteen, että tyrkyttävät opintolainaa. Niinkuin sitä helvetti lukiolainen tarvitsisi.

Se mikä tuossa vituttaa, ja vituttaisiasiinäkin, jos mullekin joku Nordea (vaihdan sitten, kun mä joskus saan palkkaakin)pitäisi mua tyhmänä ja lähettelisi, jotain ekassa viestissä kuvattuja "tarjouksia". Ja pitäisivät vielä niin tyhmänä, että pitää vähän ajan päästä muistuttaa oikein ihmetellä, että miksi et ole sitä käyttänyt.

Ymmärrän kylä muunlaisen markkinoinnin, myös pankeilta, mutta en kovin hyvin tällaista.

Ja ne jotka haukkuvat pankkitukea, niin ottakaa asioista vähän selvää. Vikansa oli siinäkin, mutta saldo kuitenkin kansantaloudellisesti hyvin plussalla.

Hippa sanoi:
Kortti vinkumaan on omasta mielestäni eri asia kuin se, että ostaa luotolla maitoa ja puuroa.

Kirjoitit aikaisemmin:

Hippa sanoi:
Otin itse Masterluottoa ostokseen, jota en olisi voinut tehdä ilman luottoa. Olen sen verran köyhistä taustoista, ettei ole takaajia pankkilainaa varten. Ei siinä mitään, maksut sujui suht hyvin, mutta sitten alkoi tulla taloudellista takapakkia. Jouduin käyttää luottokorttia välttämättömiin (laskuja, ruokaa) ostoksiin, kun ei omat rahat riittäny. Pari kertaa aattelin, että kyllähän sitä voi jotain kivaa ostaa, ku on elämä muuten liian kurjaa *tyhmä minä*. Pikkuhiljaa olikin luotto täynnä.

Jos ei ole rahaa niin ei voi ostaa "jotain kivaa". Minä ostaisin mielellään vaikkapa uuden sohvan tai fillarin mutta kun ei ole rahaa niin ei ole rahaa. Luottokortilla ostettaessa reaalikorko on sitten jotain väliltä 10-30 prosenttia eli se sama tavara johon olisi voinut säästää rahaa ja saada ehkä jopa käteisalennusta tuleekin huomattavan kalliiksi.

Mitä tulee luottokortin vinguttamiseen niin tämä on ilmaus jota monet tuntemani ihmiset käyttävät siinä tilanteessa kun Luottokunta lähettää laskun ja ollaan katumapäällä velkaantumisesta. En tarkoittanut tällä varsinaisesti sinua vaan ihan yleistä ongelmaa mikä on luottokorteissa.

jaahas sanoi:
Niinpä !...

Mutta se taitaa kuulua niiden työhon. Ja sieltä se osa pankin tuloksesta tehdään... Tyhmä ei ole se ketä myy, vaan se joka ostaa.

Näin se vaan on, siis että kuuluu niiden työhön. On varmasti aika selväksi tehty, että mitä pitää asiakkaalla tyrkyttää. Ja jos et näin tee, niin saattaa aika hätäseen olla pankinjohtaja kimpussa.

Eiköhän täällä joku pankissa työskentele, voisi vahvistaa tämänkin asian. Ärsyttävää se todellakin on, kun menet vaikka lainalyhennyksiäsi muuttamaan, tai ihan mitä vaan vastaavaa, niin joudut käymään läpi samat jaarittelut vakuutuksista eläkerahastoihin. Ymmärrän että näitä tarjotaan, ei välttämättä kaikki edes tiedä näistä, mutta että joka hiton kerta ne jaksaa niistä muistuttaa.

Au, täytyy sanoa että Nordea toiminta aika hämmentävää. Uskomatonta, että tollaista kuraa tyrkytetään hyville asiakkaille. Kukaan, kenen talous on kunnossa ei halua lainaa jonka korko on reippaasti 10% paremmalla puolella. Joustoluotot ja muut on oikeesti kohtuullisen huono idea ja on todella ikävää että Nordean kaltainen asiallinen firma myy niitä noin epäilyttävin keinoin.

Onkohan tuo edes laillista :)?

On laillista. Kaikki pankit ja rahoituslaitokset myy joustoluottoja. Sitä kutsutaan rahalaitostoiminnaksi. Ja oli tosiaan aika mielenkiintoinen nosto.

edit:
Ihan sama meininki oli 15 vuotta sitten juuri ennen pankkikriisiä. Pankista tuli jatkuvalla syötöllä kirjeitä joissa tyrkytettiin lainaa. Muistatko Ringside, se oli noin vuonna 1991 - ettei vaan olisi uusi pankkikriisi tulossa?
tuo on siis kirjoitettu 13.5.2005. Protsku osaa ennustaa :)

Nordeassa on aika kovat ruuhkat mitä olen katsonut ohi mennessä ja kun yritin monesti hakea edesmenneen äitini veronpalautusta (alle 10e) päätin että enemmän menee rahaa ajaa pankkiin ja jonottaa tunti siellä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom