Vitun Nordea

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
protsku sanoi:
Ihan sama meininki oli 15 vuotta sitten juuri ennen pankkikriisiä. Pankista tuli jatkuvalla syötöllä kirjeitä joissa tyrkytettiin lainaa. Muistatko Ringside, se oli noin vuonna 1991 - ettei vaan olisi uusi pankkikriisi tulossa?

Hyvä huomio! Olisikohan se lama tulossa? Mulla on pari hyvää kaveria saanut fudut ihan lyhyen ajan sisään. Helsingin kaupunki tehnyt kovia leikkauksia, pizzan ja kaljan hinta halpenee...kohta avataan taas kotiviinintekokaupat!

Svendis: :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Svendis sanoi:
PS. toivottavasti tekstisi oli provo, olihan? ;)
(jos ei, niin onneksi olkoon, olet päivän :david:

Kiitos, provo, muttei niin etteikö toinen puoli totta :D

Mitä eroo on siinä, että siwa mainostaa maitoo, tai pankki rahaa? Mitä tulee lamavuosia edeltäneeseen aikaan, niin sitä ei kaatanu kotitalouksien velkaantuminen tms ja meno OLI todellakin erilaista. Nykyään kyllä lainaa saa, jos on tuloja niin pienen kulutusluoton helpollakin, asuntolainankin jos on kaikki ok. Mut mitä ite joutunu pankissa laina-asioissa käymään, niin kyllä ne mietti itekkin mitä me pystytään maksaan ja mikä on järkevää. Tämän lisäksi ne suositteli vakuutusta, tai niinkuin ite sitten tein niin säästämistä.

Tietty joku voi vedättää ittensä ylivelkaiseksi. Niin voi tapahtua lama-aikana kuin muulloinkin eikä siihen välttämättä pankkia tarvita avuksi.

En jaksanut lukea koko ketjua läpi mutten mä nyt siitä nokkiini ottanut vaikka noita lainatarjouksia tulee,meille tuli toi samainen nordean joustoluoton "mainos",tätähän tää nykyään on.

Heavy-rock sanoi:

Mitä eroo on siinä, että siwa mainostaa maitoo, tai pankki rahaa?

Maitoa juomalla et kovinkaan helpolla tee henkilökohtaista konkurssia. Sen sijaan kulutusluotolla se onnistuu varsin helposti.

Vaikka meneekin :offtopic: :
Tuokin "olemme myöntäneet teille..." viesti on parempi kuin muutama vuosi sitten äipälle kohdalle sattunut: Osti jotain kulutusluotolla, maksoi seuraavassa kuussa kaikki pois kun tuli järkiinsä. Noh, puolivuotta tuon jälkeen kolahti postiluukusta kirjekuori tyyliin: "Tässä sulle 5.000€ kulutusluottokortti. Ota kortti ja mars törsäämään !" Ei tuota korttia ollut tilannut eikä kysellyt, ja sitten paukahtaa "valmiiksi ladattu" kortti normaalissa postissa kenen tahansa vääriin käsiin jouduttavaksi...

Tikari sanoi:
Ei tuota korttia ollut tilannut eikä kysellyt, ja sitten paukahtaa "valmiiksi ladattu" kortti normaalissa postissa kenen tahansa vääriin käsiin jouduttavaksi...
Taitaapahan vaatia kuvallisen henkilöllisyystodistuksen, kun tuollaista käyttää maksuvälineenä.

edit: aika hassua, että tuollaiset "pre-approved"-tyyliset luotot aiheuttaa joillekin näinkin paljon päänvaivaa. Ei niitä ole pakko ottaa. :)

Samaa olen osuuspankin asiakkaana saanut ihastella. Luulevat ilmeisesti että sitä narahtaisi ottamaan sen 2000€ lainaa lomaan ja maksais sitten sen 30% korkoo. Ei kiitos. :D :lol2:

Hippa sanoi:
Maitoa juomalla et kovinkaan helpolla tee henkilökohtaista konkurssia. Sen sijaan kulutusluotolla se onnistuu varsin helposti.

Eiköhän ne pankit sen takia vähän katsokkin kenelle lainaa. Minun mielipide on, et jos on yhtäänkään järkee päässä, tulot jollakin mallilla, niin ei kukaan konkursiin joudu jos ei tule mitään yllättävää sairautta tms. Mutta jos on höveli rahojen suhteen, niin kyllä puilla paljailla on ilman pankkejakin.

ootan kovasti millon pankit ottaa suoramarkkinoinnin mukaan tuohon.. saahan lainaa tekstiviestilläkin otettua.

"muistatko täyttäneesi joskus meissuilla tämmösen arvonnan? kyllä! olet voittanut juuri 1000e! onneksi olkoon! saat hyvityksen lainastasi, jos otat lainaa yli 10 000e ja 10:ksi vuodeksi..."

Heavy-rock sanoi:
Eiköhän ne pankit sen takia vähän katsokkin kenelle lainaa. Minun mielipide on, et jos on yhtäänkään järkee päässä, tulot jollakin mallilla, niin ei kukaan konkursiin joudu jos ei tule mitään yllättävää sairautta tms. Mutta jos on höveli rahojen suhteen, niin kyllä puilla paljailla on ilman pankkejakin.

No kerronpa oman kokemukseni. Omat raha-asiat on aina olleet suht ok.

Otin itse Masterluottoa ostokseen, jota en olisi voinut tehdä ilman luottoa. Olen sen verran köyhistä taustoista, ettei ole takaajia pankkilainaa varten. Ei siinä mitään, maksut sujui suht hyvin, mutta sitten alkoi tulla taloudellista takapakkia. Jouduin käyttää luottokorttia välttämättömiin (laskuja, ruokaa) ostoksiin, kun ei omat rahat riittäny. Pari kertaa aattelin, että kyllähän sitä voi jotain kivaa ostaa, ku on elämä muuten liian kurjaa *tyhmä minä*. Pikkuhiljaa olikin luotto täynnä.

En ole konkurssissa, mutta ikävä kyllä rahaa on nyt niin vähän, etten pysty maksaa sitä takaisin kovinkaan suurissa erissä, joten kuukausittaisella maksuerällä menee melkein vuosi vielä. Onneksi rahatilanne on sen verran hyvä, ettei tarvi enää luotolla ostaa ruokaa loppukuusta. EDIT: Näin siis oli useamman kuukauden ajan.

En ole mikään rahantuhlaaja luonteeltani ja luottotiedotkin on kunnossa. Prioriteetti yksi on maksaa eka laskut ja sitten vasta mietin mitä jää ruokaan ja huvituksiin.

Olisin onnellisempi, jos en olisi alun alkaenkaan ottanut kulutusluottoa. Ja rahatilanne olisi huomattavasti parempi!

Eugen sanoi:
Nää ottaa kajuuttaan huolella "onneksi olkoon olet voittanut..." ja oikeasti et ole voittanut mitään.

Mua vituttaa "millions of absolutely free xxx barely legal underage lolita teen anal fisting carrot pix" ja sitten kysellään heti luottokortin numeroa. Selvää rehellisen veronmaksajan kusetusta.

Heavy-rock sanoi:

Mitä eroo on siinä, että siwa mainostaa maitoo, tai pankki rahaa?

Hippa tuossa selvittikin mitä eroa siwan maidon mainostamisella ja pankin valmiiksi myönnetylla luotolla.

Ja asiaan...
Mielestäni tuo joustoluoton tyrkyttäminen tuntuu yhtä älyttömältä kuin joku pizzapoika tulisi oven taakse kahden valmiin pizzan kanssa ja yrittää tyrkyttää 15 euron laskua kylkiäisiksi.

Onhan se hyvä kuulla että on mahdollisuus saada joustoluotto jos tulee äkillinen tarve hankkia jotain isompaa, mutta tuo varpaille astuminen alkaa menemään överiksi. Kirjeessä Nordea olisi voinut ilmoittaa esimerkiksi: "Hyvä asiakkaamme, olemme tarkistaneet luottotietonne ja meillä on ilo ilmoittaa että teillä on mahdollisuus vastasuudessa nostaa joustoluottoa pankistamme ilman erillistä käsittelyä edellyttäen että luottotiedoissanne ei tapahdu muutoksia tänä aikana."

SYP-> Merita-> Nordea sama paska eri nimellä. SYP aikana oli jo ihan ihme meininkiä, normaaleja laina/kauppa -asioita oli aina vaikea saada hoidetuksi. Merita aikana lopetin sitten asiakassuhteen loppuiäksi kertaheitolla. Eli soitin pankkiin ja kyselin 20te kulutusluottoa. Pyysivät tietysti käymään. Esitin saman asian pankkivirkailijalle, joku asiakaspalvelupäälliikkö. Vastasi lesbo saatana hymy huulilla etteivät myönnä niin isoja kulutusluottoja. Sanoin että kiitos kun kutsuitte oikein tänne asti kuulemaan tämän ja toivotin hyvää jatkoa ja ilmoitin että meidän asiakassuhde loppu nyt tähän. Nousin ja lähdin, ämmä huusi perään että kyllä se luotto sittenkin järjestyy....

Nykyään tyytyväinen Aktian asiakas. Jonotus, pomputus, vittuilu ja kaikki vastaava pelleily puuttuu kokonaan ja palvelu pelaa. Suosittelen pankin vaihtoa kaikille Nordeaan kyrpiintyneille :)

Kenen tehtävä se sitten on valvoa ihmisten taloutta, pankin vai ihmisen itse? Joku laina on ihan samanlainen kuin joku muukin tuote. Kodin koneita, kalusteita, autoja, elektroniikkaa, kaikkea tuota myydään luotolla ja niitä mainostetaan ihan samalla tavalla kuin pankit mainostaa omia lainojaan. En nyt oikein ymmärrä pointtia, useat täällä on holhoamiseen ja valvontaan kielteisesti suhtautuvia ja toitottavat yksilön vapuden puolesta. Mitä tämä sitten on?

Mitä tulee luottotappioihin niin rahoitustarkastuken sivuilta voi käydä tarkistamassa millä mallilla noi luottotappiot on.

Se, että jollakin yksittäisellä ihmisellä on rahaholia, se ei ole uutta tai ennenkuulumatonta. Mutta lähes aina (ei valttämättä aina) itte on laitettu nimi paperiin tai itse haettu sitä rahaa ennenkuin ollaan mietitty vähän pitemmälle.

protsku sanoi:
Ihan sama meininki oli 15 vuotta sitten juuri ennen pankkikriisiä. Pankista tuli jatkuvalla syötöllä kirjeitä joissa tyrkytettiin lainaa. Muistatko Ringside, se oli noin vuonna 1991 - ettei vaan olisi uusi pankkikriisi tulossa?

Olen miettinyt ihan samaa näiden tekstariluottojen yms. myötä. Muistan myös tuon ajan erittäin hyvin, omassa kantakuppilassakin hampparit takaili toisilleen kymppitonnien lainoja. Paras oli ehkä viidenkymppätonnin "autolaina" (setä puhuu tässä sitten markoista) jonka ottaja kavereineen ryyppäsi viikossa. Pari omaa kaveriakin itku silmässä jahtasi yhtä lainanottajaa milloin mistäkin, ranskasta asti ja tämän vanhempia vaivaten saisko tätä sankaria kiinni, kun tulee noita maksulappuja taatusta lainasta.

Että sikäli, ei hyvältä näytä.

Heavy-rock sanoi:
Kenen tehtävä se sitten on valvoa ihmisten taloutta, pankin vai ihmisen itse? Joku laina on ihan samanlainen kuin joku muukin tuote. Kodin koneita, kalusteita, autoja, elektroniikkaa, kaikkea tuota myydään luotolla ja niitä mainostetaan ihan samalla tavalla kuin pankit mainostaa omia lainojaan. En nyt oikein ymmärrä pointtia, useat täällä on holhoamiseen ja valvontaan kielteisesti suhtautuvia ja toitottavat yksilön vapuden puolesta. Mitä tämä sitten on?

Mitä tulee luottotappioihin niin rahoitustarkastuken sivuilta voi käydä tarkistamassa millä mallilla noi luottotappiot on.

Se, että jollakin yksittäisellä ihmisellä on rahaholia, se ei ole uutta tai ennenkuulumatonta. Mutta lähes aina (ei valttämättä aina) itte on laitettu nimi paperiin tai itse haettu sitä rahaa ennenkuin ollaan mietitty vähän pitemmälle.

Tottakai vastuu on viime kädessä yksilöllä itsellään, mutta joku moraali kuitenkin. Se on hyvä, että kulutusluottomahdollisuus on, mutta alan mainonta on harhaanjohtavaa ja lainoista saa sen mielikuvan, että korko on vaan noin 15%. Todellisuudessa se on 20-30%.

Esim. erään uuden kulutusluottofirman sivuilla mainitaan prosentteja, jotka on 15,9-17,9% (nimelliskorko). Mutta jos käyt laskurilla laskemassa 2000 euron lainalle (maksuaika 1v) koron ni se onkin 24,7% (todellinen vuosikorko).

EDIT: Unohdin sanoa, että se tyrkyttäminen vasta inhottavaa onkin, kun samalla annetaan ihan väärä kuva siitä kuinka paljon laina todellisuudessa maksaa.

Jos tätä rataa jatkuu lainan tyrkyttäminen niin kohta ovat pankit taas luottotappioiden myötä konkurssissa, 80-luvun lopun malliin. Jippijaijee.. :lol2:

e. jaa joku ehtikin ottaa asian puheeksi

En ole enää Nordean asiakas. Vaikka tämä kuulostaakin tänään vitsiltä, niin Nordea ei vuonna 2000 suostunut myöntämään minulle asuntolainaa :hyper: Kävelin viereiseen Osuuspankkiin ja hain lainani. Näin ne ajat muuttuvat ja ongelmat vaihtuvat :D

ringside sanoi:
Tässäpä se käsitteellinen eroavuus. Minä kun en pysty kuvittelemaan sellaista elämäntilannetta, missä kolmen tonnin joustoluoton tyrkyttäminen on "tarjous". En ainakaan tolla korolla. Mä pistän tässä sulle sellaisen tarjouksen, että ota multa tonni lainaa sadan prosentin korolla. Jos et maksa, murskaan sulta polvet :D
No etkös sä kerran ollut jo käynyt tonnin joustoluoton? Eroaako tuo kolmen tonnin versio siitä jotenkin olennaisesti?
Yleisesti: hei kamoon jätkät - on se nyt kumma, että Timbaa ja Eugenia lukuunottamatta ei tule sellainen mahdollisuus mieleen, että noita mun raivareita oli hivenen ns. "väritetty". Ei nyt kai saatana kukaan oikeesti uhkaile kenenkään pentuja puhelimessa. Sori, että narrasin teitä. On näköjään melko kontekstisidonnaista tämä meikäläisen huumori - lupaan pysytellä jatkossa asialinjalla, not.
Tuskinpa kovin moni sun uhkauksia kovin vakavasti otti. Mutta vaikeapa on uskoa sinunkaan kirjoittavan tuollaista satua ilman, että tapahtuma olisi jossain määrin koskettanut syvimpiä tunteitasi.

Hippa sanoi:
En ole mikään rahantuhlaaja luonteeltani ja luottotiedotkin on kunnossa. Prioriteetti yksi on maksaa eka laskut ja sitten vasta mietin mitä jää ruokaan ja huvituksiin.

Prioriteetti 1: Ruoka ja vuokra
Prioriteetti 2: Opintolainan kuukausittaiset lyhennykset pankille
Prioriteetti 3: Internet ja puhelin
Prioriteetti 4: Salikortti jos rahaa jää

Nettiin ja puhelimeen menee yhteensä 35 euroa kuukaudessa.
Kulutusluottoa en ole ottanut ikinä.
Olen työtön ja elän toimeentulonormin alapuolella opintolainan
lyhennyksistä johtuen.

Salikorttiin ei ole jäänyt rahaa lähiaikoina. Näin meillä! :arvi:

P.S. Ihmettelen henkilöitä jotka ajattelevat niin että kun ei ole
rahaa niin laitetaan kortti vinkumaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom