Vitun Nordea

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
XXL sanoi:
Olet kyllä yllättävän itsetuhoinen kaveri jos tuollaista sanoit vain siksi että joku tarjoaa sinulle rahaa.

Kannattaa muistaa että tuokin puhelu on Nordean tietokannassa ajasta iäisyyteen...

Mä tiedän, missä sun auto on parkissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos meni vertaus kebabbiin metsään niin...
Mulle tuli tuossa kuukausi sitten pankista (nordea myös) kirje, että voit nostaa sen ja sen verran opintolainaa jos haluat. Valtio on taannut sen (joskus olen varmuuden vuoksi hakenut sitä lainantakausta) ja nyt ei tarvitsisi muuta kuin klikata netistä niin rahat olisivat tililläni kolmen pankkipäivän kuluessa. Ei haittaa minua yhtään, tiedänpä vain, että rahaa saa lainaksi nopeasti (klikkaus vaan, joten ilmeisesti "paperit" ovat valmiina) mikäli sitä tulen tarvitsemaan.

japa sanoi:
Mitä hittoa? Ennen sai visasta kun se oli pankkii ilmoitettu hävinneeksi joko 500mk tai 1000mk. Ilmeisesti jos kortti ei löydy tietyssä ajassa niin se muuttuu varastetulle listalle ja sitten palkkio viellä nousee. Itse olen vuosien varrella takavarikoinnut/löytänyt kortteja jonkin verran ja palkkiot ovat olleet 50-1000mk väliltä. Ja ei ole kauan kun katsoin jostakin korttienohje kirjasta niin nykypalkkiot olivat jotain 8€-170€

Nuo sinun muistamat summat on poisottopalkkioita, joka on ihan eri asia kuin löytöpalkkio.

Kyllä mullakin naama venähti kun olin jonottanut Hakaniemen Nordeassa löydetyn pankki-visan kanssa 45 min, ja mamma sanoo mulle tiskillä, että 3 euroa tulee tilille. Paremmin olisin tienannut kun olisin myynyt kortin jollekin satunnaiselle narkille kadulla.

Poisottopalkkio tarkoittaa sitä, kun kortti on ilmoitettu kadonneeksi/anastetuksi ja sitä yritetään käyttää, tai väärä henkilö käyttää korttia -> kortin ottaa pois ja toimittaa pankkiin.

Nää ottaa kajuuttaan huolella "onneksi olkoon olet voittanut..." ja oikeasti et ole voittanut mitään. Nyt kun on vanha ja arpinen kettu, mihinkään ei enää lapsenriemulla usko, vaan sitä kyttää panoidina jokaista ilmaista lounasta. Elämä on pettymysten sarja, joka päättyy kuolemaan.

Rinkku, tahdon olla ystäväsi puolivallaton.

fish sanoi:
Nuo sinun muistamat summat on poisottopalkkioita, joka on ihan eri asia kuin löytöpalkkio.

Poisottopalkkio tarkoittaa sitä, kun kortti on ilmoitettu kadonneeksi/anastetuksi ja sitä yritetään käyttää, tai väärä henkilö käyttää korttia -> kortin ottaa pois ja toimittaa pankkiin.

Entä jos kortti on ilmoitettu varastetuksi ja sen joku löytää ja vie pankkiin. Sehän viejä on vaan löytänyt sen kortin? Ainakin mä sain tuon 500mk kun löysin kortin meidän firman pihasta ja vein pankkiin. Mielestäni tuo palkkio nousee siinä vaiheessa kun se kortti on ilmoitettu hävinneeksi tai varastetuksi. Mutta jos omistaja ei ole edes viellä huomannut korttiaan kadonneeksi tai varastetuksi ja joku jo sen kiikuttaa pankkiin niin silloin saa vain lämmintä kättä.

ringside sanoi:
Kaksi kuukautta sitten Nordea Rahoituksesta tuli kirje, jossa luki, että "Koska olette hoitanut Joustoluottonne hyvin ja kuulutte parhaimpiin asiakkaisiimme, haluamme tarjota Teille kiitokseksi erikoisedun: vaivattoman lisäluoton, JONKA OLEMME JO VALMIIKSI MYÖNTÄNEET TEILLE. 3000 euroa!

Ei tällaisia tarjouksia lähetetä joka "pultsarille", vaan kyllä tällaisten mainoskirjeiden otos otetaan tietokannasta tietyin kriteerein. Asiakkaat, joilla ei ole ollut maksuhäiriöitä ja jotka ovat maksukysyisiä.

...tuon luoton myöntämisestä sen verran, että taitaa olla vähän huono sanavalinta tuo "olemme jo valmiiksi myöntäneet". In finnish means that sinulla on mahdollisuus saada joustoluotto ilman maksukyky arviointia. Pankki tietää siis taustasi ja luoton myöntäminen tapahtuu huomattavasti nopeammin. Kovan kilpailun vallitessa markkinoilla, asiat pyritään tekemään mahdollisimman helpoksi asiakkaille.

ringside sanoi:
Soitin sinne, että nyt vittu yhdistätte mut Hännisen Karille (sen nimi oli siinä alla). Nauta siellä linja toisessa päässä, että "En voi yhdistää, mutta voin kyllä jättää soittopyynnön". Minä siihen, että "Mitä vittua, Karilta tämä kirje on näköjään tullut. Kari on mulle myöntänyt kolme tonnia lainaa, mitä en ole vittu hakenut. Eikä saatana vastaa puhelimeen vai?"

Valitettavasti kaikki puhelut menevät vaihteen läpi, eikä suoria siirtoja tehdä kenenkään henk.koht puhelimeen. Soittopyynnöt välitetään eteenpäin.

Relax :piis:

fitnesspimu sanoi:
Valitettavasti kaikki puhelut menevät vaihteen läpi, eikä suoria siirtoja tehdä kenenkään henk.koht puhelimeen. Soittopyynnöt välitetään eteenpäin.

Toki, mutta jos lähestytään henkilökohtaisesti ja nimen takaa, niin on vähän tylyä, että et voi sitten vastata samalla tavalla. Tässäpä maallinen esimerkki:

Eugen laittaa privaa fitnesspimulle: En tee normaalisti tätä kenellekään, mutta nimimerkkisi ja avataresi hehku saa minut aivovaurioon. Kupeitteni kuuma kajo laittaa tajuntani varoventtiiliin viheltämään. Jalkani vispaavat näppiksen alla kuin kevätpörriäinen postiluukussa. Olen ritarisi valkoisella ratsulla ja tahdon pelastaa sinut tornistasi. Laske tukka, minä kiipeän.

Fitnesspimu: Hyaaargh, mikä uroo! (vastaa ja saa seuraavan automaattivastauksen)

Eugenin automaattivastaus: Hyvä neiti/herra, olette vastanneet romanttiseen privaani. Valitettavasti palvelussamme on ruuhkaa, mutta voisitteko sillä välin voitte täyttää oheisen lomakkeen. Kiitos! Lomake: kuppikoko? Eronnut/karannut/hyppy syrjään? Tukka on/ei? Lempi Sven Hassel kirja? jne..

Kaikki viestissä esiintyneet henkilöt olivat kuvitteellisia eikä viestillä ole yhteyttä eläviin eikä kuolleisiin. Tarina on lisäksi fiktiota ja yhtään bodaria ei vahingoitettu viestin aikana.

Jep. Nyt on kuitenkin huomioitava se, että ei se puhelinvaihteessa istuva nainen ansaitse kenenkään vihaa itselleen. Hän ei ole markkinointipäällikkö, joka keksii että "lähetetäänpä vähän kirjeitä asiakkaille!". Hän ei välttämättä ole edes Nordea työntekijä, vaan saattaa olla joku ulkoistettu puhelinvaihde. Huuda rinkku sitten sille johtajamulkvistille, kun joskus onnistut saamaan hänet kiinni.

Nörde on ihqu. Asioita voi hoidella stokkan pisteessä ysiin asti illalla ja lauantaisinkin se taitaa olla auki. Nörden verkkopankki on parhaiten tuettu erilaisissa webbikaupoissa / tunnistautumishommissa. Fyffe sujahtaa ulkomaille suoraan sohlosta haluamallasi valuutalla. Lysti maksaa egen kuussa, ei paha. Kortit yms. systeemit voi sitten hommata Hanskasta ilmaiseksi, jos ei halua maksaa nördelle enempää.

Pankki tarjoaa oma-aloitteisesti sinulle mahdollisuuksia ja sulla keittää pahemman kerran... Tarjous joka vieläpä ei vaadi sinulta mitään toimenpidettä tai aiheuta kustannuksia.

toi nordea muuten tuotti voittoa 2004 noin 2600 000 000euroa ,joten sillä olisi ollut varaa antaa 2600 työntekijälle milli..mutta joo rahalla tehdään rahaa,ja jos tulee lama niin veronmaksajat maksaa.eikö nyt olisi valtion aika alkaa perimään lainansa takaisin..

TonyA sanoi:
Enemmän tässä ihmetyttää se miksi sä hermostuit niin paljon sille pankille. Mitäs haittaa siitä muka on jos ne sulla tarjoaa lainaa? Minusta se kuulostaa aivan samanlaiselta mainokselta kuin mikä tahansa muukin; esim. joku Hesari saattaa lähettää kotiin ilmoituksen että sais halvalla tilattua lehden.

Hesaria tilaamalla on vaikea tehdä henkilökohtaista konkurssia. Sen sijaan noilla kulutusluotoilla se on yllättävän helppoa.

Pankkien pitäisi joku vastuu ottaa toiminnastaan. Se on ok, että mainostetaan omaa tuotettaan, mutta tyrkyttäminen onkin toinen juttu. Monet nuoret varsinkin ei tajua sitä, että se "2000 euron lainalla on vain 10% korko [plus pari hienoa pankkitermiä]!" onkin tosiasiassa sitä, että todellinen vuosikorko kaikille summille on yli 20% ja helposti menee jopa 30%. Sitten ajatellaan, että hei vähäks halpa korko ja siellä kenkäkaupassa olisi kyllä ihanat kengät ja nyt mä saisin ne. Niin ja sitten siellä vaatekaupassa olisi se mekko ja vähänkö mä voisin näyttää kauniilta parin viikon päästä siellä bileissä.

Yhtäkkiä onkin sitten useampi tuhat euroa kallista luottoa käytettynä. Yrittää maksaa sitä takaisin, mutta korko on niin suuri, ettei se lainamäärä meinaa millään pienentyä.

Lehdissä on ollut paljon juttua siitä, että nuorten maksuhäiriöt on lisääntymässä. Luottotietojen menetys tietää muutamaksi vuodeksi hankaluuksia elämässä, koska ei saa lainaa, ei osamaksulla ostaa, ei puhelinliittymää eikä välttämättä edes vuokra-asuntoa.

NHB sanoi:
Pankki tarjoaa oma-aloitteisesti sinulle mahdollisuuksia ja sulla keittää pahemman kerran... Tarjous joka vieläpä ei vaadi sinulta mitään toimenpidettä tai aiheuta kustannuksia.

Tässäpä se käsitteellinen eroavuus. Minä kun en pysty kuvittelemaan sellaista elämäntilannetta, missä kolmen tonnin joustoluoton tyrkyttäminen on "tarjous". En ainakaan tolla korolla. Mä pistän tässä sulle sellaisen tarjouksen, että ota multa tonni lainaa sadan prosentin korolla. Jos et maksa, murskaan sulta polvet :D

Yleisesti: hei kamoon jätkät - on se nyt kumma, että Timbaa ja Eugenia lukuunottamatta ei tule sellainen mahdollisuus mieleen, että noita mun raivareita oli hivenen ns. "väritetty". Ei nyt kai saatana kukaan oikeesti uhkaile kenenkään pentuja puhelimessa. Sori, että narrasin teitä. On näköjään melko kontekstisidonnaista tämä meikäläisen huumori - lupaan pysytellä jatkossa asialinjalla, not.

Feikkiedit: Orjamaiseen tapaani olen ihan mitä Eugen haluat. Näköjään sussakin on masokistin vikaa, koska allekirjoittanut on tunnetusti orjuutensa ohella melko sietämätön besserwisser :D :haart:

Mixu sanoi:
Jep. Nyt on kuitenkin huomioitava se, että ei se puhelinvaihteessa istuva nainen ansaitse kenenkään vihaa itselleen. Hän ei ole markkinointipäällikkö, joka keksii että "lähetetäänpä vähän kirjeitä asiakkaille!". Hän ei välttämättä ole edes Nordea työntekijä, vaan saattaa olla joku ulkoistettu puhelinvaihde. Huuda rinkku sitten sille johtajamulkvistille, kun joskus onnistut saamaan hänet kiinni.

Ainakin Nordean puhelinvaihde on ulkoistettu ja varmasti monen muunkin firman nykypäivänä. Olen itse henk.koht ainakin sitä mieltä, että se on huono juttu!

Kyllä minä ainakin ymmärsin, että rinkku hiukkasen huumorilla väritti tekstiään, joten en mennyt lankaan. Olisit vain tyytyväinen, kun kuulut tässä nykypäivän maailmassa siihen "maksukykyisten" saakkiin. Vinkkinä vielä, että käyppäs vaikka pankilla ilmoittamassa, ettei sinulle saa lähettää mitään mainosmateriaali -> markkinointiesto!

Kyllä muakin Nordea rahoitus on moneen kertaan kirjeitse lähestynyt, että ovat valmiiksi myöntäneet mulle Masteriin lisää luottoa. En ole ottanut, kun en tarvii enempää luottoa. En ole toistaiseksi kuitenkaan ymmärtänyt suuttua noista kirjeistä. Ehkä sitten ensi kerralla.

Siis voi hyvät hyssykät teitä ihmisiä :) Älkää ottako niin kirjaimellisesti Ringsiden kirjoituksia! Luulisi, että porukka olisi jo oppinu, että joidenkin tyyli kirjoittaa poikkeaa massasta aika voimakkaasti :)

ringside sanoi:
Yleisesti: hei kamoon jätkät - on se nyt kumma, että Timbaa ja Eugenia lukuunottamatta ei tule sellainen mahdollisuus mieleen, että noita mun raivareita oli hivenen ns. "väritetty". Ei nyt kai saatana kukaan oikeesti uhkaile kenenkään pentuja puhelimessa. Sori, että narrasin teitä. On näköjään melko kontekstisidonnaista tämä meikäläisen huumori - lupaan pysytellä jatkossa asialinjalla, not.

Hippa sanoi:
Siis voi hyvät hyssykät teitä ihmisiä Älkää ottako niin kirjaimellisesti Ringsiden kirjoituksia! Luulisi, että porukka olisi jo oppinu, että joidenkin tyyli kirjoittaa poikkeaa massasta aika voimakkaasti

No ei ole kauan kun koin ihan saman että kirjoitukseni otettiin aivan liian todesta..... se on vaikeaa saada aina täällä selvää että kuka milläkin linjalla aina pistää juttua väliin....

ringside sanoi:
Revin sen ja heitin roskiin. Tänään sama kirje tuli uudestaan. "Tarjoamme tämän edun teille uudelleen, koska et sitä aikaisemmin hyödyntänyt".

Otakko sä joka "tarjouksesta" samanlaiset pultit. Siwan tädin kersojen koulu tiedetään..

:david:

Lapissa on paljon myytävänä erämökkejä, muuta sellaseen, ilman radiota, televisiota, pohjustuksesi kannattaa kattoo jäniksen vuosi niminen elokuva.

Heavy-rock sanoi:
Otakko sä joka "tarjouksesta" samanlaiset pultit. Siwan tädin kersojen koulu tiedetään..

:david:

Lapissa on paljon myytävänä erämökkejä, muuta sellaseen, ilman radiota, televisiota, pohjustuksesi kannattaa kattoo jäniksen vuosi niminen elokuva.

Saanko arvata? luit ainoastaan aloituspostin ja muodostit mielipiteesi Rinkusta sen perusteella?
Suomalaisilla taitaa olla tekstin sisäistämisessä suuriakin ongelmia kun taas tätä threadia lukee.

Pieni vinkki: Pilke silmäkulmaan kun näette Rinkun avanneen ketjun.

PS. toivottavasti tekstisi oli provo, olihan? ;)
(jos ei, niin onneksi olkoon, olet päivän :david:

ringside sanoi:
Liian helppoa on näiden pienten luottojen saanti tänä päivänä. Ja vitun moista tyrkyttämistä. Kyllä mä olen sitä mieltä, että se on ihmisen tehtävä anoa velkaa, ei pankin tehtävä myöntää sitä asiakkaalta kysymättä.

Ihan sama meininki oli 15 vuotta sitten juuri ennen pankkikriisiä. Pankista tuli jatkuvalla syötöllä kirjeitä joissa tyrkytettiin lainaa. Muistatko Ringside, se oli noin vuonna 1991 - ettei vaan olisi uusi pankkikriisi tulossa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom