Vitun halonen jo on perkele matkalla hintaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ukraina
  • Aloitettu Aloitettu
:offtopic: Täytyy kyllä sanoa, että mitä on sun kommentteja kattellu, nii ei siellä koulussa ainakaa mitää oo opittu..

Mutta asiaan, oon kyllä sitä mieltä, että todella hyvä että halonenki ny jonku tason pitää (edes) noissa lennoissa. Herra isä, ei presidentin kuulu lentää millää helvetin reittilennoilla!

Ja muistetaan että oikesti pressa lentää reittilennoilla epäviralliset vierailut.

nim. Useasti samassa reittikoneessa Halosen kanssa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos Ryan O'Reily ois suomen pressa niin voitte olla vitun varmoja että verorahoja kuluis 100 kertaa enempi. Presidentti on sentään suomen johtaja, eikai hänen nyt kuuluu matkustaa jollain troolarilla sinne afrikkaan, miettikää nyt idiootit. Sitäpaitsi toi 500 tonnii on helvetin vähän, berlusconi käyttää pelkästään jo huoriin viikossa enemmän.
 
Noloa jos ei omaa mielipidettä uskalla ääneen sanoa, vaan täytyy muiden kommentteja mukailla/perseitä nuolla.
No jatketaa ny tätä offtopikkia... Sulla ainaki tuntuu olevan joka ketjuu omaa mielipidettä, et vaa oikee osaa niitä perustella.. :D

Ja, "noloa" kuka tässä on kenenkää persettä nuollu? Kyllä mielestäni on hyvä että edes se henkilö, joka tätä maata on edustamaa valittu (vaikka oishan toi valinta voinu toki paremminki mennä...), saa edes yrittää näyttää vähän edustavalta, ja käyttäytyä sen mukaa.

Ps. toisten haukkuminen ei oo argumentointia.
 
Ja muistetaan että oikesti pressa lentää reittilennoilla epäviralliset vierailut.

nim. Useasti samassa reittikoneessa Halosen kanssa.

Jos nyt mietitään reittilentojen ja yksityiskoneen eroja...

Ykistyiskoneella mennessään Halosen reissu maksoi 480 000 €. Itse lensin reittilennolla Namibiaan ja takaisin hintaan 1100 €. Nyt lehdissä kerrotaan, että matkan punnittiin useita vaihtoehtoja ja lopulta todettiin, että yksityiskoneen vuokraaminen oli lopulta se edullisin vaihtoehto. Okei, Presidentin ei pidä matkustaa turistiluokassa. Presidentin ei pidä myöskään odotella jatkolentoa kymmeniä tunteja jossakin Euroopan kentällä. Mutta onko oikeasti niin, että Rouva Presidentin aikataulu on niin tiukka, että esim. yhden päivän lisäys aikatauluihin ei olisi mahdollinen, jos se säästäisi matkakuluissa satoja tuhansia euroja? En kuitenkaan usko, että näitä Afrikan vierauluja tulee niin äkkiarvaamatta, että matkaa ei ehtisi suunnitella huolella etukäteen. Ai niin, muiden valtioiden päämiehet hassaavat kymmeniä kertoja enemmän rahaa siihen ja tähän, joten ei tämä ole relevanttia.
 
Mistä sinä tiedät kuinka tiukka aikataulu on ollut ja onko kyseessä mahdollisesti ollut jokin viime hetken päätös. Ja kuinka paljon sitten se ykkösluokassa lento tulisi maksamaan..Finnairilla kun ei edes sellaista ole. Koko presidentin delegaatio ketä siellä sitten on ollutkaan mukana ykkösluokassa ensin Eurooppaan ja sieltä ykkösluokassa Afrikkaan ja sama takaisin. Voipi tulla kyllä melkoisen iso summa, ei ehkä 480ke mutta sadasta tonnista puhuttaisiin ainakin. Ja jos noita aikatauluja ei saa sopimaan ilman kohtuutonta odottelua, sitä hintaa sitten tulee ton verran yksityisellä puolella. Shit happens. Ei ne rahat sulle tai mulle tulisi koskaan vaikka Tarja kävelisi Afrikkaan. Ne rahat menee muihin turhempiin asioihin.
 
Täytyy ottaa huomioon, että jos Halonen ois lentänyt reittilennoilla ykkösluokassa, se koko ykkösluokka olis pitäny ostaa itelle turvallisuussyistä. Eikai se nyt helvetti oo kenellekkään ihmeellistä, että henkilösuojaus on todella kallista. Otetaan nyt vaikka huomioon semmonen seikka, että entinen Blackwater (mikälie nykysi) velottaa firmoilta 3000€/päivä per turvamies ja niitä turvamiehiä on aina matkassa kymmenkunta. Näitä turvamiehiä käyttää yksityisten firmojen suht normaalit työntekijät, joille sekin suojaus maksaa jo parilta viikolta 420ke.

Se, että presidentti pidetään turvassa ja se maksaa vaan alle puolmiljoonaa on aika hyvä diili eikä semmonen raha tunnu Suomenkaan kokoselle valtiolle yhtään missään.
 
Herranjestas et kai nyt voi puhua mistään Blackwaterin ammattimiehestä ja suomalaisesta supon pallomahasta samaan aikaan edes! Pikkasen on miehet veistetty eri puusta. Ois hauska tietää että mitä "kauppasopimuksia" Tavja on saanut siellä? Veikkaan että on ollut moniosaajien värväysmatka. Vai et normaalifirmojen työntekijät käyttää kymmentä turvamiestä:) ei vittu.
 
Joo o, tuntuu siltä, että kovinkaan monen täällä kirjoittelevan mielestä tollanen "vanha 3miljoonaa" ei oo raha eikä mikää yhdestä Afrikan reissusta..:jahas: Vähän aikaa sit vinguttiin niin perkeleesti eduskunnan torkkupeitoista, jotka maksoi "vain" 25k€ ja sillä sentään tuettiin suomalaista työvoimaa (tai ainakin firmaa)...

Tarviiko noita Afrikan vierailuja järjestää jossain viidakon keskellä, johon ei vähän helpommilla lentoyhteyksillä pääsis?:rolleyes: Puol miltsii lennoista on kyl aika perkeleesti liikaa, vaikka se valtion kassassa näyttääkin pieneltä summalta..
 
On kyllä ihme itkua. Yleensähän nuo reissut on loppujen lopuksi tuottoisia, kun siellä hierotaan vaikka bisneksiä. Pennypacker on oikeassa, ettei kellään ole tietoa matkan todellisesta sisällöstä. Joku taso sentään Suomekin valtiomiehillä.

Halonen on tainnut nimenomaan sanoa ettei ole mikään kauppamies. Halosen aikana presidentin budjetti on kasvanut reilusti. Muistaakseni tuplaantunut.
 
Kerrankin, siis kerrankin, olen Ukrainan kanssa täysin samoilla linjoilla.
 
"Lehmä jäähylle" ja muut rakentavat kommentit:

Tässä on toimittaja saanut selvitettyä tämän matkan hinnan. Ei se salaista tietoa ole tietystikään.
Mutta sama toimittaja voisi hyvän journalismin nimissä myös kaivella esimerkiksi Ahtisaaren satunnaisen Afrikan matkan kustannukset. Presidentti Suomessa edelleen johtaa ulkopolitiikkaa vaikka sen valtaoikeuksia rajoitellaankin.
 
Valtion hankintojen "kilpailuttamisesta" mielenkiintoinen juttu TalSassa: http://www.talouselama.fi/uutiset/article600295.ece

Pohjola lähetti valtiolle lähes 60 000 euron laskun. Valtio maksoi konsultin hirmupalkkion mukisematta, vaikka siinä ei ole minkäänlaista tunti- tai työerittelyä.

"Kutsuttiin töihin. Lähetin laskun", Pohjola sanoo. Hänen mukaansa tehtävää vastaanotettaessa osapuolilla ei ollut ollut puhetta laskutuksesta.
 
Presidentti on sentään suomen johtaja, eikai hänen nyt kuuluu matkustaa jollain troolarilla sinne afrikkaan, miettikää nyt idiootit.

Presidentti on nykyään helvetin pitkälti vain symbolinen johtaja. Sivuhuomiona, että presidentin virka on myös sidottu maahan nimeltä Suomi eikä kieleen nimeltä suomi.

Toki valtaa on hiukan siellä ja vähän täällä, mutta periaatteellisesti presidentin virka on nykyään lähempänä eläkevirkaa kuin suuren johtajan valtaistuinta. Omasta mielestäni taas tuollaista eläkevirkaa on turha pitää liian kalliina. Rahoja voisi budjetin raameissa käyttää paljon enemmän esimerkiksi eduskunnan tai hallituksen toiminnan tehostamiseen kuin yhden "eläkeläisen" lentoihin.

Ei tunnu missään. Vertailun vuoksi Obaman lennot 747:llä kustantaa 180 miljoonaa vuodessa.

Ensinnäkin Obaman tapauksessa tuo jakautuu 60 kertaa suuremman ihmismassan verovaroihin. Tuon takia absoluuttisten lukujen vertailu antanee hiukan väärän kuvan kustannusten rasitteesta.

Toisekseen, kuinkahan paljon Obaman maan sisäiset lennot tuovat kustannuksia? Jos Halonen käy kotimaan kiertueella, kilometrejä tulee hiukan vähemmän kuin Obamalle tulee hänen vastaavallaan. Samoin ulkomaille mentäessä Obamalle tulee enemmän lentoja Eurooppaan kuin Haloselle Yhdysvaltoihin, toisin sanoen enemmän kaukaisia lentoja.

Muutenkin yhden maailman vaikutusvaltaisimmista poliitikoista vertaaminen suomalaiseen eläkevirkaan on melko hauska.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom