Vitsejä!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Olipa kerran ääretön määrä matemaatikkoja jotka menivät baariin. Ensimmäinen matemaatikko tilaa tuopillisen olutta, toinen tilaa puolikkaan ja kolmas neljäsosatuopillisen jne. Montako täyttä tuopillista olutta baarimikko myy yhteensä?

2

Sori et oli pakko tarttuu tähän mut eikös vastaus kummiskin ole 1?:wtf: Kun eihän se tuoppien määrä ikinä saavuta 2 vaan 1,999999999..., joka pyöristyy tässä tapauksessa yhteen (1). Tota 2 voidaan siis pitää raja-arvona jota ei ikinä saavuteta. Right? :P Vai menikö mulla ny jotain ohi :jahas:


Ja tossa viel pari vitsiä ettei mee ihan offtopiciks:

Sotalaiva purjehti myrskyssä ja huomasi edessään valon. Valo tuli sireenistä huolimatta jatkuvasti lähemmäs ja kapteeni vilkutti valomerkeillä seuraavan viestin: "Väistäkää, tämä on laivaston sota-alus"

Vastaus tuli välittömästi: "Väistäkää itse, tämä on majakka".




Kaunis nainen oli menossa avioon yhden vähemmän kauniin putkimiehen kanssa. Naisen paras ystävätär keskusteli morsiamen kanssa hetkeä ennen alttarille astumista:

- Minkä ihmeen takia sinä menet naimisiin tuon putkimiehen kanssa, jolla ei ole muuta kuin velkaa. Muistaakseni sinulla oli johonkin aikaan kiikarissa oikein insinööri.

- Niin, kyllähän sellainen kiikarissa oli ja oikeastaan neljäkin kappaletta, nainen vastasi. - Neljä!! Ja sinä menet naimisiin tuon likaisen putkimiehen kanssa?

- No niiden kanssa nuo seksihommat eivät oikein luistaneet, niin kuin tuon Jorman kanssa.

- Mikäs ihme niissä nyt sitten vikana oli, kyseli ystävätär.

- Ensimmäinen niistä oli Team Manager, joka jaksoi joka hetki korostaa ryhmätyön ihanuutta.

- Ettäs kehtasi, no entäs se toinen?

- Hän oli taas Sales Manager, ja puhui illat pitkät siitä kuinka hienoa ja ihanaa kaikki sitten joskus olisi, mutta ei päässyt siitä pitemmälle.

- No olipas, entäs se kolmas?

- Se kolmas oli Test Engineer ja hoki hysteerisenä koko ajan: "Kyllä se siitä kohta nousee, kyllä se siitä kohta nousee, kyllä se..."

- Säälittävää, entäs se neljäs?

- No viimeinen pisara oli Software Engineer, joka totesi: "Kyllä se vielä toimistossa toimi."
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sori et oli pakko tarttuu tähän mut eikös vastaus kummiskin ole 1?:wtf: Kun eihän se tuoppien määrä ikinä saavuta 2 vaan 1,999999999..., joka pyöristyy tässä tapauksessa yhteen (1). Tota 2 voidaan siis pitää raja-arvona jota ei ikinä saavuteta. Right? :P Vai menikö mulla ny jotain ohi :jahas:

Jos ne urpot tilailee niitä tuoppeja äärettömyyteen asti, niin tuoppien määrän voi aatella olevan 2 siellä äärettömyydessä. Tä on tällanen matemaattinen juttu. Kait tähänkin jonkun kaavan vois kaivaa, mut emmäjaks.
 
Jos ne urpot tilailee niitä tuoppeja äärettömyyteen asti, niin tuoppien määrän voi aatella olevan 2 siellä äärettömyydessä. Tä on tällanen matemaattinen juttu. Kait tähänkin jonkun kaavan vois kaivaa, mut emmäjaks.

Täähän on se joku Liimes kun asiakkaiden määrä lähestyy ääretöntä ja vastaus olisi matematiikan kirjassa ainakin 2. Se on sitten ihan jokaisen omasta pääkopasta kiinni miten tuon tulkitsee. Tasan kahta tuopillistahan tuosta ei tule mutta äärettömän lähelle päästään jolloin se olisi sittenkin kaksi mutta kun ei ja taas toisaalta..... :D
 
Täähän on se joku Liimes kun asiakkaiden määrä lähestyy ääretöntä ja vastaus olisi matematiikan kirjassa ainakin 2. Se on sitten ihan jokaisen omasta pääkopasta kiinni miten tuon tulkitsee. Tasan kahta tuopillistahan tuosta ei tule mutta äärettömän lähelle päästään jolloin se olisi sittenkin kaksi mutta kun ei ja taas toisaalta..... :D
Tää on just tää. Äärettömän lähelle päästään toki, mutta kysymys oli että kuinka monta täyttä tuoppia. Vastaus on silloin yksi.
 
Tää on just tää. Äärettömän lähelle päästään toki, mutta kysymys oli että kuinka monta täyttä tuoppia. Vastaus on silloin yksi.
Samaa mieltä. Tai vitut tää mikään mielipidekysymys on. Se lähenee kahta, mutta ei saavuta sitä. Mä ainakin kelasin, että se läppä on just se, että täysiä tuoppeja on vain yksi. Hmm.. tai "läppä".
 
Samaa mieltä. Tai vitut tää mikään mielipidekysymys on. Se lähenee kahta, mutta ei saavuta sitä. Mä ainakin kelasin, että se läppä on just se, että täysiä tuoppeja on vain yksi. Hmm.. tai "läppä".
Paljonko kahdesta täydestä tuopista jää myymättä?

Ontopic: D.Hoffman kertoo vitsin
 
Aiaiai teitä... Ette tainneet tietää ettei se vesimäärä joka tulee hanasta voi pienentyä loputtomiin. Veden kemiallinen merkki on hoo kaks oo, joten jos on vain yksi hoo kaks oo, ja halkoo sen kahtia, se ei ole enää vettä. Eli tämä yhtälö ei jatku äärettömiin.

Eli joku voi laskea ottaen mukaan myös alkoholin, miten lähelle sitä kakkosta todellisesti päästään.

:piis:
 
Aiaiai teitä... Ette tainneet tietää ettei se vesimäärä joka tulee hanasta voi pienentyä loputtomiin. Veden kemiallinen merkki on hoo kaks oo, joten jos on vain yksi hoo kaks oo, ja halkoo sen kahtia, se ei ole enää vettä. Eli tämä yhtälö ei jatku äärettömiin.
Aijaijai sua....et taida tietää, että taitaa rahayksikötkin loppua ennen kun ollaan molekyylitasolla. Todellisuudessa baarimikon kärsivällisyys kestää ehkä ensimmäisen ja mahdollisesti vielä toisen matemaatikon, joten oikea vastaus on itse asiassa 1,5 täyttä tuoppia. Loput saa vaan porttikiellon kyseiseen räkälään.

Et näköjään tiennyt tätäkään.:D
 
Tai vastavuoroisesti pysy perseessä...
No, tällaisena mä sen kuulin joskus vuonna jeesus, ja tällaisena pistin sen jakoon. Onhan se nyt hauskempaa jos perseenpäristin ei edes mahdu perseeseen, kuin että se tippuu sieltä. Ja tämä on fakta.

Lisää wanhaa uudenvuoden kunniaksi:
Mitä eroa on blondilla ja hammastahnalla?
Blondi ei vaahtoa kun sitä panee suuhun.
 
Nainen ilmestyi valittaman lääkärin vastaanotolle.
- Mikäs minua oikein vaivaa, kun sapettaa, vaikka sappirakko leikattiin jo viime vuonna pois?
- Ei se mikään ihme ole, sanoi tohtori. Kyllä minuakin joskus vituttaa, vaikkei minulla ole sitä koskaan ollutkaan.
 
Sori et oli pakko tarttuu tähän mut eikös vastaus kummiskin ole 1?:wtf: Kun eihän se tuoppien määrä ikinä saavuta 2 vaan 1,999999999..., joka pyöristyy tässä tapauksessa yhteen (1). Tota 2 voidaan siis pitää raja-arvona jota ei ikinä saavuteta. Right? :P Vai menikö mulla ny jotain ohi :jahas:

Pahoittelen itsekin off topicia, mutta vastataan nyt tähän.

Reaaliluvut on määritelty niin, että 0,9999...= 1
 
Pahoittelen itsekin off topicia, mutta vastataan nyt tähän.

Reaaliluvut on määritelty niin, että 0,9999...= 1

Luetun ymmärtäminen on auttaisi myös, täysiä tuoppeja ei tule kuin yksi riippumatta siitä miten lähelle lukua 2 päästään.
 
Jatketaan samaa paskaa linjaa! :D

Oliver Panis Jos Verstappen antas.

Muut otti bussin, John Lennon.

Ronaldinho käy Kakalla, ovat siis kavereita.

HAAHAAAHAAA!
 
Pistän paskemmaksi. Erja Häkkisen feivöritti maaliintulojärjestys Formuloissa. Tai ehkä ei enää voi sanoa, että Erjan vaan sen Häkkisen nykyisen stripparimuijan, jonka nimeä en muista enkä jaksa kuuklettaa.

1. Jos (Verstappen)
2. Mika
3. Panis (Olivier)
4. Takagi (joku, en muista etunimeä)

:wanha:
 
Luetun ymmärtäminen on auttaisi myös, täysiä tuoppeja ei tule kuin yksi riippumatta siitä miten lähelle lukua 2 päästään.

Miten asian nyt haluaa ajatella. Tuo luku 1,9999... on määritelmän mukaan sama, kuin luku 2, mutta tämä varmaan riittää tästä asiasta tässä yhteydessä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom