Vitamiinivalmisteet

No jos nyt sitten yhtä vitamiinipilleriä popsisi, niin mitä merkkiä se olisi ? Sais sisältää perusvitamiinien lisäksi sinkkiä ja magnesiumia ja myös muita mineraaleja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tahaton emissio ja Pikkupapu vois jo mennä niille ekoille treffeilleen :lol2: :love:

Ja aiheeseen..
Hera sanoi:
No jos nyt sitten yhtä vitamiinipilleriä popsisi, niin mitä merkkiä se olisi ? Sais sisältää perusvitamiinien lisäksi sinkkiä ja magnesiumia ja myös muita mineraaleja.
itse oon käyttäny tuota Twinlabin Daily Onea. Siinä on aika paljon kaikkia vitamiineja ja mineraaleja, paitsi magnesiumia, koska se kai haittaa noiden muiden vitamiinien imeytymistä.

Vaihtoehtojahan on monia.Itse olen käyttänyt nykyään optivites nimistä valmistetta.Lisäksi otan silloin tällöin magnesiumia ja c-vitskua lisäksi.

Mivitotal taitaa olla laadukkaimmasta päästä. daily one on myös hyvä vitsku.
Apteekin monivitskut taas ainakin ovat sitä mitä pitääkin, vaikka annokset pienempiä ovatkin.

Joo, eipä ollut homeelle tai sienille mitään erityistä allergiaa.

Mutta eipä tästä ihan vitamiineilla parannuta. :D

Keuhkoputkentulehdus sekä mahdollisesti keuhkokuume ja sydänpussin tulehdus.
Voi tätä lottovoiton riemua...

Kannattaa muuten pitää vatsa ja suoli hyvässä kunnossa niin vitamiinien imeytyminen on parempi. Jos on ummetusta niin kannattaa hoitaa se äkkiä pois eli kuituja ja nestettä sekä maitohappobakteereja kehiin.
Antibioottikuurit on myrkkyä elimistölle mutta jos joutuu sellaisen ottamaan syystä tai toisesta niin kannattaa ohella vetää maitohappobakteereja.

Joo, eipä ollut homeelle tai sienille mitään erityistä allergiaa.

Oi oi :( . Kaikki allergiat eivät kuitenkaan näy testeissä, niissähän testataan vain ne yleisimmät allergeenit. Itselläni esimerkiksi ei testeissä löytynyt mitään allergiaa, mutta nenän limakalvoilla oli silti allergiaan viittaavia muutoksia -> joihin lääkitys auttoi/auttaa. Otettiinko sinulta näytettä nenän limakalvoilta? (On muutes aika prkleen veemäinen homma kun sieraimeen tungetaan virkkuukoukun kokoinen pumpulipuikko ja muilutetaan melkein aivoihin asti :eek: ).

Oi oi :( . Kaikki allergiat eivät kuitenkaan näy testeissä, niissähän testataan vain ne yleisimmät allergeenit. Itselläni esimerkiksi ei testeissä löytynyt mitään allergiaa, mutta nenän limakalvoilla oli silti allergiaan viittaavia muutoksia -> joihin lääkitys auttoi/auttaa. Otettiinko sinulta näytettä nenän limakalvoilta? (On muutes aika prkleen veemäinen homma kun sieraimeen tungetaan virkkuukoukun kokoinen pumpulipuikko ja muilutetaan melkein aivoihin asti :eek: ).

Eiku ihan vaan se perus ihokoe tehtiin. Eli eipä se poissulje tuota mahdollisuutta
oikeastaan.

Juu aikoinaan kun punkteerattiin niin sain kokea samanmoisen tunteen. Ihanaa.
:)

Mulle tehty ko. operaatio 6kertaa ja kerta toisensa jälkeen se pisti tuplaten vituttamaan :D Sitten nuo leikattiinkin.

Ekat treffit 27-vuotiaana -saamatontako? :rolleyes:

Eikös sitä sanota, että odottavan aika on pitkä?:rolleyes:

Yhdelle tutulleni muuten tehtiin operaatio, jossa nenän rusto läpäistiin, jotta saatiin kertynyt lima poskionteloista imettyä ulos. Kuullemma mielenkiintoista kuulla "kruts" -ääni nenästään. :D

...yäk. :eek:

Eikös sitä sanota, että odottavan aika on pitkä?:rolleyes:

Yhdelle tutulleni muuten tehtiin operaatio, jossa nenän rusto läpäistiin, jotta saatiin kertynyt lima poskionteloista imettyä ulos. Kuullemma mielenkiintoista kuulla "kruts" -ääni nenästään. :D

...yäk. :eek:

Sehän on toi edellämainittu operaatio :)

Eiku ihan vaan se perus ihokoe tehtiin. Eli eipä se poissulje tuota mahdollisuutta
oikeastaan.

Jos haluat vielä itseäsi lisää sorkittavan (:hyper: ) niin kannattaa pyytää vielä ottamaan se limakalvonäyte nenästä (poskionteloista?). Tosi veemäinen operaatio mutta sen jälkeen selviäisi varmemmin johtuvatko jatkuvat oireet jostain allergiasta. Vaikka aiheuttajaa ei saataisikaan selville, niin hoito on kuitenkin mahdollista ja helpottaa oloa.

Sä taidat olla oikeilla jäljillä!

:rock:

Mun yks tuttu lähetti mulle meilillä jo kauan sitten mielenkiintoisen artikkelin KUOLLEET LÄÄKÄRIT EIVÄT VALEHTELE, jossa eräs usalainen lekuri kertoo alkaneensa ihmetellä miks ihmiset on sairaampia kuin kotieläimensä. Ja kävi ilmi, että ihmiset vaan pitää paremmin huolta lemmikkiensä ravintoaineista kuin omistaan. Ostetaan joitain vitamiineja mutta unohdetaan mineraalit ja sillee... Lekuri oli sitten alkanut tehdä yhteistyötä eläinlääkärien kanssa!

Mä oon säästäny sen jutun suosikeissa ja lukenu aina välillä uudestaan, ettei "totuus" unohtuisi. Varoitan: artikkeli on pitkä, se on alunperin ko. lekurin luennosta kuulijoille, mutta jos lukee silmäillen ja tarkentaa katsettaa aina tärkeissä kohdissa, tajuu mitä täs ajetaan takaa. Mä napsin sieltä täältä joitain kohtia mielenkiintonne herättämiseksi koska näistähän te täällä ootte puhellu:

"Päätin alkaa kerätä lääkärien ja lakimiesten kuolinilmoituksia. Se saattaa kuulostaa hullulta, mutta minähän kerroin teille että lääkäri elää keskimäärin vain 58 vuotiaaksi, kun me muut elämme 75,5 vuotiaiksi. Lääkärit ovat ryhmä, joka puhuu muuta kuin tekee. Sinun pitää lopettaa suolan käyttö, ei kahvia, ei voita jne. Sitten he itse kuolevat etuajassa! Ne muut jotka elävät 130 - 140 vuotiaiksi kaatavat suolaa teehen, juovat suuria määriä teetä, käyttävät voita ruoanlaitossa jne. Keitä meidän pitäisi itse asiassa uskoa. Niitä jotka elävät hyvin kauan vai lääkäreitä, jotka elävät 58 vuotiaiksi."

Tää on oikeestaan hauskakin:

"Minulla on mukanani joitakin suosikkikuolinilmoituksiani. Tri Stuart Catwright, ikä 38, kuoli yhtäkkiä kotonaan. Hän oli perhelääkäri. Hän kuoli rikkimenneen valtimon takia (aneurysmi ), ts. valtimo räjähti kuin ilmapallo, siitä johtuen että se oli aivan hauras kunnes se halkesi. Hän kaatui kuin nuijittu härkä. 1957 me opimme että aneurysmi johtuu kuparin puutteesta. Meillä oli 57 000 kalkkunanpojan projekti ja ne saivat kaikki ne 90 ravintoainetta. 13 ensimmäisen viikon aikana kuoli lähes puolet kalkkunoista. Niille tehtiin ruumiinavaus ja me havaitsimme että ne kaikki olivat kuolleet rikkimenneen valtimon takia. Kaksinkertaistimme kuparin määrän ja seuraavana vuonna kun kuoriutui 500 000 kappaletta ei ainutkaan kuollut. Tämä koe tehtiin hiirillä, kissoilla, koirilla, lampailla, sioilla ja muilla eläimillä ja havaittiin, että on lukuisa määrä sairauksia, jotka aiheutuvat kuparin puutteesta. Harmaat hiukset voivat olla ensimmäinen oire, joten kun sinä saat harmaita hiuksia voi se johtua kuparin puutteesta. Toinen oire voi olla rypyt, joustavat säikeet ihossasi häviävät. Alat muistuttaa kuivattua luumua. Sitten meillä on suonikohjuja, kun niitä alkaa esiintyä siellä täällä. Voit tietysti aina mennä plastiikkakirurgille ja antaa hoitaa asian, mutta on paljon halvempaa, tehokkaampaa ja varmempaa jos sen sijaan otat kuparia."

"Minulla jotain traagista sanottavaa mitä tulee mineraaleihin. Kasvit eivät voi valmistaa mineraaleja. Näitä ei ole enää maaperässä eikä niitä ole sen tähden meidän kasveissamme. Senaatin dokumentti nro 264, 74. kongressin toisesta istunnosta sanoo että maa USAssa on tyhjennetty mineraaleista, joten kasvit eivät saa mineraaleja ja ihmiset jotka syövät näitä kasveja, kärsivät mineraalipuutteesta. Mineraalilisät ovat ainoa mahdollisuus parantaa heidät. Tämä kirjoitettiin vuonna 1936, yli 60 vuotta sitten."

:arvi: Ja tässä tiukkaa asiaa:

"Kromi- ja vanadiinipuute johtaa verensokeriongelmaan ja jos annat sen mennä liian pitkälle se päätyy diabetekseen. Varhainen tinan puute voi ilmetä kaljupäisyytenä. Näen tässä huoneessa monta jolla on tinan puute. Jos annat sen mennä liian pitkälle voi se johtaa kuurouteen. Sitten meillä on boorin puute. Tiedämme että boori auttaa sinua valmistamaan estrogeeniä ja testosteronia. Jos ette saa tarpeeksi booria te naiset tulette kärsimään paljon vaihdevuosista. Jos te miehet ette saa tarpeeksi booria ette tiedä pitäisikö teidän viedä, vai antaa viedä itseänne tanssilattialla. Tulette olemaan hämillänne.
Sinkin puutteen ensimmäinen oire voi olla huono haju- ja makuaisti. Ruoka ei enää maistu vaikka et ole vilustunut. Vaimo sanoo: "Eikö sinua kiinnosta mitä on päivälliseksi? Olen seissyt koko päivän keittiössä ruokaa laittamassa". Sanot: "En maista mitään". Miehellä on luultavasti sinkinpuute."

Ja sitten vielä:

"Sitten on niitä jotka haluavat saada kaiken luonnollisella tavalla. Katsotaan jos voimme saada jotakin hyvää 5 kilosta pinaattia. Katsotaan voimmeko saada 1000 mg magnesiumia. Valitsen magnesiumin koska vihreissä lehdissä on paljon tätä mineraalia johtuen klorofyllistä. Jokaisessa puolessa kilossa on suurin osa vettä. Yhdessä grammassa klorofylliä on 5 mg magnesiumia. 5 kilossa pinaattia on 450 mg magnesiumia. Saadaksesi 1000 mg magnesiumia sinun täytyy syödä 100 kg pinaattia. Se on aika paljon jopa suurikokoiselle ihmiselle. Vaikka minä olen aika iso suosin kuitenkin ravintolisiä."

Tois sivu on näköjään vähä muuttunut ja sen lopussa ei näkyny enää suomentajan huomautusta siitä, mikä olisi sellainen aine Suomessa, joka parhaiten vastaisi sitä tuotetta jonka nuo lekurit olivat yhteistuumin kehittäneet. Meillä myydään MiViTotalia ja MiViFlexiä. Maku ei todellakaan maailman paras mutta eikös se muumimammakin sanonut joskus, että "hyvänmakuiset lääkkeet eivät auta."

Ja tässä linkki artikkeliin:

http://www.minaolen.com/frameset.html

Ihan hauska artikkeli :D
mutta henk.koht. en yhdy siihen ettako lisaravinteet/-vitamiinit olisivat valttamattomia.
ihmiskunta on kuitenkin elanyt niin pitkan patkan syomatta juuri minkaan nakoisia pillereita. vaikka pitaahan se tietty paikknsa etta ihmisten elinika on pidentynyt ihan huimasti jo ihan vaan jonkun 200v sisaan ja etta ymparistotekijat vaikuttaa myos huimasti nykyiseen ravintoomme jne...
mutta kuitenkin ;)

5 kilossa pinaattia on 450 mg magnesiumia. Saadaksesi 1000 mg magnesiumia sinun täytyy syödä 100 kg pinaattia.

En jaksanut tarkistaa artikkelia varmistaakseni minkä osapuolen matematiikka tässä vuotaa. Surullista on se, että em. luvuilla yritetään todistaa pointtia, mikä on kaiken lisäksi väärä.

100g pinaattia on 59mg magnesiumia, joten 5 kilossa on 2950mg. Jos magnesiumpäissään haluaa fiilistellä, kannattaa kääntyä esim. leseiden, auringonkukansiemenien ja mantelien puoleen, niissä kun on 300-500mg magnesiumia 100 grammassa.

On täydellisen epäloogista väittää, että ravintoaineet tulisi mielummin hankkia pillereistä kuin luonnollisista lähteistä. Luonnollisista lähteistä ravinteiden hankkiminen on vitusti työläämpää, mutta hyvinvoinnin kannalta _paljon_ parempi vaihtoehto. Siinä magnesiumiin tuijottaessaan kun tulee kasviksesta saatua 1000 muutakin hyödyllistä ainetta, jotka vielä auttavat sen magnesiuminkin hyödyntämisessä. Magnesiumpilleristä saa magnesiumin lisäksi E-mitälie-kukkua ja mikrokiteistä selluloosaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom