Vitamiinivalmisteet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ikävä kyllä ei ole.

Ikävä kyllä on, koska kalsiumi estää mm. d-vitamiinin imeytymisen joka sinänsä on aika haitallista kun siihen maitoonkin on lisätty D-vitamiinia (näin suomessa siis, terveysviranomaisten suosituksesta) ja liiallinen maidon juonti voi kasvattaa kilpirauhassyövän riskiä.

Kohtuudella käytettynä maito on erittäin tärkeä ja kaikki ihmiset tarvitsevat kalsiumia. Sitä ei kuitenkaan kannata juoda samaan aikaan kun ottaa vitamiineja, koska esim. raudan, sinkin ja muiden mineraalien (joita juuri nimenomaan on sellaisissa tuotteissa kuten Multi-Tabs) imeytyminen estyy kalsiumin takia.

http://ods.od.nih.gov/factsheets/calcium.asp

d-vitamiinin pitäisi edistää kalsiumin imetymistä, moniin kalsium valmisteisiin on lisätty D3 vitamiiniä, on eräs d-vit muoto.

d-vitamiinin pitäisi edistää kalsiumin imetymistä, moniin kalsium valmisteisiin on lisätty D3 vitamiiniä, on eräs d-vit muoto.

Meni kyllä mulla vähän pää sekasin tosta lähteestä..:(

Since calcium blocks the activation of vitamin D and milk is full of calcium, even vitamin D-enriched milk increases risk for prostate cancer.

Eli kalsium blokkaa d-vitamiinin imeytymisen, mutta d-vitamiini edistää kalsiumin imeytymistä. Looginen mahdottomuus? Jos se ei ehdi imeytyä, miten se edistää kalsiumin imeytymistä? Ehkä joku lekuri tai muu tietäjä voisi valaista.

No joo. D-vitamiinia tarvitaan sen kalsiumin kanssa, sen voi tarkistaa vaikka fysiologian peruskirjasta.

Ja mitä tulee näihin "luonnollisiin" vitamiineihin niin höpöhöpö. Miten ne luontaistuotekauppojen vitskut on sitten luonnollisempia? Perusteluja, kiitos. Askorbiinihappo on kuitenkin askorbiinhappo. Tietenkin jos valmiste on tehty jotain kasvimateriaalia jauhamalla niin eria asia. Tällöin ei tietenkään saada mitään 1g c-vitskua pilleriin.

Beroccaa meilläkin myydään, ihmiset ostaa sitä kun ovat mainonnan uhreja. Plasebo jyllää ja maistuu hyvälle? Onhan tossa B:tä ja C:tä ja pikkasen muutakin mutta aika kalliiksi tulee.

Edit. Niin ja toi maito/bakteeri - juttu. Kyllähän hapanmaitotuotteet tekevät hyvää mm.vatsalle juuri niiden bakteerien takia. Mutta tässä nyt tarkoittettiin jotain muuta varmaan? Kuulostaa aika hassulta.

Jos sinne sekaan heitetään jotain synteettistä vitamiinia menee systeemit sekaisin ja pahimmassa tapauksessa alkaa tulla puutosoireita kun vitamiinien imeytyminen häiriintyy.
Jea, right! Ettei vaaaan olis :anssi:

Itselläni ollut jo monen monta vuotta pääasiallisena vitskujen lähtenä juurikin nämä "synteettiset vitamiinit" ja terve olen kuin pukki. Luulis pikkuhiljaa olevan systeemit sekaisin ja puutostilat päällä, vai mitä starfish?? Vähän nyt sitä lähdettä kehiin, muuten kuulostaa ihan yhtä vakuuttavalta kuin se että runkkaaminen on pahasta ja vie näön.

Jostakin artikkelista luin että vitamiinilisäravinteet ei oikein käytettynä ole haitallisia mutta niiden tehoakaan ei ole todistettu, itse käytän multivitamin+kalsium valmistetta. En jaksa uskoa että keinotekoisten vitamiinien syönti aiheuttaisi vitamiinin puutosta. :D

Nyt on jo niin kovasta ja mullistavasta väitteestä kysymys (synteettinen/luomu), ettei tähän riitä perusteeksi "ks. luontaisnetin sivulta" eli esitä tieteellistä näyttöä. Mielummin vielä jostakin muusta lähteestä kuin tohtori toloselta tai vastaavalta, joka väittää ("synteettinen c-vitamiini saa systeemit sekaisin") ja myy ("c-vitamiinimme on muuten luontaistuote").

Esimerkiksi dr. Mercolan sivuilta löytyy hyvää tieteellistä näyttöä. Ei oo nyt aikaa kaivaa niitä sieltä mutta jos kiinnostaa niin kannattaa käydä lukemassa.
Tohtori Tolosen tuotteita en henk. koht. lähtis myymään kyllä kenellekään. En viitti alkaa enempiä perustelemaan...

Jea, right! Ettei vaaaan olis :anssi:

Itselläni ollut jo monen monta vuotta pääasiallisena vitskujen lähtenä juurikin nämä "synteettiset vitamiinit" ja terve olen kuin pukki. Luulis pikkuhiljaa olevan systeemit sekaisin ja puutostilat päällä, vai mitä starfish?? Vähän nyt sitä lähdettä kehiin, muuten kuulostaa ihan yhtä vakuuttavalta kuin se että runkkaaminen on pahasta ja vie näön.

Heh, jokainenhan uskoo mihin haluaa. Timo Lehto kirjoittaa hyvin ihmisten epäluuloista vaihtoehtoista lääketiedettä vastaan. Vihamielisille epäilijöille pitäis aina olla kaikennäköisiä tutkimuksia ja tieteellistä näyttöä. Kokoajanhan kaikkea tutkitaan. Mutta ei tieteellisen näytön puute välttämättä tarkoita sitä ettei niillä ole vaikutusta. ;)

Monesti noi jutut voi tuntua yliampuvilta. Jokainenhan käyttää juuri sitä mikä tuntuu itseltä parhaalta, eikä toinen voi sanoa että tämä toimii varmasti, vaikka itsellä se toimisi. Ja jos jostakin ei ole apua niin turha siihen on rahoja laittaa vain siksi että joku sanoo että toimii sika hyvin. Kokeilemalla jokainen löytää varmasti ne omat jipot noihin. Jos joku pärjää apteekin vitskuilla niin sehän on hyvä se.

Ite oon yleensä käyttäny sitä apteekista ostettua perus C-vitamiinia mutta nyt ois tommonen luontaistuotteen kalliimpi C-vitskupurkki ja luontaistuotekaupan myyjä vakuutti sen olevan niin pitkävaikutteinen että tarvii ottaa vaan joka toinen päivä (500mg). Voiko pitää paikkaansa?

Ite oon yleensä käyttäny sitä apteekista ostettua perus C-vitamiinia mutta nyt ois tommonen luontaistuotteen kalliimpi C-vitskupurkki ja luontaistuotekaupan myyjä vakuutti sen olevan niin pitkävaikutteinen että tarvii ottaa vaan joka toinen päivä (500mg). Voiko pitää paikkaansa?
Depo-tabletteja kyllä myydään, mutta se vaikutus taitaa perustua siihen, että se vaan sulaa hitaammin vatsassa, jota se ei todennäköisesti tee kahta pävää. Ja ylimääräinen c-vitamiinihan poistuu virtsan mukana.

Henkilokohtaisesti en kayta vitamiinilisavalmisteita muuta kun tarvittaessa,
vain jos elimisto alkaa ilmoittelemaan etta jonkun suhteen olisi lisatarvetta. Mielestani sita on aika helppo kuitenkin seurata kun kukapa muu sita kehosi paremmin tuntee kuin sina itse.

Magnesiumia, glutamiinia, greatiinia, carnitiinia ja proteiinilisia olen kayttanyt kovina treenikausina / treeni diettien aikana. Ollessani fitness-valmennuksessa ruokavaliokin pyrittiin rakentamaan kayttamieni ravintoaineiden ymparille.

Monipuolisesta ravinnosta saa kylla aika hyvin kaiken kun vaan paneutuu vahan alan kirjallisuuteen ja hankkii tietoa mitka vitamiinit vaikuttaa minkakin vitamiinien kanssa ja mitka vitamiinit edesauttaa minkakin hivenaineiden imeytymista. Ja sitten paneutuu vahan laaketieteeseen ja ravintoterapiaan etta mitka oireet voivat johtua mistakin yhteistekijoista jne...
Ei ole kovin vaikeaa jos vaan mielenkiintoa riittaa.
Mielestani omaan suhteellisen laajan ravintoainetietamyksen kun olen aiheeseen aikalailla perehtynyt.

Terve olen ollut ja hyvassa kunnossa, ulkoisesti yleensa luullaan n.5v nuoremmaksi etta rupsahtamaankaan en ole tainnut paasta ajoittain kovasta treenista huolimatta. Liikuntaa olen nyt kuitenkin jo harrastanut eri muodoissa n.20 vuotta.

Jokainenhan uskoo tietenkin mihin haluaa ja minka parhaakseen katsoo.
Itse kirjoittelen tanne palstoille lahinna omasta kokemuksesta ja ajan myota kertyneen tiedon perusteella ;)

Jos flunssat johtuvat hoitamattomasta allergiasta/astmasta tai homealtistuksesta, niin ei siihen mitkään vitamiinit auta. Joko asiallinen hoito allergioihin/astmaan ja/tai altistuksen loppu, siinä parhaat (ainoat) hoitokeinot.

Mahdollisesti, mahdollisesti.
Tänään olen menossa siihen ihokokeeseen jälleen kerran.
Voi olla, että asiaan tulee siis selkoa.

Aiemmin kun en ole yleiseltä puolelta mihinkään tutkimuksiin päässyt, eikä yksityiseen ole rahaa. Nyt siis pääsin työterveyden kautta.

Allerginen siis olen, mutta kyllä sitä on hoitamaan pyritty. Jos kyseessä on taas astma...noh, kohta olen viisaampi tämän asian suhteen.

Otin sitten asiasta selvää työpaikan suhteen, eli täällä ei olekaan enää hometta, mutta jotain sieniä täällä leijailee. Latinankielisiä nimiä en kyllä muista.

Altistus loppuu näiden suhteen vuoden vaihteessa, kun muutetaan toisiin tiloihin. Mahdollisesti, sekään ei ole varmaa. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom