Vitamiiniton mineraalivalmiste ja mineraalien vaikutus happo-emästasapainoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dymond
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
47
Hakusessa olis vitamiiniton (tai vain vesiliukoisia vitskuja sisältävä) mineraalivalmiste; tällä hetkellä monestakin syystä tarvetta moiselle. Tuntuu olevan vaan moiset tuotteet melko vähissä, ainoastaan muutaman löysin ihan googlettamalla. Laittakaas vinkkejä jos jollain on joku hinta-laatu-monipuolisuussuhteeltaan hyvä vaihtoehto tiedossa.

Yhden tuotteen ostin (kun halvalla sain) joka sisältää emäksisiä kivennäisaineita ja onkin tarkoitettu happo-emästasapainon säätelyyn. (Jos nuo oikeasti vaikuttaa suotuisasti tuon h/e-tasapainon säätelyyn, niin ihan tarpeellinen tuote, kun ruokavalio ja elämäntavat tuppaa olemaan melko "happamoivia"; paljon eläinvalkuaista, kahvia yms. Toki yritän syödä myös paljon vihreitä rehuja).

Onko kellään tietoa mikä näiden emäksisten kivennäisaineiden todellinen merkitys tuolle happo-emästasapainolle on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kellään tietoa mikä näiden emäksisten kivennäisaineiden todellinen merkitys tuolle happo-emästasapainolle on?

Nolla. Happo-emästasapainosi on elimistöllä niin tiukassa kontrollissa, että sitä et juurikaan itse pysty muuttelemaan. Tai toki pystyt, jos kiskot jotain glykolia tai teet jotain muuta yhtä fiksua. Siinä vaiheessa kun H/E-tase on pielessä, maataan yleensä sairaalassa.

Mulla oli jotain Twinlabin mineraalilisää.. Ei vitskuja, pelkkiä mineraaleja.. Sairaan kallista.. Ei oo tulossa toiste.

Hakusessa olis vitamiiniton (tai vain vesiliukoisia vitskuja sisältävä) mineraalivalmiste; tällä hetkellä monestakin syystä tarvetta moiselle. Tuntuu olevan vaan moiset tuotteet melko vähissä, ainoastaan muutaman löysin ihan googlettamalla. Laittakaas vinkkejä jos jollain on joku hinta-laatu-monipuolisuussuhteeltaan hyvä vaihtoehto tiedossa.

Yhden tuotteen ostin (kun halvalla sain) joka sisältää emäksisiä kivennäisaineita ja onkin tarkoitettu happo-emästasapainon säätelyyn. (Jos nuo oikeasti vaikuttaa suotuisasti tuon h/e-tasapainon säätelyyn, niin ihan tarpeellinen tuote, kun ruokavalio ja elämäntavat tuppaa olemaan melko "happamoivia"; paljon eläinvalkuaista, kahvia yms. Toki yritän syödä myös paljon vihreitä rehuja).

Luontaistuotekaupoista varmasti löytyy yhtä sun toista hivenaine ja mineraalivalmistetta. Kannattaa vaan katsoa paljon on määrät per tabletti. Kuten TJJ sanoi tämä happo-emäs tasapaino hypetys on ihan BS:ää siis totaalista BS:ää. Virtsan pH:ta voidaan muuttaa näillä aineilla, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta veren pH:seen.
Menee samaan kategoriaan kuin karoteeni auttaa rusketusta...:D

Ainakin Wrangella on semmonen ku "maa & meri monimineraali" -valmiste missä ei ole vitamiineja mukana.

Nolla. Happo-emästasapainosi on elimistöllä niin tiukassa kontrollissa, että sitä et juurikaan itse pysty muuttelemaan. Tai toki pystyt, jos kiskot jotain glykolia tai teet jotain muuta yhtä fiksua. Siinä vaiheessa kun H/E-tase on pielessä, maataan yleensä sairaalassa.
Tuo happo emästasapaino taitaa lähteä siitä olettamuksesta, että tiettyjen ruoka-aineiden aineenvaihdunnan tuloksena syntyy joko happamia, taikka emäksisiä lopputuotteita, joita elimistön ph puskurit neutralisoivat vaarattomiksi.

Ilmeisesti aineenvaihdunnan happamien tuotteiden käsittelyn katsotaan rasittavan elimistöä enemmän.

Tälläiseltä pohjalta tuo ravinnon happo-emäs vastakkainasettelu on tainnut saada alkunsa...ei niinkään siitä, että se muuttaisi elimistön ph:ta.

Tuo happo emästasapaino taitaa lähteä siitä olettamuksesta, että tiettyjen ruoka-aineiden aineenvaihdunnan tuloksena syntyy joko happamia, taikka emäksisiä lopputuotteita, joita elimistön ph puskurit neutralisoivat vaarattomiksi.

Ilmeisesti aineenvaihdunnan happamien tuotteiden käsittelyn katsotaan rasittavan elimistöä enemmän.

Tälläiseltä pohjalta tuo ravinnon happo-emäs vastakkainasettelu on tainnut saada alkunsa...ei niinkään siitä, että se muuttaisi elimistön ph:ta.

En tiedä mistä se :kakka: on saanut alkunsa tai mistä koko olettamus lähtee, mutta jokainen asiasta höpöttävä sivusto puhuu juuri elimistön happamuudesta ja siitä kuinka ruoka-aine X happamoittaa elimistöä, kun taas aine Y tekee sitä emäksisemmäksi. Ja peruslinjaus tuntuu olevan, että liika happo johtaa kaikkiin mahdollisiin sairauksiin.

Twinlab

Mulla oli jotain Twinlabin mineraalilisää.. Ei vitskuja, pelkkiä mineraaleja.. Sairaan kallista.. Ei oo tulossa toiste.

Sairaan kallista? Tuo maksaa 10-12e purkki.. ei tod ole kallista. Käytin itse aikaisemmin Minalkaa ja vaihdoin tuohon kun Minalkan valmistus lopetettiin. Ei kauheasti ole markkinoilla valmisteita jossa olisi pelkästään kivennäisaineita. Magnesiumia ja sinkkiä otan vielä erikseen tuon lisäksi.

Yksi kapseli sisältää:

* Kalsium 250 mg
* Magnesium 125 mg
* Kalium 24,7 mg
* Sinkki 7,5 mg
* Mangaani 2,5 mg
* Rauta 2,5 mg
* Kupari 500 µg
* Jodi 37,5 µg
* Seleeni 50 µg
* Kromi 50 µg
* Molybdeeni 125 µg

Pakkauskoko: 90 kapselia

Yksi kapseli sisältää:

* Kalsium 250 mg
* Magnesium 125 mg
* Kalium 24,7 mg
* Sinkki 7,5 mg
* Mangaani 2,5 mg
* Rauta 2,5 mg
* Kupari 500 µg
* Jodi 37,5 µg
* Seleeni 50 µg
* Kromi 50 µg
* Molybdeeni 125 µg

Pakkauskoko: 90 kapselia

Hmm.. Nyt taisit luetella Daily valuen.. Päivässä otetaan 4 kapselia, joten purkki riittää 22,5 pv. Mä maksoin purkista 15€.. Mun mittapuulla 0,67€/pv pelkistä mineraaleista on paljon.

Twinlab

Ei ole daily value vaan per kapseli. Itse otan 2 kapselia päivässä. Muistettakoon että lisäravinteiden pitäisi olla vain ruokavalion tukena.

Onko Cipella joku vastaava halvempi tuote tiedossa? jos on niin kerro ihmeessä, näitä on hankala löytää muutenkin.

Jees.. Sori Julios. Olit oikeessa noiden arvojen suhteen.

Mä itse siirryin Multivitaan jonka lisäksi erilliset sinkki, magnessium ja kromi.. Noi on yhdessä joku 0,25€/pv.

Mä en oikeen saanu kiksejä siitä Twinlabin Multi Mineraalista.. Pohkeet kramppaili jatkuvasti vaikka vedin päälle vielä magnessium poreita..

Voi olla, että dumasin tuotteen liian rankasti. Ei ollut mun juttu.. Mut kun noita arvoja tsiigaa niin sehän näyttää olevan ihan bueno.

:haart:

twinlab

Joo itselläkin on mukana multivita. Minalka oli kyllä hyvä ja halpa tuote, lopetettiin kuulema valmistus huonon menekin takia, eipä noita kivennäisainevalmisteita kauheasti mainosteta ja "tavallisilla" ihmisillä ei tunnu olevaan tietoa niiden tarpeellisuudesta. Ihan liian aliarvostettuja nuo pelkkiä mineraaleja sisältävät tuotteet minun mielestä.

Samansuuntaisen käsityksen muuten olin saanut, ja mitä ilmeisimmin tästä ketjusta.

(On se muuten kumma miten Pakkiksen juttuihin törmää interwepin ihmeellisessä maailmassa kun Kuuklettimella ettiskelee juttuja.)

Suositut

Back
Ylös Bottom