Vitamiinit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reenari
  • Aloitettu Aloitettu
Olisi tarkotus ottaa lisäravinteisiin mukaan hieman lisää vitamiineja ja vitamiini packit vois olla hyvä vaihtoehto.Mistäs ko.tuotteita vois saada ku ei tullu viäl vastaan ?:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen samaa mieltä parhaat vitamiinit löytyy ehdottomasti luontaistuote tai lisäravinne kaupoista! Jaa miksikö ? No apteekissa olevat vitamiinit ovat synteettisiä eivätkä imeydy läheskään niin hyvin, kun luontaiset vitamiinit !

Originally posted by meitsi
Miksi? Paremmat valikoimat lienevät luontaistuotekaupoissa.

Apteekissa saa myydä vitamiineja, joissa on isommat pitoisuudet kuin luontaistuotekauppojen vitskuissa.

Ite tulee haettua ainakin Cevi- ja Bevi-tabsit apteekista, määrät on ~samoja kuin luontaistuotekaupoissa ja mielestäni vielä edullisia. Nuo on vielä depotteja. C-vitamiinia en oo nähnyt depottina kuin sillä-yhdellä-firmalla-jonka-nimeä-ei-saa-mainita ja ne oli paljon kalliimpia.

Miksi? Paremmat valikoimat lienevät luontaistuotekaupoissa.

Haen itsekin vitamiinini eräästä lisäravinnekaupasta. Mutta mielestäni se on vain makuasia hakeeko ne apteekista vai lisäravinnekaupasta.

Originally posted by MIMMI
Olen samaa mieltä parhaat vitamiinit löytyy ehdottomasti luontaistuote tai lisäravinne kaupoista! Jaa miksikö ? No apteekissa olevat vitamiinit ovat synteettisiä eivätkä imeydy läheskään niin hyvin, kun luontaiset vitamiinit !
Ei kannata hei uskoa ihan kaikkea mitä lisäravinnekauppiaat suustaan suoltavat. Tottakai apteekissa on tuotteita jotka ei toimi, heh...

Itse haen toki apteekista, kun en käytä kun perus multitabseja, sinkkiä, magnesiumia ja c-vitamiinia. Ja apteekki on lähellä. Mutta eihän tuotteissa sinänsä ole eroja, vaan valikoimissa. Siis apteekin lisäravinteet ei apteekkitädin mukaan ole sen puhtaampia/tutkitumpia/suositeltavampia/hyväksytympiä kuin luontaistuotekaupankaan. En siis tarkoita mitään oikeita luontaistuotteita vaan niitä lisäravinteita mitä niissä yleensä myydään.

Siis apteekin lisäravinteet ei apteekkitädin mukaan ole sen puhtaampia/tutkitumpia/suositeltavampia/hyväksytympiä kuin luontaistuotekaupankaan.

Apteekin lääkkeelliset vitamiinit jotka kuuluvat lääkelain piiriin kuten Multi-Tabs on tutkittu Lääkelaitoksen toimesta niin että ne sisältävät juuri sen mitä tuoteselosteessa luvataan(tietenkin määrätyt raja-arvot on olemassa minkä tuoteseloste saa heittää). Mutta esim. Multivita on elintarvike ja niitä ei testaa mikään valtion virasto tai tutkimuslaitos, tokihan varmaan jokaisella itseään kunnioittavalla vitskutehtaalla on jonkinlainen sisäinen valvonta. Niinpä mitään luontaistuotekaupastakaan löytyvää vitamiinia lisäravinnetta ei testata. Elintarvikevirasto testaa näitä jos epäillään että jossain tuotteessa on jotain vikaa tai jos jostain tuotteesta on tullut jotain odottamattomia sivareita. Tokihan suurinosa "elintarvikevitamiineista" varmaan sisältää mitä tuoteseloste lupaa.

Niinpä mitään luontaistuotekaupastakaan löytyvää vitamiinia lisäravinnetta ei testata.

Et kai usko tuohon itsekkään !!!:D

Tämähän luontaistuotehan on sillä tavalla laaja käsite. Mielestäni sitä on turha ruveta pikkutarkasti puimaan koska itse en mikään "tohtori" ole. Mutta esim netistähän löytyy tietoa siitä millaisia testejä luontaistuotteille ja lisäravinteille on tehty ! Mutta se on jännä juttu yleensä ja siihen haluaisin itse vastauksen miksi lääkärit jne. aina väheksyvät ja ovat vastaan luontaistuotteita ja lisäravinteita niin vahvasti. Voihan se olla, että lääkkiksessä ne aivopestään vaan suosimaan "lääkkeitä" !!

Originally posted by MIMMI
miksi lääkärit jne. aina väheksyvät ja ovat vastaan luontaistuotteita ja lisäravinteita niin vahvasti.

Lähinnä ongelma on siinä että monet lisäravinteilla ja luontaistuotteilla tehdyt tutkimukset ovat olleet laadullisesti huonompia ja epäluotettavempia kuin lääkkeillä tehdyt.

Originally posted by Kynäniska
Lähinnä ongelma on siinä että monet lisäravinteilla ja luontaistuotteilla tehdyt tutkimukset ovat olleet laadullisesti huonompia ja epäluotettavempia kuin lääkkeillä tehdyt.

Siitä nyt jokaisella on varmasti mielipiteensä tutkimusten laadullisuudesta ja huonoudesta/hyvyydestä.

Palataanko aiheeseen välillä? Itse olen käyttänyt Vitamaxia, ihan kohtalaisen hyvin vitamiineja ja mineraaleja, ja halpa hinta. Jos jollain olisi vinkkiä vielä monipuolisemmasta valmisteesta, lähinnä mineraalien osalta, niin antakaas kuulua.

Originally posted by Reenari
.Mistäs ko.tuotteita vois saada ku ei tullu viäl vastaan ?

Mainituista apteekeista ja luontaistuotekaupoista sekä nettikaupoista. Tav. marketeissakin myydään nykyään jotain vitaaminilisiä. Kannattaa tehdä vertailuja hinnan ja pitoisuuksien suhteen ja miettiä oma kantansa siihen, mikä on mielestään luotettava paikka ostaa noita tuotteita.

Tosin helpoimmalla pääsee, kun kävelee siihen lähimpään ko tuotteita myyvään paikkaan (voi olla mutkan kautta nettikauppakin, jos Postin toimipiste on lähempänä kuin yksikään apteekki tai luontaistuotekauppa) ja ostaa sieltä perussetin, vaikkapa ceetä, beetä, monivitamiini, magnesiumia, sinkkiä. Noita syön ite, mutta koska useimmiten tympii lerata pillerien kanssa, niin tulee monesti otettua vaan kaksi Multitabsia päivässä, mikä ei ole mitenkään optimaalinen ratkaisu. Vaihdan tod.näk. johonkin vahvaan monivitskuun, kunhan syön nuo pois (eli esim. Vitamax), on kätevämpää siten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom