Vitamiinit&mineraalit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

Orava

Chef
Tarttisin jotain asiantuntevaa artikkelia Suomeksi vitamiineista ja mineraaleista kun alkaa vituttamaan tuo isännän "Vitamiinit tekee sinusta hullun psykopaatti murhaajan" :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä? Siis pitääkö sun perustella miksi vitamiineja pitää syödä? Ymmärrän kyllä, että lisäravinteet voi aiheuttaa hämmennystä, mutta...

edit. fineli kertoo kaikista vitamiineista muutamalla lauseella, kattele vaikka sieltä alkuun.

Jakob sanoi:
Mitä? Siis pitääkö sun perustella miksi vitamiineja pitää syödä? Ymmärrän kyllä, että lisäravinteet voi aiheuttaa hämmennystä, mutta...

edit. fineli kertoo kaikista vitamiineista muutamalla lauseella, kattele vaikka sieltä alkuun.
Kyllä helvetti pitää :curs: otin tuossa C vitamiinin ja multivitamiinin ja magnesiumin kalanmaksa öljyn ja helokki kapselin niin älytön huuto että SAATANA TÄSSÄ TALOSSA EI NOITA HORMOONEJA KÄYTETÄ siinä sitten selittelin vitamiineista ja vastaus kuulu että syö perkele sitä ruisleipää niin saat tarpeeksi vitamiineja, sitten kysyin että onkos faktaa heittää niin vastauskuului perkele minä oon ollut 40 vuotta terveysalalla niin minua ei nulikat neuvo jne jne jne
sitten se kertoi kaverista joka söi vitamiineja ja niiden takia joutui mielisairaalaan ja kuoli myöhemmin.
:hyper:
kysyin vielä että paljonkos se ihminen niitä vitamiineja tarvitsee niin vastaus oli suurinpiirtein "en mä muista mutta tiedän että ruaasta saa aivan tarpeeksi."
Kellään mitään neuvoja millä korjata tätä sota-aikana tullutta käsitystä?

:evil:

Juha1 sanoi:
Kyllä helvetti pitää :curs: ...
Kellään mitään neuvoja millä korjata tätä sota-aikana tullutta käsitystä?

Johan tuossa yllä sait monta hyvää linkkiä, jos niistä ei faktatietoa löydy, niin ei sitten mistään. Eri asia on sitten millä korjataan kuvaamasi asennetta sillä siihen ei välttämättä faktat pure. Jospa teet niin, että tulostat noista linkeistä tiedot ja jätät ne esim. pöydälle "vahingossa" ja toivot että isäsi lukisi ne.

Onneksi tässä pääsee pian oman kämppään, sen teen nuo tulostelen jätän kopiota ympäriinsä niin helevetisti että ei voi missata :paloittelusurma:
sen asenne on semmoinen että ei saatana auta vaikka kirveellä löisi

:D heh, noo sellaistahan se välillä on vanhempien kanssa, mutta minkäs teet. Epäsuorasti vaikuttaminen voi olla toisinaan parempi kuin suoraan taistoon käyminen :thumbs:

"Vitamiinit muodostavat yhden tärkeän ryhmän ravinnon kokonaisuudesta, jonka muut isot ryhmät ovat proteiinit, hiilihydraatit, rasvat, kivennäisaineet ja vesi. Vitamiinien perusrakennetta ja toimintaa on selvitetty vasta 1900-luvulla. Ne ovat ihmisen aineenvaihdunnalle välttämättömiä aineita, joita elimistö itse ei pysty tuottamaan tarpeellista määrää. Siksi vitamiineja on saatava ruoasta joko valmiina tai sellaisessa muodossa, että ne elimistössä voidaan muuttaa toimiviksi vitamiineiksi.
Normaalisti elimistö kuluttaa tietyssä tasapainotilassa vitamiineja. Siten yksittäisen vitamiinin ylimääräinen saanti harvoin näkyy suorituskyvyssä, mutta on tärkeässä roolissa tiettyjen fysiologisten toimintojen toteuttajana.
On huomattava, että vitamiinit osallistuvat keskeisinä osina proteiinien, hiilihydraattien, rasvojen ja kivennäisaineiden kemiallisiin reaktioihin. Mikäli yhtä tai useampaa vitamiinia ei saada tarpeeksi ruoasta, elimistön aineenvaihdunta häiriintyy. Jonkin ajan kuluttua tämä näkyy yleiskunnon laskuna ja vaikuttaa luonnollisesti työkykyyn ja urheilusuorituskykyyn."

-URHEILU- JA PALAUTUSJUOMIEN SEKÄ VALMISTEIDEN
TUTKIMUKSELLISET PERUSTEET JA TÄMÄN HETKEN
KÄYTÄNNÖN SOVELLUTUKSET

Eiköhän se tuossa vitamiinien tarkotus tullu aika hyvin.

Kivennäisaineilla on kolme roolia elimistössä:
(1) ne muodostavat luiden ja hampaiden rakenteita,
(2) toiminnassa ne ylläpitävät sydämen toimintaa, lihasten supistumisominaisuutta, hermoston viestintäyhteyttä ja happo-emäs -tasapainoa ja
(3) säätelyssä niillä on tärkeä rooli soluaineenvaihdunnassa
entsyymien ja hormonien osana.
Kalsiumin riittävä saanti ja liikunta estävät luiden haurastumista koko ”elämän kaaren” aikana. Raudan riittävään saantiin on kiinnitettävä huomiota erityisesti naisilla (kontrolloitava veriarvot ja rautavarastot).

-URHEILU- JA PALAUTUSJUOMIEN SEKÄ VALMISTEIDEN
TUTKIMUKSELLISET PERUSTEET JA TÄMÄN HETKEN
KÄYTÄNNÖN SOVELLUTUKSET

Nuo taitaa olla niitä mineraaleja.

No joo mut jos faija on toope ni sit on toope. Mulla oli samanlaista aikoinaan ja auta armias kun ostin ekan proteiinipussin ja tein siitä juoman... Huh huh! Hämmentävintä on se että 10 vuotta tuon jälkeen faija latas kerran saunassa: "etkös sä sillon aikoinaan syöny niitä hormoneja... siitä se sun keliakia on kans tullu..."

->mitä tästä opimme? me opimme paljonkin mut vanhemmat ei oppineet yhtään mitään.

Kannattaa vaan pitää pää kylmänä ja aina selostaa asiat niin että vanhempikin väestö viestin tajuaa. Ehkä vielä niin että ei ota turhan puolustelevaan kantaa tyyliin "hei kuule, jos en mä nyt ota näitä vitamiineja niin mä en ikinä saa sitä 100 kiloo nostettua penkistä". Jos jostain lehdestä löytää jonkun hyvän artikkelin niin kannattaa niitä koittaa vanhukset saada lueskelemaan ja mieluummin ehkä vielä että ei oo mikään bodaus lehti missä kannessa on joku massahirviö.

Itellä äiti joskus hieman kritisoi jotain protskujauhoja, mutta kun asiaa sille selostin :whip: ja laitoin sen lukemaan bodaus lehden artikkelin joka käsitteli lisäravinteiden tarpeellisuutta, niin kyllä se lopulta alko asioita tajuamaan, nykyään se on itsekkin hirveen kiinnostunut vitamiineista ja joskus kun menen kotiin niin sieltä se kaapista hakee jonkun purkin ja kyselee että olisko tämmönen hyvä :thumbs:

P.S arvatkaas mitä meen äitee nykyään syö välipalana... pirtelöä nimeltä "maihtorahka+mustikka+maito+sokeri(vähän tai ei lainkaan)" :piis:

Juha1 sanoi:
Kyllä helvetti pitää :curs: otin tuossa C vitamiinin ja multivitamiinin ja magnesiumin kalanmaksa öljyn ja helokki kapselin niin älytön huuto että SAATANA TÄSSÄ TALOSSA EI NOITA HORMOONEJA KÄYTETÄ siinä sitten selittelin vitamiineista ja vastaus kuulu että syö perkele sitä ruisleipää niin saat tarpeeksi vitamiineja, sitten kysyin että onkos faktaa heittää niin vastauskuului perkele minä oon ollut 40 vuotta terveysalalla niin minua ei nulikat neuvo jne jne jne
sitten se kertoi kaverista joka söi vitamiineja ja niiden takia joutui mielisairaalaan ja kuoli myöhemmin.

:D Ei jumalauta tää on kyllä viikon paras :worship: meni pullat väärään kurkkuun ..

Juha1 sanoi:

olihan tämä vitsi, olihan ? :arvi:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No oli mullakin tossa eilen "välikohtaus".. jotain kynsien ja hiusten kasvusta tuli juttua, ja mainitsin että mulla kasvaa aika kovaa vauhtia kynnet ja hiukset.. sitten isä mainitsee "no kai kun vedät sitä kreatiinia" "ei vaikuta" "no sillähän ne kasvaa kaikki" sitten meinasin huutaa "STFU N00B" mutta en ollut ircissä, niin mainitsin vain että voi ottaa selvää asioista ennenkuin alkaa aukomaan, niin ei vaikuta niin idiootilta.

Juha1 sanoi:
Kyllä helvetti pitää :curs: otin tuossa C vitamiinin ja multivitamiinin ja magnesiumin kalanmaksa öljyn ja helokki kapselin niin älytön huuto että SAATANA TÄSSÄ TALOSSA EI NOITA HORMOONEJA KÄYTETÄ siinä sitten selittelin vitamiineista ja vastaus kuulu että syö perkele sitä ruisleipää niin saat tarpeeksi vitamiineja, *klips*
Voi :lol2: !
Samaa sarjaa vähän meikäläisen mutsikin. Multivitaa saa syödä, ja isoäiti osti kalanmaksaöljykapseleitakin kun oon niin surkean heikko :eek: (tuo tarkoittanee että kun oon niin surkean laiha, kun kuultu vyötäröstä kiinni pitäen). Mutta kaikki muut aiheuttaa :hyper: -reaktion. Magnesiumlisä viimeksi: "Mikä nappihiiri susta on tullu ?"
Onneksi jossain normilehdessä, olisko ollu Yhteishyvä tms. oli hetki sitten artikkeli vitamiineistä ja muista. Äiskä tuumi vain pää kallellaan, että ei sillä ainakaan kromipuutetta oo, kun ei makeetakaan tee mieli. Rauhoittui hetkeksi tuo nappihiireily...
Proteiinihormoonia ei saa ottaa ja palautusjuomat on aivan kamalaa roinaamista. Onneksi en asu samankaton alla, eikä ne tiedä mun hormoonijauhopusseista :jahas: !
Koita kestää ! Vanhat koirat ei opi uusia temppuja, vai kuinka se meni. Tuo valistus (?) täytynee tulla mahd. puoluettomalta taholta, että menisi perille... Lehdestä tai telkkarista. Tai toisaalta, nytkun mikä-lisäravinne-se-nyt-olikaan josta löytyi nandrolonia, tuo hormoonijauhopussi-höyryäminen sai vain lisää painetta...
*huokaus*

Suositut

Back
Ylös Bottom