virusta pukkaa, ratkaisuja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu
eli hyökkäystä tulee ja jumiin menee välillä.

antivir on käytössä juuri päivitetty, ei löydä ongelmaa.

spyware doctor ei löydä , tosin on 2 kk vanha, ei suostu päivittämään.

windowsin päivitin kun pyysi, ei taida olla siitä mitään hyötyä?

tossa screeni minkä tekee, sillon tällön tulee ja sitten alkaa jumittaa.

tehtävien hallinnasta lopetan prosessin niin joksikin aikaa helppaa ja sitten taas jonkin ajan päästä sama juttu.

apuja kaivattaisiin.

ja tänne voisi kirjoitella aina kun virus apua tarvitaan ym.

yleensä olen pärjännyt noilla (antivir ja spyware dr)

Liitteet

• vit.jpg
    vit.jpg
    40 KB · Katsottu: 277
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jep, päivitin ensin jonkun pika-asennuksen ja sen jälkeen windows alkoi päivittää itseään lisää, jotain suojausjuttuja oli ja monta (54kpl), katsotaan tuleeko ongelmaa vielä.

on palomuuri mut oon pitänyt sitä poissa, kun oli joskus netti- ja lähiverkkopelailussa ongelmia.
nyt otin käyttöön palomuurin ja toistaiseksi rullaa hyvin.

ehdein kyllä pelästymään että pitääkö pistää winkku uusiksi, ei muuten paha mutta tota ohjelmaa on jos jonkinmoista ja peleistä suurin osa modattu eikä oo kaikkia setuppeja tallessa.

on palomuuri mut oon pitänyt sitä poissa, kun oli joskus netti- ja lähiverkkopelailussa ongelmia.

Arvasin. Palomuuri on varmasti se ihan kaikkein tärkein asia mitä koneessa pitää olla kunnossa jos ollaan netissä kiinni. Tosta kun tinkaa ni en yhtää ihmettele et kone on selällään eikä mikään toimi.

Kunnon palomuuri ni et tarvii noita seittemäätoista eri spyware-ohjelmaa sinne konetta tukahduttamaan. :thumbs:

Ja Zonealarm on ainakin itsellä pelittänyt mainiosti muurina. Ja sen saa ihan laillisesti ilmaiseksi. Koneen mukana tullut Normanin maksullinen versio oli ainakin ihan susipaska tohon Zoneen verrattuna. Virussoftana toimii avast, sekin on ilmainen ja vielä suomenkielinenkin.

Mikäs mahtas olla noiden kanssa paras spyware ohjelma tällä hetkellä? Meni kovo paskaks ja jouduin laittaa kaikki uusiksi sisään pari päivää sitten, vois jonkun hyvä spywaresoftan ottaa vielä.

Mikäs mahtas olla noiden kanssa paras spyware ohjelma tällä hetkellä? Meni kovo paskaks ja jouduin laittaa kaikki uusiksi sisään pari päivää sitten, vois jonkun hyvä spywaresoftan ottaa vielä.

Ei haittaa pitää pariakin, ei ne kaikki löydä kaikkea. Mutta perusvarmaksi ratkaisuksi sopii lavasoftin ad-aware SE personal. Se on freewarea.

Ite oon ilman spywaresoftaa pärjänny pari vuotta. Windowsin turvapäivitykset kuntoon ja palomuurina F-securen Client Security. Näyttää blokkaavan kaiken paskan.

Vinkkinä tietämättömille; ei kannata ikinä klikkaa niitä pop-up mainoksia. Alt + F4 ne kiinni jos sattuu ruudulle tulemaan.

Ei haittaa pitää pariakin, ei ne kaikki löydä kaikkea. Mutta perusvarmaksi ratkaisuksi sopii lavasoftin ad-aware SE personal. Se on freewarea.

Kiitän, mä testaan tämän.

Ehkä paras vinkki virusten varalta ikinä on välttää IE:tä ja käyttää sensijaan Tulikettua tai Operaa.

..ja Foxiin kun lataa tämän add-onin (Adblock) ja säätää sen mieleisekseen, säästyy paljolta harmilta jos konetta sattuu käyttämään myös henkilöt jotka eivät osaa varoa ikäviä mainoksia...
Itsellä heittää kanssa tuollaista virheilmoa välillä, en tosin ole siitä välittänyt. Se saattaa kaataa jonkin svchost-palvelun, itsellä se hakkaa aina Windows Audio-palvelun kyykkyyn, eli käytännössä kaikki äänet lakkaavat kuulumasta ja kone voi heittää kuperkeikkaa. Laitoin kuitenkin mmc:n kautta palvelun käynnistymään aina uudestaan kaatuessaan, ja ongelma on täten poissa näkyvistä. Poissa silmistä, poissa mielestä :D
Onko nyt siis liikkeellä joku spyware, joka kaatelee noita Win32-palveluja?

Ite oon ilman spywaresoftaa pärjänny pari vuotta. Windowsin turvapäivitykset kuntoon ja palomuurina F-securen Client Security. Näyttää blokkaavan kaiken paskan.

Vinkkinä tietämättömille; ei kannata ikinä klikkaa niitä pop-up mainoksia. Alt + F4 ne kiinni jos sattuu ruudulle tulemaan.

mulla on F-securen virustorjunnasta huonot muistot.
2x on mennyt winkku uusiksi.

molemmilla kerroilla kävi niin että ei pystynyt päivittämään securea, ei poistamaan, asentamaan uudestaan, jäi joku kummittelemaan.

Ja nuo F-Securen tuotteet on käsittääksein ainakin kotikäyttöön vähä turhan raskaita? Eli kuormittaa ihan turhaan konetta. Töissä ainakin kyykyttää vähän vanhemman ja hitaamman koneen aika pahasti.

Ja nuo F-Securen tuotteet on käsittääksein ainakin kotikäyttöön vähä turhan raskaita? Eli kuormittaa ihan turhaan konetta. Töissä ainakin kyykyttää vähän vanhemman ja hitaamman koneen aika pahasti.

Ei kyllä kyykytä. Tai en ole kyllä huomannu ite. Olen käyttänyt koneissa P3 500MHz ja siitä nopeimmissa ja hiton hyvin pelaa. Muistia se vähän vie mutta jos koneessa on se 512Mb ni ei ongelmia. Ja suojaa kyllä todella tehokkaasti koneen. Koskaan ei ole ollut ongelmia.

Tietty jos ei raaski yhtään tehosta luopua niin sitten joku paska ilmais virustutka ja vaikka XP:n palomuuri. ;) Tosin sitten taas luemme tämän kaltaisia tredejä kun virusta pukkaa ja kone leipoo kiinni, heh.

Jos koneella ei pelaa ja on vähän enemmän ylimäärästä satsata hyvään koneeseen, niin suosittelen ehdottomasti Maccia! Toimii loistavasti, eikä tartte stressata mistään viruksista ja viruksentorjuntaohjelmista. En siis kehota tässä tilanteessa heti vaihtamaan macciin mutta seuraavaksi koneeksi sitä kannattaa itse kunkin harkita. Ja kyllä uusiin macceihin sen windowssinkin saa asennettua jos sitä joku johonki tarttee.

Ei kyllä kyykytä. Tai en ole kyllä huomannu ite. Olen käyttänyt koneissa P3 500MHz ja siitä nopeimmissa ja hiton hyvin pelaa. Muistia se vähän vie mutta jos koneessa on se 512Mb ni ei ongelmia. Ja suojaa kyllä todella tehokkaasti koneen. Koskaan ei ole ollut ongelmia.

Tietty jos ei raaski yhtään tehosta luopua niin sitten joku paska ilmais virustutka ja vaikka XP:n palomuuri. ;) Tosin sitten taas luemme tämän kaltaisia tredejä kun virusta pukkaa ja kone leipoo kiinni, heh.

No mulla on toisenlaisia kokemuksia, lähinnä työpaikan koneista, mutta ne nyt on paskoja vaikkei vanhoja olekkaan.

No enpä mä tiedä tartteeko kotikäyttäjä kummempaa kuin Zonealarm + avast tai jotain vastaavaa. Eipä sitä itellä ole virusongelmia ollut vaikkei suht kalliita Nortoneita ja F-Secureita koneelta löydykkään...

No enpä mä tiedä tartteeko kotikäyttäjä kummempaa kuin Zonealarm + avast tai jotain vastaavaa.

Joo, toi Zonealarm on jees ilmaismuuri ja se riittää vallan mainiosti kotikäyttäjälle. Sitä tuli käytettyä aikanaan. Nyt kun saa duunin kautta ton F-securen ilmaseks ni vaihdoin siihen.

Suositut

Back
Ylös Bottom