Virosta ilotulitteita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sajs
  • Aloitettu Aloitettu
Tietääkö kukaan saako Virosta esimerkiksi kiinareita ja tykinlaulakuksia? Netistä katselin ja ainakin vanhoja kunnon Thunder Kingejä näyttäisi olevan saatavilla. Kiinareista ei löytynyt mitään tietoa, mutta olen joskus kuullut huhua, että virosta saisi niitä. Tietääkö kukaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mitä sitten vaikka saisikin, jos et aio vuodenvaihdetta siellä viettää? Voi olla nimittäin aika riskipeliä yrittää niitä ilman lupia Suomeen tuoda. Voi vähän tullisetä tykätä huonoa jos on reppu täynnä räjähteitä. ;)

En suosittele ostamista kaveri osti kerran merekeskuksesta tykärin ja hyvä ettei käsi räjähtäny, sytyslankaa sai ensin polttaa todella kauan ja sit ku sytty niin räjähti samantien onneks sai käännettyy selän muuten ois varmaan silmät menny.

sajs sanoi:
Tietääkö kukaan saako Virosta esimerkiksi kiinareita ja tykinlaulakuksia? Netistä katselin ja ainakin vanhoja kunnon Thunder Kingejä näyttäisi olevan saatavilla. Kiinareista ei löytynyt mitään tietoa, mutta olen joskus kuullut huhua, että virosta saisi niitä. Tietääkö kukaan?

Viititkö pistää jotain nettilinkkiä. "utelias":eek:

El Diablo sanoi:
Mulla on vieläkin kiinareita jäljellä. Kuka ostaa ja paljon maksaa? Privaa saa laittaa...

Eikös se ole vähän vaarallista käyttää vuoden vanhoja tulitteita...?:rolleyes:

MissEvilEve sanoi:
Eikös se ole vähän vaarallista käyttää vuoden vanhoja tulitteita...?:rolleyes:
No eipä ne tulitteet mitenkään pilalle kyllä mene. Ruuti tosin kuivuu ja saattaa posahtaa vähän uudempaa jytymmin, muttei mitään kummempaa. Taitaapi noi kiinalaiset olla kuitenkin vähän vanhempia kuin yhden vuoden, ku ei niitä oo myyty muutamaan vuoteen. ;)

-Lauri- sanoi:
No eipä ne tulitteet mitenkään pilalle kyllä mene. Ruuti tosin kuivuu ja saattaa posahtaa vähän uudempaa jytymmin, muttei mitään kummempaa. Taitaapi noi kiinalaiset olla kuitenkin vähän vanhempia kuin yhden vuoden, ku ei niitä oo myyty muutamaan vuoteen. ;)

Ok. Ehkä olen sitten vain saanut väärää tietoa. Itselleni on aina opetettu ettei edellisvuoden räjähteitä tulisi käyttää.

MissEvilEve sanoi:
Ok. Ehkä olen sitten vain saanut väärää tietoa. Itselleni on aina opetettu ettei edellisvuoden räjähteitä tulisi käyttää.

...ja tämän on kertonut sinulle ilotulitekauppiaat?

mä toin 6vuotta sitten sellasen rasian jotain paukkuja mitkä sytytettiin raapasemalla tulitikku askiin ja paukku niin prkleesti:hyper:

alkoholix sanoi:
...ja tämän on kertonut sinulle ilotulitekauppiaat?

Nope. En ole koskaan ostanut ilotulitteita :) Tämän tiedon olen saanut mm. palomiesten pitämissä turvallisuuskoulutuksissa/infotilaisuuksissa. Eli ei siis ilmeisesti ole ollut mikään markkinointikikka jos se käväisi mielessäsi.

ZimZim sanoi:
mä toin 6vuotta sitten sellasen rasian jotain paukkuja mitkä sytytettiin raapasemalla tulitikku askiin ja paukku niin prkleesti:hyper:

Olisko kyseessä mahdollisesti Suomessakin 90-luvulla myynnissä olleet ns. merirosvopaukut a.k.a. merkkarit?

MissEvilEve sanoi:
Nope. En ole koskaan ostanut ilotulitteita :) Tämän tiedon olen saanut mm. palomiesten pitämissä turvallisuuskoulutuksissa/infotilaisuuksissa. Eli ei siis ilmeisesti ole ollut mikään markkinointikikka jos se käväisi mielessäsi.

No tämähän on taas niitä asioita jotka pitää kertoa suurelle yleisölle juuri noin riskien vähentämiseksi. :jahas: Tottakai vanhemmat ilotulitteet voivat olla arvaamattomampia kuin tuoreet ja varomattomissa käsissä vaarallisia.
Sehän on ihan sama kuin vaikka autokoulussa toitotetaan että auton hallinta on menetetty silloin kun perä lähtee luisuun, mutta kyllähän osaavissa käsissä rajukin luisu voi olla millintarkasti hallinnassa..:)

Noi eestisivun Thunder Kingit ei välttämättä oo ees niitä vanhoja. Meinaa suomessaki myydää noilla papereilla Thunder Kingejä, mutta ei ne oo niitä hyviä vanhoja :P~ Varma ei voi tietenkään olla. Niin ja kiinareista, eihä niitä uskalla käyttää ku se sytytyslanka on joku 5mm pitkä, räjähtää käsiin mokomat.

Itä- ja länsinaapurista saa iha hauskoja pommeja. Ruotsista hienoja patoja, ja sit tuolt idästä sellasii mis on pääefektinä se, että ne räjähtää kovaa.

Paljonkos pakkislaisilla muuten kuluu rahaa uutenavuotena pommeihin? Ite suunnittelin, että ostas jonkun padan(Esim. TNT-Dynamite) ja sit paketin jotai jättirakettei (Esim. 7veljestä)

Joskus muutama vuosi sitten meni rahaa joku 100e. Tänä vuonna ostan vain jonkun hillittömän padan, sekä muutaman ison raketin.

Ei ole mennyt rahaa viime vuosina yhtään, tullut keskityttyä johonkin muuhun :D Joskus skidinä saattoi mennä se 500mk, pennulle se oli oikeasti iso raha

Joskus kakarana saattoi hyvin mennä 2000-3000 markkaa tai enemmänkin ilotulitteisiin kun niitä sai ostaa jo marraskuussa..

Multa muuten löytyy kiinalaisia, tykäreitä ym. edelleen jostain 10 vuoden takaa ehkä joku pari sataa pakettia ;) Ei oikein ole innostanu noi "pommit" ihan muutamaan vuoteen enää :D

Jos sitä kotona joutuu olemaan uuden vuoden niin saatan muutaman raketin vaikka ostaakin...

MissEvilEve sanoi:

Mikäli ruutia säilytetään tasalämpöisessä ja kuivassa tilassa, niin ruudin ominaisuudet eivät muutu käytännössä ollenkaan pitkälläkään aikavälillä. Itsellä on vaarini vanhoja patjuunoita ja aivan moitteetta toimivat. Testattu on myös vanhoilla ilotulitteilla.

Laki vaan sattuu kieltämään ilotulitteiden säilytyksen muuten kuin uutenavuotena. Tästä johtuu tuo palomiesten ym. saarna. (Ja tuo laki ei johdu siitä, että ruudin ominaisuudet muuttuisivat, vaan siitä, että maassamme on juoppohullua kansaa, joka tykkää leikkiä sytkäreillä varsinkin humalassa. Ja mitä enemmän ruutia, sen hauskempaa :D .)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom