Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Takaolkapäita sen sijaan treenataan useimmiten aivan liian vähän eikä niiden merkitystä ymmäretä.
Mainitsit itse jo tekemäsi virheen tossa. Eli ko liikettä ei tehdä tasapenkissä, vaan vinossa. Tasapenkillä tehtäessä nosto 90' kulmaan aiheuttaa sen, että koko deltoid-lihas on levossa. Eli menet kyljelleen vinopenkkiin ja siitä nostat sinne ysikympin kulmaan ja keskityt siihen et olkapäässä on koko ajan jännitys...
Pitääkö vinopenkin oltava 45 asteen kulmassa
Takaolkapäita sen sijaan treenataan useimmiten aivan liian vähän eikä niiden merkitystä ymmäretä.
Etukäteisväsytys takaolkapäille + selkätreeni. ;)Nostan vanhan ketjun.
Tosta olen yleisesti erimieltä. Mun mielestä olkapäitä ei tartte periaatteessa treenata kuin sivuvipunostoilla. Rintaliikkeistä saa hittiä etuolat, ja selkätreenistä takaolat. Sivuolat ei saa oikeen mistään ni niitä sitten vipareilla. Vai kumpi aktivoi paremmin takahartiaa. Joku 2x sarja kässäreillä vs. selkätreeni raskaine soutuineen?
Nostan vanhan ketjun.
Tosta olen yleisesti erimieltä. Mun mielestä olkapäitä ei tartte periaatteessa treenata kuin sivuvipunostoilla. Rintaliikkeistä saa hittiä etuolat, ja selkätreenistä takaolat. Sivuolat ei saa oikeen mistään ni niitä sitten vipareilla. Vai kumpi aktivoi paremmin takahartiaa. Joku 2x sarja kässäreillä vs. selkätreeni raskaine soutuineen?
Ottaa myös enemmän ylärintaan kuin mikään peruspunnerrusliike, mukaan lukien vinopenkki ja varsinkin tangolla tehtynä kasvattaa massa ylärintaan ja jos nostetaan yli hartialinjan menee myös epäkkäille.
Kehonrakennusmielessä saattaa olla käyttöä, Greene ainakin varioi tuota liikettä, kuten Arnoldkin aikoinaan.
Vähän aiheesta poiketen, mutta olen tehnyt keväästä asti tuolla samalla 4 jakosella ohjelmalla millä sieki teet.. teetkö itekkin kokoajan samalla tyylillä,että rinta olkapää samana päivänä? itellä tuntuu olevan aina puhti poissa rintareenin jälkee olkapäistä ja nytkin taitaa olla toinen olkapää vähän tulehtunut ja on kippee. Mitä liikkeitä teet olkapäille aina samalla kertaa? ja onko raudan määrä noussu liikeissä? takaolkapäät oon reenannu seuraavana päivänä selän kanssa.