Vinopenkin oteleveys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HRC
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

HRC

Emme ole treenikavereiden kanssa päässeet selvyyteen vinopenkin oteleveydestä.. :kuvia: Penkkipunnerruksessahan treeni tehoaa rintalihaksiin parhaiten normaalia leveämmällä otteella mutta katsellessani voimailijoiden vinopenkkikuvia he tekevät liikkeet todella kapealla otteella.. Tavoitteena olisi saada paras ärsyke rintaan ja kehonrakennusmielessä ollaan liikkeellä. Lisäksi onko vinopenkin liikkeen viimeiset 10-15cm enää hyödyllisiä kun tuntuu että ojentajat hoitaa tuon lopun. Ojentajia ei rintapäivänä olis tarkoitus kuormittaa liikaa sillä ojentajat on eri päivinä. Treenipainot on kaukana maksimista ja yritän aina saada parhaan tuntuman rintaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Leveys

HRC sanoi:
Emme ole treenikavereiden kanssa päässeet selvyyteen vinopenkin oteleveydestä.. :kuvia: Penkkipunnerruksessahan treeni tehoaa rintalihaksiin parhaiten normaalia leveämmällä otteella mutta katsellessani voimailijoiden vinopenkkikuvia he tekevät liikkeet todella kapealla otteella.. Tavoitteena olisi saada paras ärsyke rintaan ja kehonrakennusmielessä ollaan liikkeellä. Lisäksi onko vinopenkin liikkeen viimeiset 10-15cm enää hyödyllisiä kun tuntuu että ojentajat hoitaa tuon lopun. Ojentajia ei rintapäivänä olis tarkoitus kuormittaa liikaa sillä ojentajat on eri päivinä. Treenipainot on kaukana maksimista ja yritän aina saada parhaan tuntuman rintaan.

Kyllä se on leveä ote mikä pitää ottaa--> ottaa vähän isompaan osaan rintaa eli ylä- ja ulko-osaan. Kapeella otteella se ottaa suurimmaksi osaksi vaan yläosaan. Mutta tämä on vaan mun mielipide. Kannattaa kysyä vaikka salin omistajalta jos haluaa toisen mielipiteen.
Onnea vaan treeniin :thumbs:

Mä teen ainakin vinopenkkiä samalla oteleveydellä kuin tavallistakin. Jos haluaa säästää ojentajia hieman niin luulisin (mutu-tieto), että toistot voi jättää hieman vajaaksi ylhäällä. Eikö se loppuojennus ota juuri ojentajiin eniten?

HRC sanoi:
Tavoitteena olisi saada paras ärsyke rintaan ja kehonrakennusmielessä ollaan liikkeellä.

:offtopic:
Käsipainoilla liike on helpompi kohdentaa tehokkaasti rintalihakseen.
Ojentajia ei oikein nostossa pysty käyttämään hyväksi. Kunhan vain pitää huolen että kyynärvarret pysyvät kokoajan kohtisuoraan ylöspäin noston erivaiheissa.
Lisäksi painoja vasara- tai tanko-otteella pitämällä saa nostoon hieman eri efektit.

Zone-sarja -42%
Kapealla otteella tehtynä penkkiä tai vinopenkkiä tulee ojentajat luonnollisesti enemmän peliin. Oteleveys on ihan yksilöllistä.

Mihin osaan rintalihaksia lasket tangon kun teet vinopenkkiä?

Mä teen vinopenkin samalla oteleveydellä kuin normaali penkin. En jätä toistoja ylhäällä vajaaksi, vaan alhaalla. Tällä tavalla saa minimoitua olkapäiden työskentelyä. Mulla ainakin alhaalta lähdettäessä eniten tuntuu olkapäissä. Eli tanko n. 5cm irti rinnasta ala-asennossa.

Mulla hieman penkkiotetta kapeampi ote tuntuu vinopenkissä luonnollisimmalta. Leveä ote tuntuu olkapäissä enemmän.
Jätän monesti viimeiset toistot ylhäältä vajaaksi.

Joskus minulle suositeltiin vinopenkissä kapeampaa otetta, perusteluna muistaakseni se, että olkapäät kestäisivät paremmin. No olen siitä lähtien pitänyt ehkä 4cm kapeampaa otetta kuin penkissä, eli melkein täysleveää. Että oman tuntuman mukaan, jos nosto raskaissakaan nostoissa käy yhtään olkapäihin, niin sitten säätää oteleveyttä, ilman ongelmia voi varmastikkin käyttää normaalia penkkausleveyttäkin.

Mie teen normaalilla oteleveydellä vinopenkkiä. Joskus tulee ongelmia vinopeen kanssa kun ojentajat hyytyy, jos on ollu takana kova norm. penkkireeni. Suosittelen käsipainoja. Niillä saa hyvän tuntuman rintaan niin vasara kuin tanko otteella.

Pro-Pain sanoi:
Kapealla otteella tehtynä penkkiä tai vinopenkkiä tulee ojentajat luonnollisesti enemmän peliin. Oteleveys on ihan yksilöllistä.

Mihin osaan rintalihaksia lasket tangon kun teet vinopenkkiä?
Nänneistä noin 3 senttiä ylöspäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähän normipenkkiä kapeampi ote ja en jätä missään kohtaa vajaaksi, tosin teen aika pienellä kulmalla ton vinopenkin...

Hahaa, tässä auttaa kun tekee käsipainolla. "Oteleveys" voi vaihdella koko noston matkalla. Tankoversiossa teen samaan tyyliin kuin tasapenkissäkin.

Vinopenkki käsipainoilla tulee ohjelmaan mukaan kuukauden kahden päästä. Katsoin äskettäin Arskan Total Rebuildin ja on pakko saada tissit isoiksi.

Itse käytän yleensä kapeampaa otetta kuin normaalissa penkissä ja lasken tangon melkein kaulaan. Ja penkissä käytän aika pientä kulmaa koska suurempi kulma ottaa enemmän olkapäihin. Välillä tulee kokeiltua Ruhlin tyyliin eli niin leveä oteleveys kuin vain tangosta saa. Hyvin se käy rintoihin ja ojentajat ei ole niin paljon pelissä. Välillä tulee tehtyä vinopenkkiä vaihtelun vuoksi käsipainoilla.

Itse taas väännän vinopenaa hiukkasen normia leveämmällä otteella. Eihän tässä mitään oikeaa tapaa edes ole... Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee( =tuntuu luonnolliselta)

Hyvänä ohjeena voi pitää sitä että tekee niitä liikkeitä jotka tuntuvat itselleen hyviltä ja jättää sellaiset liikkeet tekemättä jotka eivät tunnu hyviltä. Kaikki liikkeet eivät yksinkertaisesti sovi kaikille. Jokainen on erilainen yksilö.

Jaaha, tuodaas sitten oma versioni peliin. Kopioitu suoraan kehonrakennukseni oppi-isilta. Eli oteleveys on todella kapea, tumput ovat noin peukalon mitan verran irti karheennuksen reunasta. Siita sitten punppaillaan ylos ja alas. Ojentajistahan loppuu mehut jossain vaiheessa mutta sita varten otetaan spottaaja peliin joka pitaa tangon liikkeessa koko ajan. Eli siis tutina- ja soutamisvaiheet jatetaan kokonaan pois ja spottaaja pitaa huolen etta tanko liikkuu viimeisissakin toistoissa samalla vauhdilla kuin ensimmaisessa.

Suosittelen lampimasti kokeilemaan, lyhyilla toistoilla luonnollisesti. Se on muotia nyt :) Aluksi tuntuu hassulta ja oudolta mutta muutaman sarjan ja pakkotoiston jalkeen punppi ja tuntuma on infernaalinen :thumbs:

Back
Ylös Bottom