Vinkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Senttu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Senttu sanoi:
Laitoin viikon ajan ylös syömiseni ja koitin laskea paljonko kaloreita tulee, taitaa jäädä hieman vajaaksi jokaisella päivällä. Itsestä kyllä tuntuu ettei enempää haluta ahtaa mahaan tai muuten maha venyy..nälkää en ole nähny.. painosta en tiedä kun päätin jättää puntarin pois ja seurata tilannetta peilistä..
Niin ja isäksi juon aterialla maitoa tai vettä ja leivällä käytän margariinia.
Olisko jotai neuvoja vielä?

Välipalalle voisit ehdottomasti ottaa jotain proteiinipitoista hedelmien lisäksi. Ja leivälle niitä leikkeleitä saa laittaa sitten ihan reippaasti, esim. keittokinkkua 100g. Ja suosittelen syömään myös punaista lihaa. Vähärasvainen naudanpaisti ei ole yhtään huono vaihtoehto ja veriarvot pysyvät kohdallaan, mikä vaikuttaa myös jaksamiseen. Lisäksi voisit käyttää öljyjä tai ainakin kalaöljykapseleita.

Megasystem sanoi:
No kyllä nyt 100g yhelle leivälle kinkkua on jo liikaa.:lol2:

Jos oikeen innostun leipää syömään niin 300g paketti keittokinkkua tms. menee helposti päivässä leivän päällisinä :nolo: :lol2:

e. Eikä sinä oo mun mielestä mitään outoa... Töissä ehkä saa vähän outoja katseita, mutta...

Mikäs olis joku hyvä lisä sit siihen välipalaksi hedelmien kans? jotai mitä voi näppärästi ottaa mukaa töihin.
Taidanpa sit alkaa käyttää reiluummin leikkelettä leivän päällä, se kyllä maistuu :)

No rahka tietenkin! Tai raejuusto, on hyvää helmien kanssa. Mä teen töihin mukaan usein ison kipollisen rahkaa ja lusikoin suoraan purkista välipaloiksi.

Faidra sanoi:
Täällä on useampaan kertaan nyt sanottu, ettet syö oikeita aterioita... mutta kukas sen nyt määrittelee, mikä on oikea ateria. Ei riisiä tai pastaa ole pakko syödä, kyllä mun mielestäni sillä leivän hiilarillakin voi pärjätä mikäli se vaan tuntuu täyttävän sopivasti.

Mikäli minuun viittaat, niin olin ehkä enemmän huolissani siitä, että ateriavälit tuppasivat olemaan kovin pitkiä ap postauksessa ja siitä jäi itselleni sellainen vaikutelma, että "syödään nyt leipä tai pari, että tulee jotain syötyä".

Lämpimästä ateriassa on minusta sellainen hyvä puoli, että se on yleensä vähän helpompi koota "lautasmallin" mukaan kuin leipäateria. On helpompi tarkkailla protskujen, hiilareiden ja vihannesten määrää sekä kontrolloida rasvan ja varsinkin kovan rasvan määrää. Leipien kanssa tulee helposti nautittua liian vähän kasviksia sekä eläinrasvaa pullollaan olevia makkaroita ja juustoja. Tämä ei tietenkään päde kaikkiin, mutta uskoisin, että monilla - minä ainakin tunnustan! - on tätä ongelmaa. On hienoa, jos juusto säilyy kaapissa viikon. Useimmilla se ei kuitenkaan säily.

Lopuksi vielä, että runsaskuituinen leipä margariinilla ja kasviksilla sekä kalkkunalla on toki erinomainen välipala: protsukja, kuituja ja hyviä rasvoja. Jos leipä on kuiturikasta ja laadukasta ja päällysteet valittu rasvaisimpia juustoja välttäen, saa takuulla paremman välipalan kuin työpaikan kahvilasta.

Kysynpä vielä vinkkejä ja mielipiteitä mun tonnikalasalaattiin mitä oon nyt tehny töihin aina lounaaksi. Elikkä tulee tehtyä yleensä tämmönen sekoitus:

Purkki tonnikalaa
Purkki ananasta
Tomaatti
Kurkkua
Muna
Pari lusikkaa raejuustoa
1 viipale ruisleipää

Pitäskö olla viel enemmän tavaraa, maha tuolla on ainaski täyttyny.
Ja olisko jotai uusii vinkkei miten sais maukkaan salaatin että olis vähä vaihteluu perus tavalliselle salaatille.

Zone-sarja -42%
Laita jotain öljypohjaista salaatinkastiketta, saat hyviä rasvoja ja makua. Tonnikalan tilalle välillä vaikka lohta tai kanaa, niin saat vaihtelua.

Kanapasta-salaatti

hunajamarinoituja kanafilesuikaleita
suolakurkkua
kurkkua
1½purkkia tai kokonainen purkki raejuustoa
purkki ananaspaloja
esim. "putkimakaronia" sen mukaan miten paljon sitä haluaa.
paprikaa

edit: sekaan voi halutessa heittää fetapaloja:kuola::D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Senttu sanoi:
Ja olisko jotai uusii vinkkei miten sais maukkaan salaatin että olis vähä vaihteluu perus tavalliselle salaatille.

Mun kylmä evässalaatti töihin perustuu aina seuraavaan:
riisi&ohra (myllyn paras)
vihannesskoitus (Pirkka)
raejuusto
keitetty kananmuna

Sitten siitä saadaan eri makuinen joka päivä vaihtelemalla jotain seuraavista proteiininlähteistä:
- tonnikalaa vedessä
- lohta omassa liemessä (Pirkka säilyke)
- kanafile
- valmiita kinkkusuikaleita (Pirkka)
- savusiikaa (suosikki! jos on jääny esim viikonloppusta jämäksi)

Ja perään mausteiksi basilikaa, paprikamaustetta, oreganoa, mustapippuria tai tilliä jos on kalaeväs, ja oliiviöljyä. Nami!
Työkaverit vähän välillä ihmettelee kun syön samaa pöperöä joka ikinen päivä, mutta eipäs ole ihan samaa. Toi riisi&ohra on siitä loistava että se pysyy täysin irtonaisena keitettynä jääkaappisäilytyksessäkin.

Taidanpa vähä katsella kauppareissulla tänää jotai uutta huomiseen salaattiin. Ei jaksa montaa päivää ihan samaa pöperöä syödä. Taidan ainaki kokeilla kinkkusuikaleita, mun mielest kanasuikaleet ei oikein maistunu kylmänä hyviltä.
Lohesta mä kyllä tykkään kovasti, jos se ei kauheen kallista ole niin vois sitäki joskus käyttää.
Olen nyt ottanut parina päivänä töihin myös välipalaks viiliä, kysysinki siitä mielipiteitä että onko hyvä vai paha? :)
Oon ostanu ingmannin viiliä mikä on makeutettu fruktoosilla, aspartaamilla ja asesulfaami K:lla.

Ajattelinpa viel kirjotella tänne ku oon tässä vielä pitäny kirjaa syömisistä, nyt alkaa olla jo kalorit suht oikeaa tasoa, mutta mietin tuossa että miltä tämmönen kuulostaa esim tän päivän syömisistä: 34% hiilaria, 33% rasvaa, 33% proteiinia.. oon miettiny tuota proteiinia että vois olla enemmän.. tässä ku on miettiny tarkemmi tavoitteita niin sais kyllä reilusti tulla lihasta lisää ku tämmönen ruipelo kuitenki olen..
tässä nyt näin äkkii kirjotettuna syömiset tältä päivältä:

Kaurapuuro, ruisleipä, kanamuna, keittokinkkua

Salaatti ( kurkku, tomaatti, keittokinkkusuikaleita, ananaspurkki,
raejuustoo,muna, näkkäriä)

Viili, Banaani

3 perunaa, broilerisuikaleita, raejuustoa, wok-vihanneksia

ja iltapalaks viel rahkaa ja ehkä yks näkkäri keittokinkulla.

Senttu sanoi:
Ajattelinpa viel kirjotella tänne ku oon tässä vielä pitäny kirjaa syömisistä, nyt alkaa olla jo kalorit suht oikeaa tasoa, mutta mietin tuossa että miltä tämmönen kuulostaa esim tän päivän syömisistä: 34% hiilaria, 33% rasvaa, 33% proteiinia.. oon miettiny tuota proteiinia että vois olla enemmän.. tässä ku on miettiny tarkemmi tavoitteita niin sais kyllä reilusti tulla lihasta lisää ku tämmönen ruipelo kuitenki olen..

Siis vielä tuota enemmänkö meinasit että tarttis proteiinia? En tiedä, mitkä kalorisi ovat, mutta jo 1800 kcal:n "vauhdilla" saat 150g proteiinia (tuo mainitsemasi 33%) mikä riittää vähintään hyvin kokoisellesi punttimimmille. Jos ja kun kalorisi luultavasti ovat enemmän, proteiinia tulee myös enemmän - liika on liikaa proteiininkin suhteen. :)

Mainitsemasi prosentit ovat varmaan ihan ok, itsellä tosin hiilarit huitelevat jossain 50%:n tietämissä (heittelee varmaan välillä 40-60%). Meitä on moneksi, jokainen etsiköön ne itselle sopivat prosentit itse (eikä sen syömisen niin järin tarkkaa touhua tarvitse olla...). Tärkeintä kai on että itsellä on hyvä olla? :thumbs:

Ok.. :) taidan pitää syömiseni siinä missä se nyt on, hyvältä maistuu eikä nälkää ole tarvinnu nähä, on se mahtava olo ku on on niin energinen olo :) vuosi sitten kun tunnin kävelylenkkikin tuntui mahdottomalta, oli sitä laiska! Onneks tää kuntosali innostus on nyt iskeny ja kunnolla. Jos tässä sais kesän aikana jotai säästettyä niin oon harkinnu että vois ihan personal trainerin ottaa kunhan pääsee takas tampereelle, niin eiköhän ens kesään mennes pääsis asettamiini tavoitteisiin!

Latest posts

Back
Ylös Bottom