Olen täysin noviisi mitä tulee palautustusjuomien käyttöön joten kaipaisin fiksuja vastauksia. Olen aika pienikokoinen nainen. Käyn salilla ja teen muuta lihasjumppaa 4 kertaa viikossa. Päälle vielä kamppailulajeja 4 kertaa viikossa. Kamppailutreenit on toisinaan erittäin kovia (tehdään myös lihaskuntotreeniä) ja toisinaan melko kevyitä. Viikossa on siis myös kahden treenin päiviä. Tarkoitus ei ole kasvaa mielettömäksi lihaskimpuksi, vaan kehittää / pitää yllä hyvää lihaskuntoa. Olisikohan tarve alkaa käyttämään edes jotain palautusjuomaa. Mitään lisäravinteita yms. en ole koskaan käyttänyt. Onko valmiit palautusjuomat käyttökelpoisia vai olisiko parempi sekoitella itse? Pitäisi olla vaivatonta ja suht edullista. Pitäisikö palautusjuoma nauttia välittömästi treenin jälkeen, vai voinko rauhallisin mielen ensin palata kotiin (kestää n. 10 min)? Onko palautusjuomaa hyvä käyttää joka treenin jälkeen, vai vain raskaitten päätteeksi? Missä välissä kahden treenin päivänä? Syön kohtuullisen terveellisesti, mutta rutiineihin ei kuulu tonnikala/rahka/raejuusto.