Vinkkejä ensimmäiselle "kunnon" dieetille

Olen 18-vuotias nyt 9kk treenannut poika/mies miten itse kukakin haluaa asian ilmaista. Mitoista sen verran, että vyötärön ympärys kapeimmasa kohtaan on n.83 cm ja hauiksen ympärys (jos sillä on mitään väliä?) n.40 cm. Painoa 84kg ja pituus 181 cm. Rasva prosentti on noin 13-15%.

Tarkoituksena olisi saada rasvat 7-10 prosenttiin ilman massiivista lihasmassan menetystä. Joten kysymykset ovat onko moinen mahdollista ja kuinka rasvasta päästäisiin eroon mahdollisimman nopeasti. Esimerkkinä saa ehdotta myös lisäravinteita jne. Viimeksi laihduttaessani 90kg:sta 83kg:hen salilla tulokset romahtivat mavessa, penkissä ja kyykyssä jopa kymmeniä kiloja. Toiveena siis olisi, että tulevalla dieetillä voisin välttää kyseisen ongelman.

Olisin myös kiinnostunut siitä, että mikä kaltainen aerobinen liikunta olisi kannattavinta dieetin aikana?

Vinkkejä saa antaa ja arvostan hyvin perusteltuja näkemyksiä :D ei siis mielellään mitään "kummin kaimani, veljen siskon poika kokeili diettiä X ja se toimi" vaan mielellään omia kokemuksia ja linkkejäkin saa antaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
aerobista et tarvi ollenkaan josset välttämättä tahdo sitä harrastaa.
Protskun ja krean lisäks kannattaa huolehtia tarkasti kunnollisesta vitamiinien ja hivenaineiden saannista, mikäli et niihin ole kiinnittäny huomiota. Muista hyvät rasvat, myös omega-3 kalasta tai pillereistä.

Nopea painonpudotus ja tulosten pysyminen ei aina mee ihan käsi kädessä. Suosittelisin jotain -500-1000kcal dieettiä reilulla proteiininsaannilla. Jos lähtee tulokset romahtaan niin sitten maltillisemmin.
Niin ja kuten tuossa ylempänä sanottiin niin aerobista ei ole pakko vedellä. Itse olen 3 pitkää dieettiä vetänyt ilman aerobista, mitä nyt satunnaisia kävelylenkkejä.

itellä on 5 päivän päästä 16 viikkoa ketoosidiettiä takana(ekadietti).
paino oli kun aloitin dieetin 90kg(kunnon massakausi takana) ja nyt paino on n.72kg.
näillä ohjeilla http://www.pakkotoisto.com/ravinto/108779-artikkeli-ketoosidieetti/
kiristyny on aika rajusti, lihastakin on takulla lähtenyt mutta millä dieetillä ei lähtis?
aluksi treenasin 6-kertaa viikossa puntin, ja aamulla tyhjällä mahalla aamukävely 1.5h joka aamu.
vasta 6-ketoviikon jälkeen aloin pitää tankkauspäiviä(aluksi 2-viikon, sitten viikon välein).
tällä hetkellä reenit on 2-kertaa päivässä niin ei aerobisia tarvita.
voimatasot itselläni on pudonnu, mutta kyllä ne siitä taas nousee kun pääsee syömään;)
suosittelen kokeilemaan!

oon kuullu paljon huonoo tosta ketoosi dietistä ja käy kuulemma kukkarollekkin aika raskaaks. Onko totta että läski tulee kahta nopeemmin ja helpommin takas kun lopettaa keton? Vielä sellanen lisäys, että riittääkö paukut kun tällä hetkellä käyn salilla 6-7 krt. viikossa. tulisiko siis punttia vähentää vai lisätä?? Ja jos joku viitsisi kertoa, että kuinka paljon tulisi juoda dieetillä (jos sillä on mitään välilä?)?

oon kuullu paljon huonoo tosta ketoosi dietistä ja käy kuulemma kukkarollekkin aika raskaaks. Onko totta että läski tulee kahta nopeemmin ja helpommin takas kun lopettaa keton? Vielä sellanen lisäys, että riittääkö paukut kun tällä hetkellä käyn salilla 6-7 krt. viikossa. tulisiko siis punttia vähentää vai lisätä?? Ja jos joku viitsisi kertoa, että kuinka paljon tulisi juoda dieetillä (jos sillä on mitään välilä?)?
no olen köyhä opiskelija, ja en ole konkurssissa vaikka ketoilenkin.
itse ainakin lisäsin punttia dieetille.

Onko niillä nosto tuloksilla mitään väliä jos haluat rasvoja pois eli enemmän haet ulkoista muutosta? Vai miksi muuten rasvoja pitäisi pudottaa noin alas... Jos erittäin hitaasti puolenvuoden aikana vähennät rasvoja niin tulokset ei ehkä lähde laskuun pahasti mutta tuommoisella 1-3kk dietiillä tulokset kärsii automaattisesti ellet ole jokin helvetin kova testohärkä :)

Suositut

Back
Ylös Bottom