Vikings

Itse sain juuri katsottua viidennen jakson ja ihmettelen, että kuinka niin tylsää? Mitä sä sarjoilta oikein odotat? Suosittelen katsomaan Expendablesit jos et malta 15 minuutin hiljaisuutta katsoa.

Toinen tuotantokausi käynnistyi kyllä hitaasti. Aloitin toisen tuotantokauden kahdesti. Mutta sitten sama vanha tuttu koukku tuli parin jakson jälkeen, ja pari päivää sitten tuli "yksi vielä" -efekti, kun piti ottaa jenkkitahtia kiinni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä luulette että tossa viime jakson lopussa tapahtu? Rupesko Horik ja sen poika sooloilemaan jotain? Vaikutti et toi ei todellakaan ollut Ragnarin idea.

Menee varmaan ihan vituiks toi reissu.

Horik pelaa seläntakana mutta epäilen vahvasti että Floki on vain Raknarin käskystä hännystelemässä Horikkia.
Horik tulee pääsemään hengestään tuolla reissulla.

Tähän asti ollut aika mainio sekoitus historiankirjoituksia ja mielikuvitusta. Saa nähdä millä tiellä jatketaan, mutta kaiken järjen mukaan Horikin ei pitäisi kuolla. Se on kyllä pentuineen niin vaikea tapaus, että en yllättyisi siitäkään.

Itsekin epäilen, että Floki ei oikeasti ole Horikin kelkassa. Mitä syytä sillä olisi siihen, kun Ragnar on kuitenkin kohdellut sitä varsin hyvin kokoajan.
Blood Eagle oli aika kivuliaalta vaikuttava toimenpide. Tosin, kyllähän Jaarli Borg sitä kerjäsi jo pidemmän aikaa :D
Tämä on kyllä mainio sarja, toivottavasti tekevät useamman kauden.

Jumalauta mikä mähinä! Tiesi aika nopeesti tosin miten se tulee menemään. Tuleekohan Ragnar tietämään missään vaiheessa, että englantilaiset periaatteessa voitti Athelstanin kääntämien kirjotusten takia...

Björn oli just kova. Se tulee ottamaan varmaan ens kaudella vaan isompaa ja isompaa roolia. Voi vitun Horik...

Princess Kwenthrith on kyllä kova mimmi, heti ensimmäiseksi testaamassa Viikinkien varustukset :D

Princess Kwenthrith on kyllä kova mimmi, heti ensimmäiseksi testaamassa Viikinkien varustukset :D

Vastakohtaisesti veikkaisin, että niiden aikanaan eläneiden shield-maideneiden hamosen alle en kyllä kättäni uskaltaisi sujauttaa :wtf:

PS. Lagertha :kuola:

rakennetaan kyllä nyt kovaa kyytiä eripuraa Horikin ja Ragnarin välille. Vittu toi Ragnari o aasi kun vaihtoi Lagerthan siihen noita-akkaan.

Hittolainen ku oli hyvä tää viimeisin jakso :thumbs: Oon myös tyytyväinen, että Athelstan tuli takaisin.

rakennetaan kyllä nyt kovaa kyytiä eripuraa Horikin ja Ragnarin välille. Vittu toi Ragnari o aasi kun vaihtoi Lagerthan siihen noita-akkaan.

Täysin samaa mieltä boldatusta. Lagertha on kaikella tavalla parempi, mutta ilmeisesti ne pojat on vaan niin tärkeä juttu, että kannatti vaihtaa...

Katselin aikani kuluksi ekaa kautta ja huomasin että ton porukan lookki on muuttunut. En aikasemmin kiinnittänyt huomiota että kaikkien viikinkien vaatteet, varusteet ja ulkonäkö on parantunut ja Ragnarin lettikin oli alussa vähän chillimpi. Kai sillä viitataan yleiseen elintason nousuun kun on parit reissut takana.

Katsoin viime jakson uudestaan ja siinä taistelun aikanakin kun Horik hakkasi polvillaan jotain kilvellä, tuli Floki nostamaan sitä ylös ja hoki "Horik! King Horik!". Vaikuttaa että se saattaa oikeasti kääntyä Horikin puolelle eikä vakoilla Ragnarin puolesta.

Täysin samaa mieltä boldatusta. Lagertha on kaikella tavalla parempi, mutta ilmeisesti ne pojat on vaan niin tärkeä juttu, että kannatti vaihtaa...

Ragnar olisi halunnut molemmat, mutta onhan se hyvän näköinen nainen se Allyssa Sutherlandkin, tekee myös mallin töitä.
Muistakaa pojat ettei oikeasti kumpikaan ole noita tai viikinki soturi. :D

Alyssa_Sutherland-1.jpg

Tässä sarjassa muutenkin vituttaa noiden naisten rooli, joka on täyttä paskaa historian mukaan:

" Naisilla ei ollut oikeutta kantaa asetta ja Islannissa laki nimenomaan kielsi sen.

Naispuolisia viikinkejä ei ollut, mutta jos tarkoituksena oli valloittaa maata asuttavaksi, naiset seurasivat mukana. Englantia ryöstelleen suuren armeijan mukana oli viikinkimiesten vaimoja ja lapsia, sillä tarkoituksen oli jäädä asumaan Englantiin. Kun englantilaiset löivät suuren armeijan, viikingit pelastivat ensin naiset ja lapset ennen kuin pakenivat itse."

Ragnar olisi halunnut molemmat, mutta onhan se hyvän näköinen nainen se Allyssa Sutherlandkin, tekee myös mallin töitä.

Lagerthan hahmohan siitä niin kuuman tekeekin. On se muutenkin nätti, mutta varmaan normisti huomio kiinnittyisi mulla just Aslaugiin.

Tässä sarjassa muutenkin vituttaa noiden naisten rooli, joka on täyttä paskaa historian mukaan:

" Naisilla ei ollut oikeutta kantaa asetta ja Islannissa laki nimenomaan kielsi sen.

Naispuolisia viikinkejä ei ollut, mutta jos tarkoituksena oli valloittaa maata asuttavaksi, naiset seurasivat mukana. Englantia ryöstelleen suuren armeijan mukana oli viikinkimiesten vaimoja ja lapsia, sillä tarkoituksen oli jäädä asumaan Englantiin. Kun englantilaiset löivät suuren armeijan, viikingit pelastivat ensin naiset ja lapset ennen kuin pakenivat itse."

Bråvallan taistelussa, johon saagojen mukaan osallistui toistasataa tuhatta miestä, oli naisia n.300. Koko porukan määrää on epäilty liioitellun kymmenkertaiseksi, eli todellinen luku olisi lähempänä 30. Jos koko taistelua edes käytiin.

Muista sinä, että tässä ketjussa puhutaan Vikings sarjasta, ei todellisesta elämästä. Eikä siis verrattu noita naisia oikeassa elämässä vaan tuossa sarjassa.
Toki Ragnar olisi halunnut molemmat (kukapa ei olisi), mutta kaipa se halutessaan olisi voinut valita toisinkin (vaikka Lagertha itse lähtikin).

Muista sinä, että tässä ketjussa puhutaan Vikings sarjasta, ei todellisesta elämästä. Eikä siis verrattu noita naisia oikeassa elämässä vaan tuossa sarjassa.

No kyllä mun mielestä ainakin oli mielenkiintonen triviatieto toi että ei miekkoja naiset oikeasti kanniskellu. Olihan tuo nyt hirmusen väärin kun meni Archey historiaan vertaamaan. ;)

Eihän sarja edes sijoitu Islantiin, eikä viikingit sarjassa mainittuun aikaan olleet vielä edes löytäneet koko saarta.

No kyllä mun mielestä ainakin oli mielenkiintonen triviatieto toi että ei miekkoja naiset oikeasti kanniskellu. Olihan tuo nyt hirmusen väärin kun meni Archey historiaan vertaamaan. ;)

Et ilmeisesti tajunnut mihin viittasin omalla kommentillani, mutta ei jaksa rautalangasta vääntää.

Suositut

Back
Ylös Bottom