Viivi Avellan tykkää arjalaisesta meiningistä!

TV-blondi Viivi Avellan on näköjään päästellyt viime aikoina suustaan aika reippaita lausuntoja:

Toimittaja Viivi Avellán on herättänyt hämmennystä kummallisilla kommenteillaan. Viime viikolla Viivi kertoi iltapäivälehden haastattelussa, että hän tykkää "arjalaisesta meiningistä", ja tänään hän kertoi Radio Rockin haastattelussa, että "mokkakikkelit" eivät uppoa häneen.

Radio Rockin aamuohjelman juontajat panivat Avellánin tiistaiaamuna tilille viime viikolla Ilta-Sanomille antamasta lausunnostaan, jossa hän kertoi, että hän rakastaa suomalaisia miehiä ja "arjalaista meininkiä".

– Se meni väärin. Mä käytin ehkä väärää termiä "arjalainen meininki". Mä tykkään arjalaishenkisistä miehistä, elikkä muhun ei uppoo mokkakikkelit ja muut tämmöset etelän hetelmät, Viivi möläytti suorassa radiolähetyksessä.

– Mä tykkään suomalaisista… semmosista miehistä, joiden eteläisin paikka vois olla Berliini, että siitä ylöspäin, Viivi selvensi.

Näiden lausahdusten jälkeen juontajat kysyivät, onko Viivi kenties rasisti.

– En, en yhtään. Jotkut miehet tykkää blondeista, jotkut haluaa eksoottisia daameja. Mulla on se, että on oltava tämmöset siniset silmät ja on oltava kotoisin Berliinistä ylöspäin.

Viivi kuitenkin myönsi suorassa lähetyksessä, että arjalainen-sanan käyttö oli virhe.

– Se oli paha lipsahdus. Se tuli jostain sanavarastosta sen kummemmin ajattelematta.

MTV:n Viihdeuutisten tavoittama Viivi totesi, ettei hän halua kommentoida tapausta.

http://viihde.mtv3.fi/uutiset/muut.shtml/637982?avellan_viivi

Tästähän toki nyt kaikki raavaat suomalaisuroot ilahtuvat ja huokaisevat helpotuksesta :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos toi olisi toisin päin sanonut että ei tykkää valkolaisista vaan kunnon mokkakikkelistä, ei asia olisi tuollaista julkisuutta saanut. Rasisti voi olla vain valkoinen...

Siinä radiohaastattelussa Viivin jutut kuulosti vielä tyhmemmältä kuin minkälaisen kuvan lööpin perusteella sain. On se jotenkin bimbo. Kannattaa kuunnella koko haastattelu joka löytyy tuosta mtv3 linkistä.

– Se meni väärin. Mä käytin ehkä väärää termiä "arjalainen meininki". Mä tykkään arjalaishenkisistä miehistä, elikkä muhun
ei uppoo mokkakikkelit ja muut tämmöset etelän hetelmät, Viivi möläytti suorassa radiolähetyksessä.
Alkeellinen virhe tuon sortin tv-persoonalta. Vaikuttanut tähän mennessä ihan fiksulta henkilöltä mutta se siintä.

Onko tuon arjalais-sanan käyttö rasistista. Mielestäni se hyvin kuvaava sana sinisilmäisistä, vahvoista, vaaleahiuksista ja pitkistä miehistä. Toki se lanseerattiin Saksan rotuopissa ja tarkoitti "ylempää rotua". Mutta eikö sitä voi käyttää kuvaamaa yllä mainittuja piirteitä omaavia siinä missä puhutaan "tummaihoisista" kun tarkoitetaan (miksi niitä nyt nykyään pitäisi kutsua) neekereitä (tähän joku hymiö joka osoittaa, etten käytä sanaa "naapuri" kuvaamaan puuvillapoimijoita).

Hyvin korjasi kuitenkin: "arjalaishenkisistä" tiedä nyt kumpi ois pahempi, jos halua välttämättä hakea noista termeistä jotain väärää, "arjalainen meininkin" vai "arjalaishenkinen".

Vittumaista on nykyaika kun ei voi puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Tuokin vituttaa vihervasemmistoa enemmänkin sen takia että joku kehtasi myöntää tuollaisen. Ajatella ettei pidä mustista miehistä, hyi mikä rasisti!11!!1!1

Hauskoja tilanteita ylipäätään kun uutistenlukija käyttääkin puhekieltä.. :)
Niin, siihenhän tällaisten juttujen (lievästi kaksinaismoralistinen) lystikkyys perustuu, että julkisuuden henkilö möläyttelee sellaisia asioita, mitä normaalisti puhutaan kotona kahvipöydässä/punttisalin pukuhuoneessa/lähibaarin kusirännin äärellä tuttujen kesken.

Heh, minulle tuo "arjalainen meininki" luo jostain syystä oudon mielleyhtymän S/M-henkisistä koppalakki- saapas- ja ruoskaleikeistä :whip:

Niin, arjalaisethan olivat alunperin intialainen heimo, tosin 1800-luvun loppupuolella Keski-Euroopassa eri enemmän ja vähemmän tieteellisesti rotuja tutkineet ihmiset alkoivat tarkoittaa arjalaisella nimenomaan germaanista ja skandinaavista rotutyyppiä. Näiden kirjoituksista ajatuksia sitten ammensi muuan mies, jonka isä vaihtoi sukunimen Schicklgruber Hitleriksi.

Niin no, jos olisi sanonut valkoisia miehiä pienimunaisiksi idiooteiksi ja neekereitä ehaaaniksi ja aidoiksi niin se olisi arvatenkin ollut taas oikein hieno juttu.

On tää ihme touhua nykyään näiden "neekerien" kanssa, kun ei mitään saa sanoa ilman että loukkaannutaan joka asiasta. Eipä valkoiset pahemmin nokkiinsa ota vaikka "neekerit" meitäkin nimittelee ties miksi. Mut ku ei huomiota saa muulla tapaa.. :D
Enivei aiheeseen...eipä toi Avellan ole mulla koskaan mitään tunteita herättänyt ulkonäöllisesti, niin tavallinen pikkutyttö joka ei tosiaankaan ole mikään fiksun vertauskuva. Mitä se on edes tehnyt muuta kun lukenut nelosen uutisia hetken? Ei nyt mikään kovin vaativa työ.

On tää ihme touhua nykyään näiden "neekerien" kanssa, kun ei mitään saa sanoa ilman että loukkaannutaan joka asiasta. Eipä valkoiset pahemmin nokkiinsa ota vaikka "neekerit" meitäkin nimittelee ties miksi. Mut ku ei huomiota saa muulla tapaa.. :D
Me anti-neekerithän tuosta nykyään enemmän valitamme. Tai siis en minä, mutta yleisesti.

Ei ois uskonut, että toi on ihan juntti.

Ei enää käytetä mitään leimaavia termejä, kuka enää puhuu jupeista tai nörteistäkään? On olemassa paljon kuvaavampiakin nimityksiä.

Ois nyt puhunut ees skandinaavisista miehistä, miten joku voi repäistä arjalaisen muuten kuin freudilaisena lipsahduksena. Ei huvittaisi tietää millaisessa piirissä neiti oikein pyörii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom