- Ikä
- 39
No -sanski-kin tehnyt vissiin jonkin verran itse, eli tulee edullisemmallekin valmistalopakotille hintaa jos ei tee juurikaan mitään itse.
*viheltelee nolona* Noh, tähän asti ei olla tehty mitään muuta itse, kuin asennettu se jo paljon puhuttu muovimatto, joka saatta jonkun mielestä olla halpa materiaali, mutta maksaa todellisuudessa huomattavasti enemmän kuin laminaatti (enkä usko tuon meidän muovimaton edes olevan halvan näköinen, koska muutama henkilö on luullut sitä laminaatiksi...). Lattiaa ei Luojan kiitos jouduttu tasoittamaan itse, siinä olisi mennyt henki ja terveys ;) Meillä tuli talopaketin hinnan lisäksi paljon muutoskuluja, kuten keittiön muutos II-mallista U:ksi, iv-koneen ja lämminvesivaarajan vaihto poistoilmalämpöpumppuun ja se muovimatto. Eli itse taloon euroja meni enemmän kuin mitä oli talopaketin hinta.
Ja Jimmyä kompaten, turha sitä yläkertaa on pienillä kopeilla täyttää. Meillä siirtyy oma "master bedroom" yläkertaan. Siitä on tarkoitus tehdä tila, joka on pelkästään omaan käyttöön. Päiväkahvivieraat saavat istuskella alakerrassa, jolloin yläkerran ei tarvitse aina olla niin edustuskunnossa. Meidän on tarkoitus tehdä ylös myös "kakkosolohuone", jossa on sitten kaikki dvd:t, kirjahyllyt ja perhevalokuvat, ja muu "pakollinen krääsä". Alakerran makuuhuone jää sitten vieras-/työhuoneeksi ja olkkariin tulee enemmän tilaa.
Meillä tulee takan palomuuri olohuoneen puolelta makuuhuoneeseen, muodostaen sinne 90 asteen kulmauksen. Siitä kulmauksesta kun olisi vetänyt vastakkaiseen seinään kiskot liukuoville, niin oltais saatu valtavan kokoinen vaatekomero. Oltiin kuitenkin laiskoja, ja otettiin toimitukseen kuuluvat vaatekaapit makkarin sivuseinälle, jotka nekin syö huoneesta pari neliötä. Ja jos oma nukkumapaikka on tulevaisuudessa yläkerrassa, niin ei ole järkeä aina ravata sieltä alas vaatekaapille.
Ennen muuttoa kärrättiin laatikko- muovisäkkikaupalla tavaraa SPR:lle ja UFFiin, jottei uuden talon nurkat täyty heti turhasta roinasta. On itselläkin paljon kevyempi olo, kun vaan heittää mäelle sen mitä ei oikeasti tarvitse