Viittä vaille- ja valmistalopaketit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ja Muurametalon. Tai no kait ne on aika persoonallisia nykyään kun lanseeraasivat kartano-paketin taloihinsa. Nurkkalaudat, sokkelilaudat ja ikkunaristikot, siinä se kartanopaketti. Ei se kyllä juuri mitään maksakaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Paljonko noi halvimmat muuttovalmiit sitten maksaa? Lähinnä nyt haen siis neliöhintaa perusvarusteilla (parketit,laatat yms) ja toki tontti,liittymät+pihahommat on sitten oma lukunsa.

Mä en tiedä. Unohdin nuo muuttovalmiit tai lähes sellaiset. Ei vaan pysty ostaa sellaista, kun niissä on niin vähän yksilöllisyyttä ja toisekseen ei ole järkeä ottaa muuttovalmista valmiilla materiaaleilla jos ei tyyliin mitkään niistä pakettiin kuuluvista sisustusmateriaaleista kelpaa. Menee aivan helvetin vaikeaksi, jos joka asiaa on vaihtamassa tai hakemassa hyvitystä. Pakko mennä vaikeamman kautta. Sen muistan, että kyllä niitä oli oikeasti ihan edullisiakin, ainakin juuri Muurametaloilla.

Zone-sarja -42%
Meillä on Muurametalojen koti ja ollaan ainakin vielä tyytyväisiä. On kyllä totta, että ei kauheesti muutoksia voi tehdä, mutta esim. materiaalivalinnat ja työnjälki on hyviä. Talo on moderni-mallistosta ja lämmitysmuotona VILP.

Mä en tiedä. Unohdin nuo muuttovalmiit tai lähes sellaiset. Ei vaan pysty ostaa sellaista, kun niissä on niin vähän yksilöllisyyttä ja toisekseen ei ole järkeä ottaa muuttovalmista valmiilla materiaaleilla jos ei tyyliin mitkään niistä pakettiin kuuluvista sisustusmateriaaleista kelpaa. Menee aivan helvetin vaikeaksi, jos joka asiaa on vaihtamassa tai hakemassa hyvitystä.

Me otimme omaan Helmitaloomme jotain laattoja pakettiin kuuluvan valikoiman ulkopuolelta, samoin makuuhuoneen tapetin ja lattiamateriaaliksi halusimme muovimaton. Pakettiin olisi kuulunut laminaatti. Ja kaikki kodinkoneet hankittiin itse. Pidettiin koko raksaprojektista excel-taulukkoa, eli loppujen lopuksi oli aika helppoa pitää kirjaa mihin menee ekstraa ja mistä pitää saada hyvitys.

Kun silloin joskus aloimme katsella talopaketteja, niin ainakin DesingTalo tarjosi sisustusta vaille valmis -vaihtoehtoa. Käsittääkseni jotkut ovat neuvoitelleet myös Helmitalojen kanssa tällaisen sopimuksen, ja ovat sitten itse maalanneet, tapetoinneet, hankkineet keittiökaapit Ikeasta, jne.

Me otimme omaan Helmitaloomme jotain laattoja pakettiin kuuluvan valikoiman ulkopuolelta, samoin makuuhuoneen tapetin ja lattiamateriaaliksi halusimme muovimaton. Pakettiin olisi kuulunut laminaatti. Ja kaikki kodinkoneet hankittiin itse. Pidettiin koko raksaprojektista excel-taulukkoa, eli loppujen lopuksi oli aika helppoa pitää kirjaa mihin menee ekstraa ja mistä pitää saada hyvitys.

Kun silloin joskus aloimme katsella talopaketteja, niin ainakin DesingTalo tarjosi sisustusta vaille valmis -vaihtoehtoa. Käsittääkseni jotkut ovat neuvoitelleet myös Helmitalojen kanssa tällaisen sopimuksen, ja ovat sitten itse maalanneet, tapetoinneet, hankkineet keittiökaapit Ikeasta, jne.

Pakko kysyä ihan mielenkiinnosta, mikä saa vaihtamaan laminaatin muovimattoon? Itse asuisin oikestikin melkein mieluummin multalattialla kuin muovimatolla.. Jälleenmyyntiarvokaan tuskin kehittyy ainakaan oikeaan suuntaan muovipintoja lisäämällä?

Veikkaan jotain koiraharrastusta.

Mä en puolestani aio enää asua laminaatilla varustetussa kämpässä, jos ei ole aivan ehdoton pakko. Laminaatti kun ei kestä yhtään kosteutta. Koiran vuoksi otettiin muovimatto, mutta vaikka koiraa ei olisikaan, niin olisimme varmaan joka tapauksessa päätyneet muovimattoon. Edellisessä kämpässä laminaatista oli vain haittaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kansiosta laskin kaikki mahdolliset kuitit ja laskut, mitä sieltä löytyi muuton jälkeen. Summa sisältää tontista lähtien kaiken, jopa jätehuoltomaksut. Eli itse talolle laskettuna summa on varmasti pienempi. Eihän ne kustannukset koskaan siihen pelkkään talopakettiin jää.

Tontti ei maksanut paljoa. Pieni kunta, pakko saada lisää veronmaksajia :)

Kansiosta laskin kaikki mahdolliset kuitit ja laskut, mitä sieltä löytyi muuton jälkeen. Summa sisältää tontista lähtien kaiken, jopa jätehuoltomaksut. Eli itse talolle laskettuna summa on varmasti pienempi. Eihän ne kustannukset koskaan siihen pelkkään talopakettiin jää.

Tontti ei maksanut paljoa. Pieni kunta, pakko saada lisää veronmaksajia :)

Helppohan tuosta on tontin hinta ottaa pois ennen neliöllä jakamista. Toisaalta jos teillä vielä homma kesken niin tuskin kauas jää 2000€:stä varsinkin jos tontti oli halpa.

Juu ei 2k€ mikään paha ole, mutta kyllä siihen saa sitten jo vaatia vähän tasoakin, jos siis 2k€/neliö on vain itse talon osuus.

Juu ei 2k€ mikään paha ole, mutta kyllä siihen saa sitten jo vaatia vähän tasoakin, jos siis 2k€/neliö on vain itse talon osuus.

Edelleen väittäisin että esim. avaimet käteen ratkaisua tuskin irtoaa alle 2000€ tänä pänä. Elvarikaan tuskin jää kauas tosta, sitten kun on jonkunlainen piha ja talo muutenkin oikeesti valmis.

PIenissä taloissa (alle 150m2) pihoineen voi varmaankin olla näin (ja kaikkihan on varustelutasosta kiinni), mutta isommissa tuon on pakko tasottua. Oma paraikaa käynnissä oleva projektini tulee jäämään 1500-1700e/m2 hujakoille, vaikka en itse nyt mitenkään älyttömästi edes aio tällä kertaa tehdä. Pihaan, vastaavaan tonttiin ja normaaliin perus autotalliin saisi toki sitten upottaa 200-250te lisää. Talooni on tulossa 230 neliötä ja en todellakaan aio käyttää siihen 460te plus tuo 250te, vaikka en itse teekkään kuin pintoja tms. pientä. 710te on "hieman" liikaa.

PIenissä taloissa (alle 150m2) pihoineen voi varmaankin olla näin (ja kaikkihan on varustelutasosta kiinni), mutta isommissa tuon on pakko tasottua. Oma paraikaa käynnissä oleva projektini tulee jäämään 1500-1700e/m2 hujakoille, vaikka en itse nyt mitenkään älyttömästi edes aio tällä kertaa tehdä. Pihaan, vastaavaan tonttiin ja normaaliin perus autotalliin saisi toki sitten upottaa 200-250te lisää. Talooni on tulossa 230 neliötä ja en todellakaan aio käyttää siihen 460te plus tuo 250te, vaikka en itse teekkään kuin pintoja tms. pientä. 710te on "hieman" liikaa.

Niinhän se on että 100 1. neliötä maksaa aika paljon enemmän kuin seuraavat. Itse rakensin 2008 kerrosalaltaan 217 m2 yksikerroksisen tönön. Talopaketti oli 68k€ ja tontti lupineen n. 20k€. Omalla porukalle tehtiin suurin osa töistä. Ostotyötä ei kovinkaan paljon yli kympillä ollut, silti neliöhinta lähestulkoon valmiin pihan kanssa nousi sinne 1200 €/m2. Varustelutaso ei mitään valtavaa ja kyseessä ihan puutalo.

Niinhän se on että 100 1. neliötä maksaa aika paljon enemmän kuin seuraavat. Itse rakensin 2008 kerrosalaltaan 217 m2 yksikerroksisen tönön. Talopaketti oli 68k€ ja tontti lupineen n. 20k€. Omalla porukalle tehtiin suurin osa töistä. Ostotyötä ei kovinkaan paljon yli kympillä ollut, silti neliöhinta lähestulkoon valmiin pihan kanssa nousi sinne 1200 €/m2. Varustelutaso ei mitään valtavaa ja kyseessä ihan puutalo.

Niinpä, meilläkin aloitettiin 2008 I-taso puutalo 218m2 kerrosala/rakennusala (sisäneliöt 136+54). Talopaketti oli myös 68ke (+ vesikateasennus 14ke), mutta tontti lupineen olikin sitten 57ke ja liittymät 7ke täällä etelässä. Ostotyötä ehken 20ke, kaikki muu mahdollinen itse. Terassien teko alkanut, piha vielä kuvitelmissa. Lopputulemana kustannus lienee n. 1450e/brm2 josta pelkän talon osuus n. 1100e/brm2. Varustelutaso keskinormi+, mutta perustus maanvarainen laatta eli helppo (Vilholla oli muistaakseni hiukan kalliimpi tapa).

Haluaako joku valasta tätä asiaa joka meikäläistä on ihmetyttänyt tässä nyt pari vuotta mitä seurannu noita uusia rakennuslupia täällä seudulla ja tällä palstalla lueskellu. Mihi helvettiin tarttee jotai 150m^2+ tilaa talossa josset nyt kymmentä lasta ole menny tekemään? Eikö sille rahalle ois muutakin käyttöä kun järjettömän iso lukaali jota et kuitenkaan hautaan saa mukaas ja maksat loppuelämäs pankille, puhumattakaan remonteista joita tulee väkisinki? :jahas:

Ite oisin onnesta soikeena jos joskus saisin 100m^2 talon, pienempänä asuttii 4 henkee 80m^2 kerrostalokämpässä ja riitti vallan mainiosti joten itelle tuskin paljoa päälle 100m^2 talo tulee olemaan aikanaan...

Back
Ylös Bottom