Eka viisari lähti ylhäältä. Mulla oli se käsitys, että ylhäälle ei olis puhjennut ollenkaan, vaan pelkästään alas, jotka ovat ns. vaiheessa ollut jo monta vuotta eli osittain ikenen peitossa. Ehkä kerran pari vuodessa on jommalta kummalta puolelta alhaalta ien tulehtunut (perikoroniitti). Mut tällä kertaa tuo tulehduskipu ikenessä kävi niin kovaksi, että päätin hakeutua hammaslääkärille.
Olin siinä käsityksessä, että alkuun otetaan pelkät röntgen-kuvat, mutta toisin kävi :D Tohtori sanoi, että revitään tuolta ylhäältä ainakin tuo yks irti. Näin tehtiin, nopea kivuton operaatio, joka kesti minuutin verran. Jälkeenpäin mulla jäi vähän epäselväksi, että miksi multa revittiin ylhäältä viisari, kun alaviisarin vierestä oli tulehtunut.... Onneksi hammaslääkäri-kaveri rauhoitti kun kertoi, että on ihan normaalia kun se yläviisari voi purra rikki ikenen alhaalta joka taas tulehtuu sitä mukaan.
Katsoi mulle uuden ajan tuon alaviisarin poistoon ens vuoden puolelle. Saattaa olla, että voisin käydä jo aiemmin yksityisellä hoitamassa homman alta pois. Vasemman puolen viisaritkin todennäköisesti vois olla hyvä repästä jossain välissä, kun ei ainakaan alhaalta ole ihan kokonaan esillä ikenen alta.